home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 1202 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  (32/4) Le Zebre/Les Éléphants
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint
Forfatter Emne: (32/4) Le Zebre/Les Éléphants  (Læst 41227 gange)
Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
(18/1) SAFC/La Albiroja
« Svar #105: 31 Jul 2009, 18:49 »


BALL BLIVER


Sunderland's succes-manager, Kevin Ball, er i løbet af sommeren blevet kædet sammen med flere klubber, blandt andet Manchester City, disse's naboer fra United og London-klubberne Chelsea og Tottenham. Nu slår den 45-årige englænder dog fast at han absolut ingen steder skal – endnu. ”Jeg har det super godt her i Sunderland. Altså, jeg mener, nu har jeg jo tilbragt en stor, stor del af mit liv her, og jeg trives virkelig godt her. Jeg elsker klubben og byen og folkene heroppe. At jeg så nyder en næsten overvældende succes her gør det jo bare endnu mere fantastisk. Jeg vil absolut ingen steder. Jeg har en kontrakt der løber frem til næste sommer, og så må vi tage den derfra. Det er korrekt at jeg har modtaget tilbud fra City, United, Chelsea og Tottenham, og det er også korrekt at jeg har afvist dem alle – det vil jeg ikke lægge skjul på”, siger Sunderland-manageren der ankom til Stadium of Light tilbage i juni 2008 – som manager vel at mærke. Det ser i første omgang ud til at Ball har tænkt sig at blive i det nordengelske et år endnu, men Ball afviser som bekendt ikke fuldstændig et skifte når hans nuværende kontrakt udløber. Indtil da vil han største opgave være at gentage de to fantastisk succesfulde sæsoner han har haft i Sunderland som manager.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
(19/2) SAFC/La Albiroja
« Svar #106: 31 Jul 2009, 18:54 »


LEJESVENDE BLIVER PERMANENTE


I sidste sæson lejede Sunderland hele 3 spillere fra henholdsvis Vasco da Gama, Internacional og Juventus. Fra Vasco da Gama lejede de den unge, talentfulde, spids Alex Teixeira, mens de fra Internacional lejede erfarne Alex og sidst lejede de altså det svenske midtbanetalent Albin Ekdal i den italienske storklub. Kevin Ball har tilsyneladende været yderst imponeret over hvad de 3 har leveret – på trods af Ekdal's få antal kampe – og derfor valgte han altså at benytte sig at de indskrevne købsklausuler. For Alex Teixeira's vedkommende drejede det sig om blot 40 millioner kroner, mens han måtte slippe 57,5 millioner for Alex, der da også var ganske imponerende i den forgangne sæson med hele 20 mål. De to brasilianerne var hurtigt enige med Sunderland og kunne derfor hurtigt officielt erklæres for permanente Sunderland-spillere. Svenske Ekdal var derimod noget sværere at nå til enighed med, da han tilsyneladende ikke var super glad for at forlade den italienske storklub, men i sidst ende nåede Sunderland frem til løsning, hvorfor den 20-årige svensker altså også kunne kalde sig selv for fuldblods-Sunderland-spiller. Dermed bliver de tre lejesvende Sunderland's tre første indkøb frem mod den kommende sæson.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Pepe
Gæst
 
Sv: (19/2) SAFC/La Albiroja
« Svar #107: 31 Jul 2009, 19:32 »

Smukt, FCB! Thumbs Up

Har læst næsten hele bloggen igennem nu, og det er virkelig imponerende, hvad du har opnået på så kort tid!

Har faktisk ikke noget at sætte en finger på på nuværende tidspunkt!

KIU Smiley
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: (19/2) SAFC/La Albiroja
« Svar #108: 31 Jul 2009, 20:09 »

Fedt at bloggen stadig kører! Thumbs Up

Det er virkelig en blog af særklasse og specielt når det er om Sunderland som er en utrolig spændende hold.

