home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1360 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2009
| | | | |-+  FM09, for kompliceret?
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: FM09, for kompliceret?  (Læst 4928 gange)
Marlyk
Lilleputspiller
*

FM09, for kompliceret?
« : 29 Jun 2009, 10:41 »

Hej. Er jeg den eneste af den overbevisning at Football manager efterhånden er blevet FOR kompliceret for os "casuals" som ikke har så meget tid til at spille. Jeg synes der er alt for mange faktorer der spiller ind efterhånden. Jeg ved godt at det skal være så realistisk som muligt, men der skal også være en grænse på ting de stopper ind i spillet, som kan have indflydelse på dine kampe.

Jeg vil vinde de fleste kampe når jeg har klart det bedste hold på papiret, uden at skulle sidde og bruge en time på at lægge en taktik, som så alligevel går i vasken fordi mine spillere har dårlig moral, eller dårlig kondition, eller modstanderen har luret min taktik, eller det regner, eller det sner, eller whatever.

Jeg er træt af at gang på gang tabe med et hold som på papiret er dobbelt så godt som mine modstanderes hold, bare fordi jeg ikke gider at sidde og bruge timer på at lægge min taktik. Jeg synes man burde vinde klart de fleste kampe hvis man stiller med en nogenlunde fornuftig strategi og har et langt bedre hold. Men det gør man bare ikke. Det er blevet så kompliceret at jeg synes det er urealistisk.

For at sige det kort så synes jeg at spillernes evner efterhånden spiller en ALT FOR LILLE rolle i hvordan kampene går.

Misforstå mig ikke, jeg synes FM 2009 er et godt spil, dette er blot lidt konstruktiv kritik.

Share your thoughts Smiley

quuNix
Reserveholdsspiller

Sv: FM09, for kompliceret?
« Svar #1: 29 Jun 2009, 11:09 »

jeg er uenig  det med sne og at det regner er en vigtig faktor vil jeg mene. Alt det du skriver om er jo ting der jo også sker i virkeligheden? altså jeg bruger højest 4 min på at sætte taktik og jeg vinder også for det meste, måske er du bare dårlig til det ..?

Tja for en sjældent gangs skyld må jeg give vatpinden ret.

pølleboben
Ynglingespiller

« Svar #2: 29 Jun 2009, 16:12 »

Først vil jeg sige at jeg måtte le da jeg så på indlægget - genialt skrevet Smiley

Da jeg startede med at spille fm09 var min oplevelse præcis den samme. Efter en sæson gik mit hold fuldstændig ned, hver gang. Så holdte jeg en pause og spillede med den nye patch og så var alt anderledes. Self kan der ske udsving mod væsentlig svagere hold, men sådan er det jo også irl.. Det er man jo fløjentende ligeglad med når man har tabt 1-0, hvor de scorede på deres eneste chance og du i en den anden ende har misbrugt det 30 dobbelte..

Efter så at have holdt en god lang pause til den nyeste patch, er min opfattelse ændret. Jo det kræver mere i fm09 end bare at trykke "space" og købe Kaka og Zlatan, og dermed har du ret i at det er blevet sværere at få succes i fm09, hvis man ikke lægger noget arbejde bag, men så er det også så meget federe når du endelig får succes Smiley

Theis Mørup
Førsteholdsspiller

« Svar #3: 29 Jun 2009, 16:16 »

- Svært i starten

- Men når du har lært det at kende, er det verdens bedste spil !

- Evt. Så kan du få noget hjælp af andre så du hurtigere kan komme igang  Thumbs Up

(:

CR9
Landsholdsspiller

« Svar #4: 29 Jun 2009, 16:22 »

Jeg er enig.

Der kommer flere og flere UNØDVENDIGE ting ind i spillet, som gør, at det tager aaaaalt for lang tid at spille en sæson. Man skal tage stilling til alt, hvilket gør, at du får 10 nyheder hver gang, du trykker "Næste". Der står næsten altid de samme kedelige beskeder, hvilket gør det trættende i længden.

Mit bud er, at det tager 30 timer pr. sæson om nogle år, når Sports Interactive har puttet flere åndsvage ting ind i spillet.

Altid FCK
Manager

« Svar #5: 29 Jun 2009, 16:28 »

- Svært i starten

- Men når du har lært det at kende, er det verdens bedste spil !

