home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 672 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  The Challenge at Stadio Artemio Franchi
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad mangler denne blog? Forklar gerne i bloggen (:  (Afstemning slut: 27 Apr 2009, 11:56)
Mere og bedre grafik?
- 2 (11,8%)
Bedre opsætning af tekst?
- 9 (52,9%)
Bedre sprog?
- 5 (29,4%)
Andre ting? - skriv i bloggen.
- 1 (5,9%)
Antal Stemmer: 12

Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: The Challenge at Stadio Artemio Franchi  (Læst 6313 gange)
Iloveme
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Challenge at Stadio Artemio Franchi
« Svar #15: 22 Apr 2009, 04:18 »


#Jagten på kontrakten


Vi nærmede os de sidste afgørende måneder i sæsonen, hvor jeg skulle vise resultater, for at få en ny kontrakt. Vi havde hjemmekampe tilbage som skulle vindes og udekampe hvor vi kunne satse på lidt held og få ét eller tre point med hjem. Vi befandt os på en solid 6. plads, som vi havde gjort hele sæsonen. De nærmeste modstandere var Sampdoria, Paleromo, Genoa og Napoli. Der var dog et lille forspring op til os fra den nærmeste, Sampdoria, med hele 8 point.

Februar
Resten af februar måned bød på én hjemmekamp mod Roma og to udekampe mod Napoli og              2-2  Napoli(U) Torino. Vi spiller først ude mod Napoli, hvor vi spiller 2-2. En kamp vi er uheldige i, da Fabrizio            2-1  Torino(U) Miccoli udligner i overtiden. I kampen mod Torino kommer vi skidt fra start.De kommer foran               3-1 Roma(U)efter blot 9 min, men har kun 2 minutter at juble i, da James Vaughan scorer sit første mål for
Fiorentina. Dainelli scorer på hovedstød inden pausen og vi vinder 2-1. Hjemmekampen mod  ærkerivalerne fra Roma skulle vindes og det gjorde vi med 3-1. JM Vargas blev kampens spiller med 2 mål på dødbolde, et straffe og frispark. Jovetic scorede målet til 3-0 og Cicinho kunne kun pynte på resultat til 3-1. En god måned der gav os 10 ud af 12 mulige point og fastholdte vores solide 6. plads.



Marts og april
Marts måned bød på fire liga kampe samt første opgør mod Inter i pokalturneringen. Vi tog             1-2  Inter(U)P
hjemme mod Genoa hvor vi spillede vores hidtil dårligste kamp i år og dermed tabte 0-1. Efter         0-1   Inter(U)
denne ringe indsats stod vi overfor en modstander det hvertfald ikke var tilladt at være ringe           1-2   Palermo(U)
overfor, nemlig Inter. Det var det første opgør af de to på San Siro, hvor vi var bagud ved pause      2-1   Reggina(H)
0-2. Efter Montolivos scoring var det muligt at hive en 1-0'er hjemme og dermed gå videre.              6-1   Siena(H)
Næste kamp i ligaen var også mod Inter og igen på San Siro. Vi tabte 1-0 efter en god indsats
af gutterne og med lidt held have nuppet ét point i bagagen. Næste tur var på Sicilien hvor vi skulle møde Palermo, der havde vundet de sidste 3 kampe. Vi førte 1-0 ved pause, men med 13 minutter igen scorede de to mål, hvor uafgjort havde været fortjent. De næste to kampe skulle vindes mod henholdsvis Reggina og Siena. Det blev også til to forventende sejre med cifferne 2-1 og 6-1 og 6 forskellige målscorere. Med disse resultater kunne være mere tilfredse med ét point mere i kampen mod Palermo.
Vi skulle i marts tage imod Inter i returkampen. Vi fik en drømmestart, da Dainelli scorede efter     0-0  Chievo(U)
blot 5 min. Desværre svarede den svenske stjerne Zlatan Ibrahimovic igen efter 18 minutters spil.  2-0  Lazio(H)
Herefter var kampen meget spændende, men da Gamberini laver selvmål i det 74. min bliver det  2-2  Inter(H)P
svært for os. Gamberini gjorde skaden god igen ved at scorer, men til desværre ingen nytte.        0-0  Juventus(U)
Vi måtte desværre kun tage ét point med hjem fra Chievo og derfor skulle vi have en sejr over     1-1  Udinese(U)     
rivalerne fra Lazio. Montolivo bringer fansene i den syvende himmel ved at scorer efter 5 min og
Gilardino sørger for 2-0 føringen 10 minutter for pausen. Vi er mere defensive og vinder 2-0 efter en ellers lige kamp. Vi gik så to meget svær kampe i møde. Begge udekampe mod Juventus og Udinese, som begge var placeret over os i ligaen.I Juventus hev vi et fortjent point med hjem og det samme gjorde vi i Udinese, hvor Mutu stjæler sejren for Udinese, da han gjorde det til 1-1 i det 88. min.


