home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 500 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [LUKKET] De fire elementer
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: [LUKKET] De fire elementer  (Læst 12429 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [LUKKET] De fire elementer
« Svar #30: 21 Apr 2009, 20:50 »

Inferno : og det vil jeg gerne have du uddyber, fx dit kendskab til min erfaring, samt til mit niveau?
Logged


Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [LUKKET] De fire elementer
« Svar #31: 21 Apr 2009, 20:52 »

Inferno : og det vil jeg gerne have du uddyber, fx dit kendskab til min erfaring, samt til mit niveau?

Jeg synes at du mangler EKSTREMT meget teknik når du skriver, der er så mange greb du slet ikke har styr på
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [LUKKET] De fire elementer
« Svar #32: 21 Apr 2009, 20:56 »

Inferno: Længe leve korrektur... Hvis du tror alle forfattere håndterer det danske sprog til UG, så tro om igen.. Det handler om hvad du skriver, og hvordan du skriver... Ikke alt det tekniske med stavning osv?...
Logged


Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [LUKKET] De fire elementer
« Svar #33: 21 Apr 2009, 20:58 »

Inferno: Længe leve korrektur... Hvis du tror alle forfattere håndterer det danske sprog til UG, så tro om igen.. Det handler om hvad du skriver, og hvordan du skriver... Ikke alt det tekniske med stavning osv?...

Du tager fejl. Når jeg skriver det tekniske, er det det tekniske bag det du skriver. De måder du skriver på, de greb du anvender og din bevidsthed om hvad det du skriver indebærer. Derudover mangler du variation, og til dels fantasi i både dit sprog og dine idéer.
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [LUKKET] De fire elementer
« Svar #34: 21 Apr 2009, 20:59 »

Inferno: Længe leve korrektur... Hvis du tror alle forfattere håndterer det danske sprog til UG, så tro om igen.. Det handler om hvad du skriver, og hvordan du skriver... Ikke alt det tekniske med stavning osv?...
Noget af det, der gør forfattere unikke er netop den måde, de skriver på. Fx sætter visse forfattere kommaer efter smag og behag.
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [LUKKET] De fire elementer
« Svar #35: 21 Apr 2009, 21:04 »

Inferno : Fair fair.. Ang. det med den måde jeg anvender ordene på, så er det oftes helt bevidst. Jeg skriver ikke traditionelt, og det har vi været inde på før (om hvorvidt man kan vende kronraget tilbage til en sofa eller ej), og i et sådan tilfælde benytter jeg mig af det der kaldes forfatterfrihed.. Hvorvidt jeg mestrer det danske sprog eller ej, vil jeg ikke kommenterer. Det har der været flere dansklærere til, og kan ikke klage over deres udlægninger af mit niveau...

Og om jeg mangler fantasi? Narh... Det må den kronragede på sofaen bestemme Wink men at jeg mangler variation, kan jeg godt give dig ret i. Ihvertfald i de tilfælde du kender til...
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [LUKKET] De fire elementer
« Svar #36: 21 Apr 2009, 21:06 »

Noget af det, der gør forfattere unikke er netop den måde, de skriver på. Fx sætter visse forfattere kommaer efter smag og behag.

Jah, tag danske H.C. Andersen for eksempel... Inferno, tag at læs hans eventyr (ikke de nye udgivelser, men de ældre, hvor hans eget sprog er brugt) og ret dem for fejl.. Så kan vi diskuterer om han er en god forfatter, eller om han bare laver for mange fejl...
Logged


Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [LUKKET] De fire elementer
« Svar #37: 21 Apr 2009, 21:06 »

Det handler slet ikke om at skrive traditionelt, for hvis alle gjorde det ville det være trivielt. Nej, det handler faktisk om at skille sig ud.

Desuden kan dansklærere ikke bruges til at bedømme niveau...
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [LUKKET] De fire elementer
« Svar #38: 21 Apr 2009, 21:07 »

Har jeg på nogen tidspunkter kritiseret dig for at lave komma- eller stavefejl? Har jeg på noget tidspunkt sagt at det var forkert?
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [LUKKET] De fire elementer
« Svar #39: 21 Apr 2009, 21:14 »

Dansklæreres vurdering kan vel bruges til lidt?.. Det er trods alt deres bedømmelser der er gældende i sidste ende?..

Hmm, ja og når jeg skiller mig ud er det ikke godt?... Skal jeg fremover starte mine blogs med 'Der var engang'?

Og nej, du har ikke kritiseret med hensyn til komma- og stavefejl, hvilket jeg heller ikke siger du har?.. Men du har kritiseret min måde at skrive på, altså når jeg skiller mig ud fra normen, men siger samtidig at man ikke skal skrive for traditionelt?
Logged


Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [LUKKET] De fire elementer
« Svar #40: 21 Apr 2009, 21:15 »

Jah, tag danske H.C. Andersen for eksempel... Inferno, tag at læs hans eventyr (ikke de nye udgivelser, men de ældre, hvor hans eget sprog er brugt) og ret dem for fejl.. Så kan vi diskuterer om han er en god forfatter, eller om han bare laver for mange fejl...