- Evt. Så kan du få noget hjælp af andre så du hurtigere kan komme igang  Thumbs Up

Synes jeg også. Jeg var bare heldig da jeg allerede spillede 05 for første gang og fik 06 selv. Der skulle man næsten ikke tage stilling til noget så jeg har været heldig at lære det at kende mens det var let. Men synes det er sjovere at sidde at lede efter talenter i lang tid, for så bliver man ekstra glad hvis de slår igennem.
Den eneste ting jeg synes der er urealistisk er at der er så stor forskel på ude- og hjemmebane. Det spiller en rolle men FCK burde stadig vinde over langt de fleste hold i suppen på udenbane

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Theis Mørup
Førsteholdsspiller

« Svar #6: 29 Jun 2009, 16:36 »

Jeg er enig.

Der kommer flere og flere UNØDVENDIGE ting ind i spillet, som gør, at det tager aaaaalt for lang tid at spille en sæson. Man skal tage stilling til alt, hvilket gør, at du får 10 nyheder hver gang, du trykker "Næste". Der står næsten altid de samme kedelige beskeder, hvilket gør det trættende i længden.

[b]Mit bud er, at det tager 30 timer pr. sæson om nogle år, når Sports Interactive har puttet flere åndsvage ting ind i spillet.]/b]

funny haha  Wink

(:

Theis Mørup
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 29 Jun 2009, 16:40 »

Synes jeg også. Jeg var bare heldig da jeg allerede spillede 05 for første gang og fik 06 selv. Der skulle man næsten ikke tage stilling til noget så jeg har været heldig at lære det at kende mens det var let. Men synes det er sjovere at sidde at lede efter talenter i lang tid, for så bliver man ekstra glad hvis de slår igennem.
Den eneste ting jeg synes der er urealistisk er at der er så stor forskel på ude- og hjemmebane. Det spiller en rolle men FCK burde stadig vinde over langt de fleste hold i suppen på udenbane

Er helt enig, det er meget mærkeligt.. 

Har faktisk et godt eksempel: Jeg var på hjemmebane den første kamp med Atletico Madrid mod Celtic. Der vinder jeg 4-0.
Men så på udebane taber jeg 0-3 ..  Ubeslutsom   I helt samme opstilling, og samme spillere l... ticked off

Peace

(:

Marlyk
Lilleputspiller
*

« Svar #8: 29 Jun 2009, 17:19 »

Tak for svarene, jeg kommer lige med lidt mere til snakken her.

Noget som også irriterer mig ved alle de ting de putter ind som har indflydelse på kampenes gang, er at man ikke ved hvor det går galt. Det får man aldrig at vide. Så man kan bare gætte. Det bliver man jo hverken klogere eller bedre af. Jeg mener at spillet efterhånden er meget baseret på held og tilfældigheder, og egentlig ikke spillernes egenskaber(eller managerens).

Hvad baserer jeg heldet på? Jo som eksempel kan man jo prøve at save inden en kamp. Spille kampen 10 gange med helt samme holdopstillinger på de 2 hold, og så kigge på resultaterne. De er meget svingende, og dét er urealistisk. Hvorfor skulle resultatet blive meget anderledes anden gang? I princippet burde kampen ende præcis det samme hver gang, men små udsving ville også være i acceptabelt i et spil synes jeg.
Hvor vil jeg hen med dette? Jamen hvis kampen ender 3-0 den ene gang og 1-2 den anden gang med helt samme opstillinger og spillere, så handler det jo bare om hvilket resultat man lige får, hvilket er 100% held.

Dette går jeg dog ikke ind for selv men i princippet burde man save før hver kamp, vælge en opstilling og så spille kampen. hvis man taber, så load spillet og spil kampen igen med helt samme opstilling, indtil du får det resultat du vil have. Hvorfor ikke? man kunne jo lige så godt have fået det resultat i første omgang, det er bare computeren der tilfædligt har valgt at generere det første resultat først.

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #9: 29 Jun 2009, 17:27 »

Hold dog op!

Faktum er at I ikke er gode nok til Football Manager, ja undskyld, men sådan er det.

Jeg har set mange som vinder alle deres kampe i alle deres spil, er de så bare overdrevet heldige? Nej, de er gode. De har lært at analysere kampene, og kan derfor rette op på sine fejl. Prøv at læse TTF, og klik rundt på de forskellige forums for at finde hjælp, så skal i nok blive bedre; men det bliver I ikke af at sidde og græde her.

Marlyk
Lilleputspiller
*

« Svar #10: 29 Jun 2009, 17:31 »

Hold dog op!

Faktum er at I ikke er gode nok til Football Manager, ja undskyld, men sådan er det.

