home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1356 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2009
| | | | |-+  FM09, for kompliceret?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: FM09, for kompliceret?  (Læst 4926 gange)
Altid FCK
Manager

Sv: FM09, for kompliceret?
« Svar #15: 29 Jun 2009, 17:47 »

Synes det er lidt svært i starten, men senere bliver det bedre og sjovere

og ville bare lige høre hvor lang tid det egentlig tager for jer at game en hel sæson i Premier League eller SAS Ligaen ?

Peace

Jeg er ikke sikker på det da jeg tit lader den stå, fx mens jeg spiser men jeg vil gætte på 18-20 timer

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

DennisKjeldsen
Ynglingespiller

« Svar #16: 29 Jun 2009, 17:53 »

Prøv og overvej og du ikke taber fordi du måske er en dårlig manager? Jeg har spillet fm i 2 år, startede først med Barcelona og der vandt jeg sgu alt hvad der var værd at vinde, selvom jeg aldrig havde spillet før?

Og nej det burde ikke være sådan at en hold der er bedst på papir burde vinde .. Fodbold er jo bare sådan en gang i mellem.

Tjek evt. truppen harmoni, hvis den er dårlig skulle det gerne have noget med spillet på banen at gøre også.

Marlyk
Lilleputspiller
*

« Svar #17: 29 Jun 2009, 17:57 »

Ikke rigtig, naah...

Det kan jeg da i hvertfald, hvis man kunne vinde hver gang, bare fordi man var bedre, ja, så eksisterede fodbold ikke. Tror du at United ville vinde alle kampene med 2-3 mål, hvis de spillede 20 kampe i træk mod Wigan?

Du skal huske at modstanderne også laver taktiske ændringer, det er ikke kun dig. Du spiller mod en mere og mere intelligent modstander.

Se det er lige dér at du ikke forstår hvad jeg har skrevet. Husk på at jeg taler om FM og ikke om virkeligheden. Jeg mener jo netop ikke i træk, jeg mener den helt samme kamp igen og igen. Der er forskel. I virkeligheden kan man ikke spille den samme kamp igen og igen, det siger sig selv, men i FM er der mulighed for det med save/load. men hvorfor er resultatet så et andet, anden gang du spiller den, når du gør præcis de samme ting? Det er dét jeg mener der er urealistisk. Hvis det var en anden kamp(anden dag) mod samme hold, med samme opstilling osv, så kunne jeg forstå det, fordi så ville vinden være lidt anderledes, spillernes humør, tilskuernes tilråb, you name it. Men når det er den helt samme kamp, samme situation, samme øjeblik, så er det urealistisk.

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #18: 29 Jun 2009, 17:59 »

Se det er lige dér at du ikke forstår hvad jeg har skrevet. Husk på at jeg taler om FM og ikke om virkeligheden. Jeg mener jo netop ikke i træk, jeg mener den helt samme kamp igen og igen. Der er forskel. I virkeligheden kan man ikke spille den samme kamp igen og igen, det siger sig selv, men i FM er der mulighed for det med save/load. men hvorfor er resultatet så et andet, anden gang du spiller den, når du gør præcis de samme ting? Det er dét jeg mener der er urealistisk. Hvis det var en anden kamp(anden dag) mod samme hold, med samme opstilling osv, så kunne jeg forstå det, fordi så ville vinden være lidt anderledes, spillernes humør, tilskuernes tilråb, you name it. Men når det er den helt samme kamp, samme situation, samme øjeblik, så er det urealistisk.

Det er så heller ikke rigtig hvad du siger, load/save funktionen er ikke skabt til at du skal snyde. Den er skabt til at du skal kunne gemme en gang i mellem og loade andre spil. Hvordan kan du overhovedet se det som et element i spillet?

Zulue
Manager

« Svar #19: 29 Jun 2009, 18:07 »

Jeg er faktisk rigtig enig i det meste af dit første indlæg, 1#, men jeg har så bare haft lysten og tiden til at udfordre spillets muligheder og ny synes jeg det fungerer okay, selvom jeg også skal bruge lidt tid, for at få en taktik jeg synes fungerer optimalt.

Marlyk
Lilleputspiller
*

« Svar #20: 29 Jun 2009, 18:08 »

Det er så heller ikke rigtig hvad du siger, load/save funktionen er ikke skabt til at du skal snyde. Den er skabt til at du skal kunne gemme en gang i mellem og loade andre spil. Hvordan kan du overhovedet se det som et element i spillet?

Haha! Hvad har det med sagen at gøre? Det er da ikke dét vi diskuterer?

save/load funktionen er relevant for det lille scenarie jeg har skrevet om, som beviser at tilfældigheder spiller en meget stor rolle i spillet. Det må du da kunne forstå. Men snak du bare udenom Wink

Lights_out
Ynglingespiller

« Svar #21: 29 Jun 2009, 18:35 »

Undskyld, men er faktum ikke bare at du ikke er dygtig nok, eftersom 80 % af dem der har besvaret dit indlæg ikke finder FM09 for kompliceret..

Marlyk
Lilleputspiller
*

« Svar #22: 29 Jun 2009, 18:46 »

Sjovt som I dømmer mig som en elendig Football Manager spiller, uden at jeg nævner noget som helst om mine resultater på sigt Smiley - Hvis det er alt hvad I har at sige, så behøver I ikke skrive i tråden. Jeg har bare prøvet at sætte nogle tanker igang hos folk, har ikke lavet den for at blive kaldt dårlig eller lignende Smiley

Lights_out
Ynglingespiller

« Svar #23: 29 Jun 2009, 19:03 »

Nej men når du spørger; FM09, for kompliceret? Så går jeg ud fra, at du finder det indviklet eller for svært. Ellers ville du vel ikke være interesseret i at høre andres mening, hvis du selv cruiser dig igennem spillet? Og eftersom der ikke er særlig mange der er enige, finder folk det vel hverken kompliceret eller svært - Så må der vel være noget i vejen med din coaching?

