home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:58:56 rodeoneerer Klubsøgnin... Tom Clancy's The Divis...
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 408 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31370 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  #15 Norge - En ny landstræner er født
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: #15 Norge - En ny landstræner er født  (Læst 12762 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #15: 07 Jun 2009, 18:17 »



#7, 2010 - EM-Kvalifikations Grupperne 2012


Så er EM-Kvalifikations grupperne blevet udtrukket. På papiret ligner det en svær gruppe Norge er kommet i, men det er ikke urealistisk hvis vi skulle gå hen og få en 2. plads. Den stærkeste nation i gruppen må siges at være England, som bla. er med til dette års VM. Den anden nation som kan gå hen og gøre det surt for os er Rusland. Efter deres deltagelse ved EM 2008 fik alle et indblik i at de russere ikke er til at spøge med. De spiller godt, og derfor skal vi være klar fra start når vi tager imod dem. De 2 "midter" nationaer er Wales og Schweiz som jeg ser som en af de nemmere opgaver, hvor jeg håber på at vi får 3 point i de kampe vi spiller imod dem. "Underdog'sne" må siges at være Armenien og Letland, hvor vi simpelthen bare skal have en sejr i hver kamp. Men alt ialt en forhåbentlig overkommelig opgave, som jeg håber på at jeg og Norge er parate til klare.



« Seneste Redigering: 07 Jun 2009, 18:19 af Erzael » Logged


V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #7 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #16: 07 Jun 2009, 19:00 »

Det ser spændende ud. Har læst med i alle updates, men jeg vil absolut følge med i denne blog. Dejlig letlæselig og overskuelig
Logged


Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #7 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #17: 07 Jun 2009, 19:01 »

Uha, det ser svært ud. Lad os håbe at du får mere vind i sejlene, end det var tilfældet i VM-kvalen.
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #7 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #18: 07 Jun 2009, 19:03 »


Hej Erzael! god landsholds blog du har fået op og køre.! Dog ærgeligt resultaterne ikke har været med dig.! men det er jo Norge Peace

Håber du har mere held i EM kval'en selvom det ser svært ud!
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #19: 07 Jun 2009, 19:08 »

Det ser spændende ud. Har læst med i alle updates, men jeg vil absolut følge med i denne blog. Dejlig letlæselig og overskuelig
Mange tak V-4-E Smiley Jeg prøver også på at holde det så simpelt som muligt, men stadig dejlig for øjet at se på Smiley
Uha, det ser svært ud. Lad os håbe at du får mere vind i sejlene, end det var tilfældet i VM-kvalen.
Jep, lad os det  Thumbs Up
Hej Erzael! god landsholds blog du har fået op og køre.! Dog ærgeligt resultaterne ikke har været med dig.! men det er jo Norge Peace

Håber du har mere held i EM kval'en selvom det ser svært ud!
Mange tak Marchang Wink Ja, lige præcis Smiley Søgte også et landshold med udfordinger, og da Norge kun har været med til 4 slutrunder ialt, så må man sige at det er en udfordring Smiley Så skal resultaterne bare komme Smiley
Logged


Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #7 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #20: 09 Jun 2009, 14:32 »

Hører vi snart noget nyt? Smiley
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #21: 09 Jun 2009, 15:27 »

Jep, kommer med en update lige om snart Wink
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #22: 09 Jun 2009, 15:48 »



#8 Et par kampe inden det bliver alvor


31.3.2010 Serbien - Norge
0-0
MoM: Thomas Myhre

Så blev det tid til den første kamp i det nye år. Det her var den første ud af 3 venskabskampe inden det blev alvor med kvalifikationskampe ne. Dog blev det ikke noget brag af en kamp, nærmest tværtimod. Kampen ender 0-0, men hvis vi skal kigge på statistikken må man nok sige det havde været mest fair hvis Serbien var løbet af med sejren. De havde 21 skud, hvor vi havde 5. Men gutterne fik noget spilletid i benene, hvilket var det vigtigste.


