home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 588 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Shafts Tour de France blog
0 Brugere og 16 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Shafts Tour de France blog  (Læst 45276 gange)
S
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #75: 04 Jul 2009, 10:35 »

Er der ingen der har noget om den grønne trøje? Peace

Jeg går i seng nu, og skriver et indlæg om den første etape i morgen, ved middagstid inden etapen begynder. Peace

Det er ikke helt rigtigt det du skriver. Petacchi slog osse Cavendish i Giro di Italia.

Ellers tror jeg at Tom Boonen kan hive den hjem igen. Jeg tror han har rutinen til at hive alle de point han kan hjem, og på den måde vinde trøjen
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #76: 04 Jul 2009, 12:59 »

Det er ikke helt rigtigt det du skriver. Petacchi slog osse Cavendish i Giro di Italia.

Ellers tror jeg at Tom Boonen kan hive den hjem igen. Jeg tror han har rutinen til at hive alle de point han kan hjem, og på den måde vinde trøjen

Hmm, ved hellere ikke lige hvorfor jeg har skrevet det om Farrar.. Må være en tanketorsk igår.

Tror ikke selv på Boonen, han har simpelthen mistede for meget af sin hurtighed.
Logged


John Graversen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #77: 04 Jul 2009, 13:33 »

Hmm, ved hellere ikke lige hvorfor jeg har skrevet det om Farrar.. Må være en tanketorsk igår.

Tror ikke selv på Boonen, han har simpelthen mistede for meget af sin hurtighed.

Hvornår har du middagstid?  Tunge
Logged

Naah.

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #78: 04 Jul 2009, 13:35 »

Haha. Min middagstid har rykket sig lidt idag xD Var på kæmpe druk igår..
Men regner med den er oppe ved 2 tiden.
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #79: 04 Jul 2009, 14:28 »



1. Etape - Enkelstarten


sker det. Tour de France 2009 går igang om under to timer. I år ligger rytterne ud i Monaco med en 15,5 kilometer lang enkelstart, med en kategori 4 stigning undervejs.
Mange ser frem til at se hvem der slutter først hos Astana, og om Cancellara kan tage den forventede sejr. Derfor kigger jeg hurtigt favoritterne igennem, vuderet med stjerner.

*****
Fabian Cancellara (Saxo Bank)
Manden er urørlig på enkelstart i år, og er alle storfavorit til at vinde. Er Saxo Banks bedste bud på en rytter i den gule trøje i år.

****
Cadel Evans (Silence)
Australieren viste i Dauphine Libere at formen er helt i top. Evans kan meget nemt blive den største udfordring for Cancellara, og via en god enkelstart kan Evans køre sig i en top position inden bjergene.

Alberto Contador (Astana)
Han har forbedret sig enormt meget siden han kun var en bjergrytter. Og dagens enkelstart ligger perfekt til vinderen af Tour de France 2007. Desuden er det vigtigt for Contador at ligge sig i front af Astana rytterne, så der ikke bliver sået tvivl om hvem der er kaptajn.

***

Dennis Menchov (Rabobank)
Vinderen af Giro d´Italia kører nogle super enkelstarter, og især dagens med en lille stigning kommer til at ligge perfekt til ham.

Levi Leipheimer (Astana)
Han kører altid nogle vilde enkelstarter, og i år bliver ingen undtagelse, selvom han skal aggere hjælperytter for Contador og Armstrong.

David Millar (Slipstream)
Den tidligere dopingdømte britte største styrke er hans motor som kan få de fleste til at blegne. Millar er Slipstreams bedste bud på en sejr idag.

**

Lance Armstrong (Astana)
Den store Tour de France mester, Lance Armstrong mangler at bevise han kan kører sig helt i front på en enkelstart igen. Han starter tidligt på dagens etape, og det bliver spændende at følge hans tid.

Sylvain Chavanel (Quick-Step)
Chavanel er opsat på at kører igennem i året Tour, ligesom han altid gør. Og dagens enkelstart ligger perfekt til franskmanden som vil køre til, i håb om at kunne iklæde sig den gule trøje.

Gustav Larsson (Saxo Bank)
Er Saxo Banks næst bedste bud på en topplacering. Larsson blev tilbage i sidste sæson en flot nummer 14 i Giro d´Italia, på baggrund af glimrende enkelstarts evner, og stabil kørsel i bjergene. Og ved OL, blev han nummer to i enkelstart, kun overgået af sin holdkammerat Cancellara.




Læg også mærke til.
Andreas Klöden (Astana), Stef Clement (Rabobank), Bradley Wiggins (Slipstream), Tony Martin (Columbia), Roman Kreuziger (Liquigas), Benoit Vaugrenard (FdJeux) og Stijn Devolder (Quick-Step).
Logged


Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #80: 04 Jul 2009, 21:36 »

Må jeg høre hvem du synes var den der underpræsterede mest i dagens etape?
Logged

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #81: 04 Jul 2009, 21:39 »

Må jeg høre hvem du synes var den der underpræsterede mest i dagens etape?

