home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 564 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Vi er FCK!
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Vi er FCK!  (Læst 17361 gange)
AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er FCK!
« Svar #30: 12 Maj 2009, 16:50 »

Godt at høre, andersfa123 Thumbs Up
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er FCK!
« Svar #31: 12 Maj 2009, 18:03 »


Vi er FCK!

25.6.08


FCK har fået forlænget sin kontrakt med normanden Ståle Solbakken som nok fremgik i de fleste medier og samtlige pressekonferencer for nogle uger siden. Nu står han så her i dag med en ganske dygtig trup med masser af ungt blod, men også erfarent spillerniveau.
FCK har i øvrigt i netop disse dage valgt at tage til La Manga og spille træningskampe hvor det er blevet til sejre i alle 6 kampe de har spillet, hvilket må betragtes som at FCK virkelig er i topform op til den nye sæson, og at holdmoralen er i yderste topniveau. Sæsonstarten hedder FC Midtjylland hjemme i ’’hulen’’.

En ny spiller er desuden tilføjet til truppen til den nye sæson. Svenske Sebastian Larsson er røget fra engelske Birmingham til hovedstaden, men han har heller ikke været en billig herre at skaffe til. Pengepungen er blevet brugt og der er betalt 30 mio for svenskeren som tiltræder øjeblikkeligt på en 5-årig kontrakt og starter med at træne med klubben igen når truppen vender hjem fra La Manga. Larsson får trøjenummer 19 og forventes at gå direkte ind i startopstillingen, i stedet for tjekkiske Libor Sionko som Ståle Solbakken åbenbart ikke synes er god nok til en startplads.

Derudover har man trukket Flore Tallinn fra Estland som modstander i Uefa cuppens første kvalfikations runde. Første opgør blev spillet i Estland hvor københavnerne trak sig sejrrigt ud af opgøret med en sikker 2-0 sejr over esterne og mulighederne for at komme i Europa og spille fodbold endnu en gang i år, ser ganske lovende ud.
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Vi er FCK!
« Svar #32: 12 Maj 2009, 18:10 »

Ok start, men jeg synes du skal sætte flere kommaer. Derudover er der nogen begreber du måske skal have lidt bedre styr på, f.eks. er der vidst ikke noget der hedder "erfarent spillerniveau", og så synes jeg ikke "holdmoralen er i yderste topniveau" lyder så godt.

Udover det vil en hvid ramme passe bedre ind til den hvide tekst, og det ret lyse logo.

Peace
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: Vi er FCK!
« Svar #33: 12 Maj 2009, 18:21 »

Helt enig med Ghert omkring de manglende kommaer og det lidt sjove ordbrug i de fremhævede eksempler.

Derudover vil jeg gerne lige kigge på den første sætning i hele updaten. Det er lidt uheldigt, at der er fejl der, da det giver en dårlig start på læsningen.

"FCK har fået forlænget sin kontrakt med normanden Ståle Solbakken som nok fremgik i de fleste medier og samtlige pressekonferencer for nogle uger siden."

For det første mangler der et "det", så der står "som det nok fremgik", men udover det kan sætningen formuleres bedre..

"Som det nok fremgik i de fleste medier, fik Ståle Solbakken forlænget sin kontrakt med FCK for et par uger siden. I dag står han med en dygtig og balanceret trup, der både indeholder ungt blod og rutinerede topspillere."

Det synes jeg ville lyde bedre. Generelt skal du bare læse dine updates igennem en ekstra gang og optimere det sproglige, så tror jeg det ville blive godt.

Fint køb af Larsson. Måske lidt dyrt, men jeg kender ikke noget til ham, og jeg håber han kan overraske

KIU!

Smiley
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er FCK!
« Svar #34: 12 Maj 2009, 19:16 »

Ghertesteas:
Jeg ved godt kommaerne og ordsproget ikke er særlig prængende, men jeg prøver med nye ord så godt som jeg kan. I dette tilfælde lader det til ikke at virke, og så må jeg jo prøve at gå over til det mere ''simple'' skrivemåde. Men tak fordi I vil være sådan nogle lærerer Opstemt
Det er fint at I retter for mig. Jeg prøver at læse det igennem og optimere det sproglige nogle gange og så forsøge at gøre det bedre.

Pepe: Siger det samme som jeg svarede til Ghertesteas.
Men mange tak for kommentareren. Det er rart du prøver at lave forslag til nye sætninger som ville lyde bedre. Tak Smiley
Jeg ved godt indkøbet var dyrt, men fandt ikke andre muligheder. Thygesen var jeg varm på, men han kostede 59 mio. Eller det var ihvf. det de krævede for ham. Så var Salihamidzch (stav) også et foreslået emne af min ass. træner, Bård Wiggen, men han var for gammel synes jeg og derfor hentede jeg Sebastian Larsson.

