home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 717 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  De små i Esbjerg
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: De små i Esbjerg  (Læst 3248 gange)
Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
De små i Esbjerg
« : 20 Maj 2009, 19:34 »


JERNE IDRÆTSFORENING
01.09 2008

Jeg tiltrådte i Jerne Idrætsforening før denne sommer. Min far som ejer af klubben, en habil og klog herre som ved

hjælp af flere lokale sponsorater, sikrede en traditionsrig klub i form af Jerne IF. Men vores lokale klub har altid været førende i deres unge årgange, jeg Mads Møller Nielsen har selv spillet alle mine ungdomsår i klubben, blev dog dømt fodboldinvalid i en alder af 27 år, droppede alt med fodbold. Men nu er jeg tilbage i Jerne, tilbage med fodbolden og tilbage til en kæmpe udfordring. Min forganger Anders Nielsen har gjort et helt fantastisk arbejde i klubben, han har simpelthen ført klubben op gennem alle Serie rækkerne, på tre år er klubben gået fra Serie 1, gennem jyllandsserien, op i kval rækken og sidst vinder af Danmarksserien sidste sæson. Nu er klubben endt blandt de hårde drenge i anden divisionen.

En klub uden en enkelt professionel spiller, en masse unge spillere som vel og mærke ikke har niveau til at spille 2. Divisions fodbold. Mange er taget til Esbjerg fB for at få deres virkelige drøm til virkelighed. Tilbage stod jeg da jeg tiltrådte med en trup på bare fire spillere, alle amatører og ingen på kontrakt. Ved hjælp af disse sponsorater som min klubbens bestyrelsesformand og ejer Sonny Nielsen, har sikret klubben har jeg haft midlerne til at sikre mig en trup på hele tyve professionelle spillere.

Her kommer en gennemgang af min trup for den kommende sæson:
John Rydahl Olsen - Fortid i flere danske topklubber, såsom FCK og Silkeborg.
Alexander Thire - Kendt som en aldeles god målmand, fortid hos Stabæk og Vejle.
Daniel Jensen - Mit dyreste indkøb fra FC Nordsjælland.
Joakim Steiness - Kommer fra vores samarbejdsklub Esbjerg fB på lejekontrakt.
Ronni Hartvig - Hentet på Malta, han har spillet i HIK.
Kasper Schultz - Hentet på fri transfer, han har en fortid i Brøndby og FC Amager.
Jamil Fearrington - Jamil har spillet for FC København.
Fedi Malke - Svensker hentet hos Hammarby.
Mads Olsen - Sikret på fri transfer, fortid hos Brøndby og Køge.
Sebastian Bojassen - Endnu en svensker fra Hammarby.
Mikkel Jensen - Mikkel har før spillet i LFA og Brøndby.
Svenne Poulsen - Svenne gik fra en god karriere i Randers, over et mislykket ophold i FCM.
Peter Tranberg - Hentet i Blokhus FC, fortid hos AaB .
Lars Villadsen - Fortid hos flere danske klubber som SønderjyskE og Vejle.
Nick Christensen - Nick er sikret fra Horsens, et stort offensivt talent.
Simon Karkov - Simon har en fortid hos Esbjerg fB og er hentet i Varde IF.
Stefan Monberg - Hentet på fri transfer, en spiller med fortid i FCK.
Mathias Eikenes - Eikenes er et stort norsk angrebstalent hentet billigt i Sogndal.
Chris Hermansen - Gammel Bramming dreng som er sikret på fri, fortid hos flere danske klubber.
Jens D. Kristiansen - Jens D. er et gammelt Odense talent, han har dog aldrig fået gang i karrieren.


Træningskampene er velgennemført med sejre over Tjørring, Vordingborg, Hvidovre og LFA. Mens vi mod Skjold og B 1908 sikrede uafgjorte resultater. Nu ser vi frem til en kommende hård men også lærerig første sæson i divisionsfodbold.
« Seneste Redigering: 21 Maj 2009, 10:55 af Hugo » Logged

Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #1: 20 Maj 2009, 19:40 »

Jeg syntes da konstant du laver nye blogge? Hvad med din Benfica-blog?
Logged

A Coruna
Gæst
 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #2: 20 Maj 2009, 19:41 »

Det ser stærkt ud og en god trup Wink KIU
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #3: 20 Maj 2009, 19:44 »

Simze prøv netop at kigge et smut ind i min Benfica blog.

Tak A Coruna.
Logged

Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #4: 20 Maj 2009, 19:53 »

Ja det har jeg gjort men syntes stadig at du tit laver nye blogs
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #5: 20 Maj 2009, 19:55 »

Det skal du da også have lov til at synes, men kan du ikke holde den diskussion fra min blog her.
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #6: 20 Maj 2009, 20:11 »


JERNE IDRÆTSFORENING
01.09 2008

En anden del af en længere plan i Jerne IF er stadion. Klubben har altid haft et meget dårligt stadion, det har selvfølgelig overholdt reglerne til Serie 1 fodbold. Men nu hvor vi er blevet et professionelt hold i 2. divisionen. Det har resulteret i et bestyrelsesmøde sammen med diverse sponsorer i byen, de er nået frem til en helt fantastisk aftale, som alle i og omkring Jerne IF kan være rigtig glade for. Et nyt stadion vil nemlig blive opført i løbet af dette år, et stadion hvor vi håber på at kunne spille 1 divisions fodbold næste sæson. Der bliver nemlig 15.000 siddende tilskuere på stadionet, The City of Jerne Stadium, som det er blevet kaldt.