Det kan I altid diskutere, men hvis man vil være forfatter, skal man i hvert fald have styr på nutids-r'erne, det er for basic til at man må lave fejl i det. Desuden skal jeg ikke sige om jeg synes du skal være forfatter eller noget, hvis det er din drøm, så skal du klart gå efter det, men det kunne godt se ud til at du ikke forventer det er så svært som det ser ud til. Du må mægtig gerne stoppe dine blogs, men det er virkelig tidligt du stopper - det ser ikke ud til du har det der instinkt der siger til dig, at du bliver nødt til at fortsætte, hvis du vil have flere læsere og flere kommentarer for at være konstant i længden.

Dog kan jeg sagtens føle dig, det er pissefedt at få kommentarer, men man må sgu også noglegange kæmpe for dem.
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [LUKKET] De fire elementer
« Svar #41: 21 Apr 2009, 21:17 »

Jah, tag danske H.C. Andersen for eksempel... Inferno, tag at læs hans eventyr (ikke de nye udgivelser, men de ældre, hvor hans eget sprog er brugt) og ret dem for fejl.. Så kan vi diskuterer om han er en god forfatter, eller om han bare laver for mange fejl...

Så er det her da ret usagligt, taget din seneste kommentar i betragtning.

Jeg siger at du ikke skiller dig ud for normen.

Ja, dansklærens vurdering tæller til eksamen, men det her er jo hverken gymnasie- eller folkeskoleeksamen.. .
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [LUKKET] De fire elementer
« Svar #42: 21 Apr 2009, 21:23 »

Det kan I altid diskutere, men hvis man vil være forfatter, skal man i hvert fald have styr på nutids-r'erne, det er for basic til at man må lave fejl i det. Desuden skal jeg ikke sige om jeg synes du skal være forfatter eller noget, hvis det er din drøm, så skal du klart gå efter det, men det kunne godt se ud til at du ikke forventer det er så svært som det ser ud til. Du må mægtig gerne stoppe dine blogs, men det er virkelig tidligt du stopper - det ser ikke ud til du har det der instinkt der siger til dig, at du bliver nødt til at fortsætte, hvis du vil have flere læsere og flere kommentarer for at være konstant i længden.

Dog kan jeg sagtens føle dig, det er pissefedt at få kommentarer, men man må sgu også noglegange kæmpe for dem.

Ja, men det her er ikke forummet til at diskuterer det. Og, jah, man burde have styr på nutids-r'erne, men på et forum, kan det nogen gange gå lidt hurtigt Wink det kender du vel Zulue.

Hm, og nej, kan godt se det giver det indtryk, at instinktet mangler. Men omvendt, skriver jeg her på siden, for at blive hørt, og for at høre hvad folk har at sige. Siger de intet, ser jeg ingen grund til at skrive her?.. Så kan jeg lige så godt skrive på det andet projekt, og så vente på det er færdigt, for så at høre folks mening.

Er helt enig i at man skal kæmpe for sine kommentarer, men nogen gange lader det til at man skal stoppe med at skrive, for at folk skriver mest Wink
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [LUKKET] De fire elementer
« Svar #43: 21 Apr 2009, 21:26 »

Så er det her da ret usagligt, taget din seneste kommentar i betragtning.

Jeg siger at du ikke skiller dig ud for normen.

Ja, dansklærens vurdering tæller til eksamen, men det her er jo hverken gymnasie- eller folkeskoleeksamen.. .

Ved ikke om det er usagligt.. Det bliver bare brugt som eksempel det med komma og stavning. Det glæder lige så vel skrive formen..

Og siger heller ikke at du siger at jeg ikke skiller mig ud... Jeg siger bare at du kritiserer når jeg skiller mig ud... Wink Igen, fx det med at gå kronraget tilbage til sofaen Wink
Logged


Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [LUKKET] De fire elementer
« Svar #44: 21 Apr 2009, 21:30 »

Ved ikke om det er usagligt.. Det bliver bare brugt som eksempel det med komma og stavning. Det glæder lige så vel skrive formen..

Og siger heller ikke at du siger at jeg ikke skiller mig ud... Jeg siger bare at du kritiserer når jeg skiller mig ud... Wink Igen, fx det med at gå kronraget tilbage til sofaen Wink

Hvorfor henviser du den så til mig, der ikke har kommenteret på dine grammatiske evner?

Men du skiller dig jo ikke ud ved én sølle sætning. Det er sammenhængen. Hverken kronraget, gå eller sofaen er ord som jeg ikke har set før. Jeg har ikke set vendingen før, da den er fuldstændig ukorrekt. Det ville du aldrig kunne få udgivet, den ville blive stoppet allerede på forlaget. Forfatterfrihed er en ting, en anden er ukorrekte sætning, de har intet med hinanden at gøre. Men skiller sig jo ikke ud, bare fordi man skriver forkert?
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010