home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:18:47 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:15:45 Bubbles Blogkonkur... #11 - Danish Viking Wa...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
27 Maj 2024, 10:12 warmon Blogkonkur... 9# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23314
  0 Brugere, 587 Gæster Online.

Indlæg: 1132802 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: franciscarter
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [LUKKET] De fire elementer
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: [LUKKET] De fire elementer  (Læst 12241 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[LUKKET] De fire elementer
« : 16 Apr 2009, 22:36 »


"Der er fire elementer,
jord, ild, vand og luft,
teknik, fysik, taktik og mentale.
Vilje, glæde, passion og talent."



Karriereroversigt:

Overordnet status:
Længste periode i en klub: - (Randers FC)
Kampe spillet: -
Kampe vundet: -
Uafgjorte kampe: -
Kampe tabt: -
Mål scoret: -
Mål inkasseret: -

Indtjening i alt: 0 DKK

Randers FC
Sæson 2008/2009






00 - Oversigt
Del 1 - Randers FC
01 - Pressemøde
02 - Optakt til 2008/2009
03 - Lokalbrag
04 - Københavner ødelægger klubben!

« Seneste Redigering: 21 Apr 2009, 19:32 af Berendt » Logged


Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De fire elementer
« Svar #1: 16 Apr 2009, 22:39 »

har du ikke en anden blog i gang?
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De fire elementer
« Svar #2: 16 Apr 2009, 22:40 »

Hvis du tænker på Hafia Cruor, så både ja og nej... Stopper den som blog, men forsætter på den som skriveprojekt... Den kommer ikke til at handle om FM, men om en masse andet Wink
Logged


Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De fire elementer
« Svar #3: 16 Apr 2009, 22:42 »

Ok, men vil da se hvad dette bliver til Smiley
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De fire elementer
« Svar #4: 16 Apr 2009, 22:46 »

Lyder godt... Tror det bliver til en blog, men er sgu aldrig helt sikker Peace
Logged


Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De fire elementer
« Svar #5: 16 Apr 2009, 22:47 »

haha vil du afsløre hvem du skriver om Wink
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De fire elementer
« Svar #6: 16 Apr 2009, 22:49 »

Jada... Bare ikke endnu ... Opstemt det kommer med første update...
Logged


Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De fire elementer
« Svar #7: 16 Apr 2009, 22:52 »

Ok Smiley hvornår kommer den?
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De fire elementer
« Svar #8: 16 Apr 2009, 23:01 »

når den er skrevet... Peace skal til at starte på den nu :d
Logged


Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De fire elementer
« Svar #9: 16 Apr 2009, 23:03 »

ok Wink
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: De fire elementer
« Svar #10: 16 Apr 2009, 23:06 »

du plejer at skrive godt så vil da se om jeg kan følge med her Wink
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De fire elementer
« Svar #11: 16 Apr 2009, 23:58 »

lyder godt Crazy Wink så er første update også ved at være klar Opstemt
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De fire elementer
« Svar #12: 17 Apr 2009, 00:30 »

Pressemøde
juni 2008   


Det er med åbne arme Jacob kommer og tager i mod mig. Jeg havde mit besvær med at finde frem til stadionet. Jeg havde aldrig været på stadionet før, jo en gang for et par år siden, men der var det ikke mig der kørte.

Jeg bliver vist ind på nogle kontorer der ligger i hovedtribunen. Vi stopper ved Jacobs kontor. Han rækker mig kontrakten, og jeg blader den kort igennem. Alt stemmer. De krav jeg havde er blevet indfriet, og jeg er klar til at skrive under.
Vi sætter os ved hans skrivebord, og gennemgår pressemødets forløb. Jacob ligger ud, jeg bliver præsenteret og fortæller så kort om mig selv. Så slutter vi af med at Jacob fortæller om vores målsætninger, og til sidst får pressen lov til at stille spørgsmål. De personer der vil være tilstede fra klubbens side, er Jacob, direktør i klubben, mig, kommende cheftræner, min kommende assistent, Stig og til sidst Ib, der er klubbens pressechef.
Stig kommer ind på kontoret. Jeg rejser mig og giver ham hånden. Jeg har ikke mødt ham før, men har dog snakket en del telefon med ham. Han har været i klubben siden 2006, hvor han startede som spiller og så det sidste år har fungeret som assisterende træner. Han kender derfor klubben, og kan blive en rigtig vigtig brik i min hverdag. Ihvertfald i starten.

