home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:45:32 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
I går kl. 20:44:32 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
I går kl. 16:16:54 szukizek Blogkonkur... 15# Hjertet banker kun...
I går kl. 13:42:23 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  0 Brugere, 283 Gæster Online.

Indlæg: 1132850 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Droit au But
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Droit au But  (Læst 14566 gange)
Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #4 Sløv transfersæson - Droit au But
« Svar #30: 01 Maj 2009, 20:45 »

Jeg har fået en overraskende god start i ligaen, som i vil kunne se i næste update! Wink
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
#5 Igang - Droit au But
« Svar #31: 02 Maj 2009, 10:37 »



Nu har Pétur været manager hos Marseille i lidt under 4 måneder. Han har prøvet mange forskellige ting i den tid. I Champions League fik han en gruppe bestående af Inter,
Villarreal og Galatasaray. En gruppe hvor alle holdene er på ca. samme niveau. Hvis man kigger på resultaterne, så er Marseille ligeså gode som alle de andre, de har nemlig spillet uafgjort i hver eneste kamp i Champions League, men der er stadig 3 kampe tilbage af gruppespillet, så der kan ske masser af ting endnu.

Ligacuppen er ikke rigtig gået i gang endnu, der er faktisk kun blevet spillet 3 runder af den, hvor Marseille har været med i 1 af dem. I den ene runde, skulle de møde Clermont Foot Auvergne 63, som spiller i Ligue 2, og på grund af det, var Marseille storfavoritter mod lilleputterne. Clermont fik dog kæmpet godt imod Marseille. Da i hele første halvleg, blev der kun scoret et mål af Marseille, hvorefter de så scorede igen i de allerseneste minutter af 2. halvleg.

I ligatabellen er det heller ikke gået helt dårligt. De er ikke blevet rosinen i pølseenden, men i stedet et af holdene, der ligger i toppen af ligaen.
Der er blevet spillet 10 kampe indtil videre. Marseille ligger på en 3 plads, med ligeså mange point som Lyon på 1 plads. Utroligt men sandt, så er det Lorient der har trukket det længste strå, og de ligger på 1 plads. Men Lyon og Marseille har en kamp tilovers.
Selvom Marseille startede ligaen med et nederlag til Toulouse, så er de stadig på en samlet 3. plads. I kampene derefter, kunne man først finde et nederlag efter 5 kampe. Alle de andre kampe var blevet vundet, og så den seneste kamp blev også tabt mod FC Nantes. Indtil videre er fansene og bestyrelsen tilfredse med islændingens resultater, men de håber stadig på bedre resultater.

Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Droit au But
« Svar #32: 02 Maj 2009, 10:55 »

Jeg synes lige i skal se det her. Det er månedens topscorer i de første måneder. Baky Kone

Marseille har forresten også nummer 1 og nummer 2 på topscorerlisten.
« Seneste Redigering: 02 Maj 2009, 10:57 af arongreve » Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Droit au But
« Svar #33: 02 Maj 2009, 11:37 »

super fed blog! rigtig fed grafik og fedt holdvalg Smiley
KIU!
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Droit au But
« Svar #34: 02 Maj 2009, 11:48 »

Tak Smiley
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Droit au But
« Svar #35: 02 Maj 2009, 15:51 »

Jeg regner med der kommer 2 til 4 uptades mere i dag. Der kommer hvertfald en fra 5 til 6, skal bare lige ud og nyde det gode vejr! Smiley
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
#6 For alvor i gang - Droit au But
« Svar #36: 02 Maj 2009, 16:48 »



Pétur Pétursson og Marseille er for alvor kommet i gang med sæsonen. I ligaen der ligger Marseille lige nu på første plads, med et point foran Stade Rennais, imens er Lyon fuldet helt ned til en 4 plads, men Marseille har også spillet en mere kamp end Stade Rennais. Men det er stadig langt over forventning.
Det betyder at Pétur nok kommer til at holde sin plads som manager for Marseille. På topscorerlisten dominerer Marseille, med førstepladsen og andenpladsen. Det er to spillere som Marseille hentede i år; Baky Kone og Brandäo. Men det var dog før Pétur blev manager. Marseille har
vundet alle kampene mod de vigtige hold, hvor de så har spillet mod de mindre hold, er det gået galt, og de har kikset i det.