KIU!
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (19/2) SAFC/La Albiroja
« Svar #109: 01 Aug 2009, 11:21 »

Tusind tak for roserne, Pepe og motZ! Smiley
Glæder mig at folk stadig følger med på trods af den lange pause! Smiley
Har som sagt masser af skrevne updates, så jeg smider dem op løbende. Ellers bliver der lige lovligt meget læsning (det fylder 11 sider i Word)! Opstemt
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
(20/2) SAFC/La Albiroja
« Svar #110: 01 Aug 2009, 11:32 »


SUNDERLAND KLAMRER SIG TIL STJERNERNE


Sunderland leverede en helt utrolig sæson sidste år, hvorfor der naturligvis var masser af interesse omkring de vigtigste spillere, her i blandt det brasilianske vidunder Marquinhos, den engelske landsholdsspiller Stewart Downing og den unge walisiske midtbanegeneral Jack Collison. Den nordengelske klub har dog på standhaftig og kategorisk vis afvist samtlige bud på de største stjerner. Stewart Downing var den klart mest eftertragtede spillere, da Arsenal, Chelsea, Manchester United, Milan, Juventus og sidst men ikke mindst Real Madrid, bombarderede Kevin Ball med bud på venstrekanten. De første bud lød på omkring 105 millioner kroner, hvilket Ball ikke var sen til at afvise med en mere eller mindre fornærmet mine – han mente simpelthen at det var et latterligt lavt bud på en så profileret spiller. Derefter røg buddene dog i vejret og der blev hurtigt afgivet bud på 125 millioner, 175 millioner og det største bud kom fra Real Madrid. Hele 250 millioner danske kroner, var hvad den spanske hovedstadsklub var villig til at betale for Downing. Sunderland afviste dog, og i sidste ende gav de interesserede klubber op, hvilket resulterede i at Boluda og Mijatovic i stedet valgte at skyde 320 millioner efter Porto's uruguayaner Cristian Rodríguez. Der blev også budt heftigt på Jack Collison, Marquinhos og Jérémy Mathieu, hvor det største bud kom på venstrebacken på 135 millioner. Igen var Kevin Ball dog kold, og afviste alt og alle.

Sunderland blev dog nødt til at slippe en spiller eller to, så da madrilenerne kom med et bud på 62,5 millioner kroner på deres tidligere kantspiller David Beckham, var buddet simpelthen for godt til at afvise. Beckham selv var faldet godt til i nordengland, men den spanske hovedstad er svær at afvise, hvorfor han hurtigt skrev under med Real Madrid, for anden gang i karrieren. Derefter måtte Sunderland dog slippe en af sidste sæsons stjerner, da paraguayanske Roque Santa Cruz, tog en flyvetur sydpå til London, for at forhandle en kontrakt på plads med Chelsea. Inden da havde der foregået en lang og hård forhandlingsperiode, hvor parterne mødtes flere gange. I sidste ende blev de to klubber dog enige, da prisen landede på 137 millioner kroner. Dermed havde Sunderland mistet en af sine vigtigere spillere. Kort efter måtte en anden frontfigur forlade det den nordengelske klub, dog ikke for at rejse nær så langt sydpå som Santa Cruz. Denne gang var spilleren i fokus midtbanespilleren Scott Parker, der måtte tage til den modsatte kyst – og anelse sydpå – for at skrive under på en kontrakt der ville binde ham til Liverpool. Denne gang var forhandlingerne knapt så besværlige og prisen var da også betydeligt mindre, da den denne gang lå på beskedne 28 millioner. Derefter røg først Javier Chevantón, så Danny Collins og sidst måtte målmand Craig Gordon pakke tasken. De rejste til henholdsvis Racing Santander, Preston North End og russiske CSKA Moskva, for henholdsvis 17, 16 og hele 60 millioner kroner. Dermed havde den nordengelske klub hentet hele 320,5 millioner kroner hjem på spillersalg, og var dermed rigtig godt rustede til at tage på en god indkøbstur.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

sells!
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (20/2) SAFC/La Albiroja
« Svar #111: 01 Aug 2009, 11:42 »

du har da fået solgt godt ud, så jeg håber da at du finder nogle gode afløserer! KIU
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
(21/2) SAFC/La Albiroja
« Svar #112: 01 Aug 2009, 13:51 »