5.6.2010 Andorra - Norge
0-1, Fredrik Winsnes
0-2, John Carew*
0-3, Morten Gamst Pedersen
1-3, Xavier Andorrá
MoM: Fredrik Winsnes

Den anden træningskamp for vores vedkomne var imod Andorra. En kamp hvor jeg faktisk forlangte en sejr, og noget godt spil af drengene. Det viste de også, ved allerede at være foran 0-2 efter 12 minutter. Først er det Fredrik Winsnes der følger op på et langskud af Morten Gamst. Derefter er det John Carew som stiger til vejrs, og score med hovedet, som han er kendt for. Du undrer dig nok over at jeg har sat en stjerne ud for John's navn. Det er simpelthen fordi at han satte en ny rekord idag. Han er nu den mest scorende landsholdsspiller for Norge, med hele 24 mål igennem hele sin karriere. Tillykke til ham. Vi går til halvleg med en førring på 0-2. Dog bliver den udvidet 2 minutter inde i anden halvleg, da Morten Gamst dribler 2 mand, og udplacere Andorra keeperen. Det lykkedes dog for Andorra at udligne i det 87. minut, men så sker der heller ikke mere. 1-3, og vi kan rejse glade hjem til Norge igen.

9.6.2010 Irland - Norge
1-0, Kevin Doyle
2-0, Kevin Doyle
2-1, Morten Gamst Pedersen
2-2, Tarik Elyounoussi
MoM: Kevin Doyle

Den sidste venskabskamp i denne omgang blev for tredje gang i træk spillet på udebane. Denne gang var det imod et noget stærkere Irland mandskab. Kevin Doyle viser at han er i topform for tiden, ved at score kampens første to mål, efter henholdsvis 37 og 58 minutter. Doyle har en fantastisk sparketeknik som han viste fint i dette opgør. Morten Gamst Pedersen bringer os tilbage i kampen med en reducering efter 69 minutter, og Tarik Elyounoussi sikrer os en uafgjort med hjem fra Irland, ved at score til slutresultatet 2-2. En alt ialt dårlig kamp fra vores side. Brede Hangeland og Tore skulle have haft mere fat på Kevin i løbet af kampen. Men, de kunne ikke rigtig følge med ham. Kevin Doyle blev også fortjent kampens spiller.


Et par gode venskabskampe har vi fået spillet, og nu venter vi bare på de første kvalifikationskampe . Vi har 4 kval kampe, og 1 venskabskamp tilbage i år, og jeg håber på i hvertfald 8 point i de 4 kval kampe.


Logged


Yoggidk
Gæst
 
Sv: #7 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #23: 09 Jun 2009, 15:55 »

Flot blog, og flot skrevet. Resultaterne kunne være bedre, men det er fint nok Wink

Tænkte på om den selv planlægger venskabskampe Smiley?
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #8 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #24: 09 Jun 2009, 15:58 »

Mange tak Yoggidk Smiley - Ja resultaterne kunne godt have været bedre, men med et halvgammelt Norge mandskab, og et land som ikke er kendt for at udvikle mange talenter kan det blive lidt småsvært Smiley

Mht. venskabskampene, så har det indtil videre været mine modstandere som har spurgt om jeg har været interesseret i en kamp. Tror kun jeg har spurgt en enkelt gang Wink
Logged


V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #8 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #25: 09 Jun 2009, 16:40 »

Bliver spændende at se hvad du kan i kval'en. Dejligt skrevet i et let og flydende sprog. Og godt sat op også.
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #8 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #26: 09 Jun 2009, 16:47 »

Mange tak V-4-E Smiley De to næste updates kommer lige til at omhandle VM, og om hvem der er gået videre fra gruppespillet, og hvem der vinder osv. Smiley
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #8 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #27: 09 Jun 2009, 18:34 »



#9, Verdensmesterskabet 2010


Så er gruppespillet blevet spillet færdig i denne omgangs verdensmesterskab. Her der er lige et overblik over grupperne, fra A til H.





Italien og Tyrkiet sikkert videre

I Gruppe A var der vidst på forhånd mange som havde sat Tyrkiet og Italien på 1. og 2. pladsen. Saudi Arabien blev kørt over i alle deres kampe. Italien og Tyrkiet vandt begge deres opgør imod Egypten og Saudi Arabien, og i den sidste kamp spillede de 2-2. I Egypten's sidste kamp viste de at de var en tand bedre end Saudi Arabien, ved at besejre dem 1-0. Nihat og Di Natale blev begge topscorere i denne gruppe med 3 mål hver.