Jacob går forrest ind til pressemødet, og efter ham går Stig med mig bagest. Ib han sidder derinde i forvejen. Han har givet den ventende presse en mappe med informationer, og sikret at alt er i orden så pressemødet kan forløbe uden problemer.

'Velkommen til,' starter Jacob, 'dejligt at se jer alle sammen. Som der stod i pressemeddelsen, så afholder vi dette møde, for at præsenterer vores nye træner, Mathias Johansen. Mathias kommer fra København, og har været træner i mange år. Dog ikke på højeste niveau, men det får han mulighed for nu.'
Herefter fik jeg ordet. 'Som Jacob siger, er dette mit første rigtige trænerjob på højeste niveau. Det betyder dog ikke at jeg er helt uden erfaring. Jeg har de seneste år trænet FC Nordsjællands U19 hold, og har før det været i flere forskellige klubber omkring København.' Jeg tog en kort pause, foran mig sad der otte journalister, som bare ventede på at kunne sætte tænderne i en ung, uerfaring træner.
'Det skal dog ikke være nogen hemmelighed, at jeg ikke vil lade min manglede erfarning stå i vejen for at vi skal have en god sæson! Bare fordi mine idéer måske er nye for spillerne, betyder det ikke at fodbold er nyt for dem!' Jeg så over på Stig, han nikkede til mig. Vi var enige om der skulle ændres lidt, men ikke for meget.
Jacob overtog ordet,'netop i den forbindelse, skal det ikke være nogen hemmelighed, at vores målsætning stadig vil være at ende i top 6. Vi skal op og blande os i den bedste halvdel.' Han forsatte med at fortælle om vores målsætninger for sæsonen.

Ganske som aftalt sluttede vi af med, at journalisterne fik lov til at komme med spørgsmål.
Dan Philipsen fra spn.dk kom med det første: 'Du sidder her den nye cheftræner for Randers FC. Er dette dit drømmejob?'
Det er et svært spørgsmål, for hvad er drømmejobbet? Er det i Randers, eller er det, det at være fuldtidstræner, at kunne leve af at træne fodbold på højeste niveau i Danmark? 'Der er ingen tvivl om at det er en drøm at skulle træne på højeste niveau i Danmark. Det er noget jeg har drømt om, siden jeg startede som træner. Så ja. Det er vel et drømmejob. Jeg er ihvertfald utrolig glad for at klubben har vist mig den tillid jeg har fået, og glæder mig til at gribe min chance.'
Næste journalist der kommer med et spørgsmål er Troels Trads Hansen fra DR: 'Du snakkede om at du havde dine egne idéer til spillet. Hvad er din overordnet taktik?'
Jeg smilte for mig selv, og svarede så 'Jeg tror hurtigt vi alle sammen kan blive enige om at fodbold handler om at vinde, og man vinder ved at scorer et mål mere end de andre. Derfor vil vores tilgang til spillet også være en kontrolleret offensiv... Selvfølgelig også uden at forsvaret bliver totalt overset.'
Jurgen de Jong fra SBS Sport, kommer med det næste spørgsmål: 'Har du så også dine egne metoder til hvordan du vil håndterer spillerne?
Jeg tror på frihed under ansvar, og da det jo er med voksne mænd jeg skal arbejde, svarede jeg at 'Spillerne som udgangspunkt vil have min tillid. Jeg går udfra at de alle ved hvordan man opfører sig. Dog vil jeg selvfølgelig også snakke med den enkle og sikre mig at de trives i klubben.'
Så kom Dan Philipsen på banen igen: 'Hvor meget vil du involverer dig i driften er klubben?'
Et mærkeligt spørgsmål? Mit job er at være fodboldtræner. 'Jeg er ansat til at styrer slagets gang på trænings- og kampbanen, hvordan Jacob og resten af ledelsen styrer klubben, har de min blinde tillid til.'
Troels Trads Hansen ville også vide mere: 'Du er ny mand i klubben. Vil det betyde en større omvæltning i truppen? Skal spillerne være bange for at blive smidt for porten?'
Netop dette havde jeg snakket med med Stig om, 'I første omgang vil alle få chancen. Stig har selvfølgelig været i klubben længe og kender spillerne, men jeg skal også have muligheden for selv at se dem an. Om der kommer ændringer vil jeg hverken be- eller afkræfte.'
Troels forlængende sit spørgsmål: 'Hvis det bliver nødvendigt med udskiftninger i truppen, hvad er så din tilgang til spillermarket?'
Mit svar var enkelt, 'Et godt tilbud, og en god spiller siger man aldrig nej til. Ung eller gammel er underordnet. Det vigtigste er at det er et velovervejet køb, og at spilleren passer ind.'

