home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  1 Bruger, 537 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Diavoli
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Diavoli  (Læst 17127 gange)
xaagaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Diavoli
« Svar #30: 11 Jun 2009, 11:18 »

Genialt! - Denne her blog er et eksempel på hvordan man laver en helt igennem perfekt blog, teksten er i højeste niveau og grafiken er enkel og rigtig godt lavet.
Du har også en fast læser her, det er flot Thumbs Up
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Diavoli
« Svar #31: 12 Jun 2009, 12:28 »


31-08-08 - IL DIAVOLI
En sidste rokering
Mens Champions League og Serie A står for døren, præsenterede A.C. Milan i dag transfervinduets sidste handel.
Indkøb
Domenico Criscito, €3.000.000

Salg
Kakha Kaladze, €5.000.000


Kakha Kaladze har siden sin ankomst i år 2001 været blandt de mest stabile spillere i Milan truppen. Først dannede han en fireback kæde med Maldini, Costacurta og Nesta, hvor Kaladze var fast inventar som venstre back. Hernæst røg han ind centralt og dækkede sammen med Maldini eller Nesta, og uanset hvor Kaladze har spillet, så har han gjort det godt. Den georgiske landsholdsspiller har derfor ikke været en af de spillere, som klubben har ønsket at skille sig af med, nej, Kaladze har været katalysatoren for denne handel.
"I og med klubben er i gang med et generationsskifte, føler jeg det er på tide for mig at rykke videre. Jeg har oplevet store triumfer i min tid her i Italien, og jeg vil altid være taknemmelig for min tid her. Men for både mig og klubben tror jeg det er ved at være på tide at komme videre, og derfor tog jeg beslutningen om at søge væk. Jeg overbevist om at Paris SG er en klub med en stor fremtid, hvor jeg med andre rutinerede kræfter kan vise vejen til storhed".
Som Kaladze sagde til La Gazzetta dello Sport er hans nye destination den franske metropolklub PSG, hvor han skal bringe stabilitet og rutine til et ellers ungt forsvar. Her skal han blandt andet arbejde sammen med forsvarskometen Mamadou Sakho, en spiller som AC Milan i dette transfervindue var ivrige efter at købe. Sakho sammenlignes med Lillian Thuram, og Kaladze kan med sikkerhed hjælpe den unge forsvarsklippe den kommende sæson.

Erstatningen for Kaladze blev ikke Sakho, men en anden talentfuld herre. Han er af Paolo Maldini blevet kaldt en af fremtidens bedste spillere, og kunne godt ligne en potentiel arvtager for "Il Capitano". I Juventus har man hentet den 21-årige landsholdsspiller Domenico Criscito, der har spillet 19 ungdomslandsholdska mpe, hvori han har fundet netmaskerne to gange. Og som spiller ligner Criscito et perfekt valg som erstatning for Kaladze. Han er ligesom georgieren venstrebenet, hvilket betyder han kan husere som venstre back, men har ligeledes kvaliteterne til at spille centralt. Rent udviklingsmæssigt er Criscito naturligvis ikke lige så rutineret som Kaladze, men det ventes alligevel han får en markant rolle i denne sæson. Han har nemlig fået spilletid hos Genoa i de seneste sæsoner, hvilket har givet gode erfaringer fra Serie A og B samt Coppa Italia. Slutteligt skal det nævnes, at Criscito ikke ejes fuldstændig af Milan, men er delejet af "Diavoli" og Juventus.

Og med dette indkøb bør det være tid til at konkludere på handlerne i Serie A. Der behøves ikke siges meget om "Rossoneri", eftersom de fleste herinde ved hvad der er sket. Holdet har forstærket med mange yngre kræfter, hvilket understreges at holdets dyreste og ældste indkøb i denne sæson er Hernanes, der blot er 23 år gammel.
« Seneste Redigering: 12 Jun 2009, 12:51 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Diavoli
« Svar #32: 12 Jun 2009, 12:47 »

Kan det virkelig passe, at du 67 millioner euro for Kahladze?!! Det virker ret usansynligt.