Skotland sikkert videre - kamp om anden pladsen

I Gruppe B blev det et tættere opgør end forventet. Jeg havde gættet på 9 point til Brasilien, men jeg skulle tage fejl. Skotland gik hen og dominerede i gruppen med en sikker sejr over Cameroun, og 0-0 kamp mod Brasilien, og en storsejr på 6-1 over Japan hev de førstepladsen hjem. Brasilien skulle møde Cameroun i den sidste kamp, og hvis Cameroun vandt, ville de sikre sig anden pladsen. Kampen endte 0-0, så Brasilien gik videre. Det ville også have været en skuffelse hvis de ikke var gået videre. Jeg var også tilskuer til klassespil af Skotland i de indeledende, så flot af dem. Topscoren i denne gruppe blev Steven Fletcher fra Skotland som lavede 4 mål imod Japan.





Argentina videre- USA, Ghana og Tyskland kørte tæt løb om anden pladsen

I Gruppe C viste Argentina hvor stor en klasse de havde, ved at sikre sig førstepladsen med 7 point. Tyskland, USA og Ghana skulle nu kæmpe om 3. pladsen. Ghana havde overraskende slået Tyskland i anden kamp, så Tyskland skulle have point i sidste kamp mod Argentina, uden at Ghana fik point imod USA. Tyskland spillede 2-2 imod Argentina, imens USA vandt 2-1 over Ghana. Sergio Agüero blev topscore med 4 mål.





Europmestrene viser vejen

I Gruppe D viste de nuværende Europamestre fra Spanien vejen frem. Med 9 point i 3 kampe må man sige at de stensikkert gik videre. Sammen med Tjekkiet var de på forhånd favoritterne til at gå videre fra denne gruppe. Tjekkiet måtte dog se sig slået af Spanien, men var dog i stand til at slå både Mexico og Elfensbenskysten. Spanien scorede 3 mål eller mere i hver kamp. Det var da også spanske David Villa som blev topscore i gruppen med 4 mål.





Dødsløb til sidste minut

I Gruppe E skulle det vise sig at blive dødt løb til sidste minut. Både Holland, Nigeria og Grækenland formodede at slå Sydkorea. De tre lande spillede dog uafgjort i alle deres indbyrdes opgør, så det hele endte med at skulle afgøres i hvor mange mål de hver især scorede mod Sydkorea. Holland vandt 3-0, Grækenland og Nigeria vandt begge 2-1, så det blev afgjort på at Grækenland spillede 0-0 mod Holland, og ikke fik scoret i den kamp. Tæt løb må man sige. Holland, som også gik videre fra min indledende gruppe var gået videre, og jeg glæder mig til at se hvor langt de og Skotland kan nå i turneringen. Dirk Kuyt blev topscore i denne gruppe med 2 mål.





Rusland overlegende - Sydafrika skuffede

I Gruppe F var det Rusland, som forventet, vandt gruppen. Med hele 9 point i 3 var de sikkert videre. Sydafrika havde jeg set som dem der ville tage 2. pladsen, men Chile formåede at overraske alle, ved at snuppe 2. pladsen. De fik ikke engang et eneste point. Chile's Humberto Suazo blev topscore med 3 mål.





Kvalifikationsmodst andere videre

I Gruppe G syntes jeg ikke det var nogen overraskelse at mine to kvalifikationsmodst andere, Schweiz og England gik videre. Jeg så dem som de stærkeste hold i denne gruppe. England overraskede vel ikke nogen ved at få topkarakter og 9 point. Dog blev det dog tæt om 2. pladsen. I sidste kamp skulle Schweiz møde Australien, mens Paraguay skulle møde England. Schweiz var videre hvis bare England slog Paraguay. Hvis ikke, skulle de have point mod Australien. England vinder overlegent 5-2, og Schweiz er videre. Schweiz taber dog opgøret mod Australien 2-1, men kan glæde sig over en 2. plads. Alexander Frei og Wayne Rooney deler topscore pladsen med 2 mål hver.





Frankrig viser sikkert spil - Portugal underpræsterede

I Gruppe H kunne Frankrig sikre sig en førsteplads med 9 point i 3 kampe. Uruguay og Portugal spillede i sidste kamp om 2. pladsen. Uruguay skulle dog vinde med mere end 3 mål hvis de skulle gøre sig nogle forhåbninger om stadig at deltage til dette års VM. Kampen ender dog skuffende 0-0, og Portugal kan se sig videre med Frankrig. Der er ikke nogen topscore i denne gruppe, da der ikke er nogen som har scoret over 1 mål. Benzema bliver dog gruppens spiller da han har den højeste gennemsnitskarakter .



Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #28: 10 Jun 2009, 01:29 »



#10, 2010 - Og vinderen er...







