home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  0 Brugere, 757 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Slut | Die Fohlen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Slut | Die Fohlen  (Læst 7560 gange)
LFC_Fisker
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1 | Dream on
« Svar #15: 01 Jun 2009, 19:39 »

Fedt nok at du trækker den så længe. Det gør kun at man ikke kan vente til næste update Wink
Logged


The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1 | Dream on
« Svar #16: 01 Jun 2009, 22:34 »

Jeg har ikke med vilje trukket afsløringen - Men jeg kan nu love en update inden for en halv time hvis nogle skulle vente Wink
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
2 | Die Fohlen
« Svar #17: 01 Jun 2009, 22:55 »

Offentliggørelsen
12-06-08 |

Smilet på den store svensker overstrålede næsten alle kameraernes blitzlys da han trådte ind i det store lokale. Pressemødet havde været længe ventet i de tyske medier, kun ganske få havde omtalt Patrik Andersson som en mulighed, og nu stod han som ny manager for Borussia Mönchengladbach. Journalisterne stod måbende mens fotograferne tog de sidste billeder inden Andersson satte sig mellem Rolf Königs og Stephen Schippers. Luften var fyldt med spænding, ingen havde nogen anelse om hvad dette betød, men mange havde dog et håb. Efter hvad der føles som flere minutter for de fleste tilstedeværende, rømmede Rolf Königs sig.

”Velkommen alle sammen! Som I sikkert ved har vi ledt efter den rigtige træner siden Jos Luhukay fik ophævet sin kontrakt. Christian Ziege gjorde det fremragende med at få os rykket op, men det har hele tiden været meningen, at han skulle tilbage i rollen som assistent. Patrik Andersson ser vi som den helt rette til det arbejde, der ligger forude. Med vores oprykning starter vi en ny æra, vi skal have klubben tilbage i den absolutte top. Her ser vi Patrik som den helt rigtige til at føre os ind i denne spændende tid. Efter hårde forhandlinger har vi besluttet at give Patrik rollen som Manager, det vil sige at han får en hel del mere magt end hvis han blot var ansat som cheftræner. Han har, forenklet sagt, ansvar både som cheftræner men også som sportschef. En træner, eller manager for at sige det korrekt, der længe har haft denne magt er Felix Magath i Wolfsburg, og vi er overbeviste om, at Patrik har det der skal til for at vise at han kan skaffe samme resultater som Felix har skabt i hans forskellige klubber.
Patrik har fået en 3-årig kontrakt, og i samarbejde med vores sponsorer er det lykkedes os at samle er rimeligt transferbudget, der burde kunne hamle om med de klubber vi gerne vil sammenligne os med i denne sæson. Målene for den kommende sæson er selvfølgelig overlevelse i Bundesligaen, og for at vi kan kalde sæsonen en succes, skulle vi også gerne undgå at deltage i nedrykningskampen. I pokalturneringen er vores målsætning ganske enkelt bare at gøre en god figur.”

Journalisterne var som gribbe over Patrik Andersson. Spørgsmålene haglede ned over ham, tvivlen stod malet i ansigterne på alle i lokalet. Andersson sad stille og roligt og besvarede alle spørgsmålene, både de positive og de kritiske, men stor sindsro. Det var tydeligt at han havde en indre ro, en selvtillid der gjorde, at andres tvivl kun kunne gøre ham mere opsat på at levere et godt stykke arbejde.
Alt imens det store postyr stod på, sad den menige fan blot og ventede på nyt omkring ansættelsen. Kun navnet på den nye manager var endnu sikkert for dem. Morgendagens avis var nu det mest ventede i Mönchengladbach, det var nu op til bladsmørende at skabe folkets holdning overfor den nye mand på bænken.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Quagmire
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 2 | Die Fohlen
« Svar #18: 01 Jun 2009, 23:00 »