Maj - den sidste måned

4-1 Samporia(H)    De sidste kampe nærmede sig, hvor vi havde tre kampe der skulle vindes. Vi startede hjemme    0-2 Milan(U)           mod Sampdoria, hvor vi skulle vinde for at afvise dem til at erobre vores 6. plads. Vi vandt sikker 3-1 Lecce(H)         4-1, hvor Mutu scorede hattrick. Dernæst skulle vi igen til San Siro, men skulle møde Milan          1-0 Bologna(U)     denne gang. Vi havde ikke de store forventninger og tabte 0-2. Ved de sidste to kampe kunne vi                                  kun være tilfredse med to sejre over Lecce og Bologna. Vi fik en sikker sejr hjemme over Lecce på 3-1 med målscorerne Vaughan, Mutu og Zauri. I Bologna vandt vi en knebent 1-0 sejr på mål af Gilardino. Vi fik de 9 point vi havde forventet og dermed afsluttede flot af med 2 sejre.

Slutstilling for 2008/09

Jeg er tilfreds med holdet i min første sæson i Fiorentina. Jeg er dog lidt bitter over, at vi ikke helt har fået præsteret godt nok mod storholdende, til at få flere point. Jeg er dog sikker på at vi kan klatre 2-3 placeringer op i tabellen næste år. Altså hvis jeg får lov.


Logged

You'll never walk alone (L)

- Liverpool er mit liv

Iloveme
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Challenge at Stadio Artemio Franchi
« Svar #16: 22 Apr 2009, 11:23 »


Ny konktrakt





Jeg håber at folk vil bruge 2 sek af deres tid til at komme med ros og forslag til at gøre denne blog bedre. Jeg har brugt rigtig lang tid på at lave de forskellige updates, så det ville være rart med lidt feedback. (:

Tak til Zulue for banneret




« Seneste Redigering: 22 Apr 2009, 21:32 af ILOVEME » Logged

You'll never walk alone (L)

- Liverpool er mit liv

Allan lind
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: The Challenge at Stadio Artemio Franchi
« Svar #17: 22 Apr 2009, 11:33 »

undskyld hvad taktik bruger du
Logged

Iloveme
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Challenge at Stadio Artemio Franchi
« Svar #18: 22 Apr 2009, 11:46 »

Tænker du også på hvem der starter inde? (:
Logged

You'll never walk alone (L)

- Liverpool er mit liv

Iloveme
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Challenge at Stadio Artemio Franchi
« Svar #19: 22 Apr 2009, 12:09 »

Jeg har brugt følgende to taktikker gennem sæsonen.
Taktik1
Taktik2
Holdinstruktioner

« Seneste Redigering: 22 Apr 2009, 12:14 af ILOVEME » Logged

You'll never walk alone (L)

- Liverpool er mit liv

psykoew
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Challenge at Stadio Artemio Franchi
« Svar #20: 22 Apr 2009, 12:28 »

Kanon blog i mine øjne.. Kan især godt lide din grafik.. Fed ide med artiklen om kontraktforlængelse n... Håber i din sommerupdate at høre nærmere om dine valg af transfers ind og ud, og begrundelse for netop den spiller som du henter.. :-)
Logged

psykoew
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Challenge at Stadio Artemio Franchi
« Svar #21: 22 Apr 2009, 12:31 »

