home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  1 Bruger, 995 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  #12 HSV tidl. Mainz 05
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: #12 HSV tidl. Mainz 05  (Læst 10760 gange)
V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
#12 HSV tidl. Mainz 05
« : 07 Jun 2009, 10:48 »

Mainz 05 - I Tyskland kører de i elevator



Mainz 05 har de senere år rejst fra 2.Bundesliga til Bundesligaen og tilbage igen, næsten nonstop i et årti nu. De blev amatørmestre i 1982, men det er også deres eneste titel. Mainz 05 har hverken det store finansielle overskud eller opbakning, men de har ambitionerne. Mainz 05 spiller efter sommerferien i Bundesligaen.

Det er dog ikke her, at denne fortælling om Mainz 05 starter. Vi skruer tiden et år tilbage. Mainz 05 ledelsen har ikke været tilfreds med nordmanden Jørn Andersen fra Fredrikstad bedrifter, og derfor leder de nu efter nyt blod. Manden der skal føre Mainz op i Bundesligaen igen er Christian Ravn, en dansker, der har deltaget i flere træner-kurser, men ikke haft fingrene nede i mulden endnu.     

Målsætningen fra bestyrelsen, fans og de lokale medier var klart. En oprykning skulle i hus, ellers kunne dette blive mit tyske helvede. Hverken spillerne, fansene eller medierne havde en negativ mening om mig. Jeg startede fra scratch, velvidende om, at dette er den virkelige verden. 

Næste update kommer til at indeholde transfers, en årsopdatering mm.

Dette er nok min blog nr. 2-3 stykker, så håber I vil tage godt imod den. Dog er det mest for egen lyst, men smid da endelig en kommentar, hvis du lyster

« Seneste Redigering: 17 Jun 2009, 16:53 af V-4-E » Logged


ksaper_and
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Mainz 05 - I Tyskland kører de i elevator
« Svar #1: 07 Jun 2009, 11:06 »

Spændende klubvalg.... Vil da helt sikkert følge med.  Thumbs Up
Logged

V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mainz 05 - Misset oprykning
« Svar #2: 07 Jun 2009, 16:19 »

Mainz misser oprykning, træneren bliver siddende




Efter en sommer, hvor jeg havde handlet ind i samarbejde med staben, var der lagt i ovnen til noget stort. Mame Niang, Benjamin Venekamp, Michael Holt og Sami El-Nounou blev alle hentet til klubben. Alle klar til at gå ind i start-11’ern, undtagen Michael Holt. Desuden fik vi afskibet 7 spillere. En kæmpe omvæltning, der dog resulterede i, at klubben kun havde mistet 500.000, da første kamp skulle sparkes i gang. Kvalitet frem for kvantitet er mit motto. Sæsonen var dog noget værre hø for at sige det mildt. Vores angribere kunne ikke score, og vores bagerste kæde slap alt for mange mål ind.

Da vinterpausen var en realitet, spejdede jeg forgæves efter nye forstærkninger, men jeg fandt ingen mulige nyindkøb, der kunne forbedre vores nuværende 8. plads. Med de 4 indkøb før sæsonen nærede jeg håb om, at de bare lige skulle spilles ind på holdet. Det gik da også bedre efter vinterpausen, men vi sluttede skuffende som nummer 7. Ingen spillere har fortjent at blive fremhævet, da ingen brillierede. Vi missede altså oprykningen. Klubben syntes dog godt om mig, og selvom jeg var klar til at pakke min taske og sige farvel til en mislykket debut, tilbød de mig et års forlængelse. Et år, ikke mere. Jeg accepterede taknemmeligt, og gav mig til at analysere sidste års handler, kampe og andre faktorer. ”Nu rykker vi op” sagde jeg til mig selv. ”Den eneste du kan bebrejde, hvis det går galt, er ham der er i dine sko lige nu”. En forfejlet oprykning mere, og du er fortid.   
 