Borussia Mönchengladbach. Glæder mig til at se hva Hr. Andersson kan præstere i det tyske... Og endnu engang en medrivende og flot update...
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
3 | Die Fohlen
« Svar #19: 03 Jun 2009, 20:46 »

Forandring
17-06-08 |

Vinduerne i det store kontor stod på vidt gab, en hedebølge var over Tyskland. Patrik sad ved sit skrivebord dybt begravet i en kæmpe bunke papirer. Han skulle egentlig færdiggøre de sidste lister til klubbens scouts, men han tanker kredsede om noget helt andet. Han havde ikke troet det ville være så svært, men han blev overrasket. Deres ansigtsudtryk var nok til at maven ligefrem trak sig sammen. Møderne havde virkelig været forfærdelige, men det havde ikke været nogen vej udenom, han ville selv udforme den stab han skulle arbejde sammen med, det var der ingen tvivl om.

Men han fortrød alligevel en enkelt af sine fyringer. Brandts, Gellhaus, Wohlers og Wynhoff kunne han stadig se det rigtige i, at han havde fyret, men at fyre Kamps, det havde været forkert. Manden der havde været i klubben i seksogtyve år manglede nu. Hans kærlighed til klubben havde været så tydelig, og alligevel var han blevet fyret, det var forkert. Langsomt vandrede Patriks tanker over på hans nye folk, han glædede sig virkelig til at arbejde sammen med dem. Han havde beholdt Ziege som hans assistent, de havde den samme filosofi og havde det rigtig godt i hinandens selskab. Andreas Köpke som var klubbens nye målmandstræner havde ikke været svær at overtale, han var meget begejstret for endelig at have en fast arbejdsplads. Dog var det kontrakten med Bernd Krauss, Patrik glædede sig mest over. Manden der tidligere havde været cheftræner i klubben to gange, skulle nu være førsteholdstræner.
I det hele taget var han rigtig godt tilfreds med alle de ti navne han havde fået hentet ind. Det havde længe lagt fast hvem han gerne ville have, allerede inden kontrakten med klubben var officiel, havde han været i kontakt med alle ti.

Men det vigtigste manglede dog stadig tænkte han, mens han endelig tændte sin computer. Truppen havde seriøse mangler. Patrik åbnede sin e-mail og gav sig til at sende et hurtigt notat til Ziege:

”Christian,
Vi er nød til at holde et møde angående truppens forfatning. Jeg ser gerne at det bliver allerede en af de følgende dage, vi er simpelthen nød til at gøre noget. Jeg vil bede dig om at forberede en vurdering af holdet, og hvad du syntes der skal ændres. Jeg har selv en hel del ideer, men som du ved, er din mening meget vigtig for mig.
- Patrik”

Han lukkede efterfølgende computeren sammen og puttede den i tasken, han havde simpelthen ikke overskud til at få alle hans tanker ned på skrift. Anstrengt rejste han sig fra den magelige kontorstol og vandrede hen til et af de store vinduer. Udenfor nød alle det gode vejr og hinandens selskab. Patrik kunne ikke lade være med at tænke på, om han havde taget munden for fuld da han skrev under med klubben, der var enorme mængder af ting der skulle klares, hvis klubben skulle overleve i Bundesligaen.
« Seneste Redigering: 03 Jun 2009, 22:35 af Gerrarden » Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

cjensen94
Gæst
 
Sv: 3 | Die Fohlen
« Svar #20: 03 Jun 2009, 20:53 »

God update, du skriver rigtig godt. Og med den tekst du har synes jeg heller ikke der er brug for grafik. Dit layout er jo anderledes grundet skriften, som jeg egentlig godt kunne tænke mig der var 1' enkel større. Det afholder mig dog ikke fra at læse dette mesterværk Smiley
Logged

lautrup
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 3 | Die Fohlen
« Svar #21: 03 Jun 2009, 20:57 »

Fantastiske updates!
Dog en irriterende skrifttype Smiley
Og en enkelt tastefejl. du har i sidste afsnit skrevet anstreng rejste han sig.. Hedder det ikk anstrengt?
Logged

/Thomas Hagelskjær
''At gøre sit bedste er en sejr, at gøre mindre er nederlag.''

