home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 615 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  #15 Norge - En ny landstræner er født
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: #15 Norge - En ny landstræner er født  (Læst 13234 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
#15 Norge - En ny landstræner er født
« : 07 Jun 2009, 02:46 »



Intro


Efterhånden er der kommet en del landsholdsblogs her på siden, og da det er en del tid siden jeg har prøvet kræfter med blogskriveriet, så tænkte jeg da også på at lave sådan en blog, da jeg har haft lyst til at prøve kræfter som landstræner. Så i dette spil vil jeg kun agere som landstræner. Startlandet er fundet, og valget landte på Norge. Sidst Norge var med til en slutrunde var Europamesterskabet 2000 i Holland/Belgien. Udover det har de kun været med til 3 VM slutrunder. Det vil jeg forsøge at ændre. Jeg vil gøre Norge til et fast navn ved internationale slutrunder. Første update kommer til at omhandle spillertruppen for lige at give jer læsere et indblik i hvad jeg har at gøre godt med.

God læsning til jer alle!
« Seneste Redigering: 19 Aug 2009, 23:56 af Erzael » Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Norge - En ny landstræner er født
« Svar #1: 07 Jun 2009, 03:14 »



#1 Trupgennemgang



Målmand
På målmandsposten ser jeg os egentlig godt besat. Som førstevalg har jeg Rune Almenning Jarstein. Han er også førstemålmanden i Rosenborg pt. Som reservekeeper har jeg valgt Thomas Myhre, som med hele 56 landsholdskampe i bagagen, er en erfaren gut.


Forsvaret
I det centrale forsvar har jeg udset mig hele 4 habile forsvarsspillere. Brede Hangeland er mit førstevalg på en af de to pladser. Tore Reginiussen, Johan Lædre Bjørdal og Erik Hagen er de tre andre spillere jeg har valgt som "reserve" valg til det centrale forsvar. Indtil videre har jeg valgt Tore, som også har gjort det udemærket. På venstrebacken har jeg selvfølgelig John Arne Riise som førstevalg. Reserven på denne plads er Kevin Larsen fra Tromsø, som også er en stabil spiller. På den sidste plads, nemlig højreback har jeg valgt ingen mindre end Espen Ruud. Han har fungeret godt i mine første kampe, og han er stadig mit førstevalg pt. Reserven i mine førstekampe har været Esbjerg spilleren Kristian Onstad.


Midtbanen
På midtbanen har jeg forsøgt mig med 1 defensiv midtbanespiller, 2 centrale spillere, og 2 offensive fløje. På den ene midterste plads har jeg unge Per Ciljan Skjelbred. Per's makker på midten har indtil videre været hans klubkammerat Alexander Tettey. De to har udført et godt arbejde indtil videre. På den venstre offensive midtbane har jeg selvfølgelig Blackburn manden Morten Gamst Pedersen. Han bliver ikke så let at slå af pladsen foreløbig. Men som reserve har jeg 24-årige Trond Olsen. På den anden offensive plads har jeg pt. Daniel Braaten, som til daglig spiller i franske Toulouse. De to skal servere sukkerbolde til min targetmand. På den defensive plads kan mange gå ind og være reserver. Hele 6 spillere kan gå ind på den plads hvis det skulle være nødvendigt. Førstevalget er dog Vadim Demidov som til daglig render rundt i Auxerre.


Angrebet
Det kommer nok ikke til manges overraskelse at det er den store John Carew som er førstevalget helt på toppen. Jeg vil prøve så meget som muligt at udnytte John's højde, og prøver at få så mange indlæg ind i panden på ham som muligt. Min reservespiller på toppen er Thorstein Helstad, som til daglig også render rundt i Frankrig. Hvis det skulle gå helt galt har jeg også Erik Nevland som til daglig render i engelske Fullham.
« Seneste Redigering: 07 Jun 2009, 13:21 af Erzael » Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #2: 07 Jun 2009, 03:56 »



#2 De fire første





Norge - Togo

Så var den første træningskamp arrangeret. Det blev mod det lille land Togo. Dog lyder landet Togo ikke af meget, men de er bla. ejer af Adebayor fra Arsenal. Der skulle ikke gå lang tid før vi viste at vi trodsalt var bedre end Togo. Efter 9 minutter var Morten Gamst på pletten, og kunne skyde os på 1-0. Carew var skadet op til denne kamp, så Steffen Iversen havde fået chancen. Han sagde tak for tilliden 10 minutter efter, og øgede scoringen til 2-0. Togo kunne også score mål, dog blot i deres eget net. Efter 25 minutter Assimiou Touré der gav os et gratis mål. Vi sad på hele kampen, og med 10 minutter igen blev Thorstein Helstad smidt på banen i stedet for Iversen. Han scorede til 4-0 og lukkede kampen. Flot debut kamp må man sige.

