home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:45:32 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
I går kl. 20:44:32 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
I går kl. 16:16:54 szukizek Blogkonkur... 15# Hjertet banker kun...
I går kl. 13:42:23 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  1 Bruger, 703 Gæster Online.

Indlæg: 1132850 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Wolfsburg - en satsning!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Wolfsburg - en satsning!  (Læst 9246 gange)
JeJa
Gæst
 
Wolfsburg - en satsning!
« : 07 Jun 2009, 00:44 »

Dagen


Jeg står og kigger... på en dør. Bag den kan jeg høre mumlen fra journalisterne. Felix Magath trådte af posten tidligere på dagen og nu skulle jeg offentliggøres som ny manager i VfL Wolfsburg! Jeg var spændt... meget spændt!
Klubben er i gang med en kæmpe satsning, som man havde regnet med Felix skulle føre an. Og nu skulle lille jeg være manager for denne storsatsende klub? Det var helt surrealistisk at tænke på!
Jeg kan pludselig høre vice formanden, Hans Dieter Pötsch, "Hrrm, ja, velkommen til pressekonferencen, hvor vi vil præsentere vores nye manager. I kender ham nok, han er blevet kaldt et af Danmarks største trænertalenter, på trods af sin alder på hele 46 år*, vi har endda fået et par gode ord om ham af selveste Michael Laudrup, som har fulgt hans mindre hold i Danmark. Vi valgte så i vinters, at få ham ned som assistent for 2. holdet, da vi allerede der vidste besked omkring Felix Magaths personlige problemer, det var dog slet ikke i så stort et omfang som det er nu, og det var også derfor, at Felix blev ved med at være manager i klubben. Vi regnede dog ikke med, at Felix' personlige problemer ville blive så store så hurtigt, det samme gjorde Felix heller ikke selv. Men vi har dog alligevel valgt at sætte ham ind som ny manager. Her er han, den nye manager for VfL Wolfsburg, Jakob Hviid!"
Jeg træder ind og bliver nærmest blitzet omkuld, jeg har aldrig prøvet noget lignende! Man kan høre kuglepindene fræse over papirblokkene som var det en lille dring på sukkerchok.
Jeg sætter mig mellem Hans Dieter Pötsch og min assistent Seppo Eichkorn, og Hans Dieter siger, "Jakob er parat til at besvare nogle enkelte sprøgsmål, værsgo."
En journalist fra Bild lægger ud, "Jakob Hviid, det er din første klub på højeste niveau du skal træne, og så endda i Bundesligaen, og så endda også en storsatsende klub som Wolfsburg, hvordan tror du, at du kommer til at håndtere presset?"
Jeg svarer, "Jeg tror, at jeg kommer til at tackle det hele rigtig godt, selvom det er mit første job på højeste niveau. Hvorfor ved jeg ikke, men jeg har en god fornemmelse i maven."
En journalist fra Kicker følger op med et nyt spørgsmål, "Hvordan vil du komme til at agere på transfermarkedet? Klassespillere som Barzagli og Zaccardo er jo allerede hentet ind i Palermo."
Jeg svarer, "Jeg regner ikke rigtig med at forstærke i forsvaret, som du selv hentyder til, men muligvis en angriber mere skal hentes til klubben... og måske en central offensiv midtbanespiller mere også."
Hans Dieter rejser sig op siger, "Det er nu det sidste sprøgsmål, at Jakob vil svare på", det er faktisk lidt ærgeligt, nu hvor jeg faktisk var ved at finde mig tilpas.
Det sidste spørgsmål bliver stillet af en journalist fa Wolfsburger Allgemeine Zeitung, "Jakob, tror du at spillerne vil respektere dig som træner, når du aldrig har haft en klub på højeste niveau i noget land før?"
Jeg svarer, "Hvis jeg ikke havde været i klubben i et halvt år, så havde det nok været svært, men jeg kender jo nogen af spillerne, og jeg føler, at vi har en gensidig respekt for hinanden. Det det handler om for truppen og mig lige nu er, at vi finder hinanden og er åbne for hinanden, så vi kan få den gensidige respekt, derefter gælder det om at få banket holdet så godt sammen, at de kender hinanden spillemæssigt ud og ind, men også personligt ud og ind! På den måde tror jeg, at man får bygget et klassehold op!"
Hans Dieter rejser sig op og siger, "Ja, det var så det, tak for i dag allesammen."

*Jeg er ikke 46 år.