Blog: Catanzaro - En klub uden historie

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3 | Die Fohlen
« Svar #22: 03 Jun 2009, 22:13 »

God update, du skriver rigtig godt. Og med den tekst du har synes jeg heller ikke der er brug for grafik. Dit layout er jo anderledes grundet skriften, som jeg egentlig godt kunne tænke mig der var 1' enkel større. Det afholder mig dog ikke fra at læse dette mesterværk Smiley

Mange tak for kommentaren!
Dejligt du ikke syntes der er brug for grafik, for det skidt dur jeg virkelig ikke til at lave! Ang. størrelsen på skriften syntes jeg det kommer til at se for rodet ud hvis jeg sætter størrelsen en hak op, men kan da godt prøve det i næste update Smiley

Fantastiske updates!
Dog en irriterende skrifttype Smiley
Og en enkelt tastefejl. du har i sidste afsnit skrevet anstreng rejste han sig.. Hedder det ikk anstrengt?

Mange tak Wink
Tastefejlen er rettet - Ang. skrifttypen syntes jeg den er anderledes og passer godt, men det er da taget til overvejelse at nogen syntes den er irriterende Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Quagmire
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 3 | Die Fohlen
« Svar #23: 03 Jun 2009, 22:31 »

Du skriver enormt flot Gerrarden. Og jeg nyder at sidde og læse det ang. skrifttype elsker jeg det. Syntes det er med til at dine blog skiller sig ud og dermed gør du kan undvære grafikken.

Eneste ting jeg har:

Du skriver i første linje "Vinduerne i det store kontor stod på vidt kap, en hedebølge var over Tyskland."

Kan man godt skrive kap? Ville nok selv bruge vidt gab eller noget i den stil.
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: 3 | Die Fohlen
« Svar #24: 03 Jun 2009, 22:33 »

Rigtig flot blog, virkelig!

Dit sprog er jo fænomenalt, og alt flyder bare for dig. Grafik er der som sagt ikke just brug for, da din skrift fanger en!

Flot! Shockeret
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3 | Die Fohlen
« Svar #25: 03 Jun 2009, 22:38 »

Du skriver enormt flot Gerrarden. Og jeg nyder at sidde og læse det ang. skrifttype elsker jeg det. Syntes det er med til at dine blog skiller sig ud og dermed gør du kan undvære grafikken.

Eneste ting jeg har:

Du skriver i første linje "Vinduerne i det store kontor stod på vidt kap, en hedebølge var over Tyskland."

Kan man godt skrive kap? Ville nok selv bruge vidt gab eller noget i den stil.

Mange tak for alt den ros, det er virkelig dejligt! Og selvfølgelig kan man ikke skrive "Kap" det er selvfølgelig rettet til "Gab" - Det er vist gået lidt for hurtigt med denne update, men ville så gerne lige have en ud inde jeg blev alt for træt Smiley

Rigtig flot blog, virkelig!

Dit sprog er jo fænomenalt, og alt flyder bare for dig. Grafik er der som sagt ikke just brug for, da din skrift fanger en!

Flot! Shockeret

Hold da helt op. "Fænomenalt" er sku et stort ord, mange tak! Jeg er glad for at du kan lide bloggen uden grafik - Da du så vidt jeg husker er en stor fortaler for ihvertfald at man bruger topbanner Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
4 | Die Fohlen
« Svar #26: 04 Jun 2009, 18:53 »

Samtalerne
25-06-08 |

”Buddet på Michael Jakobsen er blevet afvist, de vil have 25mio for ham” sukkede Patrik og kiggede på Christian med et blik der sagde det hele, den pris ville aldrig blive aktuel for dem. Endnu et navn kunne nu blive streget ud på listen, presset steg efterhånden på duoen der gerne snart skulle kunne præsenterer nogle forstærkninger til spillertruppen. Otte spillere ville forlade klubben d. 1 Juli, det lå allerede fast. Truppen var trimmet og nu manglede kun de forstærkninger, der skulle gøre projektet muligt. I det samme ringede Patriks mobil endnu engang.