Champions League var en hel ny ting som Marseille skulle prøve i år, og det klarede de ganske fint. De endte i gruppe f hvor de fik modstand af Villarreal, Inter og Galatasaray, hold fra hver deres ender i Europa. I de første tre kampe blev der spillet uafgjort, som der er blevet sagt før. Men der manglede stadig 3 kampe. Den første var mod Galatasaray, hvor Pétur fokuserede meget på et kontrolleret offensivt spil, og de dominerede og vandt 3-0 på hjemmebane. Derefter var det blevet tid til at møde favoritterne fra Inter, de havde allerede sikret sig adgang til finalerne, men Inter vandt 2-1. Derfor afhang det hele af den sidste kamp mod Villarreal. Villarreal skulle bare prøve at få uafgjort, så var de automatisk videre, imens Marseille skulle vinde. Kampen blev spillet på Stade Velodrome foran 57.000 tilskuere.
Allerede efter 8 minutter, fik Mamadou Niang scoret til 1-0, og så efter 80 minutter, fik Ronald Zubar scoret, hvorefter Villarreal fik udlignet til 2-1 i det 88 minut. Det betød at Marseille var videre til finalerne.

Der har dog været en stor skuffelse. D. 12.11.2008 da Marseille skulle møde Lorient på udebane i Ligacuppens 4. runde. Så skete der noget der ikke burde ske. Marseille blev send ud af ligacuppen alt for tidligt. Allerede fra start så det sort ud for Marseille da Lorient scorede til 1-0 efter 16 minutter og igen i 1 halvleg, reducerede de til 2-0. Hvoefter Baky Kone lige fik scoret i det 86 minut. Derfor var Marseille ude af ligacuppen, men Marseille har stadig chance for "the treble" fordi de er stadig med i den franske pokalturnering, som mangler at gå i gang.
Om en halv måned går januar transfervinduet i gang, hvor Marseille kommer til at handle meget.
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
#7 Awardshow - Droit au But
« Svar #37: 02 Maj 2009, 18:10 »



Det var blevet tid til årets "awards" i Ligue 1. Marseille kan blive meget tilfredse med de priser de fik.
Den første vinder fra Marseille var; Hatem Ben Arfa, som vandt Årets spiller under 23 i Ligue 1. Det
er et resultat som Marseille er rigtig glade for, da Ben Arfa har spillet suverænt i år og er klart en topfaktor til at Marseille spiller så godt. Ben Arfa var den yngste af de top 3 som vandt prisen. Han var 21 år imens Hugo Lloris, som kom på 2 plads er 22 år og til sidst så kom Andre Pierre Gignac på en 3 plads med sine 23 år.

Det er dog ikke den eneste pris en spiller fra Marseille har vundet; årets udenlandske spiller i Ligue 1hvor der blev der slået rekord! Baky Kone kom på en 1 plads, og det var meget fortjent, da han har spillet suverænt i denne sæson. 2 pladsen blev Brandäo, som også blev købt i sommer og han ligger på 2 plads på ligaens topscorerliste. De var begge to ikke blevet kåret som favoritter til prisen. Brandäo var dog blevet set som en lidt større favorit, men de fleste havde ikke forventet at der havde været to ud af tre Marseille vindere på denne pris.

En anden prestigefuld pris, blev ikke vundet, men Pétur Pétursson, kom på en anden plads i den. Det var Årets manager i Ligue 1. Det var meget forståeligt at Guy Lacombe vandt prisen, siden han har leveret fantastiske resultater med Stade Rennais. På en 3 plads var det som sædvanlig en Lyon manager der kom på listen, det var den 47 årige Claude Puel der kom på en 3 plads. Det er faktisk mærkeligt at en Lyon manager kom på, siden at de ikke har spillet særlig godt i år. Det burde være Lorient's manager, der også har leveret fantastiske resultater.
« Seneste Redigering: 02 Maj 2009, 18:31 af arongreve » Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Droit au But
« Svar #38: 02 Maj 2009, 22:35 »

Hov. Glemte ss af spillerne.

Ilsinho|Lulinha
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: Droit au But
« Svar #39: 03 Maj 2009, 00:49 »

Godt klubvalg.
Og rigtig flot skrevet indtil videre. Fine indkøb og opsætningen i bloggen ser også meget godt ud.

KIU!
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Droit au But
« Svar #40: 03 Maj 2009, 00:58 »

Spændende indkøb! Opstemt
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Droit au But
« Svar #41: 03 Maj 2009, 10:09 »

Tak Smiley
Logged

Dalle75
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Droit au But
« Svar #42: 03 Maj 2009, 11:11 »

Jeg har lige fået øje på din blog om Marseille. Et godt valg, i stedet for at tage et af de "sædvanlige" hold. Thumbs Up

Jeg har dog lidt konstruktiv kritik til dig:

- Jeg savner en gennemgang af truppen: Hvilke spillere er der, hvem er stjerner, hvem er talenter, hvem er på vej ud osv.