Men ellers godt og flot blog, og spændende læsning Smiley
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Diavoli
« Svar #33: 12 Jun 2009, 12:52 »

Kan det virkelig passe, at du 67 millioner euro for Kahladze?!! Det virker ret usansynligt.

Men ellers godt og flot blog, og spændende læsning Smiley

Haha nej, der var jeg lidt hurtig. Kopierede det fra et tidligere indlæg, Kaladze gav mig "kun" €5.000.000. Godt du spottede det Smiley
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Diavoli
« Svar #34: 12 Jun 2009, 12:54 »

Haha nej, der var jeg lidt hurtig. Kopierede det fra et tidligere indlæg, Kaladze gav mig "kun" €5.000.000. Godt du spottede det Smiley

Det ville været et alt for vildt salg ellers. Hvis det havde været for 67mio ville City have være den eneste mulige køber i FM jo. Opstemt

Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Diavoli
« Svar #35: 12 Jun 2009, 13:08 »

Jeg har lige taget lidt tid og læst denne blog igennem. Jeg må sige at det er en fantastisk blog, det er genial læsning. Du har en fast læser her Wink
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Diavoli
« Svar #36: 12 Jun 2009, 13:09 »

Det her er intet mindre end genialt!
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Diavoli
« Svar #37: 12 Jun 2009, 13:14 »


31-08-08 - IL DIAVOLI
Sommeren 2008
For mange er sommerperioden ulidelig, mens andre elsker den. Rygter, kontroverser og den lange ventetid er hadet af mange, og elsket ligeså - Men nu er den altså ovre. La Gazetta Dello Sport har lavet en evaluering af de største klubbers ageren på transfermarkedet, som vi naturligvis bringer.

Vi starter denne oversigt hvor der har været mest aktivitet, nemlig hos de røde fra Milano.
Hvis man skal vurdere på Milans styre fra forrige transfervindue til nuværende, må man virkelig sige holdet er svækket. I angrebet har man talentfulde spillere som Pato og Balotelli, samt mere rutinerede Inzaghi og Boriello, men det er uvist hvor målene skal komme fra. Boriello er den eneste etablerede målscorer af de 4. Naturligvis er Inzaghi en måltyv uden lige, men i en alder af 34 år er det nok tvivlsomt, hvor effektiv han vil være fremover. På midtbanen savner man Kaká og Pirlo, hvor Gattuso og Hernanes skal tage over. Det er en svækkelse, men hvor stor den er vides endnu  ikke. Forsvaret har ligeledes taget afsked med styrmand Maldini, en spiller som ligeledes bliver svær at erstatte. Alessandro Nesta er dog tilbage fra en længere skadesperiode, hvilket med sikkerhed vil kunne mærkes. Derudover den brasilianske landsholdsspiller Thiago Silva som en habil partner til Nesta, og på backpladserne er der massere af rutine.

Samlet vurdering: - Gode tegn for fremtiden, men ikke så stærk for denne sæson. Milaneserne skal næppe sigte højere end en 4. plads.

Næste kig vi tager er på djælvenes naboklub Inter. José Mourinhos tropper er blevet forstærket med sølle to mand, dog to spillere der sætter deres aftryk her og nu. Mest markant er naturligvis indkøbet af frontløber og målmaskine Diego Milito. Uanset hvor den 29-årige argentiner har været, har han scoret mål. En målstatistik der hedder 120 mål i 310 kampe er bestemt ikke ringe, og Milito kan meget vel gå hen og blive guld vejr for Inter. Man har længe ledt efter den perfekt angrebspartner (eller reserve) for Ibrahimovic, en rolle som Militos landsmand Cruz har taget sig af. Senest har David Suazo og Adriano bevist at de ikke var løsningen, og dermed må man sige, at der hviler et hvis pres på Milito. Men det skulle undre alle, hvis han ikke fortsætter sin gode målstime.
Det andet indkøb kommer ligeledes fra Genoa, og hedder Thiago Motta. Med sine 26 år har han repræsenteret Barcelona, Atlético Madrid og Genoa, og har spillet 3 kampe på det brasilianske landshold. Hans indflydelse i Inter bliver højst sandsynligt mindre end i Genoa, i og med klubben råder over slidere som Esteban Cambiasso, Patrick Viera og Sulley Muntari på den defensive midtbane, hvor Cristian Chivu også ynder at spille. Derfor må Motta forventes at skulle agere reserve, hvor han skal kæmpe med Olivier Dacourt og Dejan Stankovic om spilletid på den centrale midtbane.
Slutteligt skal det lige nævnes, at Inter har afgivet mange talenter i dette transfervindue. Robert Acquafresca, Davide Santon og Mario Balotelli har alle fundet nye klubber, hvilket kan have to udfald. Enten har klubben tjent fedt på salget af 3 purunge spillere, som ingen reelt ved hvad kan. Eller også har de solgt tre potentielle superstjerner i Serie A, for penge som de med sikkerhed kunne have tjent på andre måder.

