home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 07:37:10 GentleBreeze Blogs Fallout 76: The 9 Most...
I går kl. 21:45:25 Broen13 Blogs Indsæt Titel 2
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23586
  1 Bruger, 680 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brigadeinsigniayl
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  The Challenge at Stadio Artemio Franchi
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad mangler denne blog? Forklar gerne i bloggen (:  (Afstemning slut: 27 Apr 2009, 11:56)
Mere og bedre grafik?
- 2 (11,8%)
Bedre opsætning af tekst?
- 9 (52,9%)
Bedre sprog?
- 5 (29,4%)
Andre ting? - skriv i bloggen.
- 1 (5,9%)
Antal Stemmer: 12

Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: The Challenge at Stadio Artemio Franchi  (Læst 6789 gange)
Iloveme
Ynglingespiller

The Challenge at Stadio Artemio Franchi
« : 17 Apr 2009, 13:29 »

"Do you want the job?" Andrea Della Valle asks.
"Well I'll think about it for a week. You'll have my answer the 8 July" I said.

Efter mange års erfaring i fodboldbranchen hvor jeg har sat min karriere som fodboldspiller på hylden, var mit nye mål at blive manager for et europæisk fodboldhold. Jeg er klar til vise min erfaring som prof. fodboldspiller  og hvad de kan bringe for at fodboldhold indenfor og udenfor fodboldbanen. Det her var virkelig en chance jeg bliver nødt til at tage!

8 July 2009
"Hello Mr. Andrea. I really want the job as manager for your football club"
"I'm very glad to hear that! We look forward to work with you, Peter Schmeichel"

Kontrakt og forventninger
Jeg har fået en 1-årig kontrakt, hvilket vil sige, at jeg skulle præstere godt i min debutsæson, da det ikke er den mest tillide konktrakt man kan få. Forventningen var en placering i den øverste del i tabellen, hvilket jeg så som en overkommelig placering. Jeg har fået et transferbudget på 57,5 mio. kr. og 2,75 mio kr. om ugen til lønninger. Det var begrænset hvor mange spiller jeg kunne få, men havde set på holdet og vidste der ikke skulle være så mange ændringer.

Jeg kunne virkelig føle presset fra dag 1 og var klar til at bringe Fiorentina fra middelklub til et af Verdens bedste hold!

Database - 9.3.0
Ligaer - Argentina, Brasilien, England, Frankrig, Holland, Italien, Portugal, Spanien og Tyskland (Alle sammen kun den bedste række)
Kan loade spiller fra - De samme lande som ovenstående.
« Seneste Redigering: 22 Apr 2009, 21:49 af ILOVEME » Logged

You'll never walk alone (L)

- Liverpool er mit liv

psykoew
Ynglingespiller

Sv: The Challenge at Stadio Artemio Franchi
« Svar #1: 17 Apr 2009, 13:32 »

Det er et spændende hold at spille med... Mangler dog noget bredde... Har selv startet et delespil med 2 venner, hvor jeg er i gang med første sæson... Er nået til januar, og har kun tabt 2 gange.. 1 i ligaen og 1 i chl.. Men held og lykke.. Tror jeg vil følge dig her, og se om du gør det bedre end mig selv, og mine manager venner

Iloveme
Ynglingespiller

« Svar #2: 17 Apr 2009, 13:47 »

Havde også et spil med dem i 2008, og ja, det er virkelig et hold med rigtig gode og spændende spillere!

- Liverpool er mit liv

Iloveme
Ynglingespiller

« Svar #3: 17 Apr 2009, 14:56 »

Truppen
Fiorentina har en ikke så bred en trup, men derimod en masse spillere der hver især besidder hver deres kvaliteter.

Nøglespillere
Ud fra min egen baggrundsviden og de første par træninger har jeg spillere som må betragtes som nøglespillere og dermed uundværlig for klubben.

Sebastian Frey:
En verdensklassemålman d på 28 år, som har spillet i klubben i et par år nu. Udover hans stærke mentalitet og fysik, har han nogle ekseptionelle målmandsfærdigheder . Han har nogle af de bedste reflekser jeg nogensinde har set ved en målmand. Samtidig er han god til at læse spillet og ved hvornår han skal gå ud af målet og dermed styrer sit felt som han har lyst til. Uden tvivl det sikreste navn på holdkortet.

Alessandro Gamberini:
Det sikreste navn på holdkortet i forsvaret. En stærk spiller der har styrken til at standse enhver angriber. Samtidig er han hurtig. Styrke og hurtighed er rigtig vigtige egenskaber for en central forsvarer.

