home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:11:31 Bubbles Blogkonkur... #8 - Danish Viking War...
I går kl. 19:37:26 Broen13 Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
21 Maj 2024, 20:57 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23306
  0 Brugere, 308 Gæster Online.

Indlæg: 1132774 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fafeji3661
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvilken sang skal spilles til jeres begravelse
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint
Forfatter Emne: Hvilken sang skal spilles til jeres begravelse  (Læst 31009 gange)
plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvilken sang skal spilles til jeres begravelse
« Svar #45: 14 Apr 2009, 01:16 »

Jeg vil gerne have spillet en sang fra Kim Larsen 'Glemmebogen'. Ved ikke om den hedder det, men tror det er 'ABCD'. Den beskriver livet på en smuk måde, synes jeg.

Ellers er der Robbie Williams' 'Eternity', der for mig er trøstende for de efterladte. Altså at tingene nok skal gå, på trods af at man er ked af det.


Men den første ser jeg som ideel, da den som sagt afrunder livet på en smuk måde!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hvilken sang skal spilles til jeres begravelse
« Svar #46: 14 Apr 2009, 08:46 »

The Beatles - Let it be

Den har bare altid været en af mine favoritter, og så passer den egentlig meget godt til lejligheden. Ikke så meget mere at sige til det, det er egentlig ikke noget jeg har tænkt så meget på endnu, selvom jeg har haft et close call med døden, men da gik tankerne egentlig mere på at komme til at leve igen...  Smiley
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvilken sang skal spilles til jeres begravelse
« Svar #47: 14 Apr 2009, 08:52 »

Der skal helt sikkert spilles Bryan Adams til min begravelse. Jeg syntes ikke der skal spilles sørgeligt musik. Så noget god musik, noget god mad, og en del at drikke skal der være til min begravelse.
Logged


plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvilken sang skal spilles til jeres begravelse
« Svar #48: 14 Apr 2009, 09:10 »

For min skyld vil jeg også hellere have at folk fester igennem ved grav-øllet! Jeg vil da langt hellere have at mine efterladte tænker på mig med et smil, fremfor at de sidder og drypper tårer i maden! Det er der da ingen grund til.

ABCD kan på nogen virke sørgelig, men det er den netop ikke i mine øjne. Det samme gælder Eternity, der har en stille melodi, men har en på sin vis opløftende tekst.

Jeg har også sagt til mine forældre, at skulle jeg skride i svinget for tidligt, så skal de ikke bruge penge på min begravelse. Da jeg også vil 'donere' min krop til forskning efter min død, er der heller ikke alverden at begrave. Men til den højtidelighed der nok vil blive afholdt, der synes jeg hellere de skulle tage at spare hvor de kan. For folk vil naturligvis være triste, som man jo er til en begravelse. Stemningen er jo generelt trykket. Så hellere holde en fest på et senere tidspunkt for de penge!

Jeg vil faktisk blive decideret skuffet over dem (nej, for jeg er død, men I forstår Wink ), hvis de holdt en stor dyr begravelse/højtidelighed, fordi det strider så stærkt imod mine livsværdier!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvilken sang skal spilles til jeres begravelse
« Svar #49: 14 Apr 2009, 09:10 »

YNWA

Det kan der pt ikke herske tvivl om Smiley.. Jeg syntes den sang giver mig så mange følelser og gåsehud hver gang.. Elsker den overalt på jorden, og det at jeg er liverpool fan med stort L gør det jo ikke mindre.. Det ville i hvertfald efterlade det rette indtryk til de tilbageværende om hvor meget jeg elskede fodbold, og at selvom man befinder sig bag i lorte vejr nu fordi jeg er død, så er der altid en gylden sky for enden af vejen Smiley

Men det er pt, verden er nok en andne når jeg er oppe i de år hvor jeg stiller træskoene Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hvilken sang skal spilles til jeres begravelse
« Svar #50: 14 Apr 2009, 09:32 »

For min skyld vil jeg også hellere have at folk fester igennem ved grav-øllet! Jeg vil da langt hellere have at mine efterladte tænker på mig med et smil, fremfor at de sidder og drypper tårer i maden! Det er der da ingen grund til.

ABCD kan på nogen virke sørgelig, men det er den netop ikke i mine øjne. Det samme gælder Eternity, der har en stille melodi, men har en på sin vis opløftende tekst.

Jeg har også sagt til mine forældre, at skulle jeg skride i svinget for tidligt, så skal de ikke bruge penge på min begravelse. Da jeg også vil 'donere' min krop til forskning efter min død, er der heller ikke alverden at begrave. Men til den højtidelighed der nok vil blive afholdt, der synes jeg hellere de skulle tage at spare hvor de kan. For folk vil naturligvis være triste, som man jo er til en begravelse. Stemningen er jo generelt trykket. Så hellere holde en fest på et senere tidspunkt for de penge!

Jeg vil faktisk blive decideret skuffet over dem (nej, for jeg er død, men I forstår Wink ), hvis de holdt en stor dyr begravelse/højtidelighed, fordi det strider så stærkt imod mine livsværdier!

