home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:54:27 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
10 Sep 2025, 20:45 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23606
  0 Brugere, 853 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Diavoli
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Diavoli  (Læst 19809 gange)
Dau
Førsteholdsspiller

Diavoli
« : 10 Jun 2009, 12:20 »

INTRODUKTION
Det er efterhånden længe siden jeg har skrevet noget sidst, selvom jeg længe har haft lysten. Jeg har haft svært ved at finde det rigtige hold - og få gang i det rigtige spil. Men forhåbentlig ikke længere.

Målet med denne blog er først og fremmest at komme i gang med at 'skrive' igen. Siden jeg har afsluttet gymnasiet er det ikke blevet til meget, og når jeg snart skal studere, burde man måske finpudse sine skrivegenskaber en lille smule.

Stilistisk bliver bloggen meget ala mine tidligere, hvis folk har læst disse. Dette betyder opdateringer fra en 'journalistisk' vinkel, oftest igennem en eller anden form for fanmedie.

Jeg har intentioner om at (regelmæssigt) opdatere fra enkelte kampe , ligesom jeg vil komme med kvartal- eller halvårlige opdateringer, alt efter humør, og hvad der er værd at rapportere.  Min motivation for at spille med netop A.C. Milan er enkel. Det er den klub jeg følger. Da jeg begyndte at spille fodbold, begyndte min kærlighed for Milan. Og da klubben i disse dage ikke ligefrem er på sit højeste, var lysten til at føre dem videre der.

Håber I vil følge med, og forhåbentlig blive underholdt!

OPSÆTNING
Antal ligaer: 11 - Bedste række i følgende lande: England, Frankrig, Portugal, Tyskland, Spanien, Brasilien og Argentina. Derudover er samtlige italienske divisioner loadet.
Database: Stor
Sprog: Engelsk
Valuta: Euro (€)
Database: FMUpdate V2 - Sommeropdatering (fundet på SiGames forum)

FØRSTEHOLDSTRUPPEN
Sidst opdateret d. 1.07.09

Målmænd
1. Gigi Buffon
12. Christian Abbiati

Forsvar
2. Davide Santon
4. Domenico Criscito
5. Thiago Silva
13. Alessandro Nesta
15. Gianluca Zambrotta
17. Massimo Oddo
25. Daniele Bonera
32. Marco Andreolli
36. Matteo Darmian
77. Luca  Antonini

Midtbane
8. Gennaro Gattuso
10. Alexis Sanchez
14. Fernando Tissone
20. Niko Kranjcar
21. Giancarlo Pellegata
22. Anderson Hernanes
23. Massimo Ambrosini
26. Marco Chimenti
80. Ronaldinho de Assis Moreira
84. Mathieu Flamini

Angreb
7. Alexandre Pato
9. Alberto Paloschi
11. Marco Borriello
24. Mario Balotelli

TRANSFERS
Sidst opdateret d. 31.08.08

» Indkøb
30.06.09 - Alexis Sánchez (100%) Udinese - €3.200.000
30.06.09 - Domenico Criscito (100%), Juventus - €2.800.000
01.07.09 - Gianluigi Buffon, Juventus - €60.000.000
01.07.09 - Steven Ukoh, Young Boys - €250.000
01.07.09 - Javier Pastore, Talleres - €1.000.000
23.07.09 - Fernando Tissone, Udinese - €18.250.000
23.07.09 - Alberto Paloschi, Parma - €6.250.000

« Salg
01.07.09 - Giuseppe Favalli, fri transfer
01.07.09 - Zejlko Kalac, Bologna - fri
20.07.09 - Sergio Asenjo, Udinese - leje

2008/2009

» Indkøb
01.07.08 - Marco Andreolli, Roma - €350.000
01.07.08 - Sergio Asenjo, Valladolid - €9.000.000
04.07.08 - Thiago Alcântara, Barcelona - €575.000
04.07.08 - Alexis Sanchez (CO), Udinese - €7.500.000
08.07.08 - Mark González, Betis - Lejeophold
14.07.08 - Hernanes, São Paulo - €14.500.000
21.07.08 - Davide Santon, Inter - €7.250.000
21.07.08 - Mario Balotelli, Inter - €15.500.000
31.08.08 - Domenico Criscito (CO), Juventus - €3.000.000
02.01.09 - Niko Kranjcar, Portsmouth - €6.000.000
07.01.09 - Fernando Forestieri (CO), Genoa - €1.500.000

« Salg
01.07.08 - Kaká, Real Madrid - €67.000.000
01.07.08 - Yoann Gourcuff, Bordeaux - €14.500.000
01.07.08 - Elia Legati, Brescia - €110.000
01.07.08 - Clarence Seedorf, Villarreal - €8.250.000
11.07.08 - Andrea Pirlo, Liverpool - €30.000.000
31.08.08 - Kakha Kaladze, PSG - €5.500.000
« Seneste Redigering: 25 Jul 2010, 18:10 af Krile » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller

Sv: Diavoli
« Svar #1: 10 Jun 2009, 12:22 »

Reserveret til senere brug.

