home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  1 Bruger, 1155 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Døden
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Døden  (Læst 19774 gange)
BenMusalho
Gæst

Døden
« : 10 Apr 2009, 23:27 »

Døden

Tror du på liv efter døden? Eller sker der noget efter døden? Kommer man op i himlen, eller er man bare død .. slut prut finale? Bortset fra det første spørgsmål kommer der med stor sandsynlighed ikke noget endegyldigt svar på dette, men det er alligevel spændende at snakke om. For det er, ligesom det med rumvæsener og rummet, noget, der omhandler en ting så stor, at man pludselig føler sig helt lille.. Det gør jeg i hvertfald. Wink Og i dette emne er der også noget religion - det kan vi nok få noget debat ud af.

Min ældre farmor mener, at hun kan huske sit tidligere liv, og det er der vidst mange i den alder, der mener at kunne. Jeg ved ærligt talt ikke, om jeg tror på det. På den ene side er det utroligt trist og uvirkelig at tænke på, at man pludselig ikke kan tænke mere. Det hele er mørkt.. Der må jo komme noget, ens tanker og sind kan jo ikke bare lige pludselig forsvinde? Men bliver man til et nyt menneske, bevarer man sin væremåde/hvordan man er? Jeg har aldrig rigtigt troet på Gud, og at Jesus kunne gå på vandet og alt det der. Så at man kommer i Himlen eller Helvede tror jeg heller ikke. Dog vil jeg til tider ikke tillade mig selv at tro på, at alt dette er blevet skabt ved et tilfælde. Det er simpelthen så uendeligt stort og heldigt, at det er helt vanvittigt!

Jeg har flere steder læst, at folk, der har været døde, hvorefter de vågnede op igen (blev vækket til live), har beskrevet det som at "de var i en mørk tunnel med lys for enden, som de bevægede sig ned imod. Meget interessant faktisk, for .. ja, hvorfor egentlig? xD Det må jo være et eller andet? Jeg vil enormt gerne høre jeres meninger, for jeg aner ikke, hvad jeg selv tror. At man bliver til en blomst f.eks. tror jeg heller ikke .. og kan  ikke sige hvorfor. Måske tiltaler det mig bare ikke at sidde fast i jorden i hele mit liv..
Opstemt

Men kom med jeres meninger, det kan sikkert få mine og masser af andres idéer om, hvad der sker efter livet, frem!

plutonium
Manager

Sv: Døden
« Svar #1: 10 Apr 2009, 23:32 »

Personligt tror jeg at en død er en død. Ganske enkelt. Intet liv efter døden, ingen paranormal forklaring, hverken religiøst eller lignende.

Jeg tror på, at vi består af elektriske signaler (igennem vore atomer), og når vores krop dør (hvadenten det er af vold eller fordi vores celler ikke kan dele sig længere) slukkes de elektriske impulser i hjernen, der skal sikre at vores hjerte banker og vi trækker vejret. Dvs. jeg tror på en naturvidenskabelig forklaring der siger, at når jeg er død, så nedbrydes jeg i naturen, hvilket sikrer en cirkulation i miljøet.

Det er også derfor det er vigtigt for mig at leve et liv jeg kan være tilfreds med. At jeg kan se mig i spejlet og sige, at jeg er glad for min tilværelse. For vi er her jo ikke for evigt Wink

Så altså, jeg har en 'død = endelig afslutning' holdning til døden.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Pepe
Gæst

« Svar #2: 10 Apr 2009, 23:35 »

Uha.. Døden! Godt nok et kæmpe begreb, som vi alle vel har tænkt over.
Jeg håber selvfølgelig på et liv efter døden, alt andet ville være kynisk. Er det også naivt? Måske, men man har jo lov til at drømme. Jeg er atheist, og jeg tror ikke på, at man kommer i himlen eller helvede. Måske er det bare slut, men hvad så? Er der så bare sort, og man kan ligge og tænke over tingene? Svæver man over jorden og kan følge med i hvad der sker på jorden?