Juan Manuel Vargas:
En spiller der besidder mange rigtig gode tekniske færdigheder og altid vil være en trusel på kanten. Disse tekniske færdigheder bliver udnyttet fuldt ud, da han også er hurtig.

Adrian Mutu:
Han har været skarp foran målet de sidste 2 år og håber han bliver det igen i den nye sæson. Han har et hårdt skud hvor han samtidig kan placere den godt. Hans lynhurtige driblinger gør det svært for forsvarerne, da han samtidig er hurtig på de første meter.

Fremtidens drenge/mænd:
Ricardo Montolivo, Zdravko Kuzmanovic og Stevan Jovetic har allesammen et kæmpestort potentiale til at blive storespillere i Europa. Det bliver svært at holde på dem, men håber på at overbevise dem om, at Fiorentina bliver et af de bedste hold i Europa.

« Seneste Redigering: 22 Apr 2009, 21:51 af ILOVEME » Logged

- Liverpool er mit liv

sindsygt
Gæst

« Svar #4: 17 Apr 2009, 15:04 »

Det skal huske mellemrum ved dine billedkoder. Men husk det er kun det første sted du skal have mellemrum
Kode:
[img ]LINK[/img]

Iloveme
Ynglingespiller

« Svar #5: 17 Apr 2009, 15:12 »

Det skal huske mellemrum ved dine billedkoder. Men husk det er kun det første sted du skal have mellemrum
Kode:
[img ]LINK[/img]

Så er det ordnet Smiley Hvordan får man laver man sådan at man kan se en spillers stats ved at lave det om til spillerens navn. Altså normalt imageshack osv. men i stedet står det som en spillers navn? Smiley forstår ?

- Liverpool er mit liv

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #6: 19 Apr 2009, 02:38 »

Kommer der en update... Kan fortælle at jeg sluttede som nr 2 i ligaen, og røg ud i kvartfinalen i Chl... Så nu har min ven fået spillet til 2. sæson

Iloveme
Ynglingespiller

« Svar #7: 19 Apr 2009, 02:51 »

# Update d. 3 Januar 2009

Angelo Palombo er den eneste transfer jeg har lavede i sommers. En rigtig god spiller, som besidder alle de egenskaber en midtbane general skal.  Jeg betalte 22 mio. kr. for ham + Felipe Melo, som jeg så som et overskud i truppen. Denne handel føler jeg ikke, at jeg kunne få bedre.

Op og nedture
Efter overraskende, dårlige, heldige og uheldige kamp ser det fornuftigt ud for mit Fiorentina mandskab. Inden sæsonen blev sat igang, havde vi 5 venskabskampe, der ikke bød på de helt store modstandere. Derfor skulle der afprøves en del og alle fik deres chance, for at vise deres værd. Det var vigtig for mig at få styr på hvilken spillestil der vil være bedst for os til den kommende sæson og kampene forløb således:

Litex - Fiorentina  0-1
Lleida - Fiorentina 0-4
Lokeren - Fiorentina 0-1
Standard - Fiorentina 0-3
Livorno - Fiorentina 1-1
Prato - Fiorentina 0-2

Nogle fine resultater hvor vi har alt spillet og skaber mange chancer. Defensiven fungerede helt optimalt, da der kun gik 1 mål mod os. Samtidig viste mine angribere målfarlighed, hvor Gilardino blev topscorer med 5 mål. Mutu scorede 4 mål, Jefferson 1 mål, Mario Santana 1 mål samt et selvmål fra Standards side.
Ud fra disse resultater og præstationer var jeg fuldt tilfreds.

Sommerfugle i maven
Dagende inden sæsonens første kamp ude mod Cagliari begyndte jeg at kunne mærke presset og de store forventninger af mig. Vi havde en rimelig modstander på udebane, som helt sikkert brandte for at få en god start på sæsonen. Så jeg var ikke i tvivl om, at der skulle en god indsats fra gutterne for at få en sejr.
I 34 graders varme og larmende hjemmefans følte jeg mig lille. Kampen blev fløjtet igang og nu skulle denne kamp vindes. Tempoet er langsomt og vi sidder på spillet og producere få chancer, dog ingen store. Efter 30 min spil satsede vi på den scoring inden halvleg, da de spillede forfærdeligt og havde kun haft 1 skud. Vi brænder en friløber og rammer stolpen. Lige inden halvleg får vi udvist Dario Dainelli for et proffestionelt frispark. Ud fra min mening, en dommerfejl.
Jeg får fortalt gutterne i halvlegen at vi skal fortsætte vores gode spil og så scorer på de chancer vi får. Efter en returbold fra et hjørne sparker Franco Semioli bolden ind. Hvilken forløsning! Vi har fortsat styr på kampen og de får udvist en spiller efter en hjernedød tackling på Mutu. I samme minut trækker J.M. Vargas fri fra sin markering og  sparker klatten ind.
Vi vinder 2-0 efter en god indsats.