Samlet vurdering: - Inter har forstærket deres svageste led, angrebet. Milito og Ibrahimovic bliver en drabelig duo. Truppen er ligaens stærkeste.

Roma har på forunderligste vis forstærket sig med 5 indkøb, dog uden at tilføre førsteholdstruppen bare en ny spiller. I Udinese og Sampdoria har holdet skrevet hele 5 delejerskabsaftaler, hvor det mest markante indkøb må siges at være Udineses Mauricio Isla. Giallorossi tænker altså udelukkende på fremtiden, og ikke tilført holdet nye kræfter.
Hvorfor kan det skyldes? Tja, holdet ser på nuværende tilstand ud til at være blandt de bedste i Italien, dog kunne man godt savne lidt nyt blod til forsvaret, især venstreback Max Tonetto ikke ligefrem er ligaens bedste.

Samlet vurdering: - Roma har købt mange talenter, men ikke investeret i deres startopstilling. Om dette er et signal på økonomisk usikkerhed, eller bare mangel på mulige afløsere, er et godt spørgsmål. Vi tror på det første.

Fiorentina har de seneste sæson været et af de mest spændende hold at følge i ligaen. Med mange spektakulære indkøb, og lige så mange store flop, har "Viola" altid været garant for dramatik over sommeren.  Men i år har de været overraskende stille. Prandellis tropper har dog hentet et navn, en spiller der med sikkerhed vil blive et hit på Artemio Franchi. Fra Torino har man hentet den 24-årige kantspiller Alessandro Rosina. Han kan først og fremmest tilføre en masse fart til holdets højreside, men han har også en nogenlunde teknik, og er alt i alt en af ligaens bedre kantspillere. Om han på nuværende tidspunkt kan slå stabile Mario Santana af pinden er uvist, men Rosina vil med sikkerhed give kamp til stregen.
Fiorentina har taget afsked med breddespilleren Massimo Gobbi, en spiller der næppe vil blive savnet.

Samlet vurdering: - For en gangs skyld virker Fiorentinas indkøb meget velovervejede. Man har ikke købt mange spillere for mange penge, men satset på en spiller, og så tidligere sæsoners indkøb. Klogt valg af en klub, der konstant er i fremgang.

Hos Juventus har man taget det hele stille og roligt - måske lidt for roligt. Indkøbene af playmaker Diego og ex-anfører Cannavaro er på sin plads, det kan ikke diskuteres. Cannarvaro bringer en uerstattelig rutine, mens Diego tilføjer truppen noget af den spilleglæde og kreativitet, som man har savnet de seneste sæsoner. Og det er alt sammen godt nok.
Men man har ligeledes solgt 2 spillere ud af start 11'eren, samt en af klubbens mest lovende spillere. Mauro Camoranesi har valgt at søge lykken i engelske Chelsea, mens Giorgio Chiellini på transfervinduets sidste dag blev hentet til Real Madrid. Og bedst som man troede Criscito ville få chancen hos Den Gamle Dame, nej så blev han sendt til Milano. Og nu ser forsvaret relativt svagt ud, hvis man skal sammenligne med holdets konkurrenter.