En halv time gik hvor mobiltelefonerne glødede i hænderne på de to mænd, lettet kunne de efter otte forskellige samtaler se hinanden i øjnene. ”Vores bud på Jelle Van Damme er accepteret, Malmö vil have 10mio for Daniel, det accepterede jeg at give. Og så har Basel sku accepteret vores bud på franskmanden, jeg håber bare han er lige så god som Milewski siger” sagde Patrik med et stort smil, Christian var hurtig til at komme med hans gode nyheder; ”Buddene på Stijnen og Madlung er begge blevet accepteret, det ser sku godt ud indtil videre!”. Patrik kunne ikke lade være med at smile som en stor sol, tre ud af hans fem ønskede forsvarsspillere kunne han nu forhandle kontrakt med. Men hvem skulle han dog finde i stedet for Jakobsen, tankerne vandrede langsomt hjem til Sverige og til Göteborg. Måske var han løsningen, det var i hvert fald en mulighed.
Han fandt papiret frem fra skuffen med navnene på de spillere klubben havde sikret sig til det nye år inden han kom. Dante glædede han sig meget til at få til klubben, det samme med Logan Bailly. Men selvom han fik en god målmand i Bailly, vidste han, at han var nød til at hente en målmand mere ud over Stijnen allerede nu, han kunne ikke gå igennem en halv sæson uden en ordentlig reserve. Smilet blegnede lidt da han endnu engang læste de to næste navne; Paul Stalteri og Tomas Galasek. Især førstnævnte så han ingen muligheder for i klubben, mens Galasek måske kunne bruges pga. hans erfaring.

Christian snakkede endnu engang i telefonen, et interview med en eller anden avis. Patrik bevægede sig hen mod det store vindue. Han havde næsten boet på kontoret siden hans præsentation. Huset ville snart være helt færdigt og så kunne han og familien flytte ud fra hotellet. Han glædede sig virkelig, bare det at have sit eget sted ville hjælpe utrolig meget. Han kiggede på to fugle der sad i et store træ lige uden for, de sad der, helt afslappede, uden det mindste stress i livet. Hvor ville det være dejligt bare at kunne flyve væk tænkte han.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4 | Die Fohlen
« Svar #27: 04 Jun 2009, 20:19 »

Det ser jo pisse godt ud, Gerrarden! Selv uden grafik. Går handlerne igennem, har man en spænende, potential trup i Gladbach. Thumbs Up

Ser frem til, hvad fremtiden bringer.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


D4nskeren
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: 4 | Die Fohlen
« Svar #28: 04 Jun 2009, 20:46 »

Fantastisk godt skrevet hele vejen Wink Har du nogensinde overvejet at blive forfatter? Grin
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4 | Die Fohlen
« Svar #29: 04 Jun 2009, 21:02 »

Det ser jo pisse godt ud, Gerrarden! Selv uden grafik. Går handlerne igennem, har man en spænende, potential trup i Gladbach. Thumbs Up

Ser frem til, hvad fremtiden bringer.


Mange tak Zone! Tro mig, der mange handler i vente, Patrik har store planer for Gladbach Wink

Fantastisk godt skrevet hele vejen Wink Har du nogensinde overvejet at blive forfatter? Grin

Ja, jeg har overvejet at blive forfatter, men syntes ikke selv jeg har det skriftlige niveau til at f.eks. at skrive en bog. Har dog gang i noget andet skriftligt pt. som formentlig bliver sent rundt til nogle forlag når det er færdigt Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010