Anden Runde


I anden runde efter gruppespillet må man sige der var en del overraskelser. Brasilien slog de tidligere verdensmestre ud i straffesparkskonkur rence. Skotland gik overraskende også videre efter straffespark imod Tyrkiet. Det var dog ikke overraskende at både Argentina og Spanien ville gå videre. Argentina vandt overlegent 0-3 over Tjekkiet, mens Spanien vandt 0-2 over Tyskland. Holland måtte dog se sig slået ud af dette års overraskelse. Nemlig Chile. De gik videre efter straffespark. Nigeria overraskede også med en sejr over Rusland. England fik en lille sejr på 1-0 over Portugal, men, en sejr er en sejr. Frankrig vandt også over Schweiz, men de skulle helt ud i straffesparkskonkur rence før det blev afgjort.







Kvartfinalerne


I den første kvartfinale skulle Brasilien møde Spanien. Dette blev et tæt opgør, men Brasilien trak det længste strå ved at vinde på straffespark. Skotland, som havde spillet suverænt indtil videre, måtte se sig slået af Argentina med 1-2. Chile blev ved med at overraske. Denne gang var det store Frankrig som stod for skud. Chile scorer vindermålet i det 89. minut, og er videre til semifinalen. England vandt endnu en kneben sejr, da de slog Nigeria på straffespark.







Semifinalerne


Så nåede vi til dette års semifinaler. Brasilien tog imod England, og med en gang sambafodbold og et mål af både Luis Fabiano og Robinho kunne England gøre sig klar til en bronzekamp, og Brasilien til en guldkamp.

Argentina skulle møde overraskelsen i den anden semifinale. Skulle Chile gå hele vejen? I følge Lionel Messi skulle de i hvert fald ikke, da han efter 29 minutter kan sætte bolden ind til 1-0. Chile kæmper og kæmper for et reducerende mål, men må se sig slået af Argentina. Chila kan nu gøre sig klar til bronzekamp mod England, og Argentina skal forberede sig grundigt hvis de skal slå Brasilien.







Bronzekampen


England skulle nu op imod dette års overraskelse fra Chile, som har kæmpet sig hele vejen til bronzekampen. Hvis Chile får en 3. plads kan de nyde succesen som de gjorde det i 1962, hvilket var sidste gang Chile fik bronzemedaljen ved et Verdensmesterskab.
England ligger dårligt ud, med at lave selvmål efter 32 minutter. Det er målmanden Chris Kirkland som fumler bolden ind over sin egen målstreg. Det skal da også nå at blive 2-0 til Chile inden pausen, da Alexis Sanchez kan udplacere Kirkland i det engelske mål. Det lignede på dette tidspunkt et punkteret England mandskab, som ikke havde nogen mulighed for at komme tilbage i kampen. Capello's ord i pausen må dog have ændret noget i englændernes hoveder, for bare to minutter inde i anden halvleg kan Theo Walcott reducere til 2-1. Det så dog ud som om alt lys blev slukket da Wayne Rooney i det 81. minut fik sit andet gule kort. Men England opgav ikke håbet. I det 88. minut mister Suazo bolden mit på England's banehalvdel til Gerrad. Gerrard spillede bolden ud til Joe Cole, som bragte bolden fremad. Han sendte bolden ind på midten til Glen Johnson, som prøvede lykken ude fra 25 meter. Og det var da også det rigtige at gøre, da bolden sejlede op i hjørnet. England havde udlignet med 5 minutter igen. England formodede at holde stand i hele omkampen, indtil straffesparkskonkur rencen, hvor England viste hvorfor de nu engang var England. Ærgeligt, ærgeligt for Chile, men sikke en præstation de har vist her ved VM. På deres vej har de slået Costa Rica, Sydafrika, Holland og Frankrig. Flot arbejde af Marcelo Biesta. England slog på deres vej til bronzekampen Australien, Schweiz, Paraguay, Portugal og Nigeria, hvorefter de nu har slået Chile.







