home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 652 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  De små i Esbjerg
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: De små i Esbjerg  (Læst 3247 gange)
Quagmire
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #15: 22 Maj 2009, 11:34 »

Lige nu ligger han jo til at skulle spille kval. om oprykning Wink

Gør han så ikke, andethold kan godt rykke med op, ved det lyder wierd men det må være en some kinda of bug, Brøndby II rykkede op i mit Blokhus FC, hvor de vandt over FC Fyn i Playoff...
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #16: 22 Maj 2009, 16:10 »

Øv, da jeg så overskriften, håbede jeg lige på en EfB blog..
Jeg forlader skuffet denne blog, men vil lige rose din grafik endnu en gang! Shockeret
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #17: 25 Maj 2009, 15:57 »


JERNE IDRÆTSFORENING
23.06 2009

Sommeren har ramt os i det søde Danmark, vi i Jerne Idrætsforening har netop overstået vores første sæson i divisionsfodbold. 2. Divisionen er hård kost for et oprykkerhold fra Danmarksserien, normalt, dette har dog ikke været tilfældet i år for os. Vi har sågar været virkelig tæt på at rykke yderligere op for femte år i streg. Men i særdeleshed Varde satte en kæppe i den plan og udsigt, da de i tredje sidste spillerunde slog os på deres hjemmebane. Også Ikast stod for en større gren i vores hjul da de slog os 2-0 på vores hjemmebane.

Alligevel har sæsonen været mere end godkendt. Vi kom op med en målsætning der hed overlevelse, den har vi i særdeleshed indfriet med en flot sjette plads, kun overgået af tre af SAS Ligaens bedste reserver og Blokhus FC og FC Fyn, to af de rigeste 2. divisionshold. Men vi har formået at levere imponerende og overraskende sejre på stribe denne sæson, ialt 14 sejre og bare 8 nederlag er det blevet til, samt 8 uafgjorte kampe. Et flot tilskuergennemsnit på 4479 tilskuere er også en ting, som vi helt sikkert kan tage med fra denne første men bestemt ikke sidste sæson i divisionsfodbold. Vi vil ikke ned og rode igen.

Derudover har vi også allerede nu sikret og eventuelle erstatninger for et par stjerner i truppen, som forventes at forlade klubben i denne pause. Der er tale om Jens D Kristiansen, Peter Tranberg, Svenne Poulsen og Daniel Jensen, som alle har en frikøbsklausul som træder i kræft nu hvor oprykningen klippede. Men på bosman reglen om kontraktudløb har vi sikret os store navne som, Jesper Olesen og Bora Zivkovic fra Vejle, Ole Tobiasen fra hollandske MVV, Jukka Santala fra FC Nordsjælland og et af Esbjerg fB II's store aktiver denne sæson, Sune Gundersen. Alle kommer til helt gratis.

Stillingen
Kampe spillet
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: De små i Esbjerg
« Svar #18: 25 Maj 2009, 19:44 »


JERNE IDRÆTSFORENING
01.09 2009
EFB II vs JERNE 1-1
0-1 M. Eikenes
1-1 M. Schmidt


JERNE vs SIF II 2-0
1-0 D. Jensen
2-0 J. Santala


BRABRAND vs JERNE 1-1

0-1 J. Fearrington
1-1 M. Jungbloot


EFB II vs JERNE 1-1
0-1 M. Eikenes
1-1 M. Schmidt


JERNEvs HORSENS 0-1
0-1 T. Kortegaard

JERNE vs FC SVENDBORG 1-0

1-0 M. Larsen (Own)

JERNE vs FC FYN 0-1
0-1 S. Holdgaard

Et økonomisk underkud på hele otte millioner sidste sæson, har gjort vi i denne ikke har haft mange midler at gøre godt med, flere bærende spillere har forladt klubben og der er blevet ryddet lidt op i min førsteholdstrup. Derudover har jeg kigget på den frie transfer, og fundet flere erfarende spillere, som kan skabe en ny æra i klubben, det er ikke lykkedes fuldstændig at slippe med de høje lønudgifter vi besidder pt på knap ni millioner danske kroner hvert år.

Her efter fem spillerunder viser det sig at vi igen har startet ud som sidste sæson, en middel start med bare et enkelt nederlag i vores første kampe. Den faldt tilmed hjemme mod FC Fyn hvor vi mildt sagt burde have vundet. Esbjerg fB II mødte vi i præmieren i år, hvor EfB udlignede til allerallersidst, efter vores 1-0 førring ved Eikenes. Desuden er vi endnu en gang blevet slået ud af Pokalturneringen i en tidlig fase, en sejr over amatørholdet Prespa i første runde med 2-0, blev fulgt io af en faktisk rigtig lige kamp hjemme mod AC Horsens i anden runde, hvor vi tabte med bare 0-1.

Sune Gundersen
Jukka Santala
Ole Tobiasen
Bora Zivkovic
Jesper Olesen
Tommy Pedersen


Seks nye navne, men størstdelen langt fra nye navne i dansk fodbold. Specielt Jesper Olesen og Jukka Santala glæder jeg mig rigtig meget til at se i aktion. Desuden er indkøbet af Tommy Pedersen begrundet med John Rydahl Olsen ikke havde klassen til at være reservekeeper for os længere, Tommy kostede sølle 50K og er et virkelig stort talent. Ole Tobiasen er også et startopstillingsemn e, mens Bora Zivkovic sammen med Sune Gundersen formentlig kommer til at se lidt efter spilletid i år, Sune har heldigvis mange år foran sig endnu.

En startopstilling som er blevet brugt flittigt i år har lydt som følger: Thire, Tobiasen, Olesen, Jensen, Malke, Tranberg, Olsen, Poulsen, Karkov, Santala og Eikenes på toppen. En stærk opstilling med Kristiansen, Pedersen, Fearrington og Gundersen på bænken.
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010