« Seneste Redigering: 12 Jun 2009, 17:55 af JeJa » Logged

JeJa
Gæst
 
Sv: Wolfsburg - en satsning!
« Svar #1: 07 Jun 2009, 11:37 »

Transfermødet med Seppo


Jeg sidder med min assistent, Seppo Eichkorn, på mit kontor. Vi sidder og diskuterer, hvem der kunne være mulige at få til klubben.
Seppo kommer med det samme med nogle overvejninger til vores venstrekant, men jeg må dog sige til ham med det samme, at jeg ikke forstår hans bekymringer på den position, når vi har spillere som Vlad Munteanu, Jacek Krzynowek og Daniel Adlung. Jeg tjekker så min e-mail og kan se, at jeg har fået en mail fra en italiensk agent, som har Jonathan Zebina i sin stald, han skriver at Zebina er sat til salg af sin klub Juventus for 11 mil. Jeg fortæller det med det samme til Seppo og vi lægger et bud! Et scoop for klubben, hvis han accepterer. Bagefter kommer vi med forslag på mulige angriber. Vi bliver til sidst enige om to: Pawel Brozek fra Wisla Krakow og Kikín Fonseca fra Tigres. Vi bliver enige om at lægge et par forespørgsler på de to spillere.
Samtidigt har jeg sagt, at jeg vil have en offensiv midtbanespiller, og jeg har allerede en spiller i tankerne, det norske talent, Per Ciljan Skjelbred. Seppo er gensidig om interessen, og vi lægger et bud med det samme.

Forespørgslerne omkring de to angribere kommer tilbage med både positivt og negativt svar; Wisla Krakow vil have 19 mil. for Pawel Brozek, Seppo og jeg bliver enige om, at det er lidt for dyrt, så vi byder 17 mil. i stedet for. Tigres afviser vores henvendelse på Kikín Fonseca, vi byder dog alligevel 17 mil.
Wisla Krakow accepterer budet på Pawel Brozek og vi forelægger ham en kontrakt, hans agent har været positiv hele vejen igennem omkring et skifte til Wolfsburg, hvilket så også har gjort Pawel Brozek mere positiv omkring chancen for at skifte til en større liga.
Tigres tøver med vores bud på Kikín Fonseca, men til sidst afviser de. Vi giver et bud mere, men igen afviser de.

Det ender med at Pawel Brozek accepterer vores kontraktudspil... vi har hentet en hurtig og god angriber til klubben!
I mellemtiden har vi hentet Ugur Yildirim på en fri transfer, en rigtig stærk højrekant. Og Jonathan Zebina accepterer vores kontraktudspil, endnu en italiener til klubben.
Vores bud på Per Ciljan Skjelbred bliver accepteret og vi forelægger også ham en kontrakt. Han accepterer med det samme, og han kan nu kalde sig Wolfsburg-spiller.

Jeg satte også vores talent Edin Dzeko til salg, men der har ikke været nogle bud. Jeg følte ikke, at Dzeko var den rigtige mand, men han er begyndt at modbevise det her i de sidste træningskampe.
Jeg har også sat en masse andre til salg og vi har indtil videre solgt André Lenz til Man. City. for 2,5 mil., Patrick Platins til Leverkusen for 3,25 mil., mens Thomas Brechler skiftede til Burghausen på en fri transfer.


« Seneste Redigering: 12 Jun 2009, 17:54 af JeJa » Logged

Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Wolfsburg - en satsning!
« Svar #2: 07 Jun 2009, 12:39 »

teksten er god, og med lidt grafik tror jeg det kunne blive rigtig godt..
Logged

JeJa
Gæst
 
Sv: Wolfsburg - en satsning!
« Svar #3: 07 Jun 2009, 15:41 »

Har ingen anelse om, hvordan man laver grafik s;
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Wolfsburg - en satsning!
« Svar #4: 07 Jun 2009, 15:49 »

Spændende med en blog om de nye tyske mestre. Men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med noget grafik Smiley
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Wolfsburg - en satsning!
« Svar #5: 07 Jun 2009, 15:51 »

Rigtig flot skrevet, men lidt grafik ville pynte.

Har dog en rettelse, der er ikke en "transferliste" i virkelighedens verden Opstemt
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Wolfsburg - en satsning!
« Svar #6: 07 Jun 2009, 15:51 »

skal nok lave et banner Wink
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Wolfsburg - en satsning!
« Svar #7: 07 Jun 2009, 16:14 »

Mit bud:



Kode:
[center][img ]http://i43.tinypic.com/2d0l6i1.png[/img][/center]

Logged

JeJa
Gæst
 
Sv: Wolfsburg - en satsning!
« Svar #8: 07 Jun 2009, 19:33 »

Mange tak Opstemt
men på en eller ande måde må klubberne vide hvem der er til salg... men er det kun ved forespørgsler?
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Wolfsburg - en satsning!
« Svar #9: 07 Jun 2009, 19:34 »

Mange tak Opstemt
men på en eller ande måde må klubberne vide hvem der er til salg... men er det kun ved forespørgsler?