Dau
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 10 Jun 2009, 12:22 »

26-06-08 - IL DIAVOLI
I frit fald?
Eller hvad? I disse dage er "Il Diavoli" blot en skygge af sig selv. Il Capitano blev buet ud af San Siro, Kaka har pakket kufferterne og taget med cirkus til Madrid. Og midt i dette virvar ansættes Leonardo de Araújo, en erfaren mand indenfor fodbolden, men samtidig fuldstændig grøn som træner.

Man kan være fræk og sige, at den nuværende A.C. Milan trup ligner en veteranforening for de italienske mestre fra 2004. Kahka Kaladze, Gennaro Gattuso, Massimo Ambrosini, Dida, Nesta, Seedorf - og man kunne nemt blive ved. Mange af holdets profiler har for længst rundet de gyldne 30, og de fleste er i karrierens efterår. Og så pludselig forsvandt cheftræner Ancelotti, anfører Maldini og superstjerne Kaká. Sagt med andre ord, holdets hjerne, sjæl og kreativitet. Ikke dermed sagt, at disse kompetencer ej kan findes på Milanello. Det kan de sagtens, men det er indtil videre nu totalt ukendt, hvem der kommer til at stå for hvad. AC Milan skal genopbygge eller forfalde totalt.

Og alt denne uro i truppen er krydret med en dejlig, hidtil ukendt usikkerhed hos klubbens topledelse. Præsident Berlusconi synes at være mindre og mindre interesseret i hans tidligere hjertebarn, og dedikerer efterhånden al tid, penge og sjæl i politik, frem for som tidligere, hvor hans ledelse førte Milan til tops i Europa. Og ligesom i truppen, er ledelsen også ramt af 'alderdom'. Ariedo Braida (63) og Adriano Galliani (65) må begge betegnes som gråt guld. Begge er yderst kompetente og engagerede i deres arbejde, men de sidste par sæsoner har man ikke set meget innovation fra de to.

Netop nytænkning har blot én mand stået for, nemlig den forhåndværende tekniske direktør, nu cheftræner, Leonardo de Araújo. Og selvom han ikke behøver en lille præsentation, kommer den alligevel. Som spiller var han med til at vinde VM for Brasilien såvel som Champions League med Rossoneri. Sagt med andre ord, Leonardo er en mand, der har prøvet lidt af hvert i fodboldverdenen. Men hvad vil han som manager?

Ved pressemødet da Leonardo blev præsenteret, blev det ligeledes lanceret, at holdet ville prøve et systemskifte. Ancelottis kyniske og kontante spillestil skulle afvikles, og spilleglæden skulle frem. Ja, Leonardo lagde faktisk næsten op til sambabold ala Barcelona og Brasilien. Og så kom salget af Kaká, og siden har der egentlig været stille i Milan lejren.

Rygterne har sendt Edin Dzeko, Emmanuel Adebayor og Ricardo Carvalho til Milano et utal af gange, men indtil videre har milaneserne været stille. Faktisk helt uhyggeligt stille, i forhold til hvad de plejer og være, og hvad der er standarden i moderne fodbold - indtil nu.

I går kommenterede Leonardo eksklusivt overfor La Gazzetta dello Sport på holdets strategi til sommer: "Det er klart, at vi har gået stille med dørene. Holdet har mistet to store profiler i spillertruppen, og vi står overfor ændringer. Vi har mistet en leder, "Il Capitano", og sådan en type skal vi have igen. Om det kommer inde eller udefra, det vil tiden vise. Ligeledes mangler vi Kaká, en af verdens bedste spillere, og det hul kan ingen fylde - det vil være urimeligt. Men naturligvis har vi en plan".

Og netop hullet som Maldini efterlader, spekuleres faktisk i at være det største. Det er nemlig meget længe siden, at A.C. Milan har stået og manglet en verdensklasse forsvarstandem inde i midten. Maldini-Nesta/Costacurta (og Kaladze) konstellationen har længe være god, mens Maldini og om muligt endnu mere legendariske Baresi tog sig af forsvaret før det. Og før Maldinis tid, ja der spillede Baresi sammen med ingen mindre end Mauro Tassotti. Men nu er der ingen arvtager. Nesta holder niveauet, men Kaladze er ingen naturlig leder, og kan slet ikke tage overfor Maldini. Daniele Bonera har også vist, at han heller ikke er den type.