Logged


T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Mainz 05 - I Tyskland kører de i elevator
« Svar #3: 07 Jun 2009, 16:37 »

Spændende start, jeg vil da kigge med og se om de næste updates fanger mig. Smiley
Logged

V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mainz 05 - I Tyskland kører de i elevator
« Svar #4: 07 Jun 2009, 20:12 »

Et halvt er nu gået - Oprykning stadig langt væk



Efter den skuffende sæson sidste år, fik jeg som bekendt endnu et år i Mainz 05, hvilket jeg er ovenud lykkelig over. Men et halvt er nu gået, og lad os se, hvordan det forløb. Mine indkøb slog ikke for alvor igennem sidste år, men dette kunne ikke kue mig i denne omgang. 9 spillere blev hentet til Mainz 05, for den nette sum af 0 dadler. Alle 9 spillere blev hentet på frie transfers, og da jeg samtidig solgte 15 spillere for 46 millioner, var det en super økonomi jeg havde gang i. Jeg ville dog vente med at handle til vinterperioden, så jeg har haft et halvt år til at lure nyindkøbene. Den eneste måske kendte spiller der blev hentet ind var Pablo Pinones-Arce fra Vejle. Jeg må indrømme, at jeg frygtede for harmonien med den kæmpe omvæltning, men det gik stille og roligt. Men nogle gange gik det lidt for roligt, især oppe i angrebet. Forsvaret og målmanden kom rigtigt godt fra start, men angriberne kunne ikke finde hinandens løbemønstre, og det hele så meget ynkeligt ud. Dog spillede nyindkøbet fra Grækenland, Giorgos Theoridis suverænt på den centrale midtbane, men lige lidt hjalp det. Sneen er begyndt at dale her i Tyskland, og sæsonen er på pause. I forhold til sidste år, ser det godt ud. En 5. plads huserer vi på lige nu, men vi SKAL op og have fat i oprykningspladserne . Dog ser jeg ingen grund til at opruste. Det ser fornuftigt ud.   
Logged


V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
#3 Mainz 05 - Fortid i klubben
« Svar #5: 08 Jun 2009, 21:27 »

Christian Ravn er fortid i Mainz 05




”Vi har valgt at opsige Christian Ravn øjeblikkeligt, da vi ikke mener, han er den rette til jobbet. Hans første sæson i klubben var skuffende, men vi gav ham en ekstra chance. Nu er der gået et halvt år, og vi ligger ikke der, hvor vi burde. Han har ikke opfyldt vores målsætning, og med de manglede forstærkninger ser jeg ikke en kommende oprykning med Christian Ravn i spidsen. Christian Ravn er ganske enkel for grøn til at stå i spidsen for denne klub.”

Jeg vidste det godt, men det gjorde alligevel ondt, da jeg fik genopfrisket min samtale med formanden. Hvis min fyring blot har været på baggrund af manglende oprustning, så føler jeg mig snydt, da jeg intet fik af vide om netop mine spillerhandler. Jeg har trods alt fået 46 millioner skrabet til klubben, og det går endda bedre end sidste år. En oprykning nu er måske væk for i år, men et år mere med mig i spidsen kunne muligvis have sikret oprykning til næste sæson. Det lyder som om, at det er en dårlig undskyldning for at få mig væk fra klubben, hvilket jeg ikke har noget respekt for. Det eneste jeg kan gøre er, at forhandle om min kompensation, som nok ikke bliver den store guldmine.
Jeg er faldet godt til i Tyskland, og håber at få et job her, eller et i Danmark. Dog er jeg nok ikke et af de store emner inden for fodboldens verden, men dette var da en start

Logged


korzika
Gæst
 
Sv: Mainz 05 - I Tyskland kører de i elevator
« Svar #6: 08 Jun 2009, 21:29 »

Fin blog. Du skriver godt Thumbs Up

- Forresten er det et genialt billede, du har fundet! Grin
Logged

V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mainz 05 - I Tyskland kører de i elevator
« Svar #7: 08 Jun 2009, 21:32 »

En hurtig søgning på "fired" på min bedste ven google, fik ledet mig frem til det billede. Der var også andre gode, men dette fangede mig lige. Tak for responsen. Sjældent som ny blog-skriver.
Logged


V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Mainz 05 - Uden job i Tyskland
« Svar #8: 09 Jun 2009, 15:19 »

Uden job i Tyskland



I vinterpausen her ser det ikke ud som om, at jeg får et job. Alle de mindre klubber har fastholdt deres trænere, og selvom Hamburger SV ligger til nedrykning i Bundesligaen regner jeg ikke med at kunne ansættes der, da jeg simpelthen er for uerfaren. Dog havde jeg fat i den lange ende i Mainz 05, så man kan jo altid håbe. Jeg har i hvert fald sendt en ansøgning, og de står uden træner pt. Ellers må jeg jo tage mig et halvt års pause, hvor jeg eventuelt må finde mig et midlertidigt job. Lønnen for en uerfaren træner er meget ringe kan jeg fortælle jer.
Selvom jeg er blevet fyret i Mainz 05 har jeg alligevel stadig kærlighed for klubben, og jeg glæder mig til at se, om de alligevel kan rykke op i år. For at fortælle lidt om HSV, så har de været udsat for nogle erfarne managers, der vil ændre hele staben samt store omvæltninger i selve ledelsen, men det er jeg et eksempel på, at det behøves altså ikke. Hvis jeg ikke bliver ansat i HSV har jeg fået tilbudt et job som ekspert i 2. Bundesliga på en avis i mit lokal-område, så nu må vi se. Næste gang jeg skriver bliver om nogle uger. Jeg følger i hvert fald spændt med i HSV-problematikken og krydser fingre.
   