1, 2, 3, 7 NYE INDKØB


Kevin Ball har igen været på rov i denne sommer. Den nordengelske manager har især været forbi det turbulente Manchester City, der med sine mange oliepenge har købt ualmindeligt mange spillere de sidste to sæsoner – dyre spillere. Nogle af disse spillere er ikke helt slået til og er derfor faldet gevaldigt i værdi, hvilket har vakt opsigt hos flere managers. En af disse spillere er engelske Phil Jagielka der kom til Manchester City før den forgangne sæson, men med kun 7 kampe i ligaen er Jagielka langt fra glad for at være i City. Derfor så Kevin Ball sit snit til at sende et bud på 47 millioner kroner til Manchester, hvilket City efter en del tøven endte med at acceptere. Derefter var den 27-årige midterforsvarer usandsynligt hurtig til at underskrive den tilbudte kontrakt.

City havde i juli 2008 købt brasilianske Hulk i Porto, men med blot 14 kampe på 2 sæsoner, kunne den  store centerforward ikke påpege nok, hvor meget han gerne ville væk fra den rige Manchester klub. City havde i sin tid betalt 75 millioner for spilleren der deler navn med en stor grøn herre, men da Sunderland, som den eneste interesserede klub, ikke ville betale mere end 50 millioner, måtte City altså i sidste ende acceptere de tilbudte penge. Hulk var ikke meget i tvivl og få dage efter købet af Jagielka, satte han derfor sin underskrift på en 4-årig kontrakt.

IND
Phil Jagielka . 47 mio.
Hulk . 50 mio
David Bentley . 55 mio + Wheater
Gareth Barry . 65 mio
Dan Gosling . 35 mio
Igor Akinfeev . 39 mio
Artem Milevskyi . 50 mio

UD
David Beckham . 62,5 mio
Roque Santa Cruz . 137 mio
Scott Parker . 28 mio
Javier Chevantón . 17 mio
Danny Collins . 16 mio
Craig Gordon . 60 mio

London-klubben, Tottenham, havde længe vist interesse for Sunderland's centerback David Wheater, og med salget af David Beckham, stod Sunderland og manglede en højrekant. Her havde der været en del snak om netop Tottenham's David Bentley, og dermed var det i begge parters interesse at fremtrylle en rimelig aftale. Den endte i sidste ende med at lyde på 55 millioner kroner fra Sunderland's side, inklusive David Wheater. Tottenham brugte en del tid på at tænke over tilbuddet, men til sidst valgte de altså at gå med til aftalen. Bentley selv var også lidt tøvende, men tanken om at spille under Kevin Ball – der havde leveret to så gode sæsoner i træk – trak altså en del i englænderen, hvorfor han da også valgte at skrive under til sidst.

Dernæst var der brug for en ny midtbanespiller, efter Scott Parker's exit. Her kom Aston Villa's erfarne landsholdsspiller, Gareth Barry, hurtigt i Kevin Ball's søgelys, og efter en del forhandlinger blev to klubber enige om en aftale, hvori Sunderland skulle slippe 65 millioner kroner. Barry var uden tvivl ked af at forlade den klub han havde spillet i siden 1997, men han var dog ikke langsom til at bekræfte skiftet til det nordengelske. Derudover havde Sunderland til syneladende brug for en back-up til midtbanen, hvorfor de valgte at hente Everton's kæmpetalent, Dan Gosling, for blot 35 millioner.

Grundet salget af målmand Craig Gordon, måtte Sunderland også se sig nødsagede til at søge efter en ny keeper, og netop Craig Gordon's nye klub var i besiddelse af en optimal erstatning i form af russiske Igor Akinfeev. Mulighederne endte derfor med at hedde Francisco Guillermo Ochoa, Igor Akinfeev eller Carlos Kameni. Førstnævnte var dog sat salg, da han søgte nye udfordringer, til blot 39 millioner. Derfor var Kevin Ball ikke et sekund i tvivl og sendte et bud til Rusland hurtigere end man kunne nå at udtale Akinfeev's fornavn. Akinfeev selv var mere end godt tilfreds med udsigten til at spille i en af verdens absolut stærkeste ligaer, og var derfor meget hurtig til at nå til enighed med Sunderland.