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #3: 10 Jun 2009, 12:23 »

Wuhu - det glæder jeg mig til. Smiley

Temp
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 10 Jun 2009, 12:26 »

Egentlig godt salg med Kaká, for at gøre bloggen up to date  Thumbs Up

SirToby
Manager

« Svar #5: 10 Jun 2009, 12:30 »

Hvor er det fremragende, at du er tilbage med en blog. Fantastisk første indlæg, det var en fornøjelse at læse.

Jeg ser frem til din aktivitet i transfervinduet.

Dau
Førsteholdsspiller

« Svar #6: 10 Jun 2009, 12:31 »

04-07-08 - IL DIAVOLI
Tidlige forstærkninger
Alt imens Kaká, Gourcuff og Seedorf havde travlt med at tage deres afsked, checkede 4 nye navne ind på Milanello træningsanlægget. Stilheden er ovre, Milan handler endelige.
Indkøb
Marco Andreolli, €325.000
Sergio Asenjo, €9.000.000
Alexis Sanchez (CO), €6.000.000

Salg
Kaká, €67.000.000
Yoann Gourcuff, €14.500.000
Clarence Seedorf, €8.250.000

Man kan sige, at det ikke rigtigt kommer som nogen stor overraskelse. Alene salget af Kaká giver "Il Diavoli" mange muligheder for at forstærke sig, hvilket klubben i dag allerede har gjort. Dog må man sige, at stjerneværdien af de nye navne, bestemt ikke kan matche de gamle.

Marco Andreolli var den første der blev præsenteret. Og han er egentlig et højst usædvanligt køb, i og med at Roma og A.C. Milan ikke ligefrem handler med hinanden ofte. Men det blev bestemt brudt i dag. Andreolli er en 22-årig forsvarsspiller fra Rom, men kommer oprindeligt fra det nordlige Piacenza. Han har fået sin fodboldopvækst hos ærkerivalerne Inter, men har siden sidste sæson været ejet af Roma. Indtil i dag. Andreolli blev aldrig et emne i startopstillingen i hovedstaden, hvilket atter får den tidligere U21-landsholdsspiller til at søge nordpå.
Andreollis rolle i Milano er dog tvivlsom. Daniele Bonera virker som det åbenlyse førstevalg som højreback, hvis Leonardo vil stille med Nesta og Thiago Silva i det centrale forsvar. Og hvis ikke Bonera skal spille i højre side, ja så forstærker man nok med en mere traditionel højreback. Dermed skal vi nok regne med, at Andreolli atter får en rolle som breddespiller - noget han dog eftersigende også skulle være opsat på.

Forstærkning nummer to vakte noget større interesse. Sergio Asenjo er navnet på Spaniens kommende landsholdskeeper, i hvert fald hvis man spørger Leonardo. Den 19-årige målmand ankommer fra bundholdet Valladolid, og fik yderst rosende ord med på vejen fra sin nye manager: "Asenjo har alle midlerne til at blive en verdenklasse målmand. Han har en passende højde, er smidig og stor fysisk styrke. Hans reflekser på stregen er bedre end hos de fleste, og så har han førsteholdserfaring i en meget ung alder."
Om Asenjo bliver aktuel i førsteholdstruppen i denne sæson er dog et andet spørgsmål. Der er ingen tvivl om hans talent, men der skal noget helt ekstraordinært til for at stå i A.C. Milan - og om han har det, vides ikke. Christian Abbiati virker på nuværende tidspunkt som et solidt førstevalg, der i hvert fald ikke har gjort noget, til at blive spillet af holdet.

Det sidste nyindkøb er derfor også det eneste, der forventes at få betydning fra start. I Udinese har man hentet den blot 19-årige hurtigløber Alexis Sánchez, der derudover har en fortid hos den argentinske gigant River Plate. Sanchez er en meget alsidig spiller, der både kan operere i angrebet, fløjene såvel som på den offensive midtbane. Og hvor Sanchez kommer til at spille, afhænger udelukkende af Leonardos systemvalg. I en typisk 4-4-2 med kanter vil han nok havne som højrefløj, men kan ligeledes spille helt foran sammen med Boriello eller Pato. I 4-3-3'en vil han ligeledes være ideal som frontløber, men har dog ikke de nødvendige egenskaber til at spille centralt. Det er værd at nævne at Sanchez er skiftet på en et årig delejerskabs-aftale, hvilket betyder holdet igen skal byde på Sanchez til juni 2009, såfremt man ønsker at tilknytte ham permanent.