Jeg har set mange som vinder alle deres kampe i alle deres spil, er de så bare overdrevet heldige? Nej, de er gode. De har lært at analysere kampene, og kan derfor rette op på sine fejl. Prøv at læse TTF, og klik rundt på de forskellige forums for at finde hjælp, så skal i nok blive bedre; men det bliver I ikke af at sidde og græde her.

Så bliver man personlig hva Wink - Du kan jo ikke benægte at mit seneste indlæg omkring held er sandt, for det er det.

Altid FCK
Manager

« Svar #11: 29 Jun 2009, 17:35 »

Tak for svarene, jeg kommer lige med lidt mere til snakken her.

Noget som også irriterer mig ved alle de ting de putter ind som har indflydelse på kampenes gang, er at man ikke ved hvor det går galt. Det får man aldrig at vide. Så man kan bare gætte. Det bliver man jo hverken klogere eller bedre af. Jeg mener at spillet efterhånden er meget baseret på held og tilfældigheder, og egentlig ikke spillernes egenskaber(eller managerens).

Hvad baserer jeg heldet på? Jo som eksempel kan man jo prøve at save inden en kamp. Spille kampen 10 gange med helt samme holdopstillinger på de 2 hold, og så kigge på resultaterne. De er meget svingende, og dét er urealistisk. Hvorfor skulle resultatet blive meget anderledes anden gang? I princippet burde kampen ende præcis det samme hver gang, men små udsving ville også være i acceptabelt i et spil synes jeg.
Hvor vil jeg hen med dette? Jamen hvis kampen ender 3-0 den ene gang og 1-2 den anden gang med helt samme opstillinger og spillere, så handler det jo bare om hvilket resultat man lige får, hvilket er 100% held.

Dette går jeg dog ikke ind for selv men i princippet burde man save før hver kamp, vælge en opstilling og så spille kampen. hvis man taber, så load spillet og spil kampen igen med helt samme opstilling, indtil du får det resultat du vil have. Hvorfor ikke? man kunne jo lige så godt have fået det resultat i første omgang, det er bare computeren der tilfædligt har valgt at generere det første resultat først.

Det er jeg så ikke enig med dig. Fodbold handler jo også om held i virkeligheden, og det kommer jo også an på hvordan modtanderen reagere.
Det sidste kan du sagtens gøre men jeg synes bare at det er snyd og det ville da være kedeligt og tage ekstra lang tid at gøre det.

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #12: 29 Jun 2009, 17:37 »

Så bliver man personlig hva Wink - Du kan jo ikke benægte at mit seneste indlæg omkring held er sandt, for det er det.

Ikke rigtig, naah...

Det kan jeg da i hvertfald, hvis man kunne vinde hver gang, bare fordi man var bedre, ja, så eksisterede fodbold ikke. Tror du at United ville vinde alle kampene med 2-3 mål, hvis de spillede 20 kampe i træk mod Wigan?

Du skal huske at modstanderne også laver taktiske ændringer, det er ikke kun dig. Du spiller mod en mere og mere intelligent modstander.

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #13: 29 Jun 2009, 17:42 »

Football Manager 2009 er ikke for kompliceret! Ihvertfald ikke for mig.

Jeg syntes bestemt ikke det er et særlig kompliceret spil. Kender man nogle få grundregler, er det bestemt ikke svært at få succes. Dog er det så realistisk, at du kan ikke have en "fast" opskrift på succes. Altså du kan ikke tage det samme hold ti gange i træk og købe de samme spillere og have de samme taktiske dispositioner og så få succes hver gang. Jeg bruger ikke specielt lang tid på taktik inden kampene. Inden hver sæson kigger jeg min trup igennem og tager så stilling til forskellige ting, så skal man kun ændre få ting der måske tager 20sek. inden hver kamp, og så kan man sagtens få succes.

Jeg skal ikke kunne sige det, men jeg tror at dem der vil sige at det er meget svært at få succes i FM09 er for sejrsvante, hvis man kan sige det. Man kan ikke vinde hver gang, men man kan dog vinde næsten hver gang hvis man har et storhold og 11-verdensklassespillere.

FM09 kræver omtanke, men det er ikke specielt konpliceret hvis man netop tænker sig lidt om.

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Modric
Gæst

« Svar #14: 29 Jun 2009, 17:44 »

Synes det er lidt svært i starten, men senere bliver det bedre og sjovere

og ville bare lige høre hvor lang tid det egentlig tager for jer at game en hel sæson i Premier League eller SAS Ligaen ?

Peace

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010