Sidst, men overhovedet ikke mindst, kunne Sunderland godt bruge en ny angriber, da Javier Chevantón som bekendt ikke længere var at finde i deres rækker. Derfor udså man sig Shakhtar's ukrainske stjerne, Artem Milevskyi, som Sunderland i sidste ende måtte betale 50 millioner for. En yderst favorabel pris for nordenglænderne, og efter en del vrøvl med arbejdstilladelsen, blev denne i sidste ende givet, hvorfor den store ukrainer blev Sunderland's sidste indkøb før den nye sæson.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (21/2) SAFC/La Albiroja
« Svar #113: 01 Aug 2009, 14:06 »

Shit, nogle scoops du har fået lavet  Shockeret Shockeret

Alle dine indkøb er kæmpe underpris for spillerens kvaliteter, så du har virkelig været heldig på det punkt. Med de indkøb kan du sku godt nå langt, og jeg glæder mig til at se dig i den kommende sæson, hvor jeg med de spillere forventer meget.

Men alt i alt rigtig god blog.
Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: (21/2) SAFC/La Albiroja
« Svar #114: 01 Aug 2009, 14:13 »

Rigtig gode indkøb du har lavet dig, og en helt vanvtittig pris for Akinfeev Shockeret
Kunne man lokke et ss af Marquinhos ud af dig? Hans profil og hans historie, hvis det kunne lade sig gøre Smiley
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (21/2) SAFC/La Albiroja
« Svar #115: 01 Aug 2009, 14:24 »

Mange tak, Newton. Jeg glæder mig også til at fremvise resultaterne for den kommende sæson. Som du selv påpeger er det noget af nogle scoops. Det er utroligt hvor meget spillerne kan falde i værdi, på stortset ingen tid. Anton Ferdinand - som jeg jo solgte for 105 millioner - er i skrivende stund - altså en sæson efter - kun 39 millioner værd. På samme måde er Marouane Fellaini, som City købte for 150 millioner kroner i vintertransfervindu et 09/10 nu kun 44 millioner værd. Hvis de ikke spiller eller performer går det stødt nedad, så det glæder mig virkelig at de gør det skidt i City! Opstemt

Også tak til dig, MichaelHarlev. Akinfeev er uden sammenligning det bedste målmandskøb jeg nogensinde har gjort i FM. Jeg kan roligt afsløre at han leverer varen i den kommende sæson! Wink
Jeg kan godt komme med SS af Marquinhos' stats, men så heller ikke mere, da jeg i spillet skal til at igang med sæson 2011/12. Her er i hvert fald et billede af hans stats! Thumbs Up
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
(3) La Albiroja
« Svar #116: 01 Aug 2009, 14:27 »


LA ALBIROJA
BALL FORLADER PARAGUAY


Sunderland's cheftræner, engelske Kevin Ball, har efter kort tid ved roret valgt at forlade posten som manager for det paraguayanske hold. Efter blot 5 kampe med det sydamerikanske landshold, var det tilsyneladende tid til at prøve noget nyt for den 46-årige nordenglænder, der selv udtaler følgende: ”Jeg havde fem rigtig gode kampe med gutterne, og vi havde alle god indbyrdes forståelse. De her relativt få fem kampe har uden tvivl givet mig noget brugbar erfaring og indsigt i hvordan man leder et landshold, og desuden fik jeg naturligvis en masse gode kendskaber i løbet af de få måneder. Det har været rigtig godt at stå i spidsen for en flok så ambitiøse, professionelle og venlige spillere, der fungerer rigtig godt sammen, på trods af at de sjældent ses. Det har for mig været rigtig imponerende. Nu har jeg dog fået tilbudt et andet job, som jeg rigtig gerne vil prøve kræfter med. Ikke at det nye job nødvendigvis er mere spændende end det jeg havde her med Paraguay, men jeg synes simpelthen bare at det andet er en, for mig, større udfordring.”
Hvem Kevin Ball for fremtiden skal træne på landsholdsplan, må dog endnu stå som et spørgsmål, men det forventes at det pågældende land snarest udsender en officiel bekræftelse.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
(1) LES ÉLÉPHANTS
« Svar #117: 01 Aug 2009, 14:34 »