Et par af journalisterne sad stadig inde med spørgsmål, men vi valgte at afslutte pressemødet nu. Der blev sagt tak for idag, og Stig og jeg gik ned i omklædningsrummet så jeg kunne få mine ting på plads.
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De fire elementer
« Svar #13: 17 Apr 2009, 18:20 »

Optakt til 2008/2009

Truppen:
Målmænd:
Kevin Stuhr Ellegaard
Chris Hazra
Frederik Vang Larsen
Forsvar:
Issah Ahmed
Robert Arzumanyan
Jonas Damborg
Jan Frederiksen
Bobbie Friberg da Cruz
Allan Olesen
Søren Pedersen
Midtbane:
Mikkel Beckmann
Aleksandr Dmitrjev
Carsten Fredgaard
Tobias Grahn
Bashkim Kadrii
Ricki Olsen
Eduardo Salvio
Tidiane Sane
Saban Özdogan
Angreb:
Søren Berg
Bédi Buval
Rasmus Falk
Rawez Lawan
Marc Nygaard

Trænere:
Mathias Jørgensen
Stig Tøfting

Randers FC:
Randers startede sommeroptakten med at hente ny træner. Fra FC Nordsjællands U19-ligahold kom Mathias Jørgensen, et ellers ukendt navn på den elitescenen. Af klubbens fire træningskampe klarede klubben sig godt i tre af dem, men i den sidste mod oprykningsfavoritte r i 1. division, Silkeborg IF, gik det galt og holdte blev sendte hjem med et 4-2 nederlag. Klubben har også været meget aktive på transfermarket, hvor hele ni spillere er kommet til, mens fire spillere har sagt farvel.

Styrke:
Holdet offensiv er skræmmende. Klubben havde i forvejen Mikkel Beckmann, Carsten Fredgaard, Tidiane Sane, Søren Berg, Bédi Buval og Marc Nygaard, men har fået tilføjet en dimension mere med indkøbene af Tobias Grahn, Eduardo Salvio og Rawez Lawan. Indkøbet af sidstnævnte kom bag på alle. AC Horsens er en direkte konkurrent til de midteste pladser, og salget af deres angrebsprofil til Randers kom som et chok for klubbens fans, mens folkene i Randers klappede i deres hænder.
Nøgle til succes:
Offensive skal virke. Falder de nye folk til og finder de en rytme med de gamle spillere, kan holdet blive uhyggelige for et hvert forsvar.