Finalen


Der var lagt op til et brag af en finale da 70.000 tilskuere var mødt op for at overvære de to største fodboldnationer. Nemlig Brasilien og Argentina. Dette var årets kamp. Så kan det være ligemeget med Champions League og hvad de ellers hedder. Det her er kampen og alle kampe. Verdensmesterskabs Finalen.
Mexicanske Armando Archundia fløjtede kampen igang på Soccer City, Johannesburg. Dog skulle de 69.999 fremmødte tilskuere ikke få det brag de havde håbet på. En tam første halvleg, og en pausestilling på 0-0 var ikke nok til at gøre tilhængerne tilfredse. Men det skulle "El Kun" lave om på efter 62. minutter, hvor han viste hvorfor han er en af verdens bedste fodboldspillere. Han snyder 3 mand i det Brasilienske forsvar, hvorefter han også runder Julio Cesar i målet, og ligger bolden ind til 0-1. Stadionet var nærmest ved at vælte. Det var lige hvad der manglede for at sætte stemningen igang, og sikke en stemning der var den sidste halve time. Brasilien presser og presser men Kaka og Co. kan ikke få bolden over stregen. Brasilien, som ellers er vand til at trække guldet med hjem hvert fjerde år skulle dog ikke gøre det i år. Carlos Tevez, som er anføre for Argentina, kunne løfte det store trofæ i vejret, og konstatere at Argentina var verdensmestre.





Statistik


Topscore


Assist


Gennemsnitsbedømmel se


Kampens Spiller
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #10 Norge - En ny landstræner er født
« Svar #29: 10 Jun 2009, 13:58 »



#11 Så kører det for Norge!


15.9.2010 Armenien - Norge
0-1, Erik Nevland
MoM: Erik Nevland

Så tog vi hul på EM Kvalifikationskampe ne. Vi lagde stille og roligt ud imod Armenien, eller det troede vi i hvert fald. For det skulle ikke blive en dans på roser. Igennem hele kampene var der chancer i begge ender, og vi skal være glade for vi ikke kommer bagud før halvleg. Jeg fortæller drengene i pausen af de skal gå ud og vinde, og vores spil bliver da også kønnere at se på i anden halvleg, men desværre får vi ikke bolden over stregen. Vi skal endda have hjælp fra dommertrioen for at vinde, da Erik Nevland i det 85. minut modtager en bold, da han står i offside. Til vores fordel bliver den ikke dømt, og Erik kan sikre os en meget vigtig 0-1 sejr. Han blev selvfølgelig også MoM med denne sene scoring.


16.10.2010 Norge - England
0-1, Michael Owen
1-1, Thorstein Helstad
MoM: Ashley Cole

Så blev det tid til den nok sværeste kamp i vores pulje. Vi tog imod England hjemme. John Carew havde været skadet i de sidste par uger, og han sad også ude mod Armenien. Han manglede også idag, og det skulle vise sig, da vi havde meget svært ved at score. England har selvfølgelig hele spillet i første halvleg, men det lykkedes dem ikke at score på os. En flot halvleg af Rune Jarstein, var skyld i at den stadig stod 0-0 ved pausen. Jeg fortalte drengene at det faktisk var fint nok det de gjorde inde på banen, og vi bare skulle fortsætte med at holde målet rent, så gjorde det ikke noget hvis vi ikke scorede. Jeg gik efter en uafgjort, hvilket jeg ville være fuldt ud tilfreds med hvis vi fik. Vi begynder at skabe et par chancer i løbet af anden halvleg, men så skete det der ikke måtte ske. Michael Owen får en friløber, og så kan han sende England på vinderkurs. Der blev helt stille rundt iblandt Norge fans'ne. Nu satsede jeg hele butikken, for at få det ene mål der sikrede os 1 point. Vi var gået ind i overtiden. Der var lagt 3 minutter til. Tore opfanger bolden nede i forsvaret, og sender Tarik Elyounoussi afsted. Tarik slår nok den bedste bold han nogensinde har gjort, og skaber en friløber til Thorstein Helstad. Thorstein løber imod Scott Carson i det engelske bur. Han kommer ud af målet, og her viser Helstad hvorfor han har scoret 154 mål i løbet af sin professionelle karriere. Han ligger bolden stille og roligt uden om Carson, og så brøder jublen ud på Ullevål Stadion i Oslo. Vi spillede op med England, hvilket betød et meget vigtigt point i gruppen.

