home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
30 Okt 2024, 07:58 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23444
  1 Bruger, 696 Gæster Online.

Nyeste Bruger: keiraupton91
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2009
| | | | |-+  En kort, en lang
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  En kort eller en lang?
En kort
- 28 (48,3%)
En lang
- 12 (20,7%)
Har jeg ikke tænkt på
- 7 (12,1%)
Ligeglad
- 11 (19%)
Antal Stemmer: 58

Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: En kort, en lang  (Læst 4980 gange)
TottenhamHotspur
Gæst

Sv: En kort, en lang
« Svar #15: 30 Apr 2009, 15:32 »

Jeg foretrækker helt klart en lang liga med så mange kampe som muligt. Der er ikke noget bedre end når mesterskabet bliver afgjort på sidste spilledag, og jo længere man kan trække den spænding ud jo bedre. Det sætter også nogle krav til ens trup som skal have god bredde, med homogene spillere. Jeg foretrækker kampene og taktikken frem for alt andet i FM. Dog er transfervinduet selvfølgelig altid spændende men man finder jo først ud af, om man har handlet rigtigt, når sæsonen er ovre og man forhåbentlig har spillet en hulens masse kampe!

Woodfarm
Reserveholdsspiller

« Svar #16: 30 Apr 2009, 15:38 »

Det er svært at sige om jeg er til en kort eller lang sæson. Jeg tror jeg bare er til lidt af hvert. Noget afveksling.
Til jer der siger at transfervinduet er det sjoveste i spillet; Det forstår jeg ikke helt. Hvad sjov er der i at hente en ny stjerne, hvis man ikke vil afprøve ham i kamp? Selvfølgelig kan jeg se det sjove i transfers og økonomi, men det ville være intet uden kampene

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #17: 30 Apr 2009, 16:12 »

Jeg er helt klart mest til en lang sæson. Det er i de lange pauser, at jeg som regel kører død i et spil, mens jeg til gengæld er vild med det taktiske i kampene, og bruger meget tid på at finpudse mine taktikker, og justere på livet løs, i løbet af kampene. Løber man ind i en periode med mange skader, bliver det næsten bare endnu bedre, da der så er nye udfordringer, i at få taktikken til at hænge sammen, med de spillere, der nu engang måtte være klar til kamp. Sådanne perioder med mange skader, giver også god mulighed for at lade talenterne få noget spilletid, og dermed hjælpe deres udvikling på vej, og hvad er bedre, end når en spiller af egen avl, pludselig får sit helt store gennembrud.

Lange perioder uden betydende kampe er jeg slet ikke til, synes de perioder er dræbende kedelige, og et åbent transfervindue hjælper ikke ret meget på det for mit vedkommende. Jeg spiller stort set efter llm reglerne, så mine scouts har i løbet af sæsonen, fundet et hav af spillere til mig, og jeg har inden vinduet åbner, valgt hvem jeg vil gå efter, og kunne egentlig sagtens jagte disse spillere, mens jeg samtidig spillede kampe.

Men en lang sæson til mig tak, én lang pause om året er alt rigeligt til mig. I øvrigt er det jo som regel de lidt dårligere ligaer, der spiller korte sæsoner, og disse ligaer har jeg dårlige erfaringer med at få lavet et langtidsholdbart spil i. Efter et par sæsoner mangler der simpelthen udfordring, fordi de store ligaer har støvsuget konkurrenterne for alt hvad der minder om talent, så det faktisk kun er ens eget hold, der har holdt på klassespillere (sådan var det i hvert fald i tidligere versioner af spillet, skal ærligt indrømme, at det er ved at være nogle år siden, jeg har spillet i sådan en liga, netop af den grund).

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #18: 01 Maj 2009, 17:00 »

jeg er helt enig med dig Cesc, fordi en lang sæson kan blive for uoverskuelig og lyst-drænende.
Jeg ser virkelig mange gode aspekter i fm 09, foruden at være i kampaktion. Jeg elsker at, være engagerert i alle klubbens områder... som at kommentere på mine spillere (skabe loyalitet i truppen), konstruere mine egne traæningsprogrammer, stabilisere en økonomi, osv,,,

Thaurat al Shabab

Philli
Landsholdsspiller

« Svar #19: 01 Maj 2009, 17:05 »

Jeg er personligt til en lang sæson. Synes det er fedt at spille mange kampe, dog bliver jeg utrolig irriteret på spillet, når man spiller f.eks. 3 kampe på fire dage. Det bliver simpelthen for meget, og ens spillere er utrolig trætte. Derfor bliver man nødt til at rokere en hel del i slutningen af sæsonen, hvilket kan ødelægge mesterskabsdrømmen.

sindsygt
Gæst

« Svar #20: 01 Maj 2009, 17:10 »

Jeg er personligt til en lang sæson. Synes det er fedt at spille mange kampe, dog bliver jeg utrolig irriteret på spillet, når man spiller f.eks. 3 kampe på fire dage. Det bliver simpelthen for meget, og ens spillere er utrolig trætte. Derfor bliver man nødt til at rokere en hel del i slutningen af sæsonen, hvilket kan ødelægge mesterskabsdrømmen.
Det er da noget af det, der gør FM til det mest realiste fodbold-spil Thumbs Up
Dog er det urealistis med 3 kampe på 4 dage, tror jeg heller ikke nogen har prøvet Huh

Philli
Landsholdsspiller

« Svar #21: 01 Maj 2009, 17:11 »

Ja, det er fedt med rotation, men ikke at man bliver nødsaget til det.
Jeg har prøvet det? Smiley

DavidMadsen
Manager

« Svar #22: 01 Maj 2009, 17:16 »

Jeg ved, at de fleste er så glade for bare at kunne spille kamp på kamp, men for mit vedkommene er det en smule anderledes. Jeg synes egentligt at det sjoveste ved FM er, at hente spillere og stable en god økonomi på benene, fremfor at spille tonsvis af kampe. Ud fra egne erfaringer, føler jeg også, at det er lettere at holde hele truppen tilfreds med en kort liga.
Jeg giver dig ret i dette. Min favorit del er klart transfervinduerne. Jeg er vel til lidt af hvert, og egentligt ret ligeglad. Dog passer de ligaer med få kampe mig nok bedst, når det kommer til stykket. Men som sagt, er det lidt ligegyldigt i mine øjne..