Norge - Island

Nu var det tid til den første VM Kvalifikations kamp imod Island. På papiret lignede denne kamp en nem walkover. Efter 22. Minutter blev John Carew fældet i feltet, og dommeren pegede på 11 meter pletten. John Carew skulle selv sparke, men han skød på stolpen, og direkte i favnen på målmanden. Dog fik vi dog mål 10 minutter efter, da Vadim Demidov kunne sparke bolden ind på et flot langskud. Der kom ikke flere mål i første halvleg. Dog skulle der kun gå 6 minutter af anden halvleg før Brede Hangeland kunne heade et hjørnespark i kassen. 2-0. Per Ciljan Skjelbred måtte gå ud med en skade mit i anden halvleg, desværre. John Carew viste hvor farlig han er, denne gang brugte han fødderne i stedet for hovedet, til at skyde et langskud ind. 3-0 blev slutresultatet, hvilket er rigtig dejligt.


Skotland - Norge

Nu kom den første svære kamp. Skotland ventede på udebane i denne 2. Kvalifikations kamp. Det skulle ikke blive nogen nem kamp for os, og det slog farlige Kris Boyd fast efter 35 minutters spil, hvor han rundede en forsvarsspiller, og sendte den sikkert i nettet til Skotlands fordel. Skotland fik ellers en udvisning efter 68 minutter, da Kenny Miller fik sit andet røde kort. Men desværre kunne vi ikke få bolden over stregen, hvilket førte til mit første nederlag som landstræner.

Norge - Holland

Holland er nok den sværeste modstander i puljen. Med flere stjernespillere skulle dette bleve endnu en svær kamp for os. Men men men, Morten Gamst viste endnu engang målnæse og scorede til 1-0 efter 25 minutter. Men, denne førring skulle kun vare 6 minutter, hvor Makaay headede bolden ind til 1-1. Der blevet fightet fra begge hold i den sidste time, men der kom ikke flere mål. En tilfredsstillende uafgjort mod topholdet.


Undskyld for manglende point på billedet!
« Seneste Redigering: 07 Jun 2009, 14:04 af Erzael » Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #3: 07 Jun 2009, 05:07 »



#3 Første kamp i 2009


Tyskland - Norge
0-1, Christopher Braun
0-2, Morten Gamst Pedersen
1-2, Stefan Sievers

Så blev den første træningskamp i 2009 spillet. Det var Tyskland der lagde bane til denne kolde februar kamp. Kampen var både god og dårlig. Det dårlige var at blot efter 8 minutters spil blev vores førstekeeper Rune Jarstein skadet. Dog var det kun et trælår, så han er klar igen om en uges tid. Thomas Myhre røg på kassen i stedet for. Første halvleg endte som den startede, 0-0. Der skulle gå 10 minutter af anden halvleg før der skete noget. Morten Gamst fyrrede et skud af, som ramte Christopher Braun, hvorefter bolden sejlede i mål. 1-0 til os. Desværre for Morten blev Braun noteret for et selvmål. Men Morten skulle bare bruge 10 minutter mere for at vise hvorfor han spiller i verdens bedste fodboldliga. Et enkelt træk ude fra fløjen og ind i banen, og hårdt. fladt skud nede i hjørnet, og vi var foran 2-0. Fantastisk. Tyskland ville dog lege med, og efter 72 minutter får de reduceret til 1-2, men vi holder den hjem med resultatet 1-2 til os. God træningskamp for os. Det skal lige siges at jeg i halvlegen skfitede fra vores normale taktik til en normal 4-4-2, som vidste sig at virke meget godt. Det kan være jeg skal prøve den i de næste par kampe.

Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #4: 07 Jun 2009, 05:57 »



#4 Endnu en træningskamp


Norge - Ækvatorialguinea
1-0, Erik Nevland
1-1, Bodipo
2-1, Thorstein Helstad
3-1, Morten Gamst Pedersen
3-2, Bodipo
4-2, Morten Gamst Pedersen
MoM: Morten Gamst Pedersen