SS hvis du vil have et SS af ham.
Smiley
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er FCK!
« Svar #35: 12 Maj 2009, 21:49 »

Afstemning oppe! Thumbs Up
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er FCK!
« Svar #36: 13 Maj 2009, 12:11 »

I får ingen updates idag.
Der er topkamp idag og jeg er en af de heldige som skal ud og se fodboldkampen, så ingen updates.

Smiley
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er FCK!
« Svar #37: 14 Maj 2009, 14:17 »


Vi er FCK!

6:aug:2008


Udover indkøbet af Sebastian Larsson så har københavnerne hentet endnu en spiller. Denne gang er der tale om en tidligere Bayern München spiller. Navnet på spilleren er Hasan Salihamidzic og den tidligere Bayern spiller er i dag kommet til FCK for en sum af 6,75 mio og tiltræder direkte ind i truppen og får en 2 årig kontrakt plus nummer 6 som trøjenummer. Det eneste minus ved indkøbet er at Salihamidzic ikke er spillerberettiget til Uefa Cuppen's første kvalifikationsrunde som FCK i øjeblikket deltager i hvor de er i gang med at kvalificere sig til 2. Runde af Uefa Cuppen, men han må gerne deltage hvis FCK går videre. Det lykkedes dog med en 2-0 sejr i returopgøret imod Flora Tallinn på hjemmebane og har dermed trukket Tobyl Kostanay fra Kasakhstan.

Den første kamp i Sas Ligaen 2008/2009 for FCK var hjemme imod midtjyderne fra Herning. Det blev en ret kedelig affære med en nulløsning og selvom Gheorghe Florescu tiltrak sig et rødt kort i slutningen, ja så fik FCK ikke udnyttet chancen og det var noget som træner Ståle Solbakken ikke var særlig tilfreds med:

’’Når man spiller langt bedre end det andet hold og de så får en udvisning og bliver reduceret til 10 mand, så skal man kunne udnytte sit opspil og sit chancespil som jeg synes vi havde en masse gode takter af. Desværre fik vi den bare ikke ind og det er dybt skuffende. I hvert fald ikke sådan en start jeg vil have på sæsonen, men nu er der jo så også 32 kampe igen så lad os nu se’’, Ståle Solbakken

Solbakken’s mandskab skulle søge oprejsning på Aalborg Stadion som er et frygtet stadion for enhver SAS liga klub, da man næsten aldrig får point med hjem deroppe fra. Det var dog ikke til at se på Cesar Santin som på ægte brasilianer-stil gjorde det til 0-1 efter 7 minutter ved at lobbe bolden over en chanceløs Karim Zaza. AaB kom dog igen via et sæt svenske ben fra Andreas Johansson, som udlignede kort før tid og det blev også resultatet.

Forløsningen kom dog nogle dage senere hjemme i Parken hvor man tog imod kronjyderne fra Randers. Man frygtede især en mand ved navn Marc Nygaard og man ved at han ikke lige er en mand som man bare stopper med et lille puf. Nej, man skal have stor fysik for at få ham ned og ligge. Heldigvis for FCK brændte han mange chancer og FCK udnyttede det på 2 hurtige scoringer fra Atiba Hutchinson til en pauseføring på 2-0.
Forsvarsspilleren Bobbie Friberg da Cruz reducerede på et flot hovedstød på hjørnespark, men Dame N’Doye øgede til 3-1 kort før tid og dermed fik FCK deres første sejr i dette års udgave af SAS Ligaen.
Logged

styleez-o2
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er FCK!
« Svar #38: 14 Maj 2009, 14:47 »

Skøøøønt med en FcK Blog Smiley.

glæder mig til at følge med...

Forsæt med det gode arbejde Smiley.
Logged

Liverpool FC!

"If Everton were playing at the bottom of the garden, I'd pull the curtains."
- Citat; Bill Shankly

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Vi er FCK!
« Svar #39: 14 Maj 2009, 14:51 »

Der er stadig lidt bøvl med kommaerne, men det sproglige er forbedret. Thumbs Up

Jeg har dog lidt kritik, i Randers-afsnittet skriver du "man" alt for mange gange, det kan godt varieres bedre. Thumbs Up
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er FCK!
« Svar #40: 14 Maj 2009, 14:54 »

Styleez-o2: Mange tak skal du have. Det er nemlig skønt Smiley. Tak for det. Glæder mig du følger med.

Ghertesteas: Hmm. Synes ellers jeg fik sat de mest vigtige kommaer de fleste steder, men du har nok mere forstand på det end mig Smiley. Mange tak og jeg synes også selv sproget er forbedret.
Det med Randers var en svipser og skal nok rette op på det!
Smiley
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er FCK!
« Svar #41: 14 Maj 2009, 18:27 »


Vi er FCK!