Herefter bød det på 7 sejre, 5 uafgjorte og 4 nederlag.

Sejrene                                        Uafgjorte                           Nederlag
2-0 Atalanta (U)                       0-0 Catania (H)                  0-1 Roma (U)                           
2-1 Napoli (H)                          1-1 Genoa (U)                    0-1 Inter (H)
1-0 Torino (H)                          2-2 Udinese (H)                 0-1 Juventus (H)
1-0 Palermo (H)                       1-1 Siena (U)                     1-2 Sampdoria (D)
3-1 Reggina (U)                       1-1 Chievo (H)               
1-0 Lazio (U)
2-0 Bologna (H)

Ligatabellen i Serie A

Jeg er fint tilfreds med placeringen i tabellen, selvom der stadig er en lidt for stor point forskel mellem os og Udinese.

Fiorentina på prøve med de store kanoner
I kvalifikationen  trak jeg Galatasaray og efter en gruppe med Chelsea, Schalke og Bordeaux, var det nogle svære kampe vi skulle ud, da forventningen minimum var deltagelse i første knockout runde. Kampe forløb således:

Med en placering som nr. 2 gik jeg videre til første knockout og har trukket Villareal, hvor første kamp bliver spillet på vores hjemmebane.
Den sidste kamp på Stamford Bridge kunne vi nøjes med at tabe med 1 mål og ende som nr. 1. Da vi scorer i 88 min til 3-2, så det rigtig godt ud, men det var ikke lang tid vi kunne række hænderne op da Franco de Santo scorede i 91 min. Lidt ærgleigt, men stadig fuldt tilfreds med kvalifikationen.

I den italienske pokalturnering trak jeg Torino hjemme, hvor vi vandt sikkert 3-0 på mål af Gilardino, Seregio Almirón og Montolivo.. I kvartfinalen skal jeg møde Napoli hjemme.

« Seneste Redigering: 22 Apr 2009, 21:54 af ILOVEME » Logged

- Liverpool er mit liv

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #8: 19 Apr 2009, 11:29 »

Det går ok... Synd for dig du ikke kan følge med topholdene i de indbyrdes opgør :-( Men håber den anden halvdel af sæsonen kan bringe dig i top 4 og dermed chl.. Det er der de gode penge er... Mega godt og billigt køb af Palombo.. Jeg prøvede det samme, men Inter tog ham desværre... Glæder mig til at læse videre med her

Iloveme
Ynglingespiller

« Svar #9: 19 Apr 2009, 19:49 »

Der kommer en update senere omkring vinterindkøb Smiley

- Liverpool er mit liv

Iloveme
Ynglingespiller

« Svar #10: 19 Apr 2009, 22:21 »

# Update d. 2 Februar 2009

Januar måned
Finanskrisen har ikke påvirket Fiorentinas økonomi og derfor lagde 252 mio. kr. i transferbudgettet, gik jeg straks i gang med at kigge på spillere. Da vi mangler noget kvalitet på højrefløjen, var det der, jeg ledte først. Efter jeg havde sat mine talentspejdere ud i verden, for at kigge på Chinedu Obasi fra Hoffenheim, Giovanni Dos Santos fra Tottenham, Davide Santon samt Mario Balotelli fra Inter og Alexis Sanchez fra Udinese. Min favorit var Mario Balotelli, men en handel var svært at få igang med Inter. Et bud på 120 blev ikke accepteret. Derfor gik jeg videre til min anden favorit, Giovanni Dos Santos. Efter flere forhandlinger blev et bud på 100 mio. kr. accepteret og gav ham den kontrakt han ønskede. EN FAVORIT SPILLER HENTET! Der blev yderligere 3 spillere hentet:

Fábio Aurelio fra Liverpool for 19 mio. kr.
James Vaughan fra Everton for 70 mio. kr.
Patricio Araujo fra Chivas for 24 mio. kr.

Jeg fik også accepteret et bud på 122 mio. kr. for Lucho Gonzalez, men Inter fik ham desværre.

Jeg er tilfreds med mine indkøb, da de har kvaliteterne til at præstere i Serie A og for fremtiden kan blive klassespillere, hvilket jeg håber.
Samtidig bliver der budt på spillere som Jovetic, Kuzmanovic, Motolivo, Mutu, Gilardino, Gamberino, Palombo og JM. Vargas. Alle interesserede klubber er selvfølgelig storklubber, men har valgt ikke at sælge nogen, medmindre de vil betale den rigtige pris.