De ved det ved at agenterne forespørger sig ved de forskellige klubber Smiley
Logged

JeJa
Gæst
 
Sv: Wolfsburg - en satsning!
« Svar #10: 07 Jun 2009, 19:38 »

Ok, tak (; så retter jeg lige.
Logged

JeJa
Gæst
 
Sv: Wolfsburg - en satsning!
« Svar #11: 07 Jun 2009, 20:58 »

Det at finde en opstilling


Jeg bevæger mig ud af Volkswagen Arena med en masse lykkeønskninger fra alle mulige folk, som jeg ikke engang kender endnu. Jeg føler mig træt og har en dunkende hovedpine. Jeg åbner døren og sætter mig ind i bilen, jeg bliver dog stoppet inden af nogle journalister, men jeg afviser og siger, at jeg gerne vil hjem. Jeg kigger på bilens digitale ur og ser at klokken kun er 15:12. Det føles som om det er aften. Jeg tror bare, at jeg skal hjem og sove.
Da jeg kommer hjem springer min kone i armene på mig og fortæller, at hun syntes, at jeg så så sød ud på tv. Hun hedder Louise og vi har været gift i 1,5 år, så det var lidt af en omvæltning for hende at skulle flytte til Tyskland efter kun at have været gift i ét år. Men heldigvis var hun åben for idéen.
Jeg lægger mig på sofaen inde i stuen og falder i søvn...

Det er d. 4/7. Vi er på træningslejr i Polen og møder KS Cracovia. Kun Zebina og Yildirim er kommet til klubben og er støt til truppen. Vi er i 2. halvleg. Vi scorede til 1-0 ved Edin Dzeko i det 41. minut, men vi har alligevel ikke spillet godt. Det er 27 grader og jeg står og sveder i den stegende sol. Jeg har bare lyst til at hælde en af drikkedunkene med vand ud over mig.
I det 55. minut sker det; 1-1. Det var vel egentlig fortjent nok. Vi havde ikke vist noget af det vi kunne, selvom vi har haft en god opstart og alle spillere har været åbne for mig, men mål mod sig selv er til for at man kan rette fejlene ved det, og den står jo også kun 1-1!
Der har selvfølgelig været en del udskiftninger, og i det 81. minut sætter jeg min forsvarer Ricardo Costa ind. I det 87. minut scorer han til 2-1! SÅDAN! Det lignede polakkernes mål rigtig meget; et hjørnespark som ikke bliver ordentligt clearet og Costa følger op på riposten. Det ligner en sejr, det er så vigtigt for min egen selvtillid. Jeg har det med at være selvdestruerende nogle gange når det går skidt, så jeg føler bare euforien i kroppen.
Vi vinder kampen! Super! Vi stillede op i en 4-4-2 diamant, men det gik ikke synderligt godt. Så denne træningskamp bliver startskuddet til nogle rodede træningskampe med forskellige opstillinger.

Næste kamp blev en kæmpe succes, 5-0 over Widzew Lodz, endnu et polsk mandskab. Men desværre kom fire af målene i 2. halvleg, hvor jeg næsten havde udskiftet hele mit hold.
Jeg aflyste vores næste træningskamp mod endnu et polsk mandskab. Spillerne var trætte og jeg ville ikke risikere skader nu her i opstartsfasen. Det betød en hel uge til næste træningskamp, men vi blev stadigvæk i Polen til den planlagte dato. Et godt afbræk for spillerne fra den vante hverdag hjemme i Wolfsburg. Og jeg føler at vi helt klart har fået en masse gode ting med hjem, vi kan arbejde videre på.
De næste kampe blev en blandet affære, heldigvis ingen nederlag, men kampe hvor vi ikke var dominerende. Jeg prøvede opstillinger med wingbacks og 4-4-2 diamant, spille bredt og smalt, hurtigt og langsomt.
Jeg løb til sidst ud af træningskampe og arrangerede en træningskamp (i panik?) med Borussia Dortmund. Vi vinder kampen 1-0 efter en 1. halvleg hvor Dortmund dominerede. I 2. halvleg skifter jeg opstilling til en 4-4-2 flad diamant, vi spiller bredt og ned ad begge kanter. Vi får bedre og bedre fat og i det 82. minut scorer Edin Dzeko så. Sådan, dejligt at se at vi kan tackle et af de gode hold! Euforien er der igen! Edin skal måske have lov til at blive i klubben...

Startopstillingen:


Benaglio

Zebina - Barzagli - Costa - Schäfer

Josué (anfører)

Yildirim - Skjelbred - Munteanu

Grafite - Dzeko


Træningskampe:
KS Cracovia 1-2 VfL Wolfsburg
Widzew Lodz 0-5 VfL Wolfsburg
VfL Wolfsburg 1-1 TuS Koblenz
FC Ingolstadt 04 2-3 VfL Wolfsburg
RKC Waalwijk 0-1 VfL Wolfsburg
VfL Wolfsburg 1-0 Borussia Dortmund

Næste to kampe:
SC Preussen Münster - VfL Wolfsburg (Pokalturnering)
Hertha BSC Berlin - VfL Wolfsburg (Bundesliga)

« Seneste Redigering: 08 Jun 2009, 23:30 af JeJa » Logged

anden1214
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wolfsburg - en satsning!
« Svar #12: 07 Jun 2009, 21:01 »

god blog lækkert skrevet
Logged

jeg lever for fck

JeJa
Gæst
 
Sv: Wolfsburg - en satsning!
« Svar #13: 07 Jun 2009, 21:01 »

Mange tak, har du set den nye update?
Logged

anden1214
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wolfsburg - en satsning!
« Svar #14: 07 Jun 2009, 21:04 »

ja
Logged

jeg lever for fck

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010