28:aug:2008


En varm august dag blev underholdt af 2 mandskaber I Horsens. Hjemmeholdet Horsens tog imod FCK og det var også københavnerne der kom bedst ud af starthullerne med en hurtig scoring fra tjekken, Libor Sionko som hamrede læderet over i krydset fra en afstand af en ca. 25 meter og målmand Søren Jochumsen kunne bare følge den i nettet. Albaneren Besart Berisha udlignede kort før pausen og i de døende minutter gjorde anfører Allan Søgaard det værst tænkelige for FCK, ved at dukke frem på et hjørnespark og ligge den i nettet. Dermed havde Horsens overraskende slået FCK med 1-2.

FCK havde trukket Tobyl Kostanay fra Kasakhstan i 2. Runde af kvalifikationen til Uefa cuppen. Første kamp blev spillet i PARKEN og FCK viste deres pligt ved at komme foran via Libor Sionko på et flot gennemspillet angreb. Samme Sionko øgede til 2-0 efter pausen, mens Mikael Antonsson kom frem på et hjørnespark fra Libor Sionko, som han let kunne sætte panden på og skaffe FCK et rigtig godt udgangspunkt til returopgøret i Kasakhstan, med en 3-0 føring.

Det plejer altid at være nogle høje og intense kampe der er imellem FCK og OB. Fynboerne kom ganske opsat til København hvor de i de seneste 3 kampe havde skaffet sig 2 sejre og 1 uafgjort, mens FCK havde haft lidt blandede affærer mod de øvrige hold i SAS Ligaen. Kampen blev dog ret kedelig og det var hverken top underholdning eller noget som helst andet, så derfor endte kampen skuffende 0-0.

Nogle dage senere drog FCK til Kasakhstan for at færdiggøre arbejdet imod Tobyl Kostanay og med et 3-0 resultat i bagagen fra første kamp, så var det ikke en overraskelse at FCK sad på hele spillet og det førte til 2 scoringer fra Cesar Santin, 1 fra Ailton og 1 fra Hasan Salihamidzic. FCK gik dermed videre sammenlagt 7-0 og udover det, så havde Hasan Salihamidzic fået scoret sit første mål i FCK-trøjen og det glædede ham da også efter kampen:

’’Det er altid dejligt at score for sin nye klub. Det giver et ’’go’’ i en, og man føler at man virkelig yder for det og at man kan se træneren nyder at se en spille fodbold. Jeg håber jeg kan vare ved, selvom jeg måtte udgå med en lille skade i anden halvleg. Tror det er noget med knæet, men håber ikke det er alvorligt’’, Hasan Salihamidzic.

Kort før kampen imod Esbjerg på Esbjerg Stadion, så havde der været trukket lod til Ekstra Bladet Cuppen’s 3. Runde og der havde FCK været heldige at trække Thisted FC som skal spilles i Thisted. Og flere lodtrækninger blev trukket den dag. Træner Ståle Solbakken måtte rejse af sted til Monaco for at følge hvem FCK skulle trække i Uefa Cuppens 1. Runde Det betød at assistent træner Bård Wiggen måtte stå i spidsen for FCK til kampen. ’’Fiskerne’’ lå næstsidst og det var til at se på Esbjergs’ spil. Først bragte Dame N’Doye københavnerne foran 0-1 på en forsvarsfejl, derefter var det Salihamidzic som var blevet klar som gjorde det til 0-2.
Efter pausen gjorde Thomas Kristensen det til 0-3, men Jesper Lange reducerede for Esbjerg og midtbanespilleren Jesper Jørgensen kanonerede kuglen i nettet fra en umulig distance og reducerede til 2-3, men samme Thomas Kristensen dukkede frem og gjorde det samme som Jesper Jørgensen gjorde, og øgede til 2-4 ved pausen. Jeppe Mehl sendte et hovedstød i nettet på hjørnespark efter pausen til 3-4, og selvom Esbjerg pressede på til sidst, lykkedes det via FCK-forsvaret at holde stand og holde sejren hjem på 3-4 som var en målrig kamp må man erkende.

Kort efter kampen snakkede Bård Wiggen med Ståle Solbakken i telefon efter sejren:

’’Hej Bård. Først tillykke med sejren og flot du formåede at føre det til sejr, selvom jeg ikke var der. Vi har trukket NK Dinamo og kampen skal spilles d. 18. september i PARKEN. Vi ses derhjemme!’’, Ståle Solbakken
Logged

andersfa123
Gæst
 
Sv: Vi er FCK!
« Svar #42: 14 Maj 2009, 18:36 »

Gode updates. Jeg syntes at, dit sprog er fint nok da det ikke er for kedeligt, og man får det at vide som man skal.

KIU Thumbs Up
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er FCK!
« Svar #43: 14 Maj 2009, 20:50 »

Mange tak skal du have. Det er godt at høre.
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Vi er FCK!
« Svar #44: 16 Maj 2009, 21:07 »

Is it time for a update? Smiley
« Seneste Redigering: 16 Maj 2009, 21:55 af sindsygt » Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010