Oester30
Ynglingespiller

« Svar #24: 29 Jun 2009, 19:13 »

Nu har jeg læst tråden igennem, og må indrømme at det faktisk sætter tanker i gang hos mig. Min lidt ældre computer har på det seneste gået helt ud flere gange, og dermed tvunget mig til at spille flere kampe om. Og her har jeg netop oplevet meget forskellige resultater i kampe hvor jeg burde være overlegen, selvom jeg har brugt min sædvanlige taktik. Og da spillernes moral, fysik og mentalitet må have været den samme, da det er PRÆCIS samme kamp.

Omvendt, som andre også har sagt, er tilfældighederne - som kan betyder man mister point mod meget dårligere hold - også noget der hører til i virkeligheden. Hvilket betyder at spillet bare er realistisk.

Jeg kan bestemt følge Marlyks tankegang, men ligegyldigt hvor pisseirriterende disse tilfældigheder kan være, er det også noget der eksisterer i virkeligheden.

FM er at underholdende spil, der bliver mere og mere realistisk. At denne realisme kommer i konflikt med nogles spilleglæde kan være et problem. Den eneste løsning jeg kan se på din frustration er at SI udvikler de kommende versioner med flere sværhedsgrader. Så vidt jeg husker er PCM lavet sådan?

Øster af navn
Øster af gavn

"Vores mentalitet - jeres misundelse"

Marlyk
Lilleputspiller
*

« Svar #25: 29 Jun 2009, 19:24 »

Nej men når du spørger; FM09, for kompliceret? Så går jeg ud fra, at du finder det indviklet eller for svært. Ellers ville du vel ikke være interesseret i at høre andres mening, hvis du selv cruiser dig igennem spillet? Og eftersom der ikke er særlig mange der er enige, finder folk det vel hverken kompliceret eller svært - Så må der vel være noget i vejen med din coaching?

Måske lidt dumt kun at analysere overskriften uden at tage selve trådens indhold i betragtning  Cool

Og bare fordi man synes spillet er kompliceret, betyder da ikke at man er dårlig til det.

Anyways, det er slet ikke det tråden drejer sig om, om jeg er god eller ej

Marlyk
Lilleputspiller
*

« Svar #26: 29 Jun 2009, 19:33 »

Nu har jeg læst tråden igennem, og må indrømme at det faktisk sætter tanker i gang hos mig. Min lidt ældre computer har på det seneste gået helt ud flere gange, og dermed tvunget mig til at spille flere kampe om. Og her har jeg netop oplevet meget forskellige resultater i kampe hvor jeg burde være overlegen, selvom jeg har brugt min sædvanlige taktik. Og da spillernes moral, fysik og mentalitet må have været den samme, da det er PRÆCIS samme kamp.

Omvendt, som andre også har sagt, er tilfældighederne - som kan betyder man mister point mod meget dårligere hold - også noget der hører til i virkeligheden. Hvilket betyder at spillet bare er realistisk.

Jeg kan bestemt følge Marlyks tankegang, men ligegyldigt hvor pisseirriterende disse tilfældigheder kan være, er det også noget der eksisterer i virkeligheden.

FM er at underholdende spil, der bliver mere og mere realistisk. At denne realisme kommer i konflikt med nogles spilleglæde kan være et problem. Den eneste løsning jeg kan se på din frustration er at SI udvikler de kommende versioner med flere sværhedsgrader. Så vidt jeg husker er PCM lavet sådan?

Dejligt at høre at du kan følge mig på nogle af punkterne Smiley

Det med sværhedsgrader har jeg også tænkt på, men jeg ku måske også bare lade være med at tage et hold i de laveste engelske rækker hver eneste gang. det er lidt nemmere med en storklub synes jeg, så på den måde har de nærmest opdelt niveauerne. så er det bare ærgeligt at jeg så gerne vil spille LLM. - Det er heller ikke fordi jeg finder spillet alt for svært, jeg synes bare der er nogle ting som måske kunne forbedres, feks lidt mindre tilfældighed. men altså, nothing is perfect.

Lights_out
Ynglingespiller

« Svar #27: 29 Jun 2009, 19:34 »

Oester30: Fin idé med flere sværhedsgrader og jo det benytter de sig af i PCM.

Marlyk: Skal overskriften ikke dække det du vil debatere, for så er det vel i orden at analysere den..

"Jeg er træt af at gang på gang tabe med et hold som på papiret er dobbelt så godt som mine modstanderes hold, bare fordi jeg ikke gider at sidde og bruge timer på at lægge min taktik. Jeg synes man burde vinde klart de fleste kampe hvis man stiller med en nogenlunde fornuftig strategi og har et langt bedre hold. Men det gør man bare ikke. Det er blevet så kompliceret at jeg synes det er urealistisk." 

Det her er vel en del af trådens indhold og der giver du udtryk for at du finder det for konpliceret/indviklet/svært what ever.

Men lad det nu ligge, diskuterer alligevel kun for diskussionens skyld.. Wink

Marlyk
Lilleputspiller
*

« Svar #28: 29 Jun 2009, 19:49 »

Lights out: Jo men det nytter jo ikke noget kun at analysere overskriften. desuden er kompliceret og svær ikke synonymer. men jaja, EOD Smiley

Lights_out
Ynglingespiller

« Svar #29: 29 Jun 2009, 19:58 »

I know, men efter at ha analyseret det finder jeg det som to ord for samme sag. Når det er sagt, så kan jeg godt følge dig i at kampene burde få det samme udfald. Så er vi enige på det punkt Smiley

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010