home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 537 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  Fremtiden.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Danmark - Rumænien. Hvem skal til EM?
Danmark.
- 4 (100%)
Rumænien.
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 4

Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint
Forfatter Emne: Fremtiden.  (Læst 20295 gange)
Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtiden.
« Svar #60: 25 Apr 2009, 20:50 »

Thanks guys.. Thumbs Up

Der kommer en update senere i aften.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


sindsygt
Gæst
 
Sv: Fremtiden.
« Svar #61: 25 Apr 2009, 20:57 »

Looking forward too.
Du er en af to blogs jeg følger med i i dette års blogkonkurrence Thumbs Up
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtiden.
« Svar #62: 26 Apr 2009, 12:57 »

Dejlige updates med flotte resultater, Zone43  Thumbs Up

Glæder mig til at høre mere fra de unge danske vikinger  Wink
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtiden.
« Svar #63: 27 Apr 2009, 17:17 »

Takker.. Den update jeg lovede forleden er på trapperne.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtiden.
« Svar #64: 27 Apr 2009, 18:12 »

2 0 0 8
Belgien (h) 4-1
Italien (u) 1-4
Finland (u) 1-1
Malta (h) 1-2

2 0 0 9
Wales (h) 4-0
Malta (u) 3-0
Albanien (h) 3-0
Spanien (h) 1-0
Litauen (h) 3-0
Slovakiet (u) 3-0
Holland (h) 2-0
Armenien (u) 1-0
Litauen (u) 2-0
Slovakiet (h) 1-0

2 0 1 0
Slovakiet (u)
Spanien (u)
Holland (u)
Armenien (h)
Evt. slutspilskamp
Evt. slutspilskamp
England (h)

Endnu et år er ovre, og et tilbage blik på 2009, viser at det år utvivlsomt har været et af de bedste for dansk fodbold. I hvert fald hos U21 landsholdet, som ikke lukkede et eneste mål ind og vandt samtlige ti opgør.

I sommeren 2008 valgte Keld Bordinggaard yderst overraskende at stoppe som U21 landstræner, men der gik kun kort tid før man havde fundet en afløser i den folkekære tidligere Brøndby- og Schalke 04 angriber, Ebbe Sand.
Ebbe Sand fik da også en rigtig flot start på sin nye karriere med en storsejr på hele 4-1 over Belgien, men i de resterende tre kampe samme år gik et eller andet helt galt, specialt i defensiven, og man tabte til Italien og miniputnationen fra Malta, mens man skuffende kun fik 1-1 med hjem fra Helsinki.

Tænkeboksen en succes.
Det betød at Ebbe Sand gik i tænkeboks, for at finde ud af, hvordan de defensive problemer kunne løses. Svaret blev en ændring af formationen. Hvor han stillede op i en 4-4-2 diamant formationen, hed formationen nu 3-2-2-1-2/5-3-2, med tre midterforsvarer, to wingbacks, to på den centrale midtbane, en offensiv midtbane og to angribere.

I dens debut mod Wales skulle den vise sig, at være startskudet på et succesfyldt år. Igen scorede man fire gange, men denne gang holdte man nullet, og tillod kun at lade waliserne komme til én afslutning; en afslutning der ikke voldte Mikkel Andersen problemer. Den tidligere AB- og Reading keeper skulle da også få et rigtig godt år på landsholdet samt hos bulgarske Litex.

Bestod to svære eksamener.
Det var først i den fjerde kamp i 2009, at taktikken skulle op til eksamen. Opgaven var spansk og hele 3.528 censorer var til stede på Farum Park. Opgaven var en hård nyser, men den bestod, da måltavlen efter kampen viste en dansk 1-0 sejr, efter Daniel Wass scorede i kampens femte minut.

Senere på året ventede endnu en eksamen, denne gang var Holland, der var opgaven. Og endnu en gang bestod man, selvom det ikke var helt fortjent, ganske som i opgøret mod Spanien. En noget ringe trøst, da A-landsholdets resultater skuffede om efteråret trods en lovende forår.

Forventninger i 2010

Med et helt igennem fantatisk 2009, er der naturligvis store forventninger til 2010. Året begynder med to træningskampe, ude mod Slovakiet og Spanien, inden den altafgørende kamp finder sted. Holland mod Danmark. En kamp der skal spilles på Amsterdam ArenA, og hvor der allerede er solgt over 10.000 billetter. Og det er til trods for, at Danmark og Holland med stor sandsynlig begge skal spille playoff om efteråret, inden EM billetterne udledes.
Slovakerne skal vinde deres tre resterende opgør med store, overbevisende cifre, mens Holland skal tabe deres to kampe, hvis Slovakiet skal med til playoff på bekostning af Holland.

 - I kampene mod Slovakiet og Spanien kommer der nok et par udskiftninger i truppen, for at teste kommende spillere af. Et par af de nuværende profiler er snart for gamle til at optræde på holdet, og derfor ser jeg kampene som en rigtig god mulighed for at prøve andre spillere af, lyder det fra Ebbe Sand i et interview med B.T., hvori han overvejer et lidt mere defensiv formation i kampen mod Holland.


