home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 641 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Shafts Tour de France blog
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Shafts Tour de France blog  (Læst 45617 gange)
Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #105: 07 Jul 2009, 11:36 »

Jeg er lige stået op Peace

Går igang med at skrive nu, og så kommer det op indenfor en halv times tid Smiley
Logged


Bimmand
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #106: 07 Jul 2009, 11:38 »

Lyder dejligt Lars Peace Håber du har et par fiduser til 4 etape Peace
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #107: 07 Jul 2009, 12:15 »



4. Etape - Holdtidskørelsen


Idag kommer den parade diciplin som mange har set frem til. Nemlig holdtidskørelsen.

Igår angreb Team Columbia i sidevinden, og meget skuffende for Saxo Bank var det kun Cancellara der kunne sidde med. Dermed tabte Schleck brødrene værdifuld tid til Lance Armstrong, og eventuelt også Columbias bjergryttere, Monfort, Kirchen, Rogers og Martin. Derfor skal man hellere ikke være speciel klog, for at regne ud at gårdagens store vinder er Armstrong og Columbia, selvom Cancellara stadig har den gule trøje.

Dagens holdtidskørelse er kun på 39 kilometer, hvilket gør det til en af de mindste slags i Tour de France sammenhæng. Det er samtidig fire år siden holdtidskørelsen sidst var på programmet.
Der er fire store favoritter i år, hvor Saxo Bank som altid er nævnt. Også de stærke Astana ryttere, det amerikanske hold Garmin-Slipstream og til sidst holdet der smadrede alle i sidevinden igår Team Columbia er nævnt.

*****
Astana
Kan de få det til at køre, så skal Astana vinde idag. Med ryttere som Armstrong, Leipheimer, Contador, Klöden, Zubeldia, Rast og Popovych så kan man ikke undgå at køre en kanon tid.
Spørgsmålet er bare hvem der er kaptajn ude på vejen. Hvem skal sætte tempoet lidt i vejret hvis det falder. Den splittelse kan gøre de taber sekunder, dyrebare sekunder og så er det de andre hold har en chance.

****
Garmin-Slipstream
Garmin-Slipstream har satset på denne diciplin længe. Og med de to tidligere CSC ryttere, David Zabrieski og Christian VandeVelde på holdet har de fundet god træning. Ligger man derudover motorer som Bradley Wiggins, David Millar og Danny Pate til holdet får man et skræmmende hold, og de er nok første udfordrene til Astana holdet.

Saxo-Bank
Danske Saxo-Bank har det som et af sine mål at vinde holdtidskørelsen. Verdens bedste hold, som de kalder sig selv, skal også kunne vinde sådan en diciplin som holdtidskørelsen er.
Med motorer som Fabian Cancellara, Jens Voigt og Gustav Larsson har de også folk der virkelig kan sætte tempo på, men derefter mangler de lige en eller to mere, på niveau med Astana og Garmin-Slipstream. Derfor bliver det nok kun til en tredje plads idag.

***
Team Columbia
Columbia brugte mange kræfter igår, og har generalt brugt mange kræfter i starten af årets Tour. De vil køre for at få Kirchen, Monfort, Rogers og Martin længere frem i klassementet, og måske håber de ligefrem på at Martin kan iklæde sig den gule førertrøje efter dagens etape. Columbia har et stærkt fællesskab på etapen, men mangler lige den sidste store motor. Her ligner verdensmesteren Bert Grabsh ikke til at være i topform i år.

Rabobank
Rabobank skuffede fælt på den første enkelstart, så de vil være stærkt opsatte på revancere sig idag. Holdet har nogle skræmmende ryttere i Menchov, Gesink, Clement, Tan Dam og Poosthuma.
Det er især vigtigt for Menchov at vinde noget af den tabte tid tilbage, hvis han skal spille en stor rolle i klassementet, og vi vil se et Rabobank hold give den fuldt gas fra starten af.

Læg mærke til.
Liquigas, Milram og Cervelo Test-Team.
Logged


Congo
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #108: 07 Jul 2009, 12:19 »

Som sædvanligt fedt at læse!
Men hvis du skulle gætte, tror du så at Cancellara mister den gule i dag?
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #109: 07 Jul 2009, 12:22 »

Som sædvanligt fedt at læse!
Men hvis du skulle gætte, tror du så at Cancellara mister den gule i dag?