Jeg ser personligt selv frem til at komme væk fra Jerne Stadion, hvor man ikke rigtig kan begå sig længere. Vi bruger pt. alt for mange penge på at holde vores bane ved lige, men tjener ikke rigtig pengene ind på billetsalget, idet mange simpelthen ikke kommer ind grundet pladsmangel, allerede da vi begik os i Danmarksserien.

Et udklip af Jerne Bladet, ser således ud:
" Vi glæder os rigtig meget til den kommende sæson, en stigning på flere steder i klubben bliver formentlig en realitet op til denne sæson. En af dem er opfyldt, idet at vi har sikret os en god og professionel trup med flere tidligere stjernespillere i dansk divisionsfodbold. En anden har været at få vores navn frem i Danmark, det er vi godt på vej til idet vi nu kan kalde os 2. divisionshold, en tredje har været at få et nyt stadion stablet på benene. Det er nu også blevet en realitet til næste sæsons start. Som det fjerde og sidste forventer vi en stigende interesse for holdet fra alle i og omkring Esbjerg. "
« Seneste Redigering: 21 Maj 2009, 10:55 af Hugo » Logged

A Coruna
Gæst
 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #7: 20 Maj 2009, 20:20 »

jajaja det ser jo rigtig stærkt ud Opstemt 2 gode updates glæder mig til at høre mere fra Jerne
Logged

Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #8: 20 Maj 2009, 20:25 »

Det skal du da også have lov til at synes, men kan du ikke holde den diskussion fra min blog her.

Det var ikke for at kritisere, men jeg undrede mig bare. Jeg vil da følge lidt med da dine andre blogs har været fine.
Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #9: 20 Maj 2009, 20:25 »

15.000 siddepladser på Jerne stadion! Haha for en esbjergenser kan man kun trække på smilebåndet af det!

Skal de kæmpe med IF 92, Spangsbjerg osv. eller hvad hohoh!
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #10: 20 Maj 2009, 20:28 »

Simze, tager det heller ikke som kritik bare rolig, vil bare gerne videre fra denne debat.

Marchena, denne blog er lidt for sjovs skyld, og folk må meget gerne få et lille smil på når de læser det. - Desuden er stadionet bygget andetsteds i Esbjerg - SPØRG IKKE HVOR!
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #11: 21 Maj 2009, 10:56 »

Så fik jeg mig endelig taget sammen til at finde en idé til topbanneret.
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #12: 21 Maj 2009, 12:30 »


JERNE IDRÆTSFORENING
31.12 2008

Det nye år nærmer sig sin begyndelse, ergo er vi nu halvvejs gennem min og Jerne's første sæson i divisions fodbold. Det har tilmed været en helt fantastisk halvsæson, meget lærerig men også meget succesrig. Ikke nok
med det er blevet til otte sejre i de første sytten ligakampe, så har vi også været dygtige til at spille vores chancer, mod de fem SAS Liga andenhold der er at finde i rækken. Eneste hold vi ikke formåede at slå, var Esbjerg fBs andenhold, hvor blandt andre Jesper Bech, Jesper Lange, Andrew Ornoch og andre prominente EfB navne huserede i vores indbyrdes møde med dem, 1-2 tabte vi på udebane, hvilket stadig må siges at være et godt resultat mod et så stærkt EfB II hold.

Ellers har vi formået at gå sejrerigt ud af vores to indbyrdes opgør mod et af de hold vi, i og med vi er et tophold i rækken, kommer til at kæmpe med om at rykke op, FC Fyn. Første opgør på fyn endte uafgjort 1-1, men hjemme på The City of Jerne Stadium formåede vi at sejre hele 3-0 på en flot indsats af drengene. Det er et dyrt hold vi pt. råder over i klubben, et hold der er dyrt for en fattig klub som Jerne IF. Men det gør intet hvis det ender med at vi rykker direkte igennem 2. Divisionen og op at spille 1. Divisionsbold næste sæson. Så tjener vi en del flere penge på bl.a. TV og formentlig større interesse for at se vores kampe på vores flotte stadion, som til den tid kan huse 15.000 siddende tilskuere. Et stadion vi tilmed har sat nye mål for, vi vil gerne have nationalholdets U21 til at spille kampe på The City of Jerne Stadium.

Der er nogle spillere vi er nødt til at markere, som har været vores absolutte stjerner i de første sytten kampe. Jens D. Kristiansen har med sine syv træffere i ligaen sparket sig op femte pladsen i topscorerkonkurrenc en i rækken, førstepladsen Mira Mupier fra Blokhus FC har bare en enkelt træffer mere end Jens. Derudover må midtbanegeneralen Mads Olsen også betragtes som en stor spiller i vores trup. Med sinde tre træffere, fire assists og et gennemsnit på 7.11 har han spillet sin chance og er gået fra boble til startopstillingen, til nu at være fast mand sammen med Svenne Poulsen på den centrale midtbane. På højrekanten render endnu en af vores absolut største stjerner rundt, Peter Tranberg har med sin store erfaring trukket hele holdet op, han har med nogle fantastiske indlæg ramt op på fem assists, to mål og et gennemsnit højere end Mads Olsen på 7.29. Daniel Jensen er dømt som værende vores store defensive general, han rydder op efter alt, og sammen med Alexander Thire i målet må han betragtes som største defensive aktiv.

Stillingen
Kampe spillet
Logged

A Coruna
Gæst
 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #13: 21 Maj 2009, 18:26 »

du skriver virkelig godt Smiley og en 4. plads er godkendt herfra Wink selvom oprykning ville være perfekt Thumbs Up KIU
Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #14: 21 Maj 2009, 18:49 »

Lige nu ligger han jo til at skulle spille kval. om oprykning Wink
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010