LES ÉLÉPHANTS
BALL OVERTAGER ELEFANTERNE


Kevin Ball har netop forladt posten som landstræner for Paraguay til fordel for en ny landstrænerstilling, der nu er blevet offentliggjort. De første uofficielle rapporter gik på enten Wales eller Australien, men højst overraskende skal Kevin Ball's kommende landshold findes i det afrikanske. Elfenbenskysten har således netop offentliggjort at de har ansat Kevin Ball på en, til at starte med, 3 årig kontrakt. Dermed tager den engelske træner en stor udfordring op, i og med at han hverken har nogen erfaring med de – til tider svært håndterlige – afrikanske fodboldforbund eller kan tale fransk. Omvendt kunne han dog heller ikke den mindste smule spansk inden han overtog Paraguay, og havde på daværende tidspunkt slet ingen erfaring med jobbet som landstræner. Nu ved han hvad det hele handler om, og har sågar deltaget i den største af alle slutrunder, hvor han unægteligt hentede en hel del erfaring.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
(22) SAFC
« Svar #118: 01 Aug 2009, 14:53 »


EFTERÅRET 2010


FRIENDLIES
4-0 . vs. Jagiellonia
3-1 . vs. Ipswich
8-0 . vs. Beerschot
3-1 . vs. Barnsley
2-2 . vs. Barcelona

PREMIER LEAGUE
5-0 . vs. Wolves
2-0 . vs. Blackburn
3-0 . vs. Everton
2-1 . vs. Man City
3-0 . vs. Stoke
3-0 . vs. West Ham
5-1 . vs. Aston Villa
2-4 . vs. Tottenham
1-1 . vs. Chelsea
3-0 . vs. WBA
3-2 . vs. Bolton
3-2 . vs. Liverpool
0-0 . vs. Man Utd
2-2 . vs. Newcastle
5-0 . vs. Cardiff
3-1 . vs. Portsmouth
3-2 . vs. Wigan
0-1 . vs. Arsenal
2-1 . vs. Wolves

CHAMPIONS LEAGUE
1-0 . vs. Villarreal
2-0 . vs. Milan
4-0 . vs. Dinamo Kiev
4-1 . vs. Dinamo Kiev
6-0 . vs. Villarreal
3-2 . vs. Milan

LEAGUE CUP
5-2 . vs. Sheff Wed
3-0 . vs. Bolton
4-0 . vs. Tottenham

COMMUNITY SHIELD
2-4 . vs. Arsenal
Måske er dette sæsonen for Sunderland, Kevin Ball og Mark Venus. Første halvdel af sæsonen lover  i al fald godt for de trofaste Sunderland-tilhængere. En imponerende stimer på 7 og 10 kampe uden nederlag, står Sunderland rigtig stærkt ved udgangen af 2010, og der er dermed lagt op til en ualmindeligt spændende forår i det nordengelske. I de 19 kampe den nordengelske klub har spillet indtil videre, har de scoret intet mindre end 50 mål – 10 mere end Arsenal, der med en kamp mere end Sunderland indtager førstepladsen. Anført af Marquinhos, Hulk, Alex og Jérémy Mathieu har nordenglænderne således bombet mål ind i stimevis, og især sidstnævnte har imponeret med at blive valgt som kampens spiller hele 7 gange. Den store franskmand har været en konstant trussel på dødboldene, i særdeleshed hjørnesparkene, hvor Stewart Downing og David Bentley har haft for vane at serve bolden lige ind i panden på Mathieu, der dog også selv har disket op en del assist, fem i alt. Tommy Spurr er dog manden med det bedste gennemsnit, men da den unge englænder kun har spillet 6 kampe, kan det næppe betragtes som en større bedrift end hvad de øvrige spillere har leveret. Dermed ikke sagt at Spurr har været en skuffende oplevelse, for det har han så absolut ikke. Med 2 mål og 3 assists i de 6 kampe han har spillet, har han virkelig forstået at levere var hver eneste gang han fik chancen. Han er uden tvivl en fremtidens mand, i og med at han er fysisk såvel som teknisk stærk og endda mestrer to pladser til perfektion. Den nye russiske målmand, Igor Akinfeev, er ikke overraskende den der har været flest gange i aktion. Med 28 kampe som starter har han således startet inde i en kamp mere end den næstmest brugte spiller, Marquinhos, som trods en 10 timer lang måltørke har scoret hele 16 mål og lagt op til yderligere 10. Med den lange måltørke i mente, må dette siges at være en mere end acceptabel bedrift.