Svaghed:
Mens det offensive er holdets klare styrker, kan defensive komme til at koste både trænere og fans flere søvnløse nætter. To spillere er hentet til at styrker den, estiske Aleksandr Dmitrjev og svenske Bobbie Friberg da Cruz. Mens Dmitrjev skal rode op på midtbanen, ser Friberg da Cruz ud til at være hentet for at starte inde i et tyndt besat forsvar. En skade i centerforsvaret, og Randers vil være alvorligt svækket. Heldigvis har klubben Kevin Stuhr Ellegaard som bageste led, men kan han klare det alene? Og er Frederik Vang Larsen (FCK) klar til erstatte ham i tilfælde af skade?
Kilde til fiasko:
En eller to alvorlige skader i forsvaret vil betyde at nogle af klubbens talenter skal i brug. Kan de klare presset, når det brænder på?

Tranfervinduet:
Randers har sagt farvel til Søren Holdgaard, Steven Pressley, Lars Larsen og Lee Nguyen. Ingen af var stamspillere, og derfor er truppen umiddelbart betydeligt styrket. Tobias Grahn har været klubløs siden han forlod Gimnàstic efter et lejeophold i Hertha Berlin, Bobbie Friberg da Cruz er kommet til fra svensk GAIS, Rawez Lawan er hentet i AC Horsens, mens Aleksandr Dmitrjev kommer fra norske Hønefoss. Det argentinske talent Eduardo Salvio er kommet fra Lanús, mens fire danske talenter er hentet øst for lillebælt, Rasmus Falk i OB, Saban Özdogan og Frederik Vang Larsen i FCK og Bashkim Kadrii i B93. Alt i alt nogle spændende indkøb, men mere spændende bliver det at se om de når at blive spillet sammen med resten af holdet.
Hold øje med:
Svenske Rawez Lawan og argentinaske Eduardo Salvio er begge unge offensive talenter, der kan udvikle sig til at blive blandt de bedste i Superligaen, og måske endda nå langt i Europa.
Træningskampe:
27.06.08 | Lyngby BK - Randers FC 1-3
02.07.08 | Lolland-F A - Randers FC 0-2
06.07.08 | Blokhus FC - Randers FC 0-3
12.07.08 | Silkeborg IF - Randers FC 4-2

Første 5 kampe:
20.07.08 | Aalborg BK - Randers FC
27.07.08 | FC Midtjylland - Randers FC
03.08.08 | Randers FC - Aarhus GF
11.08.08 | Randers FC - SønderjyskE
17.08.08 | AC Horsens - Randers FC

Vurdering:
Randers er et rigtig spændende hold, og med en ny ukendt træner kan det gå begge veje. Enten lykkes mission for Mathias Jørgensen, kan det blive en rigtig god sæson, men er de uheldige og bliver ramt af længere skader i defensiven, er sæsonen omvendt ødelagt.
Et andet spørgsmål er om Mathias Jørgensen, med hjælp fra Stig Tøfting kan opretholde en god stemning i truppen. Med to forstærkninger til den centrale midtbane, Tobias Grahn og Aleksandr Dmitrjev bliver der hård kamp om de to pladser i motorrummet. Tidiane Sane og vil næppe afgive sin plads til Tobias Grahn, mens Aleksandr Dmitrjev allerede har sendt Kenneth Møller Pedersen ned i andetholdstruppen.
I angrebet er der også kun plads til to. Mens Rasmus Falk har accepteret at han i starten er med for at lære, skal Bédi Buval, Søren Berg, Marc Nygaard og Rawez Lawan kæmpe om de to pladser. Dog er anfører Marc Nygaard nok den mest sikre på en startsplads.
Profiler:
Kevin Stuhr Ellegaard, Tidiane Sane og Marc Nygaard
« Seneste Redigering: 17 Apr 2009, 18:22 af Berendt » Logged


Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [02] De fire elementer
« Svar #14: 18 Apr 2009, 00:21 »

Rigtig fed blog efter de to første updates, er helt sikker på at jeg vil være fast læser og det er fedt at du gør så meget ud af updaten med truppen og transferne, med hvilke svagheder der er ved holdet og hvilke gode ting der er Wink
KUTGW!
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010