Det lykkedes mig at arrangere endnu en træningskamp for at eksperimentere med taktikken inden kvalifikations kampene. Gæsterne hed Ækvatorialguinea, og det lignede på forhånd en kamp vi ville vinde med tenniscifre eller mere. Carew, Morten Gamst og Hangeland måtte kun spille 45 minutter i denne kamp, så Erik Nevland havde fået chancen fra start. Der skulle gå 20 minutter før vi kommer på 1-0, vha. Nevland. Ækvatorialguinea får dog udlignet efter 39 minutter, hvor Bodipo for sparket den ind efter et hjørnespark. Men bare 2 minutter efter er Thorstein der kan sparke os på 2-1. Morten Gamst, Carew og Hangeland kommer ind i pausen. Desværre bliver Carew skadet 5 minutter inde i 2. halvleg, og må nu sidde ude i 3 uger. Morten Gamst er tværtimod i topform, og han sparkede et langskud ind, direkte op i hjørnet efter 69 minutter. Bare 3 minutter efter laver Riise et klodset straffespark, og igen kan Bodipo reducere. Men Morten Gamst Pedersen lukker kampen på et straffespark efter 85 minutter. Alt ialt nok en kamp vi skulle have vundet med mere, men en god træningskamp.

Logged


T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #4 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #5: 07 Jun 2009, 13:01 »

Virkelig fin blog, godt og enkelt skrevet Smiley

Jeg lagde dog mærke til, at de i din gennemgang af truppen har glemt at skrive, at du også spiller med en defensiv midtbane Wink
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #6: 07 Jun 2009, 13:19 »

Tak T1de.

-Ups, my bad Peace Bliver rettet nu Wink
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #7: 07 Jun 2009, 13:44 »



#5 Juni kampene - To kæmpe brølere


Makedonien - Norge
0-1, Erik Nevland
0-2, Tore Reginiussen
1-2, Tore Reginiussen
1-2, Per Ciljan Skjelbred direkte rødt
2-2, Goran Pandev
MoM: Tore Reginiussen

Det her var en af de kampe vi skulle vinde for at gøre os nogle forhåbninger om VM 2010. Desværre ligger Makedonien inde med målfarlige Goran Pandev, som skulle gøre livet surt for os. Vi starter ellers godt ud, og efter 24 minutter er det Nevland der kan bringe os på 0-1. Espen Ruud smider et flot hjørnespark ind i panden på Tore efter 30 minutter, og så står der 0-2. Desværre er det samme Tore som laver selvmål lige før halvleg. Lige hvad vi ikke manglede. Og det skulle da også blive værere for os, da Per Ciljan ikke kan styre sit temparement, og saver en spiller fra Makedonien ned med begge ben helt oppe ved midterlinjen. Direkte rødt. Så håbede jeg bare vi kunne holde denne snævre førring hjem. Men nej, Pandev skulle også lige sætte sit navn på måltavlen, og udligner til slutresultatet 2-2 efter 75 minutter. En kæmpe brøler fra vores, og ikke mindst fra Tore og Per's side.

Holland - Norge
0-1, John Carew
0-2, Brede Hangeland
1-2, Ryan Babel
2-2, Clarence Seedorf
MoM: Espen Ruud

Kampen mod Holland skulle blive endnu en kæmpe brøler fra vores side. Endnu engang har jeg valgt at stille op i en simpel 4-4-2 opstilling, med Carew som targetmand. Carew skal da også kun bruge 10 minutter, før han sætter hovedet på et flot indlæg fra Espen Ruud, og bringer os på 0-1. Espen Ruud laver også assisten til 0-2, da han med et frispark, ligger bolden ind i panden på Brede Hangeland. 0-2, hvilket var over al forventning. 0-2 var også resultatet ved halvleg. Anden halvleg skulle vise sig at blive et massivt pres mod vores mål. Hollænderne har chancer på stolpen og overliggeren. Efter en forsvarsbrøler er det Ryan Babel der efter 73 minutter reducere for Holland. Og blot 2 minutter efter er det Babel som ligger bolden indover til Seedorf, der snilt kan ligge bolden ind til 2-2. Skuffende af os. Endnu engang mister vi en 2 måls førring. Kampens spiller blev Espen Ruud, som igennem hele kampen sad tæt på Arjen Robben. Virkelig flot af en OB spiller. Selvfølgelig skal vi også tænke på Espen's to vidunderlige assist.


VM 2010 er nu meget langt væk for Norge. Men, der er stadig 1% chance for at det kan lade sig gøre. Norge har ellers ikke haft en svær gruppe, hvor vi har spillet uafgjort med gruppens stærkeste hold, Holland i begge kampe. Desværre har et skuffende nederlag til Skotland og en ufortjent uafgjort til Makedonien slukket håbet i Norge.


