home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  1 Bruger, 1164 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  u17 Liga
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: u17 Liga  (Læst 10768 gange)
fc-hansen
Manager

Sv: u17 Liga
« Svar #15: 26 Jun 2009, 23:43 »

er der slet ikke nogen der har prøvet at skifte til et ligahold, som kan sige mig hvad de mener den største forskel er?

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

sindsygt
Gæst

« Svar #16: 26 Jun 2009, 23:46 »

ja, men har du nogle gode råd til nogle spurtøvelser, for det der med bare at løbe, det gør dig ikke hurtigere, tværtimod Smiley
Lav interval løb.. Fx find en cykelsti hvor der er mange lygter på.. Så starter du med at løbe 2 lygter, spurte 1, løbe 2, spurte 1 osv.. Så når du kommer i bedre form og føler du er klar til at løbe mer, løber du 2, spurter 2, løber 2 spurter 2.. Til sidst kan du måske løbe 1, spurte 3 osv Smiley..

Det er noget af de bedste træning Wink

fc-hansen
Manager

« Svar #17: 26 Jun 2009, 23:49 »

tak Smiley

hay que joder?

vestergaard3
Ynglingespiller

« Svar #18: 02 Jul 2009, 12:54 »

er der slet ikke nogen der har prøvet at skifte til et ligahold, som kan sige mig hvad de mener den største forskel er?
jeg træner med fk viborgs junior liga trup 4 gange om ugen, og er da også blevet lovet en plads. men for mig at se er den største forskel tempoet. jeg så fcm (som blev danskemestre) spille mod viborg for 3 uger siden, er du gal et tempo den kamp blev spillet i. det er forskellen på u15 m1 også u17 junior liga! Smiley

FCK, Liverpool & Barcelona.
Thats it!

lacop
Ynglingespiller

« Svar #19: 02 Jul 2009, 14:58 »

Jeg har aldrig selv spillet fodbold på højt plan men jeg spiller Ishockey på relativt højt plan. og når vi træner eksplosivitet så hopper vi på trapper..

Ved at lave almindelige ben og låg øvelser med mange repetitioner (staves) så øger du mængden af ilt i dine muskler dvs at de bliver mere udholdende men ikke at de bliver mere eksplosive. det er det samme der sker hvis du løber en tur, det er derfor vigtigt for dig at træne din muskler eksplosivt ved som vi fx gør ved at hoppe på trapper..

i fitness center kan du træne pyramide træning dvs fx:
Squats x 3reps x 60kg
Squats x 3reps x 70kg
Squats x 3reps x 80kg
Squats x 3reps x 90kg
Squats x 3reps x 100kg

altså hele tiden øge vægten pr sæt. max 8 rep pr sæt!!

I stedet for vægttræning kan du binde en snor om livet og trække et dæk efter dig eller f.eks hop over de lave hække m samlede ben 5 til 10 stk af gangen.

Men altså meget vigtigt at du hele tiden sørger for at du løfter tæt på din max vægt også få gange på den måde øger du din eksplosivitet.!!

fc-hansen
Manager

« Svar #20: 02 Jul 2009, 15:06 »

Jeg har aldrig selv spillet fodbold på højt plan men jeg spiller Ishockey på relativt højt plan. og når vi træner eksplosivitet så hopper vi på trapper..

Ved at lave almindelige ben og låg øvelser med mange repetitioner (staves) så øger du mængden af ilt i dine muskler dvs at de bliver mere udholdende men ikke at de bliver mere eksplosive. det er det samme der sker hvis du løber en tur, det er derfor vigtigt for dig at træne din muskler eksplosivt ved som vi fx gør ved at hoppe på trapper..

i fitness center kan du træne pyramide træning dvs fx:
Squats x 3reps x 60kg
Squats x 3reps x 70kg
Squats x 3reps x 80kg
Squats x 3reps x 90kg
Squats x 3reps x 100kg

altså hele tiden øge vægten pr sæt. max 8 rep pr sæt!!

I stedet for vægttræning kan du binde en snor om livet og trække et dæk efter dig eller f.eks hop over de lave hække m samlede ben 5 til 10 stk af gangen.