Jeg har det på samme måde, og har også antydet det overfor mine pårørende (uden dog at være alt for direkte, det virker ikke som noget de er helt klar til at forholde sig til). Der skal ikke gøres alverden ud af det, den dag jeg skal herfra, og jeg skal helt sikkert ikke have et vældigt gravsted, der skal holdes ved lige osv, den byrde vil jeg simpelthen ikke lægge på dem. Jeg har det fint med at skulle ligge i en krukke (den er endda, for min skyld ikke nødvendig, men man slipper jo nok ikke for den) på et eller andet anonymt gravsted.
Logged

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvilken sang skal spilles til jeres begravelse
« Svar #51: 14 Apr 2009, 10:15 »

Godt nok ikke min, men min mor skal begraves på torsdag, og jeg håber, at denne kan blive spillet, jeg skal i hvertfald selv høre den.
Ved ikke hvad der er med den, men den rammer sku godt for mig.

http://www.youtube.com/v/YZ0z86LmXBM
Logged

It's all, part of the plan.

Pepe
Gæst
 
Sv: Hvilken sang skal spilles til jeres begravelse
« Svar #52: 14 Apr 2009, 10:39 »

Det er jeg ked af at høre, makkerskilap.

Det er en rigtig smuk sang!
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvilken sang skal spilles til jeres begravelse
« Svar #53: 14 Apr 2009, 10:48 »

Jeg har det på samme måde, og har også antydet det overfor mine pårørende (uden dog at være alt for direkte, det virker ikke som noget de er helt klar til at forholde sig til). Der skal ikke gøres alverden ud af det, den dag jeg skal herfra, og jeg skal helt sikkert ikke have et vældigt gravsted, der skal holdes ved lige osv, den byrde vil jeg simpelthen ikke lægge på dem. Jeg har det fint med at skulle ligge i en krukke (den er endda, for min skyld ikke nødvendig, men man slipper jo nok ikke for den) på et eller andet anonymt gravsted.

Som sådan har jeg det på samme måde!

HVIS jeg skulle ordnes på nogen som helst måde af en bedemand, så skulle det også bare være en krukke hos de anonyme. Men jeg vil hellere donere hele min krop til videnskaben. Hvis jeg med min krop kan være med til at uddanne en ung kirurg, der kan være med til at redde liv, eller hvis min krop kan være med til at hjælpe forskning, så vil jeg være stolt over min død. Så at sige Wink

Hvis jeg bare skulle ligge i jorden for at blive nedbrudt, så ville jeg ikke gøre gavn for noget som helst, og det er imod det jeg gerne fremstå som.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hvilken sang skal spilles til jeres begravelse
« Svar #54: 14 Apr 2009, 12:43 »

Som sådan har jeg det på samme måde!

HVIS jeg skulle ordnes på nogen som helst måde af en bedemand, så skulle det også bare være en krukke hos de anonyme. Men jeg vil hellere donere hele min krop til videnskaben. Hvis jeg med min krop kan være med til at uddanne en ung kirurg, der kan være med til at redde liv, eller hvis min krop kan være med til at hjælpe forskning, så vil jeg være stolt over min død. Så at sige Wink

Hvis jeg bare skulle ligge i jorden for at blive nedbrudt, så ville jeg ikke gøre gavn for noget som helst, og det er imod det jeg gerne fremstå som.

Det med at donere kroppen til vidensaben, har jeg egentlig ikke tænkt så meget over, men umiddelbart ville jeg da være positivt stemt over for det, spørgsmålet er nok nærmere hvordan familien ville have det med det. Jeg kunne godt forestille mig, at de ville have det lidt svært med tanken om, at jeg skulle parteres som på et andet slagteri.

På den anden side, så er jeg ved at kunne sælges som gammelt jern, eller smeltes om til et eller andet brugbart, da jeg har temmelig mange skinner og skruer i ben og hoved...  Smiley

Nå, det er måske egentlig en helt anden debat, beklager mit lille sidespring.
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hvilken sang skal spilles til jeres begravelse
« Svar #55: 14 Apr 2009, 13:35 »

De der super stille sange er jeg ikke til... Jeg vil helst begraves til Linkin Park - Leave Out All The Rest.. Delvist på grund af teksten men også fordi at det ikke er sådan en sang som man kommer til at sidde og tude over.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvilken sang skal spilles til jeres begravelse
« Svar #56: 14 Apr 2009, 16:09 »

Jeg kondolerer makker, og håber det går, selvom et dødsfald i familien er forfærdenligt. Og jeg synes det er en rigtig fin sang du har valgt. Må det blive en god dag, hvor du får sagt farvel
Logged

Boier
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Hvilken sang skal spilles til jeres begravelse
« Svar #57: 14 Apr 2009, 16:37 »

Gasolin's Stakkels Jim er skide smuk, og teksten passer faktisk også fint til en ebgravelse.
Kate Bush's Running Up That Hill, ville også passe rigtig godt.

Disco Inferno ville også passe perfekt hvis man skal kremeres. "Burn, baby burn, Disco Inferno!"
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvilken sang skal spilles til jeres begravelse
« Svar #58: 14 Apr 2009, 19:13 »

Jeg vil nok vælge en af de to følgende sange:

John Hiatt - Have A Little Faith In Me
Eric Clapton - Tears In Heaven
Logged


Arsenal Football Club


plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvilken sang skal spilles til jeres begravelse
« Svar #59: 14 Apr 2009, 19:44 »

Jeg vil nok vælge en af de to følgende sange:

John Hiatt - Have A Little Faith In Me
Eric Clapton - Tears In Heaven

Den er også bare skide god! Thumbs Up

Smuk sang i klasse A!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010