- Hvilken taktik spiller du med?

- Det er godt at se at du laver SS af de spillere du køber, bliv ved med det!

Dine indkøb ser spændende ud, men lidt afhængige af din taktik. Jeg har lidt svært ved at se Ilsinho som back i et 4 mands forsvar. Men som WB, MH eller OMH tror jeg at han er god. Hans tackling og markerings stats er nemlig ikke ret gode hvis du spørge mig  Opstemt

Jeg håber at du ikke tager min kritik som negativ, for sådan er den ikke ment. Fortsæt endelig det gode arbejde! Peace
Logged

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Droit au But
« Svar #43: 03 Maj 2009, 11:16 »

Jeg har lige fået øje på din blog om Marseille. Et godt valg, i stedet for at tage et af de "sædvanlige" hold. Thumbs Up

Jeg har dog lidt konstruktiv kritik til dig:

- Jeg savner en gennemgang af truppen: Hvilke spillere er der, hvem er stjerner, hvem er talenter, hvem er på vej ud osv.

- Hvilken taktik spiller du med?

- Det er godt at se at du laver SS af de spillere du køber, bliv ved med det!

Dine indkøb ser spændende ud, men lidt afhængige af din taktik. Jeg har lidt svært ved at se Ilsinho som back i et 4 mands forsvar. Men som WB, MH eller OMH tror jeg at han er god. Hans tackling og markerings stats er nemlig ikke ret gode hvis du spørge mig  Opstemt

Jeg håber at du ikke tager min kritik som negativ, for sådan er den ikke ment. Fortsæt endelig det gode arbejde! Peace

Tak for kommentaren.

Jeg havde tænkt mig at lave en gennemgang af truppen i næste sæson, fordi der var der blevet lavet køb osv. taktikken kommer med når jeg laver min gennemgang.
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
#9 Fantastisk - Droit au But
« Svar #44: 03 Maj 2009, 13:58 »



I ligaen er Marseille i en dårlig stime. De er gået fra at være på 1 plads til at være på 3 plads, 5 point efter 1 pladsen. Stade Rennais, ser ud til at vinde ligaen, hvis man kigger på nuværende tidspunkt. Lyon ligger på 2 plads, med 3 point efter Stade Rennais. Imens Marseille ligger på en skuffende 3 plads. Marseille har stadig de to første pladser på topscorerlisten, men Baky Kone er kommet i en dårlig stime og har ikke scoret i 13 timer i træk. Men han fører stadig. Brandäo er dog nået op på ham, med sine 12 mål. Lige efter ligger en Saint Etienne spiller med 11 mål. Siden nytår, er næsten intet gået som det skulle. Pétur har prøvet mange forskellige taktikker, men endelig fundet en der virker, og nu er han fast besluttet på at vinde ligaen.

Der er en turnering, hvor alt går som smurt. Det er i Champions League. Da der var lodtrækning om hvem der skulle møde hvem, begyndte det at se sort ud for Marseille, da de skulle møde Liverpool, som har en vane, med at klare sig godt i Champions League.
Den første kamp blev spillet d. 25.2.2009 på Stade Velodrome, der var mødt 59.962 fans op, for at se Champions League kampen. Kampen gik i gang med et brag, hvor Marseille pressede og pressede og til sidst fungerede Péturs taktik. Efter 11 minutter, scorede Taye Taiwo til 1-0. Mere skete der ikke, før i de sidste minutter af 1. halvleg hvor Brandäo får scoret til 2-0. Indtil videre ser det skidt ud for Liverpool, men fantastisk ud for Marseille. Liverpool får dog udlignet til 2-1 efter 83 minutter af en scoring af Dirk Kuyt. Dermed var det hele afhængigt af den sidste kamp på Anfield Road.
Den anden kamp blev spillet d. 10.3.2009, hvor der mødte 45.100 tilskuere op, for at se kampen. Det blev til en kamp fyldt med chancer og advarsler, men ingen mål. Pétur havde valgt at stille op med en defensiv taktik, så de kunne holde Liverpool væk fra at score. Kampens højdepunkt var Marseilles forsvar, der mandsopdækkede Torres fantastisk. Kampen endte 0-0, og det betød at Liverpool er ude af dette års Champions League, imens at Marseille er på vej til at skabe en sensation, den næste modstander Marseille skal møde er stadig ukendt.


Logged

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010