Samlet vurdering: - De gode køb af Cannavaro og Diego overskygges af det faktum, at Chiellini, Camoranesi og Criscito alle har forladt klubben. Hvis holdet stadigvæk har ambitioner om mesterskabet, er dette bestemt ikke gode signaler at sende.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

MadzeN92
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Diavoli
« Svar #38: 12 Jun 2009, 13:23 »

Endnu en helt fantastisk update Dau! Dit sprog er dejligt læseligt, men samtidig er det en fornøjelse at læse. Lidt svært at beskrive hvad jeg mener om det Wink Men som sagt, endnu en fantastisk update, med dejlig simpel grafik. Og det gør bestemt ikke noget at den bliver lidt lang, når du skriver så godt som du gør Smiley Jeg følger med her! KIU!
Logged

Quagmire
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Diavoli
« Svar #39: 12 Jun 2009, 13:26 »

Jeg misunder din blog kompetencer Dau. Du skriver så enormt flot, og du får det gjort til en oplevelse for læseren. Din grafik er dejlig simpel og i topklasse. Opsætningen er også intet mindre en fantastisk...
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Diavoli
« Svar #40: 12 Jun 2009, 13:28 »

Super update. Syntes det er fedt at du giver et indblik i de andre holds handler, så man er helt up-to-date. Glæder mig til ligaen går igang Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

bennybenny
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Diavoli
« Svar #41: 12 Jun 2009, 13:30 »

Jeg har lige læst bloggen igennem, og jeg er virkelig imponeret.. Din opsætning er helt helt fantastisk, jeg har ikke rigtig set noget bedre her på fmf, grafikken er virkelig også i top og dit sprog er virkelig også klasse.. Det tegner sig til at blive en klasse blog.. Wink
Jeg ved ikke om det er for meget at forlange men har du linket til din update? Smiley
Logged

Fc Bayern - Stern des Südens

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Diavoli
« Svar #42: 12 Jun 2009, 15:19 »

Endnu en helt fantastisk update Dau! Dit sprog er dejligt læseligt, men samtidig er det en fornøjelse at læse. Lidt svært at beskrive hvad jeg mener om det Wink Men som sagt, endnu en fantastisk update, med dejlig simpel grafik. Og det gør bestemt ikke noget at den bliver lidt lang, når du skriver så godt som du gør Smiley Jeg følger med her! KIU!
Jeg misunder din blog kompetencer Dau. Du skriver så enormt flot, og du får det gjort til en oplevelse for læseren. Din grafik er dejlig simpel og i topklasse. Opsætningen er også intet mindre en fantastisk...
Super update. Syntes det er fedt at du giver et indblik i de andre holds handler, så man er helt up-to-date. Glæder mig til ligaen går igang Smiley
Tusind tak alle tre, det glæder mig i læser med. Jeg skal prøve at holde det ved lige. Angående længden af mine indlæg har jeg prøvet at holde det nede. Læsere af mine tidligere blogs vil vide, at jeg plejer at skrive noget mere. Så jeg er glad for, at denne længde virker både for læsere og mig selv, i og med det er mindre krævende!

Jeg har lige læst bloggen igennem, og jeg er virkelig imponeret.. Din opsætning er helt helt fantastisk, jeg har ikke rigtig set noget bedre her på fmf, grafikken er virkelig også i top og dit sprog er virkelig også klasse.. Det tegner sig til at blive en klasse blog.. Wink
Jeg ved ikke om det er for meget at forlange men har du linket til din update? Smiley

Tak for de rosende ord. Opdateringeren er fundet her. Jeg ved ikke om der er kommet en nyere version end den jeg spiller med, men i den opdateringer er bl.a. Kaká ikke i Real. Den transfer har jeg altså selv implementeret.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

bennybenny
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Diavoli
« Svar #43: 12 Jun 2009, 15:30 »

Tak skal du ha' Smiley
Logged

Fc Bayern - Stern des Südens

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Diavoli
« Svar #44: 12 Jun 2009, 20:55 »


30-11-08 - IL DIAVOLI
Derby della Madonnina
Der er få ting, der kan samle og splitte en millionby som Milano. Faktisk, så er der kun et. To gange om året bekender man for alvor rød eller blå, Internazionale eller A.C. Milan. I dag fandt et af årets absolut største opgør sted.
A.C. Milan Internazionale F.C.
1-0: Marco Borriello (2)
1-1: Esteban Cambiasso (55)
1-2: David Suazo (62)
2-2: Marco Borriello (68)
3-2: Mario Balotelli (83)


Som altid ved disse kampe var stadion propfuldt, stemningen høj og de to hold tændt. Og alt dette til trods for, at alle eksperter og deslige egentlig var ret sikre på, at det var Inter der ville trække sig med æren i behold, og naturligvis de obligatoriske 3 points. Det eneste der såede tvivl ved Inters sejr var, at både Diego Milito og Zlatan Ibrahimovic inden dagens opgør var småskadede. Det holdte dog ikke sidstnævnte uden for opgøret, selvom svenskeren startede på bænken.