Resultaterne
Resultatmæssigt er det gået godt, selvom vi stadig har en pointforskel fra vores 6. plads til 5. pladsen, der besat af Juventus på 6 point.
Vi har i januar spillet 2 uafgjort og 2 vundet. Vi styrer alle kampene og skaber nok chancer, men scorer desværre ikke på nok.
I pokalturnering skulle vi møde Napoli hjemme, hvor vi kom bagud 24 min og i 49 min får de en mand udvist. Der beslutter jeg mig for, at vi kører fuldt pres. Vi skulle dog først vente til det 71 min til udligninge kom, men skulle derimod ikke vente lang tid på føringen kom. Allerede i det 75 min knaldede Mutu bolden ind i kassen og gjorde det til en fortjent sejr på 2-1 til os og dermed kvalificere os til semifinalen, hvor vi skal møde Inter.

Fiorentina vs Cagliari   4-0  d. 1 Februar 2009
Efter en vanvittig start hvor vi fører 4-0 allerede efter 14 min skulle sejren være i hus. Dermed sagde jeg til gutterne at de skulle slappe af og ikke risikere nogle skader og spare på konditionen.
Målscorerne: 2 Gilardino, 1 Mutu og 1 Gamberini
« Seneste Redigering: 22 Apr 2009, 21:56 af ILOVEME » Logged

- Liverpool er mit liv

Iloveme
Ynglingespiller

« Svar #11: 19 Apr 2009, 22:52 »

Det skal lige siges at dette er min første seriøse blog.. Så jeg vil gerne ros og masser af konstruktiv kritik (nok mest det), da jeg gerne vil være god til at lave fremtidige blogs herinde .. hjææælp Opstemt

- Liverpool er mit liv

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #12: 19 Apr 2009, 23:21 »

Synes du veksler godt med tekst og billeder.. Og gode statistikker...

Jeg kunne godt savne lidt personlig evaluering.. F.eks. noget om din fodboldfilosofi. Hvordan du tænker i forhold til at hente Italienere eller udlændinge osv. :-)

Iloveme
Ynglingespiller

« Svar #13: 19 Apr 2009, 23:40 »

Mange tak Opstemt
Det vil jeg prøve på så Smiley 

- Liverpool er mit liv

Iloveme
Ynglingespiller

« Svar #14: 20 Apr 2009, 23:28 »

Jagten på pokalen med de eftertragtede ører

Fiorentina - Villareal
I første knockout runde tog vi hjemme imod Villareal i det første af de 2 opgør. Det var uden tvivl en god modstander, men samtidig mente jeg, at det var en modstander vi kunne slå ud. Da det var os der var på hjemmebane, var det os der skulle presse dem. Vi har spillet under kontrol, men får ikke spillet til os til nogle store chancer. I det 27. min blev jeg nødt til at skifte Kuzmanovic ud, da han blev skadet. Det var en lidt kedelig første halvleg. Jeg sagde til gutterne, at vi bare skulle have ét mål og samtidig ikke begå nogle personlige fejl, der vil mod et spansk hold, koste mål på et tidspunkt. Anden halvleg byder på det samme spil som første, hvilket jeg blev lidt frustreret over. Ét mål ville være fantastisk, da vi står godt i defensiven. I det 73. min tager jeg en træt Jovetic ud, der bliver erstattet af Gilardino. Vi fik hjørne i det 81. min i højre side, hvilket Vargas tager sig af. Så det bliver et indadskruet hjørne, som vi har trænet en del med på det sidste. Præcisionen fejler intet, da den lå lige i panden på Dario Dainelli, der dukkede op på bagerste stolpe. Resten af kampen bød ikke på nogen store chancer til Villareal og derfor bliver det en god 1-0 sejr til os.

Returkampen
Dette blev en nervepirrende kamp mit vedkommende, men en utrolig kedelig kamp for vores fans. Jeg bad mine spillere at forholde sig passivt, hvilket de gjorde fortrinligt! Desværre blev Mutu skadet i det 32. min og blev erstattet af Gilardino. Der blev fløjtet til halvleg og bad mine spillere med at fortsætte det spil de havde gang i. Samtidig skulle de gå efter flere dødbolde, da vi var klart mere hovedstærke end dem. Vi fortsatte vores spil og havde mest spil i de første 10-15 min, men derefter røg det over til Villareal, der indimellem viste verdensklasse spil. De lykkedes dog aldrig at blive farlige og derfor endte 0-0.
Vi kvalificerede til os til kvartfinalerne hvor der nu kun var storhold tilbage. Der var dog ét hold vi helst ville trække, nemlig PSV. Det endte det dog desværre ikke, men trak magtfulde Chelsea.