Men altså meget vigtigt at du hele tiden sørger for at du løfter tæt på din max vægt også få gange på den måde øger du din eksplosivitet.!!
Men hvad er squats? og hvor mange gange om ugen må jeg træne? Smiley
jeg træner med fk viborgs junior liga trup 4 gange om ugen, og er da også blevet lovet en plads. men for mig at se er den største forskel tempoet. jeg så fcm (som blev danskemestre) spille mod viborg for 3 uger siden, er du gal et tempo den kamp blev spillet i. det er forskellen på u15 m1 også u17 junior liga! Smiley
men hvor stor forskel er der så på de to rækker? altså er det meget højere niveau i u17 ligaen, som i u15 m1? for jeg spiller som bekendt en del yng. mester. her på fyn, men m1, det er den jysk/fynske række ikke? Smiley

hay que joder?

søgaard
Gæst

« Svar #21: 02 Jul 2009, 15:14 »

Jeg tog springet fra U17 mesterrække 2 til ligabold i AaB, dengang jeg var Juniorspiller.
Hvis du er lille i bygning, så vil det formentlig være en idé, at træne en smule styrke, men ellers så er den største forskel tempoet i spillet og det kan du ikke forberede dig på.
Jeg kunne sagtens være med på styrken og hurtigheden derude, men når selve tempoet var nok det sværeste i starten. Det at pludselig skulle til at lave 1.gangsafleveringer hele tiden, fordi man lynhurtigt var under pres, det stresser en og fejl er uundgåelige.

Det eneste du ikke må er, at hænge med hovedet, når du taber bolden, for der vil komme boldtab til træningerne. Så er det bare med at hoppe i flæsket på modspilleren og generobre bolden. Du vænner dig dog ret hurtigt til tempoet, selvom tre træninger ikke er meget, så vil du nok kunne fornemme, at det går bedre til den sidste træning end den første.

Attituden er noget andet. Hvis du er stjernespilleren i din nuværende klub, så har man altid en smule stjernenykker og skal altid brokke sig lidt, når de andre mister bolden. Det kan man godt glemme her. Der er man den altid den lille, da der er et fællesskab, som man ikke er med i og det skal man gøre sig fortjent til at komme med i. Så ydmyghed og benhårdt arbejde er nok det vigtigste, så kommer størrelsen osv. bagefter.

At begynde at gå i intensiv styrketræning er slet ikke nødvendigt. De plejer at have en del styrketræning og hvis du er klejn i det, så plejer klubberne (hvert fald AaB), at lade en sidde over nogle træninger, hvor du så skal træne i styrkerummet.
« Seneste Redigering: 02 Jul 2009, 15:21 af Søgaard » Logged

Missen93
Førsteholdsspiller

« Svar #22: 02 Jul 2009, 15:28 »

Hvilken klub kommer du fra?

lacop
Ynglingespiller

« Svar #23: 02 Jul 2009, 15:39 »

Squat er en ben øvelse der træner for lår og læg!! en af de mest almindelige øvelser.
Den er vist på billede under.. det er en meget god ide i startene evt at starte på en maskine hvor principet er det samme, de har mange af dem ligende i styrke centre Opstemt

fc-hansen
Manager

« Svar #24: 02 Jul 2009, 15:42 »

Jeg tog springet fra U17 mesterrække 2 til ligabold i AaB, dengang jeg var Juniorspiller.
Hvis du er lille i bygning, så vil det formentlig være en idé, at træne en smule styrke, men ellers så er den største forskel tempoet i spillet og det kan du ikke forberede dig på.
Jeg kunne sagtens være med på styrken og hurtigheden derude, men når selve tempoet var nok det sværeste i starten. Det at pludselig skulle til at lave 1.gangsafleveringer hele tiden, fordi man lynhurtigt var under pres, det stresser en og fejl er uundgåelige.

Det eneste du ikke må er, at hænge med hovedet, når du taber bolden, for der vil komme boldtab til træningerne. Så er det bare med at hoppe i flæsket på modspilleren og generobre bolden. Du vænner dig dog ret hurtigt til tempoet, selvom tre træninger ikke er meget, så vil du nok kunne fornemme, at det går bedre til den sidste træning end den første.