Nu er jeg ikke shaft, men efter hans indlæg om 1. Etape - enkeltstarten, vil jeg gætte på han siger Dennis Menchov. Det ville jeg ihvertfald selv sige Smiley
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #82: 04 Jul 2009, 22:18 »

Der var mange der skuffede mig under dagens enkelstart, og som Caspper siger så gjorde især Dennis Menchov det. Men også to mænd som Stef Clement og Luis Leon Sanchez skuffede mig gevaldigt.
Logged


r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #83: 04 Jul 2009, 22:28 »

Syntes Tony Martin fra TEAM COLUMBIA, overaskede meget idag, godt kørt af ham Wink

Og dejligt, at Fabian Cancellara vandt, kanon kørt.
Logged

Supra Societatem Nemo

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #84: 05 Jul 2009, 01:42 »



2. Etape - Monaco - Brignoles


Tour de Frances første rigtige etape hvis man kan tillade sig at sige sådan foregår fra Monaco til Brignoles og er over 182 kilometer. Etapen byder på en enkelt kategori 3 stigning og 3 kategori fire stigninger. De ligger dog ikke tæt på mål så de forventes ikke at spille en rolle i forhold til etapevinderen. Det der kan komme til at spille en rolle er en mindre stigning, som altså ikke er markeret på nogen måde, som ligger små 10 kilometer før målstregen i Brignoles. Den kan bruges som et afsæt, eller tappe nogle af sprinternes kræfter til spurten.

*****
Oscar Freire (Rabobank)
Primært med baggrund af bakken tror jeg det lykkes Freire at tage sejren i morgen. Rabobank havde et yderst skuffende start på løbet, og vil gøre deres for at revancere det hurtigst som muligt.

****
Mark Cavendish (Columbia)
Årets store profil i massespurterne. Det bliver bestemt spændende at se hvordan han åbner årets Tour de France, og han kan være sikker på god støtte fra sit Columbia hold.

Thor Hushovd (Cervelo Test Team)
Nordmanden ligger klar til at tage duellen op med de andre sprintere i håb om at iklæde sig den grønne trøje. Med en slutning på der hælder lidt, kan nordmandens store styrke give ham en lille fordel.

***
Tyler Farrar (Garmin-Slipstream)
En af de store outsidere til første etape er amerikaneren der tidligere i år har slået Cavendish. Meget kommer an på om han får tilrettelagt sin spurt, uden at bruge for mange kræfter på bakken.

Danielle Bennati (Liquigas)
Italieneren kan udover en fordel af bakken kort før mål. Det vil i hvertfald lette presset på de to kaptajner Kreuziger og Nibali hvis de allerede nu fik en etapesejr til holdet.

Tom Boonen (Quick-Step)
Boonen lider af dårlig mave, derfor er han så langt nede på listen at finde. Han har desuden ikke fået den optimale optakt til Touren, og derfor er han et stort spørgsmålstegn.




Læg mærke til disse ryttere i en spurt.
Lloyd Mondory (Ag2r), Danilo Napolitano (Katusha) og Angelo Furlan (Lampre)

Mulige ryttere der vil forsøge sig på bakken.
Fabian Cancellara (Saxo Bank), Fabian Wegmann (Milram) Allesandro Ballan (Lampre) og Sylvain Chavanel (Quick-Step).
Logged


alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #85: 05 Jul 2009, 01:46 »

Jeg anser Hushovd og Freire for værende lige dygtige på bakker, måske en lille fordel til Freire, men ikke nok til at forhindre en bedre sprinter som Hushovd til at tage den. Men man skal aldrig undervudere Cavendish, og jeg tror, det bliver mellem de tre, at etapen kommer til at stå. Tror dog mest på Hushovd.
Logged


BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #86: 05 Jul 2009, 11:30 »

Du tror slet ikke på at Ciolek kan blande sig ?
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Theis Mørup
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #87: 05 Jul 2009, 11:38 »

Super initiativ.

Ser supergodt ud. Fantastisk topbanner. - Hvem har lavet det Tunge?

Men også hårdt arbejde da der kun er hviledage 2 gange ud af 21 Shockeret  Wink

KIU, xD (Hver dag.)  Tunge
Logged

(:

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #88: 05 Jul 2009, 11:45 »

Jeg tror også på at bakken passer Oscar Freire bedre end nogen anden i dag, og satser også på at han vinder Thumbs Up
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #89: 05 Jul 2009, 12:26 »

Jeg anser Hushovd og Freire for værende lige dygtige på bakker, måske en lille fordel til Freire, men ikke nok til at forhindre en bedre sprinter som Hushovd til at tage den. Men man skal aldrig undervudere Cavendish, og jeg tror, det bliver mellem de tre, at etapen kommer til at stå. Tror dog mest på Hushovd.

Det er som man kan gætte sig til udfra mine vuderinger, også de tre jeg regner med. Dog tror jeg mest på Freire.

Du tror slet ikke på at Ciolek kan blande sig ?

Det er altid svært at udpege folk på den første rigtige etape. Ciolek har også en mulighed, men så ville jeg kunne nævne alle sprinterne. Glæder mig bestemt til at kunne se hvad han levere, men tror ikke på ham helt i toppen.

Super initiativ.

Ser supergodt ud. Fantastisk topbanner. - Hvem har lavet det Tunge?

Men også hårdt arbejde da der kun er hviledage 2 gange ud af 21 Shockeret  Wink

KIU, xD (Hver dag.)  Tunge

Tak Smiley Og det er Cesc der står for TB Peace

Og jaa, det bliver hårdt arbejde. Har det også været de sidste to år, hvor jeg har misset en enkelt etape i ny og næ. Håber jeg ikke jeg gør i år.

Jeg tror også på at bakken passer Oscar Freire bedre end nogen anden i dag, og satser også på at han vinder Thumbs Up

Hehe godt jeg ikke er alene med den mening Peace
Logged


Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010