home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 360 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Det sikre forsvar
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Det sikre forsvar  (Læst 29198 gange)
bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Det sikre forsvar
« Svar #15: 09 Maj 2009, 15:37 »

kan godt li' din taktik Cesc. Der gik 4 minutter af første kamp, så var jeg bagud på et omstillingsmål Wink hahah
Logged

icebox
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Det sikre forsvar
« Svar #16: 09 Maj 2009, 16:08 »

Tak for en god guide. Jeg har ikke lige prøvet den endnu, men det tror jeg at jeg vil. Jeg har bare ikke lige tænkt tanken med "3 defensive" og en offensive. Jeg har altid spillede med to offensive, selvom jeg godt kunne se at der gik mange mål ind. Men som FCM spiller for tiden. Heller vinde 3-2 end 1-0  Grin
Men jeg vil gerne lige høre om der er en betydning imellem at den def. back slår aflveringer fra dyben af på nærmeste stolpe, og den offensive slår blandet på fjerneste stolpe. (Mit gæt er at du spiller med to angriber og den høje angriber ligger på venstre side og derved prøver du at spille op på ham)
Logged

mgk-99
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det sikre forsvar
« Svar #17: 09 Maj 2009, 16:30 »

Tak for en god guide. Jeg har ikke lige prøvet den endnu, men det tror jeg at jeg vil. Jeg har bare ikke lige tænkt tanken med "3 defensive" og en offensive. Jeg har altid spillede med to offensive, selvom jeg godt kunne se at der gik mange mål ind. Men som FCM spiller for tiden. Heller vinde 3-2 end 1-0  Grin
Men jeg vil gerne lige høre om der er en betydning imellem at den def. back slår aflveringer fra dyben af på nærmeste stolpe, og den offensive slår blandet på fjerneste stolpe. (Mit gæt er at du spiller med to angriber og den høje angriber ligger på venstre side og derved prøver du at spille op på ham)

Jeg kan ikke prale af at lukke færre mål ind. 7 mål i 5 kampe. Men jeg tester videre.

Logged

LOVE UNITED - HATE GLAZER

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Det sikre forsvar
« Svar #18: 09 Maj 2009, 17:26 »

Cool, Nikolaj. Fedt du gider gøre det så enkelt, som det åbenbart er for dig. Imponerende sæson i Juventus, håber det kan få sidens brugere til at stige i niveauer med hensyn til taktik. (:
Logged

MagnusChristiansen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Det sikre forsvar
« Svar #19: 10 Maj 2009, 09:32 »

Fed teori! Wink

Og imponerende resultater i Serie A Smiley
Logged


matnic_92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Det sikre forsvar
« Svar #20: 10 Maj 2009, 09:56 »

Interesant teori. Man kan da se den har båret frugt fra første sæson. Jeg går ud fra at du ikke har ændret databasen eller snydt. Men selvom du havde gjort det, er det alligevel flot.
Jeg vil egentlig gerne vide hvordan din midtbane ser ud, da den også må være ekstremt vigtig, siden du kan lukke så få mål ind.

Det eneste der undrer mig lidt, er om taktikken ikke skaber en smule ubalance i forsvaret, da modstanderne derfor kun vil angribe i den ene side?
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Det sikre forsvar
« Svar #21: 10 Maj 2009, 11:25 »

Hejsa Klods Hans!

1) Jeg har 3 forsvarspillere der ikke går fremad, så har jeg 2 supportere og 5 angribere. Jeg er Juventus, så kan godt tillade mig at bruge sådanne indstillinger til mit hold - og det er jo gået suverænt fra start til slut af sæsonen. Jeg er meget principfast som Wenger, da han er den manager jeg ser allermest op til i hele verden, så jeg ændrer faktisk ikke synderligt meget.

2) Hvis jeg skal spille overfor en stjernespiller, eksempelvis Mutu, så sætter jeg naturligvis ikke Rafinha til at være offensiv. Så vil jeg hellere forsøge at komme op henne i venstresiden, hvor jeg så sætter De Ceglie ind med sin speed og gejst. I stedet for Rafinha sætter jeg også en mere defensiv type ind, i mit tilfælde Grygera, og han holder fint styr på Mutu eller andre gennem kampen med de defensive. Nogen gange sætter jeg tacklingerne på hård, men det er sjældent, da jeg ikke vil risikere kort. Jeg ændrer derudover hele tiden på min d-linje gennem hele kampen, da jeg hurtigt opfanger hvis de ligger pres på og sådan. Jeg plejer dog som regel ikke at stå for langt tilbage, da mit forsvar er hurtigt og jeg vil op og matche dem længere fremme på banen.