20.10.2010 Schweiz - Norge
1-0, Fabian Lustenberger
1-1, Per Ciljan Skjelbred
1-2, Erik Nevland
MoM: Per Ciljan Skjelbred

Så skulle den tredje EM Kval kamp i træk spilles. Vi skulle møde Schweiz på udebane, og Schweiz var da tippet til at skulle vinde dette opgør. Det ser også sådan ud da Lustenberger kan sætte hovedet på et indlæg fra Ziegler. 1-0 til Schweiz, og der var selvfølgelig uro i Norge lejren. Vi går til halvleg bagud 1-0, og jeg siger til drengene at jeg forlanger en meget bedre indsats efter pausen. Det så ud som om Per og Morten Gamst havde hørt efter, da Morten blot 4 minutter inde i anden halvleg, ligger et perfekt indlæg ind til Per Ciljan Skjelbred, som stille og roligt kan sætte en inderside på, og udligne til 1-1. Jeg synts ikke det var nok med 1 point mod Schweiz, så jeg fortsatte med den offensive taktik. Og efter 68 minutter er det som så mange gange før Espen Ruud i oplæggerens rolle, da han ligger en sukkerbold ind til Nevland, som sparker bolden i det modsatte hjørne. En defensiv taktik blev sat på benene, og drengene holdte resultatet hjem. Endnu 3 point, i en kamp hvor vi var underdogs. Jeg er rigtigt godt tilfreds med den spillestil drengene har vist her til efteråret.

17.11.2010 Egypten - Norge
1-0, Mohammed Abou Trika
1-1, John Carew
1-2, John Carew
1-3, Daniel Braaten
MoM: John Carew

Der var blevet til at klemme en træningskamp ind i kalenderen. Den skulle spilles i Egypten. Jeg forventede ikke en sejr, da det bare var en træningskamp, men jeg håbede da på det. Dog skulle vi komme bagud efter 14 minutter, da Trika udplacere Rune i målet med et langskud. John Carew var kommet tilbage fra sin skadesperiode, og han viste at han allerede var klar til EM Kval kampene, da han efter 33 minutter header en bold i kassen, eter et flot indlæg af Ruud. Vi holder stillingen til pausen, og jeg er tilfreds med det jeg har set indtil videre. Der går lang tid af anden halvleg uden der sker det store, men efter 81 minutter er det endnu en gang Carew som øger stillingen. John opfanger en lang bold fra Rune i målet, og den store nordmand viser at han ikke kun er stærk med hovedet. Han tager turen fra midten, ned mod Egyptens mål. Han runder målmanden, hvorefter han køligt sætter bolden ind til 1-2. Det er noget af et comeback han har lavet i denne kamp. 1 minut inde i overtiden begår Egypten straffe, da Carew bliver fældet ind i feltet. Daniel Braaten kan stille og roligt ligge bolden nede i hjørnet, og sikre os en sejr på 1-3.


24.11.2010 Norge - Wales
1-0, Per Ciljan Skjelbred
2-0, Morten Gamst Pedersen
3-0, Erik Huseklepp
4-0, Tore Reginiussen
MoM: Per Ciljan Skjelbred

Den 24. November var det tid til endnu en af de småsværre kampe i gruppen. Vi fik besøg af Wales, men det så umiddelbart ud som en overkommelig opgave. Per Ciljan viser efter 4 minutter hvorfor han er på landsholdet, da han runder to mand ude i højresiden, kører ind mod målmanden, hvorefter han laver en fræk tunnel. Klasse spil indtil videre fra vores side. Vi dominerer kampen totalt. I det 36. minut, kunne Morten Gamst lave et flot 1-2 spil med Per Ciljan, hvorefter han var helt fri i feltet. Han skyder bolden hårdt og flat inde i det fjerneste målhjørne, uden nogen chancer for Wales keeper. Vi går til halvleg med en førring på 2-0, og jeg er begejstret over hvad jeg har været vidne til indtil videre. Jeg siger til drengene at de skal fortsætte samme stil. Efter 57 minutter er det for en sjælden gangs skyld John Carew der kommer i oplæggerens rolle. Han modtager en lang bold fra Per Ciljan, hvorefter han fra baglinjen slår en lang bold indover målmanden, til en helt fri Erik Huseklepp. 3-0, og vi fortsætter den samme offensive stil, for vi skal have så mange mål som muligt i denne kamp, det kan komme os til gavn senere. Tore Reginiussen lukkede målfesten efter 67 minutter, da han kommer højst på et hjørnespark. Sikke en dejlig dag at være landsholdstræner for Norge.

Vi har haft et genialt efterår, og jeg håber vi kan fortsætte samme stil til foråret!



Gruppestilling Efteråret 2010



Kampprogram 2011

« Seneste Redigering: 10 Jun 2009, 14:36 af Erzael » Logged


Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010