For kort at konkludere på de nye indkøb, må man sige det ser lovende ud. Det lover i hvert fald godt for fremtiden, i og med Leonardo indtil videre ikke er gået i sin forgængers fodspor med at købe rutinerede, etablerede spillere, med blot få år tilbage i karrieren.
« Seneste Redigering: 10 Jun 2009, 13:34 af Dau » Logged

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #7: 10 Jun 2009, 12:37 »

Fantastisk! Jeg glæder mig helt vildt til at følge denne blog!

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #8: 10 Jun 2009, 12:44 »

Rigtig god start. Det skriftlige og opsætningen er jo helt i top. Glæder mig til mere Smiley

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Roslev3
Reserveholdsspiller

« Svar #9: 10 Jun 2009, 12:46 »

Jeg synes virkelig det her ser godt ud, selvom jeg ikke rigtig bryder mig om klubben Wink

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #10: 10 Jun 2009, 13:06 »

Hvad med Diego og Cannavaro er de så i Juventus osv.?

Quagmire
Reserveholdsspiller

« Svar #11: 10 Jun 2009, 13:25 »

Lækker opsætning, syntes altid du har været nytænkende med dine blogs og kommer tit med et lille nyt tweak, jeg vil bestemt følge med i din blog, kan også godt lide du holder det realistisk...

Zulue
Manager

« Svar #12: 10 Jun 2009, 13:26 »

Lovely, lovely!

Dau
Førsteholdsspiller

« Svar #13: 10 Jun 2009, 13:37 »

Hvad med Diego og Cannavaro er de så i Juventus osv.?

Naturligvis. Jeg mener at samtlige 'store' handler fra omkring 5. juni er med i opdateringen, så ja. Eneste handel jeg selv har modificeret er Kaká til Real, ellers er alt 'som i virkeligheden'.

- Til jer der har kommenteret: Det glæder mig I følger med!

Dau
Førsteholdsspiller

« Svar #14: 10 Jun 2009, 14:19 »

10-07-08 - IL DIAVOLI
Kongen er død
Det er nu godt og vel en måned siden Kaká forlod klubben. Klubben har endnu ikke hentet noget lignende en habil erstatning, og i dag landede endnu en bombe. Andrea Pirlo skifter pr. dags dato til engelske Liverpool.
Statistisk
Kampe: 207
Mål: 30
Titler: Serie A (2004)
Coppa Italia (2003)
Super Cup (2004)
Champions League (2003, 2007)

FIFA CWC (2007)

Det har været 8, næsten 9 gode år med Andrea Pirlo hos Rossonero. Da man købte den defensive playmaker var det dog ikke alle der var tilfredse. Ved hans ankomst var Pirlo nemlig ikke den kølige playmaker med et gudbenådet overblik, men en semi-god angriber med 'potentiale'. Og ikke nok med det, nej så var Pirlo hentet hos ærkerivalerne fra Internazionale. For €17.500.000.

Selvom Pirlo handlen ved første øjesyn havde potentiale til at blive endnu en katastrofe, var han nok sammen med Kaká Ariedo Braidas bedste indkøb de sidste 20 år. Under Fatih Terim forblev Pirlo den hængende angribertype, hvilket Carlo Ancelotti i 2002 ændrede alt på. "Carletto" så noget i Pirlo som ingen hidtil havde set, og parrede Pirlo med karismatiske Gennaro Gattuso og Demetrio Albertini på den centrale midtbane, og pludselig blomstrede "Trilly". Og resten er egentlig historie. Pirlo var blandt de bærende kræfter ved mesterskabet i 2004, ligesom han i 2003 og 2007 triumferne i Champions League var fuldstændigt uerstattelig. Også med Italien har han haft succes, og i 2006, hvor "Azzuri" vandt verdensmesterskabet, blev Pirlo udtaget til turneringens hold - og havde det ikke været for en Zinedine Zidane i sin sidste slutrunde, så kunne Pirlo meget vel også have taget titlen som turneringens spiller.

Og alt denne storhed, som Pirlo har været med til at bringe til klubben, kan nu meget vel være ovre. For "sølle" (i hvert fald hvis man ser på Kaká handlen) €30.000.000 har Liverpool overtaget den defensive midtbanestyrmand, hvilket må siges at være det definitive tegn på, at vi er på vej mod en ny æra.

Hullerne på midtbanen må siges at være store, selvom Gattuso, Ambrosini og Flamini til dels kan tage udfordringen op. Det holdet nu mangler, er en offensiv drivkraft der kan styre spillet. Før var det et luksusproblem med både Kaká og Pirlo i truppen, og nu er der ingen til at styre spillet.

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010