3) For at sørge for at indlæggene bliver mindsket henne i højresiden hos modstanderen, sætter jeg min spiller, Chiellini, til at få presset deres højrefløj til at lave indlæg med venstreben. Pånær hvis han er skrap med det ben, så vælger jeg naturligvis det andet. Altså får Chiellini til at lukke sådan af, at modstanderens højrefløj hver eneste gang skal sparke bolden ind over med venstrebenet. Dermed trække et stykke tilbage for at lave indlæg. Det giver næsten altid pote, plus at min venstreback hurtigt skal være over modstanderen med enten tæt markering eller skærm af. Hvis det er en spiller som er ufattelig god med venstreben henne i højresiden, skærmer jeg af, for at han ikke kan trække ind i banen og blive en trussel.

4) Det kan du se i det første indlæg.

(Matnic_92)
5)  I min anden sæson som jeg gik ubesejret gennem (lukkede dog 17 mål ind), så min midtbane sådan ud: Giovinco, Hamsik, Poulsen, Ribéry.

6) Det kan godt skabe en smule ubalance i forsvaret, og pointen er, at man skal have en uhyre stærk back før denne taktik kan lykkes. Med tophold virker det jo glimrende, og hvis du har en stjerne back ( fx Sagna, Evra, Clichy, Cole, Bosingwa, Ramos, Alves, Adriano, Guilherme, Jakobsen, Lahm) så har du en virkelig god taktik som næsten ikke kan nedbrydes. Jeg har længe i mit Juventus-spil været ude efter Bosingwa, både fordi jeg tænder på hans øjenbryn, men også fordi han virker som den mest sikre back, offensivt som defensivt.
Logged

HaDeZ10
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Det sikre forsvar
« Svar #22: 10 Maj 2009, 16:16 »

Cesc, for man så ikke ikke et meget defensivt hold. Altså man er ikke god i den offensive del. sådan er det i min bane lige nu??!
Nogle ideer til hvad jeg skal gøre?
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Det sikre forsvar
« Svar #23: 10 Maj 2009, 18:57 »

Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvordan kan man se om det er en defensiv eller offensiv back?
Logged

Kochen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Det sikre forsvar
« Svar #24: 14 Maj 2009, 11:10 »

Jeg må sige det er en lille genistreg du har lavet der med forsvarskæden Smiley
Jeg har brugt den på mit Brøndby hold, og de seneste 15 kampe, er der kun blevet lukket 8 mål ind. Det er hvertfald godkendt hos mig Smiley Dog skal det lige siges, det tog 2-3 kampe, før man rigtig kunne se hvor godt forsvaret er blevet !

Genialt Cesc ! ! !
Logged

Barfoed91
Gæst
 
Sv: Det sikre forsvar
« Svar #25: 14 Maj 2009, 21:28 »

Jeg har også brugt den i Brøndby. Har næsten ikke lukket mål ind i de første par kampe, så jeg må også sige godkendt. Det kommer dog stadig an på, hvilke forsvarsspillere man har...
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Det sikre forsvar
« Svar #26: 14 Maj 2009, 21:35 »

Jeg er meget glad for at I kan lide min teori!

Håber den bærer frugt for jeres hold, og at I fastholder det sikre forsvar!
Logged

Barca-boy
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det sikre forsvar
« Svar #27: 15 Maj 2009, 20:02 »

Laver du noget lignende med midtbane? Smiley
Logged


mgk-99
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det sikre forsvar
« Svar #28: 15 Maj 2009, 20:16 »

Laver du noget lignende med midtbane? Smiley

Det har Cesc allerede svaret ja til tidligere i tråden
Logged

LOVE UNITED - HATE GLAZER

Leviathan
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Det sikre forsvar
« Svar #29: 16 Maj 2009, 23:19 »

denne taktik virker, er wigan og har lige vundet 2-0 over arsenal på udebane. 2-0 over man city på hjemmebane og 2-1 over man utd på ude bane. bliver spændede når jeg skal møde roma og real madrid i CL, + man utd i liga cup.

glæder til en midtbane og fløj taktik
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010