« Seneste Redigering: 07 Jun 2009, 14:06 af Erzael » Logged


Bimmand
Gæst
 
Sv: #5 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #8: 07 Jun 2009, 14:01 »

Man kan ikke se hvor mange point dit hold har, ved godt er 6 point du har
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #9: 07 Jun 2009, 14:02 »

Sorry, min fejl Bimmand. Bliver rettet nu Peace
Logged


Bimmand
Gæst
 
Sv: #5 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #10: 07 Jun 2009, 14:04 »

Tak, men god blog du har gang i håber du kvalicefer ( STAV) dig til VM
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #11: 07 Jun 2009, 14:07 »

Mange tak Bimmand Smiley Og tak fordi du lige gjorde mig opmærksom på fejlen Wink Jep, håber jeg også at vi gør, men så skal vi både vinde og have heldet med os Wink
Logged


Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #5 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #12: 07 Jun 2009, 14:22 »

Fed blog. Enkelt layout og et flot sprog med kun enkelte stavefejl Smiley
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #13: 07 Jun 2009, 14:29 »

Mange tak Jharn Wink Kan du evt. skrive nogle af stavefejlene, så de kan blive rettet? Smiley
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #14: 07 Jun 2009, 16:24 »



#6 De sidste 3 kampe af VM 2010 Kval-gruppen


Norge - Skotland
0-0
MoM: John Carew

Den 3. sidste kvalifikations kamp mod Skotland skulle vi vinde hvis vi ville gøre os forhåbninger om en plads til VM 2010. Jeg havde valgt at spille med den 4-3-2-1 taktik vi lagde ud med sidste år. Vi spillede godt igennem hele kampen, og der var chancer i begge ender, men ingen af holdene formåede dog at score. Så 0-0, hvilket kun var til Skotland's fordel, da de skulle bruge point i toppen imod Holland.


Island - Norge
0-1, Erik Huseklepp
0-2, Tarik Elyounoussi
0-3, Fredrik Winsnes
1-3, Heidar Helguson
2-3, Olafur Örn Bjarnason
3-3, Heidar Helguson
MoM: Heidar Helguson

Det her har nok været de to bedste og dårligste halvlege jeg har set efter jeg blev landstræner for Norge. Den første halvleg var den bedste jeg havde set, da vi totalt kontrollerer spillet, og får scoret hele 3 mål. Det skal lige siges at det er et reservespækket Norge landshold da Riise, Morten Gamst, Per Ciljan Skjelbred, Brede Hangeland og Nevland har karantæne. Huseklepp, Elyounoussi og Winsnes får hver lavet et mål med ialt 20 minutters mellemrum. I anden halvleg er både Island og os to forvandlede hold der kommer på banen. Vi kommer til at spille den dårligste halvleg i min landstrænerhistorie . Island formår simpelthen at knække os lige fra starten af anden halvleg. Da der står 58 minutter på uret står der 3-3 på måltavlen. Helguson laver to mål, hvor han snyder mine reserveforsvarer, og Espen Ruud begår et straffespark, da han tager benene på Heidar Helguson, hvor Bjarnason kan skyde den ind stille og roligt. Alt ialt en meget skuffende kamp fra vores side.

Norge - Makedonien
0-1, Daniel Mojsov
1-1, Fredrik Winsnes
1-2, Goran Pandev
2-2, Tore Reginiussen
3-2, Tarik Elyounoussi
4-2, Fredrik Winsnes
MoM: Fredrik Winsnes

Den sidste kamp i gruppespillet mod Makedonien kunne sikre os en 3. plads i gruppen, hvilket jeg vil være tilfreds med, da man må sige at vi var underdogs til forhold Skotland og Holland. Endnu engang er der mange reserver blandt starttruppen. Vi ligger dårligt ud da vi allerede kommer bagud efter 13 minutter. Dog reducerer Winsnes 2 minutter efter. Goran Pandev ville igen sætte sit navn på måltavlen, da han sparker bolden iskoldt i kassen efter 31 minutter. Det så sort, som den afrikanske hudlæge plejede at sige. Men Tore kommer højst på et hjørnespark, og bringer os på pausestillingen 2-2. I pausen skifter jeg over til en rodet offensiv taktik, for først og fremmest at forvirre Makedonien, men også for at angribe fuldt ud, for at få de 3 point. Tarik dukkede op på et indlæg efter 54 minutter og bringer os foran for første gang i kampen. Bare 3 minutter efter er det endnu engang Fredrik som kan sætte en inderside på bolden, og gøre det til slutresultatet 4-2. 3 point var sikret.


Hvis man ser tilbage på alle vores kampe har mistet point i alle de uafgjorte kampe vi har spillet. Der har været en del kampe hvor vi skulle have sikret os 3 point i stedet for 1. Men en 3. plads i gruppen er jeg yderst tilfreds med, og jeg ser nu frem til EM Kvalifikationskampe ne næste år!


Logged


Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010