Men det havde ingen umiddelbar betydning, eftersom det var Inters defensiv der var problemet i første halvleg. Efter sølle to minutter kunne derby-debutanten Marco Borriello med snu bringe 'hjemmeholdet' foran 1-0. Efter et indkast havnede bolden i fødderne på venstrekant Ronaldinho, som eksperede bolden ind i boksen. Her fandt den Pato, der straks tog chancen og skød på mål. Her kunne Júlio César i Intermålet blot parere, og her faldt bolden så i fødderne på Borriello, der uden problemer passerede en César ude af balance.

Med det første mål var der for alvor gang i kampen, hvilket både kunne høres på lægterne, såvel som ses på banen. Inter kom stille og roligt ind i opgøret med større sikkerhed, og fik gang på gang stoppet "Diavolo" opspillet. Men mere skete der ikke i 1. halvleg.

Men der kom dog yderligere gang i kampen efter pausen. Nerazzuri pressede gevaldigt på, dog uden for alvor at være farlige. David Suazo var ene mand på toppen, en mand som forsvaret i langt de fleste situationer havde godt fat i. Men et storhold som Inter har naturligvis andre kort at spille på. Et indlæg fra Maicon faldt i fødderne på midtbanegeneral Esteban Cambiasso, som ved bagerste stolpe var ganske umarkeret, hvilket førte til en udligning efter 55. minutter. Kampen var altså fuldstændig åben igen.

Men det varede dog ikke længe. Blot 7 minutter senere nettede Inter for anden gang, denne gang ved ellers udskældte David Suazo. Det var egentlig Rossoneri der var igang med et farligt opspil, da Vieria satte en vigtig tackling ind. Herefter sparkede han bolden hele vejen op til Suazo, sådan ca. en halv banelængde. Her var den honduranske angriber alene med Milan forsvaret, hvilket dog ikke var noget problem. Suazo tog først et træk til venstre, derefter til højre, og så var Criscito placeret. Herefter var det bare at sparke bolden i mål, hvilket Suazo ikke havde problemer med.


Denne føring holdt dog kun i sølle 6 minutter. Godt 30 meter fra Inters mål, ca. midtvejs mellem hjørneflaget og målfeltet sparkede Hernanes frispark. Her fandt han en højthoppende Marco Borriello, der steg til vejrs, satte panden til bolden, hvilket resulterede i et brøl af dimensioner, fra den ellers utilfredse masse på San Siros lægter. Milan var tilbage.

Herefter flød kampen frem og tilbage, primært domineret af de rødblusede. Og efter 83. minutter kom en af aftenens helt store aktører så endelig i fokus. Igen var der frispark, igen tæt på Inters mål. Ved bolden stod Hernanes klar til at sparke, denne gang mod mål. Men så kom nyligt indskiftede Mario Balotelli hen, og han fik sin vilje. Han ville sparke, han ville score. Og det gjorde han så. Vanen tro var der massere af power og præcision i den unge angribers spark, og på et klasse frispark bragte han holdet foran, og scorede sit andet sæsonmål i Serie A. Og nok vigtigst af alt, ja, så fik han sin hævn over Inter. Balotelli var blevet udråbt til det helt store, for herefter blevet gemt væk i ungdomsrækkerne. Og endda også udskældt offentligt gentagne gange. Og nu er balancen genopstået.

Herefter cruisede "Rossoneri" ganske nemt hjem, uden selv indskiftede Ibrahimovic kunne gøre det store. "Rossoneri" er derfor de ukronede konger af Milano - i hvert fald for de næste par måneder.
« Seneste Redigering: 12 Jun 2009, 23:09 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010