Tak Smiley

Og nej, jeg tror ikke Cancellara mister den gule trøje idag. Tror Saxo-Bank holder sig indenfor et halvt minuts penge til Astana.. Og Columbia kommer nogenlunde samme tid som Saxo-Bank..
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #110: 08 Jul 2009, 14:05 »

I ved alle. Bytur tirsdag, gør man kommer sent op onsdag Peace

Har intet hørt fra dagens etape, så gør ingen forskel om jeg skriver den nu, eller tidligere. Så går igang med at skrive nu Smiley
Logged


Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #111: 08 Jul 2009, 14:10 »

I ved alle. Bytur tirsdag, gør man kommer sent op onsdag Peace

Har intet hørt fra dagens etape, så gør ingen forskel om jeg skriver den nu, eller tidligere. Så går igang med at skrive nu Smiley

Har du det også med tirsdags byture? Det har jeg også haft de sidste par uger.. Det må være noget nyt Smiley
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #112: 08 Jul 2009, 14:16 »



5. Etape - Le Cap d´Agde - Perpignan


Dagen efter holdtidskørelsen skal Saxo-Bank igen ud og forsvare den gule trøje, da det lykkedes Fabian Cancellara at forsvare den på et hængende hår. Garmin-Slipstream og Astana viste også deres store styrke på etapen, og har også kørt sig i en god position i forhold til klassementet.

dagens etape er der 196,5 kilometer fra startbyen Le Cap d´Agde til målbyen Perpignan. Undervejs er der tre indlagt spurter og to kategori 4 stigninger. Det kan også blive den første etape som bliver afgjort i en rigtig massespurt. Inden da har styrt og sidevindskørsel gjort vi ikke har haft en hel samlet spurt om sejren.

*****
Mark Cavendish (Team Columbia)
Manden har det perfekte tog, og har allerede sejret to gange i år. Columbia brugte mange kræfter i mandags på sidevindskørelsen, hvilket gjorde de ikke kørte så stærkt igår som forventet. Spørgsmålet er om Columbia overhoved vil bruge mange kræfter på at få det hele samlet til en spurt.

****
Thor Hushovd (Cervelo Test Team)
Hushovd forsøgte i mandags at gå forbi Cavendish, men nåede aldrig helt op på siden af ham. Han er dog den eneste som virker til at kunne være en rigtig trussel idag.

Tom Boonen (Quick-Step)
Nu har den belgiske mester efterhånden kørt de etaper han skulle for at være klar til denne Tour de France. Med mindre han vil ende som vandbære for Devolder og Chavanel, skal han til at vise sig fremme i spurterne nu. Ellers kunne Quick-Step ligeså godt havde taget Allan Davis med.

***
Oscar Freire (Rabobank)
Har ligesom resten af Rabobank holdet intet vist endnu. Freire er også ved at være ude af kampen om den grønne trøje, da Cavendish og Hushovd allerede har fået et stort stabilt forspring.

Tyler Farrar (Garmin-Slipstream)
Amerikaneren blev tidlig sat på gårdagens holdtidskørelse, og skal idag forsøge at tage revanche for første spurt, hvor han fik en andenplads.




Hold øje med.
Angelo Furlan (Lampre), Kenny Robert Van Hummel (Skil-Shimano) og Danielle Bennati (Liquigas).
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #113: 08 Jul 2009, 14:17 »

Har du det også med tirsdags byture? Det har jeg også haft de sidste par uger.. Det må være noget nyt Smiley

Tirsdages byture har altid været sjovt her i KBH Wink
Logged


JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #114: 08 Jul 2009, 14:20 »

Jeg forventer en hæsblæsende afslutning i det. Først og fremmest slutter etapen med en lille nedkørsel og det kommer til at gå voldsomt stærkt. Steephill.tv siger i øvrigt også at spurten ikke passer et tog, så chancen for at slå Cavendish burde være til stede. Smiley
Logged

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #115: 08 Jul 2009, 14:22 »

Tirsdages byture har altid været sjovt her i KBH Wink

Nå.. det er nyt her i køge Smiley

Men tror du virkelig det bliver en sprinter afslutning i dag? Der er et par bjerge de skal over (2x kategori 4 mener jeg), og stadig sidde med feltet og spare kræfter..
Og i mine øjne synes det ikke umuligt at et udbrud holder hele vejen hjem i dag Smiley
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #116: 08 Jul 2009, 14:28 »

Ja, der er mulighed for at slå Cavendish, men jeg vil se det med egne øjne inden jeg tror på det Peace

Ja jeg tror det bliver en massespurt. Kategori 4 stigninger er altså ikke noget slemt, ej hellere for sprinterne. Og nå de ligger midtvejs derude kommer det ikke til at gøre det store.