Attituden er noget andet. Hvis du er stjernespilleren i din nuværende klub, så har man altid en smule stjernenykker og skal altid brokke sig lidt, når de andre mister bolden. Det kan man godt glemme her. Der er man den altid den lille, da der er et fællesskab, som man ikke er med i og det skal man gøre sig fortjent til at komme med i. Så ydmyghed og benhårdt arbejde er nok det vigtigste, så kommer størrelsen osv. bagefter.

At begynde at gå i intensiv styrketræning er slet ikke nødvendigt. De plejer at have en del styrketræning og hvis du er klejn i det, så plejer klubberne (hvert fald AaB), at lade en sidde over nogle træninger, hvor du så skal træne i styrkerummet.
men da du tog til Aab, blev du så tilbudt at komme derind fast, eller startede det med prøvetræning? Smiley

hay que joder?

fc-hansen
Manager

« Svar #25: 02 Jul 2009, 15:44 »

Squat er en ben øvelse der træner for lår og læg!! en af de mest almindelige øvelser.
Den er vist på billede under.. det er en meget god ide i startene evt at starte på en maskine hvor principet er det samme, de har mange af dem ligende i styrke centre Opstemt

der er sådan en, hvor man sidder på et sædde, og skal skubbe mod en plade, er det noget af det rigtige? Smiley

hay que joder?

lacop
Ynglingespiller

« Svar #26: 02 Jul 2009, 15:52 »

ja det er en god begyndelse Smiley

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men altså normalt siger man jo at man først må begynde at løfte vægte når du bliver 15 år.. ellers er det altså et super godt alternavtiv at hoppe på trapper. evt tag en vægtskive og hop. hop altid med samlede hop !!

en anden god øvelse er skøjtehop: Du stiller dig på et ben og går godt ned i knæet også hopper du til siden så langt du kan og lander på det andet ben, det vigtigt at komme langt ned i knæ når du lander så det spænder i låret. også forsæt sådan.. evt kan du øge vægten ved at holde en vægtskive ind til maven!!

fc-hansen
Manager

« Svar #27: 02 Jul 2009, 15:55 »

ja det er en god begyndelse Smiley

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men altså normalt siger man jo at man først må begynde at løfte vægte når du bliver 15 år.. ellers er det altså et super godt alternavtiv at hoppe på trapper. evt tag en vægtskive og hop. hop altid med samlede hop !!

en anden god øvelse er skøjtehop: Du stiller dig på et ben og går godt ned i knæet også hopper du til siden så langt du kan og lander på det andet ben, det vigtigt at komme langt ned i knæ når du lander så det spænder i låret. også forsæt sådan.. evt kan du øge vægten ved at holde en vægtskive ind til maven!!
hvad med sådan noget som at shippe(stav)?

hay que joder?

søgaard
Gæst

« Svar #28: 02 Jul 2009, 16:00 »

men da du tog til Aab, blev du så tilbudt at komme derind fast, eller startede det med prøvetræning? Smiley
Jeg startede derinde efter efterårssæsonen var slut, hvor jeg så trænede med indtil jul, hvor de så tog stilling til at jeg godt kunne bruges. At skader så lynhurtigt ødelagde det var noget helt andet. For din træningsmængden øges en del, når du kommer derind og spiller. Vi trænede 4 gange om ugen og havde træningskampe om lørdagen dengang på trods af, at sæsonen var slut.

lacop
Ynglingespiller

« Svar #29: 02 Jul 2009, 16:02 »

Et forslag er at du kan lave disse øvelser, det burde øge din eksplosivitet:
Squat, leg extension, leg curl og dødløft..

også lav dem alle sammen som pyramide træning som jeg har beskrevet i tidligere indlæg Smiley

hvis du er i tvivl om hvad de forskellige øvelser er, så prøv at google dem så kan du se hvordan de udføres.. søg evt på "straight legged deadligt" istedet for dødløft, det er det samme bare udtalt på engelsk Opstemt

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010