Jeg kan sige at jeg i mit fiorentina spil havde stor succes med 2 offensive kanter, eller i nogen kampe spille "skævt", med kun den højre som fremme i banen som udgangspunkt... Lukkede stadig godt af, hvilket 18 mål ind i 38 kampe er et meget godt tegn på.. Kunne det tænkes du vil prøve mere offensivt spil i næste sæson, som metode til at komme i top 4 på?
Logged

Iloveme
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Challenge at Stadio Artemio Franchi
« Svar #22: 22 Apr 2009, 12:37 »

Kanon blog i mine øjne.. Kan især godt lide din grafik.. Fed ide med artiklen om kontraktforlængelse n... Håber i din sommerupdate at høre nærmere om dine valg af transfers ind og ud, og begrundelse for netop den spiller som du henter.. :-)

Updaten er allerede i gang og kommer senere i dag Smiley
Logged

You'll never walk alone (L)

- Liverpool er mit liv

Iloveme
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Challenge at Stadio Artemio Franchi
« Svar #23: 22 Apr 2009, 23:19 »


Transfervinduet, sommeren 2009


Forventningerne

Bestyrelsen kunne være tilfredse med en placering i den øverste del af ligaen, men det mener jeg ikke vi kan. Vi havde gode resultater sidste år, men er sikker på at de kan blive endnu bedre i år. Med et transferbudget på 475 mio. kr. og et lønbudget på 5,75 mio. kr. om ugen. Med et nuværende lønbudget på 3,99 mio. kr. om ugen er det muligt at lokke nogle klassespillere til.

Transfers
>> Ind


Alberto Paloschi , 20 år: *****
Alberto Paloschi kom til Fiorentina, da begge tilbud på 15 mio. kr. til henholdsvis Parma og Milan blev accepteret. Kontrakten på 3 år giver ham ikke en startsposition på holdet endnu, men uden tvivl vil komme på fast i fremtiden. Han skal det første år få et par kampe og vise hvad han og udvikle sig et en af verdens bedste angribere. Alberto Paloschi er blot 19 år og spiller allerede på det italienske U/21 landshold og bliver spået til at blive Italiens fremtidige store angriber.


César Azpilicueta , 19 år: *****
Den unge spanier blev hentet i Osasuna, hvor han fik hele 34 førsteholdskampe sidste sæson. Dette var det dyreste køb i denne sæson, hvor vi gav 127 mio. kr. for. Han fik den kontrakt han øsnkede, der lød på 4 år. Han er købt til højre back plads, hvor vi også har den gamle Gianluca Comotto, som ikke kan holde til samtlige kampe i denne sæson, hvor så César kan dække ham. Cesár besidder mange gode egenskaber, der gør ham til en god backspiller. Han er ufattelig hurtig, som han kan gøre brug af op ad højre kanten. Han er en meget aggressiv spiller, der gerne vil fremad i banen, hvilket jeg elsker hos en back. Hans mentale egenskaber, trods den unge alder, er helt unikke. Han træffer altid de rigtige beslutninger. Han spiller også til på det spanske U/21 landshold og bliver helt sikkert en af Europas bedste på hans plads.


Anthony Vanden Borre 19 år: *****
Den belgiske landsholdsspiller blev hentet i Genoa for 34 mio. kr. og fik en 3-årig kontrakt. Han har fortid i Fiorentina, da han blev købt i 07/08 i Anderlecht, men blev solgt næste sæson til Genoa. Han spillede to rigtig gode kampe mod os sidste sæson, hvor vi fortsat blev ved med at holde øge med ham. En af hans bedste egenskaber, er alle de positioner på banen han kan spille. Han kan spille forsvar og midtbane, hvor det både er centralt og i højre side han kan spille og dermed har mange muligheder. Han har en stor styrke, hvor han samtidig er hurtig de andre midterforsvar ikke besidder, hvilket er en vigtig egenskab, da vi kommer til at møde hold med hurtige angribere. Han er købt som backup for midterforsvarerne, men er en god spiller at have med, da han kan spille mange forskellige pladser.