I ligaen har holdet vadet i succes, og har kun måttet se sig slået 2 gange – mod Arsenal og Tottenham – og blot tre gange er det endt i remis for nordenglænderne – mod Chelsea, United og Newcastle. Altså har det kun været mod den absolutte top at Kevin Ball's tropper har haft problemer, men i og med at de er gået fra sejr til sejr mod samtlige andre hold, kan de med en sejr i januar's første spillerunde, mod Manchester City, bringe sig op på førstepladsen. De mest bemærkelsesværdige kampe har uden tvivl været opgørene mod Wolverhampton, Aston Villa og Cardiff, der alle har budt på hele 5 mål fra Sunderland's side. I sidstnævnte kamp leverede Alex et imponerende hattrick, som blev scoret på bare 12 minutter.

Det europæiske eventyr er også fortsat for den nordengelske klub. Sunderland fik sig en noget hård gruppe, da de skulle op mod spanske Villarreal, de italienske vicemestre fra Milan og sidst de utilregnelige ukrainere Dinamo Kiev. Her har Sunderland dog på ny vist total dominans og overlegenhed, og gået i gennem gruppespillet med lutter sejre. Det hele startede med en hård kamp i Villarreal, som via et enkelt mål af Jack Collison blev smalt besejret. Derefter stod den på de noget hårdere modstandere fra Milano, men også Berlusconi's storklub blev fejet af vejen, men en imponerende 2-0 sejr, som blev grundlagt efter blot to minutter da Jérémy Mathieu headede hjemmeholdet fra Sunderland i front. Herefter blev Dinamo Kiev besejret i to omgange, begge gange meget overbevisende, og halvårets absolutte højdepunkt ellers, da Kevin Ball og Mark Venus' tropper fik besøg af altid farlige Villarreal. En kamp som Sunderland vandt så overlegent som 6-0 – samtlige mål blev sågar scoret indenfor de første 36 minutter. Sidst bød milaneserne hjemme op til lidt boldspil, og igen trak nordenglænderne altså det længste strå, selvom afgørelsen på kampen faldt i allersidste øjeblik.

Sidst har Sunderland klaret sig ubeklageligt, som sædvanligt, i de hjemlige cups. I Community Shield var Arsenal dog en for stor mundfuld, og derfor måtte Sunderland som sædvanligt se sig henvist til andenplads af Pat Rice's tropper. I liga-cuppen er alt dog gået lige efter planen, da Sunderland har trukket sig sejrrigt ud af de hidtil tre spillede opgør mod henholdsvis Sheffield Wednesday, Bolton og Tottenham. Førstnævnte blev besejret i en af efterårets mest målrige kampe, 5-2, mens sidstnævnte måtte tage skuffede hjem med 4-0 nederlag i bagagen. Dermed er der som tidligere påpeget lagt op til et ualmindeligt spændende forår i Nordengland.


Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

sells!
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (22/1) SAFC/Les Éléphants
« Svar #119: 01 Aug 2009, 21:53 »

fantastisk! Jeg glæder mig rigtig meget til din næste (forhåbentlig) fremragende update! KUTGW!
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010