Et ekstremt svært spørgsmål at tage stilling til, og der skal nok komme nogle gode debatter ud af denne tråd!

ydersog
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #3: 10 Apr 2009, 23:38 »

I modsætning til plutonium, tror jeg der er liv efter døden ..

Jeg forestiller mig at man bliver genfødt som hvad-det-nu-sku-være - men har absolut ingen chance for at huske sit/sine tidligere liv - jeg kan faktisk ikke forestille mig andet end en genfødsel efter døden..

Det er også grunden til at jeg "glæder" mig til døden.. Dette kan dog lyde ekstremt, men det er nu heller ikke heelt det jeg mener.. Jeg mener blot, at jeg glæder mig til perioden mellem mit nuværende liv og det kommende - for hvad sker der dér? Det finder jeg spændende..

Fremragende emne, BenM Smiley

Gungner
Gæst

« Svar #4: 10 Apr 2009, 23:39 »

Om der er noget efter døden, kan vi jo først endegyldigt svare på når vi er døde...
Men lad os sige at man lever mere end én gang. Hvad så hvis man dør i 2025? Bliver man så "genfødt" samme år, eller kan man blive genfødt i 2082 eller 1919? Og vil verdenskrigene stadig finde sted eller har fundet sted? Det er interessant at tænke på. Hvis man ikke bliver genfødt, er der så himmel og helvede? Hvis der findes en himmel, kan man ikke udelukke helvede. Og af de to, må helvede helt klart have flest beboere. For har du levet et liv med kun én synd, er det stadig helvede du kommer til. Jeg vil gerne tro på at der er noget efter døden, men skal jeg være ærlig, tror jeg på at når man dør er det det.

Fulham FC
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 10 Apr 2009, 23:41 »

Flabet lille tråd du her har lavet Wink
Jeg tror ikke så meget på et liv efter døden, men håber et eller andet sted at der er et liv efter døden, andet vil da være trist. Men hvis det ikke er tilfældet så er det da bare at komme ud af busken og nyde livet og lave lige det man har lyst til. (fodbold)

Caspper
Manager

« Svar #6: 10 Apr 2009, 23:41 »

Jeg tror sgu bare du enten bliver brændt op, eller rådner op i jorden. Og så er det det.

Claudio
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 10 Apr 2009, 23:43 »

Døden er i mine øjne slet ikke svært at diskutere. Det er lige til.
Vi er et produkt af millioner af års evolution - og den dag ens hjerte holder op med at slå, så er det slut i den forstand, at der ikke sker en skid Smiley
At tro på liv efter døden ophøjer mennesket til noget det ikke er!
Der er absolut ingen grund til at tro på livet efter døden, eftersom mennesker blot er kreaturer, som ikke har noget specielt formål på jorden. Jorden fortsatte med at køre rundt, selv hvis alle mennesker døde.

Et eller andet sted synes jeg, at det er useriøst at tro på livet efter døden for som sagt, så ophøjer du dét at være menneske til noget helt særligt, og vi er blot dyr med enkelte undtagelser.

Indse det, menige menneske. Dit liv betyder absolut intet for andre eller i det større perspektiv, så hvorfor ikke bare gøre hvad du kan for at DU nyder det imens du er her? Wink

Det skal lige siges, at jeg heller ikke tror på sjæl Smiley

Der er sgu da ingen, der ryger mentholsmøger

Mr-legendary
Førsteholdsspiller

« Svar #8: 10 Apr 2009, 23:46 »

I modsætning til plutonium, tror jeg der er liv efter døden ..

Jeg forestiller mig at man bliver genfødt som hvad-det-nu-sku-være - men har absolut ingen chance for at huske sit/sine tidligere liv - jeg kan faktisk ikke forestille mig andet end en genfødsel efter døden..

Det er også grunden til at jeg "glæder" mig til døden.. Dette kan dog lyde ekstremt, men det er nu heller ikke heelt det jeg mener.. Jeg mener blot, at jeg glæder mig til perioden mellem mit nuværende liv og det kommende - for hvad sker der dér? Det finder jeg spændende..

Fremragende emne, BenM Smiley
Hvordan vil du så forklare at jordens befolkning er stigende og altid har været det?