Freddy Adu , 20 år: *****
Freddy er en fremtidig stjerne, der har et kæmpe potentiale. Hans bedste egenskab er hans hurtige og flotte driblinger, hvor han er i stand til at sætte sin direkte modstander. Trods hans unge alder, har han meget at lære endnu ved det mentale. Dette ser jeg ikke noget problem, da det er sådan ved unge spillere. Han blev købt for 82,5 mio. kr. i den portugisiske klub, Benfica, og har nu 4 år til at udvikle sig i Fiorentina Freddy spiller også på det amerikanske landshold, hvor han har spillet 19 landskampe. Han er købt til rotation på højre kanten med konkurrence til Giovanni Dos Santos og Mario Santana.









Daniel Parejo , 20 år: *****
Den unge spanier blev hentet for sølle 10.000 kr. fra Real Madrids 2. hold, Castilla. Daniel besidder et potentiale, der kan blive rigtig godt. Da han stadig er ung har han masser af tid til at udvikle sig, da han har fået en kontrakt på 3 år. Han er ikke klar ti førsteholdstruppen endnu, men tror han kan kommer ind om et år, hvis han får sit gennembrud i år.

I dette transfervindue hentede jeg fremtidige stjerner, da jeg mener vi havde brug for en lidt bredere trup og ikke spillere der direkte går der ind i start 11'eren. Disse unge talenter kan ikke holde niveauet til en hel sæson og skal derfor nok få en del kampe i denne sæson. Hvis en eller flere imponere, kan de sagtens få en fast plads i vores trup.



<< Ud

Franco Semioli     - Genoa        - 20 mio.
Marco Donadel    - Lyon          - 60 mio.
Manuel Da Costa - Sampdoria - Leje + 2,1 mio.





« Seneste Redigering: 22 Apr 2009, 23:27 af ILOVEME » Logged

You'll never walk alone (L)

- Liverpool er mit liv

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Challenge at Stadio Artemio Franchi
« Svar #24: 22 Apr 2009, 23:25 »

Ved Daniel Parejo, har du skrevet den unge Spanioler, mens det hedder Spanier. Men ellers ser det fint ud
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Iloveme
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Challenge at Stadio Artemio Franchi
« Svar #25: 22 Apr 2009, 23:27 »

Dermed rettet Smiley Mange tak .. Smiley
Logged

You'll never walk alone (L)

- Liverpool er mit liv

psykoew
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Challenge at Stadio Artemio Franchi
« Svar #26: 22 Apr 2009, 23:43 »

hvordan har du fået så stort et budget? Jeg sluttede nr 2, og kom til kvartfinalen i chl. Du har jo ikke engang kvalificeret dig til chl.. Jeg fik kun 275 mill.. og 20 mill om måneden...
Logged

Iloveme
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Challenge at Stadio Artemio Franchi
« Svar #27: 22 Apr 2009, 23:48 »

hvordan har du fået så stort et budget? Jeg sluttede nr 2, og kom til kvartfinalen i chl. Du har jo ikke engang kvalificeret dig til chl.. Jeg fik kun 275 mill.. og 20 mill om måneden...
Ved det faktisk ikke? Har haft en god økonomi vil jeg gætte på.
Jeg havde heller ikke regnet med så stort et budget, men det fik jeg åbenbart Smiley

Logged

You'll never walk alone (L)

- Liverpool er mit liv

psykoew
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Challenge at Stadio Artemio Franchi
« Svar #28: 22 Apr 2009, 23:56 »

Ved det faktisk ikke? Har haft en god økonomi vil jeg gætte på.
Jeg havde heller ikke regnet med så stort et budget, men det fik jeg åbenbart Smiley



Lyder som et godt budget... Og gode indkøb.. Tror du vil få en bedre sæson nu :-)
Logged

Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Challenge at Stadio Artemio Franchi
« Svar #29: 23 Apr 2009, 18:08 »

Udmærket skrevet, dog med et par småfejl. Jeg vil ikke sidde og være flueknepper og rette dem, men derimod rose dig for, at du har fået rigtig godt styr på det grafiske - både billeder og tekst ser meget bedre ud nu! Jeg håber det fortsætter sådan, for så kan det godt blive en god blog Wink
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010