Pressekonference
"I har idag trukket Chelsea, som udentvivl er favoritter i denne kvartfinale. Hvordan ser i jeres muligheder omkring disse 2 kampe?" spørger en journalist.
"Det bliver uden tvivl 2 rigtige svære kampe, hvor vi skal yde det optimale i hver kamp. Vi havde dem også i gruppespillet, hvor vi havde spændende og lige kampe, hvor vi vandt det første opgør 1-0 og tabte på Stamford 4-2. Disse resultater kan vi selvfølgelig bruge til meget." svarede Peter Schmeichel.

Fiorentina - Chelsea
En svær hjemmekamp var i møde, men som var blevet vundet før i gruppespillet. Mange forventningsfulde fans var til stede og spillerne var helt tændte til den store kamp. Første halvleg bød på hurtigt spil og mange chancer til os, hvor Chelsea kun havde 2 skud på mål. Vi havde mange spillestationer inden vi kom til chancerne, som publikum tydeligvis kunne lide. 0-0 og der var pause. Vi skulle forblive i det samme gear, da jeg kunne mærke at scoringen snart kom. Igen kommer vi til flest chancer og rammer endda træværket 2 gange og en bliver reddet på stregen. Nu var det tid til ændringer. Mario Santana og Adrian Mutu blev udskiftet med Marco Donadel og Jovetic. I det 76. min kom forløsningen. Igen var det på et hjørne af Vargas. Dog var det denne gang et udadskruet, hvor Gamberini kom med fuld kraft bagerst i feltet og header den mellem en fejlplaceret Cech og Bosingwa. Så skulle sejren hentes sikkert hjem og det skulle det gøre med en dansk indskiftning. Montolivo kom ud og Per Krøldrup kom ind. Overraskende for os, pressede Chelsea egentlig ikke på, men det skulle ikke ændre på vores taktik og dermed kom sejren i hus.

Returkampen
Kampen starter på fuld knald og mine spillere er mærket af stemningen fra hjemmeholdets publikum, da de laver en del personlige fejl, men kom heldigvis til ikke til at koste mål. I de 15. min viser Chelsea fra deres bedste side og splitter vores forsvar med deres verdensklasse spil. Det ender med at Joe Cole trækker sig fri ned i dybden og scorer stensikkert. Ikke hvad vi havde håbet på. Efter denne scoring falder tempoet fra begge hold. Lige inden halvleg er vi tæt på, da Palombo rammer stolpen lang ude fra. Hvilket tidspunkt det kunne have været at score på, men desværre går vi til pausen bagud 1-0. Jeg er tilfreds med holdets indsats og fortæller, at et mål vil bringe os videre i turneringen. Gutterne ser virkelig tændte ud nu og tror på det! I de 57. minut sparker målmandsreserven Sead Ramovic den ud hvor Jovetic får brudt og spark godt på mål. Sead Ramovic må parrere den til hjørne i højre side. Vargas sender igen en flot bold ind, hvor Dainelli igen kommer først på bolden og header bolden ind til 1-1!! I det 71. minut får Joe Cole bolden ude på kanten hvor han smækker et indlæg ind til Anelka, men Camberini kommer først på bolden og klirrer den direkte ind på Drogba hvorefter boldet flyver højt til bagerste stolpe hvor Anelkea står. Han header den køligt ind bag ved Frey. SNOTHELDIGT MÅL! 10 min senere får de hjerne hvor Terry nikker den kraftfuldt ind bagved en chancheløs Frey. Derfor kaster vi alt frem, men desværre forgæves. Chelsea har marginalerne på deres side og vinder 3-1 og går videre.

Chelseas 2-1 mål

"Jeg er tilfreds med spillerne i dag, hvor de fulgte taktikken til punkt og prikke. Desværre var Chelsea lidt skarpere end os i dag. Nu kan vi koncentrere os om de sidste kampe i ligaen, hvor vi skal koncentrere os om at forblive på 6. pladsen." sagde Schmeichel til italiensk tv i aftes.

Der var selvfølgelig både negative og positive ting vi kunne tage med fra denne turnering, dog flest positive. At vi scorer 3 mål på 4 kampe, hvor de alle er på hjørnespark. Dette viser hvor farlige vi er på dem, men er til gengæld også rigtig skidt for vores angrebsspil, hvilket er det mest negative. Rent resultatmæssigt er jeg, spillerne og bestyrelse fint tilfredse, hvor vi har vist, at vi sagtens kan følge med de store hold.

- Liverpool er mit liv

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010