home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 870 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Ferie destination..
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Ferie destination..  (Læst 2226 gange)
Missen93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Ferie destination..
« : 19 Apr 2009, 14:52 »

Hey.

I sommerferien skal jeg med en ven og hans familie på ferie. Vi har dog et problem med destinationen.
Vi har fundet frem til at det skal være en af disse: Mallorca, Kreta, Toscana eller Sydfrankrig.
Jeg og min ven hælder mest til Mallorca pga. der er mange turister ( masser af damer ), men hans forældre vil gerne have noget kulturelt at se på. Så er der nogle af de steder som jeg har nævnt der har begge?

I må også meget gerne komme med andre forslag og erfaringer med nogle af destinationerne.

På forhånd tak Smiley
Logged

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ferie destination..
« Svar #1: 19 Apr 2009, 14:57 »

Mallorca er en meget differentieret ø, der er både natur, kultur, gode strande, shoppingmuligheder og gang i den. Sydfrankrig og Toscana er et vidt begreb. Toscana er landligt idyl. Det findes også i Sydfrankrig, men der byer som Marseille og Nice, som bestemt ikke er så idylliske
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Ferie destination..
« Svar #2: 19 Apr 2009, 15:05 »

Sicilien har i hvertfald begge dele. Jeg ved ikke, om det ligger inden for samme prisramme, som de andre destinationer, du har nævnt, men der er fede sandstrande, krystalklart vand og masser at se på. Der er jo bl.a. alt det med den sicilianske mafia - der er en restaurant, som har sat sig imod mafiaen som den første på Sicilien, og det satte en kædereaktion igang, så mafiaerne ikke styrer dem alle samme nu, det kan være, de gerne vil se den (det er tilmed også enormt god mad). Så er der byerne, som man godt kan se er lidt sydeuropæiske. Wink Halvskæve huse og en del affald i gaderne, men meget hyggeligt og sjovt at se - og at komme ned til noget andet end DK's flotte hvide huse. Der er jo også Etna, som uden tvivl er et besøg værd.

Mine erfaringer er helt bestemt gode. Thumbs Up
Logged

Missen93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ferie destination..
« Svar #3: 19 Apr 2009, 18:28 »

Mange tak, det vil helt sikkert blive brugbart Smiley
Logged

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ferie destination..
« Svar #4: 22 Apr 2009, 11:24 »

Hej Missen93:
Jeg vil umiddelbart sige Mallorca af de steder du nævner, men et andet bud kunne/kan også være Barcelona, der er rigtigt dejligt både masser af byliv/gang i den og kulturelle steder og hvis I kører lidt ud også dejlige strande.
Mit personlige yndlingssted er nu La Herradua(dejlige strande og  dejlig mad), en lille by 58 kilometer fra Malaga og mellem de lidt mindre, men stadig nogenlunde store steder, som Almunica og Nerja, hvor der også er byliv og gang i den.
Det var mine bud  OpstemtGrin Cool Thumbs Up.

Vh.Blackstone
Logged

enged
Gæst
 
Sv: Ferie destination..
« Svar #5: 22 Apr 2009, 12:39 »

Jeg kender en der har boet i Italien, og sidste år da jeg skulle vælge om jeg ville tage med min far til Toscana eller min mor til Kos, sagde hun at Toscana er rigtig kedeligt for unge mennesker, og hvis man skal derned fordi det er flot, så er det også flottest om efteråret.
Det er i hvert fald hvad jeg har fået at vide, så er der i det mindste et sted mindre at vælge i mellem Wink
Logged

SSLazio123
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ferie destination..
« Svar #6: 22 Apr 2009, 12:46 »

Mallorca er sgu ikke særlig spændende. afslapning, og shopping. tja, ikke meget andet
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Ferie destination..
« Svar #7: 22 Apr 2009, 12:51 »

Mallorca er jo ikke andet end tyskere og englændere, håbløst sted at tage hen :p
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ferie destination..
« Svar #8: 22 Apr 2009, 13:00 »

Mallorca er jo ikke andet end tyskere og englændere, håbløst sted at tage hen :p

Enig!
Så tag hellere Kreta, der selvfølgelig også rummer en del turister. Men som bestemt også byder på alt det i søger  Smiley
Logged


Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Ferie destination..
« Svar #9: 22 Apr 2009, 13:08 »

Og frankrig tjah hader arrogante franskmænd heh :p næh tag til Tyrkiet der er sq godt og billigt, og noget at foretage sig uanset om man vil feste eller se på kultur.
Logged

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ferie destination..
« Svar #10: 22 Apr 2009, 14:18 »

Hvis man bare skal kigge på tøsbørn, så ville jeg klart tage Kreta, Mallorca er gamle flæskede tyskere.
Sydfrankrig er også et ok sted, men dernede er det MEGA dyrt, Toscana kender jeg kun fra Cykling på tv desværre.
Men skulle man tænke på forældrene også, så er Kreta jo et luksussted for kultur, der ligger jo minotauerens palads og stedet var jo hovedstad i den minoriske kultur, samt mange korsridder efterladenskaber, for slet ikke at tale om at Kreta jo i rigtig mange år har skiftet ejere flere gange end en Ukrainsk havneluder, så klart for gamle kultur mennesker også.

Så mit bud er Kreta, der er noget til alle og man slipper for elendig fransk mad og tosser der ikke fatter andet end fransk (og franske kraner ............. nej tak)


p.s. Bonus info, Kreta har jo også en fantastisk natur, bla. med europas længste kløft, som man skal ud og gå i hvis man er på øen
Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Missen93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ferie destination..
« Svar #11: 22 Apr 2009, 14:51 »

Puuha der var godt nok mange anbefalinger, men er meget glad for jeres hjælp. Nu hvor jeg har hørt jeres mening om Mallorca hælder jeg meget mere til Kreta. Selvom jeg godt nok har været der tre år elsker jeg det og det er fantastisk Opstemt
Logged

korzika
Gæst
 
Sv: Ferie destination..
« Svar #12: 22 Apr 2009, 14:57 »

Toscana, er et fantastisk ferie sted. Specielt kulturelt. Jeg vil gerne anbefale stedet.. Smiley
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ferie destination..
« Svar #13: 22 Apr 2009, 15:14 »

Jeg ville helt klart anbefale Toscana. Som korzika siger er det fantastisk. Kulturen er helt i top, der er flere store byer og omgivelserne er jo helt fantastiske, altså naturen. Desuden er selv de mindste byer rigtig dejlige og hyggelige at færdes og der er altid et eller andet at se eller prøve. BenMusalho nævner Sicilien som jeg helt klart synes trumfer alle de andre nævnte destinationer, for der er simpelthen bare faaantastisk at være. Ellers er der også Sardinien, som også er super lækkert, men nu ved jeg jo ikke hvor langt pengepungen rækker! Peace
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ferie destination..
« Svar #14: 22 Apr 2009, 15:26 »

Kreta er bedre end Mallorca imo. Var begge steder i sommerferien, og Mallorca har mistet noget af sin charme, pga den store turistfærden. Kreta er en vildt hyggelig, lille ø, hvor der er en masse ting at se, kontra Mallorca, der bare er strand og palmer. Peace

Samariakløften er helt sikkert en oplevelse, og Chania er en fantastisk by.
Logged


Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010