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mainz 05 - I Tyskland kører de i elevator
« Svar #9: 09 Jun 2009, 15:25 »

Kan rigtig godt lide den måde du skriver på. Måske ikke den bedste opsætning osv. Men synsvinklen du skriver på er fed. Bla:
Citat
Hvis jeg ikke bliver ansat i HSV har jeg fået tilbudt et job som ekspert i 2. Bundesliga på en avis i mit lokal-område

Syntes det er fedt Smiley
Logged


Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Mainz 05 - I Tyskland kører de i elevator
« Svar #10: 09 Jun 2009, 15:34 »

jeg kan godt lide den her blog. updatesne er ikke helt vildt lange, det sætter jeg stor pris på. spændende med det i HSV, spændende og se om det bliver til noget.
Logged

V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mainz 05 - I Tyskland kører de i elevator
« Svar #11: 09 Jun 2009, 16:46 »

Som I også har lagt mærke til, så bruger jeg hverken metaforik eller andre svære begreber, selvom jeg absolut også kan det, ingen tvivl om det. Jeg skriver bloggen som FM-spiller og som en træner, og tilføjer kun lidt unødigt stof, da det først og fremmest skal være sjovt for mig at skrive. Men er glade for kommentarerne, absolut. 5 kommentarer på 5 updates. Er glad for at den bliver kommenteret, omend det bare er "God blog"
Logged


V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
HSV here we come. Tidl. Mainz 05
« Svar #12: 10 Jun 2009, 15:05 »

Christian Ravn ansat i Hamburger SV


Kalenderen siger i skrivende stund d. 8. november, 2009, og i dag er en meget stor dag for mig.
Hvis der fandtes en guinness-rekord for verdens hurtigste kontraktforhandling, så kunne HSV-ledelsen og jeg dele æren. Det tog ikke lang tid, før jeg fik skrevet under på den kontrakt de havde fremlagt mig. For det første var det en kæmpe ære at få lov til at stå i spidsen for et så stort hold som HSV, og så endda som ens kun andet hold nu.
Desuden blev jeg også lovet en flot løn og en masse tillid. Jeg blev ikke ansat for at være en midlertidig træner, men samtidig skulle jeg også sikre overlevelsen i Bundesligaen, hvis jeg ville være i klubben til efter sommer.
Målet var altså klart, overlevelse. 

Hamburger SV ligger nummer 14, og nummer 16,17 og 18 får den tvivlsomme ære af at rykke ned. Så jeg har lidt at give af. Jeg er stensikker på, at den manglende succes for dette storhold har skyldtes træneren. For mange omrokeringer og nye tilføjelser i staben har gjort denne skude til blot en skygge af sig selv.

Holdet har lige tabt til rivalen og alle rivaler, Werder Bremen. Hamburger SV blev slået 2-1 i egen hule, og det fik ledelsen til at opsige den nu forrige træner. Jeg har 4 kampe til at få os længere op i tabellen, inden at det bliver vinter. De 4 kampe vil jeg bruge til at skrabe en masse point sammen, da vi skal møde Nurnberg, Gladbach, Hoffenheim og Køln. Bortset fra Hoffenheim er det alle 3 hold, hvor vi skal have en sejr i hver kamp. Desuden vil jeg også bruge kampene på at analysere vores hold, og se om vi har brug for nye spillere. Det vil jeg dog være yderst forpasselig med.



Jeg vil blive yderst glad for kommentarer. Er der desuden en venlig sjæl, der vil hjælpe med et topbanner? Alt der kan bikses sammen på 5 minutter eller mere, er mere end velkomment Smiley
Logged


sindsygt
Gæst
 
Sv: Mainz 05 - I Tyskland kører de i elevator
« Svar #13: 10 Jun 2009, 15:08 »



Fandt bare dette billede på google, det kan du jo bruge Smiley.
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Mainz 05 - I Tyskland kører de i elevator
« Svar #14: 10 Jun 2009, 15:12 »



Prøvede også lige hurtigt at bikse noget sammen i Paint (crazy)

Feel free to use! Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010