Claudio
Førsteholdsspiller

« Svar #9: 10 Apr 2009, 23:47 »

Min ældre farmor mener, at hun kan huske sit tidligere liv, og det er der vidst mange i den alder, der mener at kunne. Jeg ved ærligt talt ikke, om jeg tror på det. På den ene side er det utroligt trist og uvirkelig at tænke på, at man pludselig ikke kan tænke mere. Det hele er mørkt.. Der må jo komme noget, ens tanker og sind kan jo ikke bare lige pludselig forsvinde?

Jooo..
Tanker og idéer opstår kun via elektriske impulser i den hjerne, og når disse elektriske impulser ikke fungerer mere, er der ikke tanker. Husk på at tanker og idéer opstår kun fordi evolutionen har valgt hjernen fremfor muskler

Caspper
Manager

« Svar #10: 10 Apr 2009, 23:48 »

Om der er noget efter døden, kan vi jo først endegyldigt svare på når vi er døde...
Men lad os sige at man lever mere end én gang. Hvad så hvis man dør i 2025? Bliver man så "genfødt" samme år, eller kan man blive genfødt i 2082 eller 1919? Og vil verdenskrigene stadig finde sted eller har fundet sted? Det er interessant at tænke på. Hvis man ikke bliver genfødt, er der så himmel og helvede? Hvis der findes en himmel, kan man ikke udelukke helvede. Og af de to, må helvede helt klart have flest beboere. For har du levet et liv med kun én synd, er det stadig helvede du kommer til. Jeg vil gerne tro på at der er noget efter døden, men skal jeg være ærlig, tror jeg på at når man dør er det det.

Du siger faktisk noget meget interessant.. I tilfælde af man bliver genfødt, hvor lang tid efter ens død det så er..

Ang. dem som tror at de kan huske deres tidligere liv. Hvis de kan huske det, hvorfor kan de så ikke stave osv. som 2-3 årige? Smiley

Hvordan vil du så forklare at jordens befolkning er stigende og altid har været det?

Fordi vi laver flere børn.

cjensen94
Gæst

« Svar #11: 10 Apr 2009, 23:48 »

Har det fuldstændig ligesom dig BenM. Dog har jeg ikke en farmor der kan huske noget fra sit tidligere liv, da hun er død, eller jaé?

Claudio
Førsteholdsspiller

« Svar #12: 10 Apr 2009, 23:48 »

Hvis du tror på reinkarnation, så er dyrenes tilbagefald i antal svaret på menneskets fremgang Smiley
« Seneste Redigering: 10 Apr 2009, 23:50 af Claudio » Logged

BenMusalho
Gæst

« Svar #13: 10 Apr 2009, 23:51 »

http://www.near-death.com/evidence.html
http://da.wikipedia.org/wiki/Nærdødsoplevelse

Der er lige noget med nær-døds-oplevelser, til dem der er interesserede.

Claudio@ Hvorfor det? Det kan jo være, at det er på samme måde med andre dyr (må næsten være sådan, for hold kæft jeg har smasket mange edderkopper Opstemt), og at vi så ikke er noget specielt - hvis du forstår, hvad jeg mener. Og ja, jorden fortsætter med at køre rundt, når/hvis vi engang uddør, men i mine øjne betyder det ikke, at vi kan leve videre efter døden. Om det er med krop eller uden, ved jeg ikke, men min tro på, at det kan lade sig gøre, er der.

Mr-legendary
Førsteholdsspiller

« Svar #14: 10 Apr 2009, 23:53 »

Hvis du tror på reinkarnation, så er dyrenes tilbagefald i antal svarede på menneskets fremgang Smiley
Samme tanke strejfede mig faktisk i samme øjeblik jeg trykkede send.
Men generelt hader jeg at tænke og diskutere sådan noget her og sådan noget som universet osv.
Men det er da et meget sjovt sammentræf med flere mennesker > færre dyr mht. reinkarnation. Hvis vi får stoppet global opvarmning og stoppet dyrs uddøning, vil mængden af mennesker så være konstant? Smiley Det giver mig mylderbæ at tænke over!

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010