Eneste grund til det kan være et udbrud der kører hjem, er hvis Saxo-Bank og Columbia ikke gider bruge kræfter på at køre dem ind, og ingen af de andre sprinterhold sætter sig op. Så kan de godt ende med at holde hjem.
Og jeg har bevidst ikke valgt nogen "Hold øje med disse ryttere i udbrud" da etapen var igang da jeg skrev det. Derfor ville det være for nemt for mig bare at se hvem der har ramt dagens udbrud Peace
Logged


schöler/*-*
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #117: 08 Jul 2009, 14:29 »


Men tror du virkelig det bliver en sprinter afslutning i dag? Der er et par bjerge de skal over (2x kategori 4 mener jeg), og stadig sidde med feltet og spare kræfter..
Og i mine øjne synes det ikke umuligt at et udbrud holder hele vejen hjem i dag Smiley
Som de lige har sagt i studiet, er det måske den allerfladeste etape overhovedet + det er sidste gang sprinterne får lov inden der kommer rigtige procenter på.
Vinden kan måske igen spille en rolle, men jeg tror hvert fald også på en massespurt.
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #118: 09 Jul 2009, 01:16 »



6. Etape - Gérone - Barcelona


Det lykkedes for første gang i årets Tour, en udbryder at holde feltet bag sig, og kører over stregen til jubel. At det så var franskmændenes store yndlings Thomas Voeckler gjorde det ikke meget dårligere for de franske tilskuerer.

I morgen kommer feltet så ind i Spanien, og slutter i Barcelona. Etapen er svær at spå om, da der undervejs ligger tre kategori fire stigninger, men også to kategori tre stigninger. Selve slutningen slutter med to kilometer der stiger op af Montjuic som gør de tunge sprintere nok ikke kan få noget ud af dagens etape. Derfor er det også svært at spå om hvem der skulle hente udbruderne. Derfor tror jeg der er størst chance for et udbrud holder hjem, men alligevel vil jeg bedømme favoritterne hvis det kommer samlet hjem, og så skrive nogle spændende navne i et udbrud nederst som altid.
Selve etapen er 181,5 kilometer.

*****
Kim Kirchen (Team Columbia)
Kommer gruppen samlet til mål, kan Columbia tage endnu en etapesejr som de viste i Schweiz Rundt de er mestre i. Cavendish kan ikke sidde med denne gang, men med et tog op af de sidste to kilometer med Michael Rogers, Maxime Monfort og Tony Martin, vil Kim Kirchen kunne blive skudt afsted mod sejren i Barcelona.

****
Fillipo Pozzato (Katusha)
Katusha har været pænt usynlige indtil videre i løbet, med undtagelse af Ignatiev. I morgen ligger afslutningen perfekt for Pozzato, som med sit lette antrit på bakker kan besejre alle modstandere.

***
Fabian Cancellara (Team Saxo-Bank)
Manden i den gule trøje vil gøre alt for at forsvare den, og sammen med Schleck brødrene i morgen vil de kunne holde tæt på det hele op til spurten. Cancellara er begyndt at vise han kan køre op af, og de to kilometer vil være luksus for ham. Samtidig er han en hurtig herre i en spurt, så der har han også en mulighed.

**
David Moncoutié (Cofidis)
Manden går efter prikker i år, men vi har endnu ikke set det store til ham. I morgen kan han både prøve et udbrud, eller at køre væk til sidst på den lille stigning til mål, ligesom han har gjort tidligere i år i i Middelhavet Rundt hvor han sejrede på sjette etape.

*
Jerome Pineau (Quick-Step)
Pineau gør det altid godt på sådanne etaper i Tour de France. Han er ikke langsom i en spurt, og besidder gode bakkeevner. Pineau kan give Quick-Step noget af den opmuntring de har mangler indtil videre i årets Tour de France, hvor Tom Boonen har skuffet fælt.




Læg mærke til.
Frank og Andy Schleck (Team Saxo Bank), Sandy Casar (FdJeux) Mikkel Astarloza (Euskatel), Oscar Freire (Rabobank) og Gerald Ciolek (Milram).

Læg mærke til i et udbrud. Jussi Veikannen (FdJeux), Nicolas Vogondy (Agritubel), Jonathan Hivert (Skil-Shimano), Yuri Trofimov (Bbox Bouygues Telecom) og Kurt Asle-Arvesen (Team Saxo-Bank).


Igen tak til Cesc for at levere et topbanner!
Logged


Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #119: 09 Jul 2009, 01:41 »

Er meget enig i den top 2-5. Jeg har dog ingen fidus til Kim Kirchen. Et skadesplaget år, med skuffende resultater, pånær Schweiz Rundt, har givet en kæmpe tvivl omkring hans form. Han virker slet ikke til at være tilstede. Leverede også en forfærdelig enkeltstart. Ingen tvivl om at det er en en drømmesafslutning for ham, men tvivler virkelig på at han vil være på det rette sted, når finalen afsluttes imorgen. Bliver dog spændende at se.

Som du også skriver, tror jeg på et udbrud. Veikannen skal ud og høste point sammen, og etapen er perfekt for Moncutie til at udfolde sig. Så er meget enig i din vurdering.
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010