McManaman
Lilleputspiller
*

« Svar #23: 06 Maj 2009, 10:31 »

Jeg må sige at det hele afhænger af hvilken trup man har. Jeg har prøvet at spille op mod 65 tællende kampe på en sæson med Liverpool: 38 (Premier League) + 5 (FA Cup) + 6 (Carling Cup) + 13 (Champions League) + Supercup +Charity Shield, evt. VM for klubhold, omkampe i pokalen og derudover træningkampe + landshold. Og jeg synes ikke at det var så slemt når man har en bred trup.

Til gengæld har jeg prøvet at være Gremio fra Brasilien, og der spillede jeg 75 tællende kampe på en sæson. 38 (national liga) + 11 (lokal liga) + 12 (national pokal) + 14 (copa libertadores) + træningskampe (i januar)

Og i brasilien spiller man lokale ligaer om foråret og den nationale liga om efteråret, dvs. at man fra juni til december spiller 38 kampe i ligaen + Copa Libertadores.. Dermed skal man ofte spille kampe hver anden eller tredje dag, og det synes jeg var virkelig trættende i længden da ens trup ikke er ret bred. Ofte ente jeg med at sælge de bedste spillere til Europa i juli/august, og så måtte man finde erstatninger, primært på ungdomsholdet..
Så truppen til enkelte kampe kunne have en gennemsnitsalder på 19..

Der kan man godt blive muggen når man taber en kamp til bundholdet på hjemmebane fordi 3 stamspillere er skadet og 8-10 andre fra førsteholdet har en kondition på 65 fordi man spillede en kamp to dage før og dermed stiller med 4. og 5. valget i midterforsvaret..

You'll never walk alone

Fik den utaknemmelige 4.plads ved den store VM-konkurrence....

motZ
Gæst

« Svar #24: 16 Maj 2009, 16:57 »

Har det på samme måde som Cesc og DavidMadsen. Kommer aldrig igennem Premier League eller La Liga f.eks hvis jeg er et af bundholdene i ligaen, men det hænger vel sammen med at jeg bare ikke kan spille med oprykker hold eller andre små hold.

Dusty78DK
Manager

« Svar #25: 16 Maj 2009, 17:19 »

Jeg er allerede en smule overrasket, havde sgu' troet at der var flere som egentligt spillede FM pga. kampene, og at være i trænersædet under kampene, men jeg har åbenbart taget fejl..

.. dog kan det jo stadig nå at ændre sig.

Jeg er én af dem, der er med for kampenes skyld. Eksempelvis i min blog om Cisco er jeg lige nu i gang med første sæson i Serie A. Det er så fedt endelig at skulle spille mod verdensstjerner og hold med stolte traditioner, så ligaen kan ikke blive lang nok.

Så, jo, jeg er til MANGE kampe. Men jeg tror en af grundene til det er at jeg er meget kræsen hvad angår hold jeg gider spille med.

Dusty78DK
Manager

« Svar #26: 16 Maj 2009, 17:22 »

[/b]Det er da noget af det, der gør FM til det mest realiste fodbold-spil Thumbs Up
Dog er det urealistis med 3 kampe på 4 dage, tror jeg heller ikke nogen har prøvet Huh

Helt enig -> Det med at man er tvunget til at rotere sin trup for at sikre at man har de rigtige spillere klar til topkampe, er noget af det, der virkelig er charmen for mig i FM. Når man gør det, sker det også ofte at man kan blive overrasket - tag for eksempel din 20-årige reserve venstre back. Hvad nu hvis han får en håndfuld kampe og pludselig viser sig at være bedre end dit førstevalg?

Men selvfølgelig, skadeshelvede, kampe under landsholdskampe etc. er bare dødens pølse!

kasmads
Juniorspiller
**

« Svar #27: 18 Maj 2009, 21:42 »

jeg må også, som så mange andre, tilslutte mig Cesc´ mening. Man kan virkeligt gå død i de mange ligakampe det kan godt gå an i de bedste rækker i spanien, italien og england  men når man f.eks. spiller The Championship eller League one synes jeg sæsonerne er virkeligt lange

Fernando9Torres
Landsholdsspiller

« Svar #28: 18 Maj 2009, 21:58 »

For mit vedkommende kommer det meget an på hvilket hold jeg er hvis jer er Barca som er mit ynglingshold syntes jeg det er fedt med en masse kampe og man er med i alle cupsene. men elsker også når man skal til og købe ind. Hvis jeg er et lidt mindre hold og bare taber hele tiden kan sæsonerne godt blive rigtig lange hvis man spiller i de ligaer hvor der er mange kampe også mister jeg tit lysten.
Så for mig kommer det tit an på hvilket hold jeg er, så kan såen lige godt lide korte og lange sæsoner Thumbs Up

Sider: 1 [2] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010