1. Danmark: 6 6 0 0 12-0 18
2. Holland: 6 5 0 1 19-2 15
3. Slovakiet: 5 2 0 3 4-7 6
4. Litauen: 6 1 0 5 3-19 3
5. Armenien: 5 0 0 5 2-12 0
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtiden.
« Svar #65: 27 Apr 2009, 18:14 »

Sådan Casi Thumbs Up Det kører da bare for dig Opstemt
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtiden.
« Svar #66: 29 Apr 2009, 11:27 »

vs S L O V A K I E T
1-0 Vladimir Weiss (54', str.)

vs S P A N I E N
1-0 Bojan (6')
2-0 Guillen (75')

Det første halvleg har ikke været nogen dans på roser for det ellers så sikre U21 landshold, der via 2009 havde selvtilliden i orden inden de to opgør, det første halve år i 2010.

Således har man tabt begge kampe man har spillet, men kan prise sig lykkelige for, at der kun har været tale om venskabskampe. Trods de to nederlag hænger man dog ikke med hovedet nedad. Tværtimod har man stadig næsten i sky.

 - Selvfølgelig er ikke rart at tabe, det giver sig selv, men vi gjorde en rigtig god figur i de to kampe. I Bratislava kunne vi sagtens have vundet, men vi var uheldige, lød det fra Ebbe Sand i et interview til hollandsk tv.

Og netop ordet uheld rammer bulls eye i opgøret mod Slovakiet. For her sad man tungt på kampen, havde kontrol gennem alle kampens minutter. Men alligevel skulle der et klodset straffe til at afgøre kampen. Et straffe som Vladimir Weiss sikkert satte ind, og da de danskere spillere samtidig ikke kunne ramme det slovakiske mål, endte det med et nederlag.

 - Spanien er en verdens bedste nationer, hvad fodbold angår, og når man spiller i deres hule kan man intet forvente at få med derfra. Det gjorde vi heller ikke, da de var os klart overlegne, lød det fra Ebbe Sand omkring opgøret mod Spanien.

 - Holland er en rigtig stærk nation, og om muligt verdens bedste til at producere verdensklasse talenter. Vi har stor respekt for dem, og det bør alle også have, sluttede Ebbe Sand det hollandske interview af med.

Truppen er udtaget og alle mand står til rådighed. Men som det ses har man holdt fast i et par af de, forhåbenlig, kommende dansker stjerner; Nicolai Boilsen, Christian Eriksen og Jonas Rasmussen. Ingen af dem forventes dog at starte inde, i opgøret om første pladsen i gruppen.
Den danske opstillingen ventes at være som følger:


M. Andersen
M. Jørgensen - W. Reid - A. Bjelland
D. Wass                                 J. Juelsgaard
K. Povlsen - J. Jensen
M. Laudrup
S. Kapidzic - R. Schwartz
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtiden.
« Svar #67: 29 Apr 2009, 14:41 »

Takker, Hamster. 09 var et godt år, om 10 bliver det samme må få at vide i morgen. Hævet Øjenbryn
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtiden.
« Svar #68: 30 Apr 2009, 13:13 »

 Holland havde på forhånd sikret sig videre adgang til playoff kampene, så det var 'kun' kampen om førstepladsen i gruppen på spil, da Amsterdam ArenA lagde græs det spænende opgør, hvor over 17.000 var mødt frem.

Modsat det første opgør mellem gruppens to store nationer, så stillede hollænderne op med stærk offensiv med Aissati, Emnes og Castillion som den forreste trekløver. Formationen var den samme juletræ formation, som altid.
Den danske opstilling var som ventet, uden de store overraskelser fra start.

Og med den før nævnte store opbakning på lægterne fik Holland lagt et godt pres på de danske gæster, men den danske bagkæde stod solidt. Det gjorde den dog ikke efter knap et lille kvarters spil. For her viste 'Oranje' hvorfor de må betegnes som værende blandt de bedste til små, hurtige kombinationer. Aissati og Castillion havde taget Wijnaldum med til et par hurtige afleveringer fremad banen, hvilket resulterede i en scoring fra Castillion.

Man skulle hen på den anden side af den halve time før Danmark blev rigtig farlige, og så ikke alligevel, da Kapidzic og Schwartz skød med løst krudt denne eftermiddag i den hollandske hovedstad.
En mand der til gengæld var farlig, var Mads Laudrup. Og han skulle bringe balance i stillingen kort før pause, med et fantatisk langskud, der var uden chance for den hollandske keeper.

Det var dog ikke det sidste mål denne halvleg, for bare kort tid efter kunne Nacer Bazarite sætte hovedet på Aissatis indlæg, og så var Holland igen foran.
Der blev talt med store bogstaver i pausen, hvor også begge mandskaber foretog en udskiftning. En træt Daniel Wass blev pillet ud med Anders Randrup, mens Georgionio Wijnaldum blev afløst af Leroy Fer.

vs H O L L A N D
Geoffrey Castillion (13')
Mads Laudrup (39')
Nacer Bazarite (43')
M. Laudrup (64')

vs A R M E N I E N
S. Kapidzic (14')
B. Hamalainen (37')
J. Jensen (64')

Og de store bogstaver, som der blev talt med i pausen, skulle vise sig, at få en positiv indvirking på det danske hold. For det var helt andet hold, der kom tilbage fra pause. Og efter godt tyve minutters spil kunne Mads Laudrup kalde sig dobbelt målscorer, da han på et næsten identisk mål, fik bolden ind bag Zoen i det hollandske mål.

Herefter svingede kampen frem og tilbage, men som enden nærmere stillede begge mandskaber sig tilfredse med en pointdeling via 2-2. Og det skulle da også blive kampens resultat, og af den grund er Danmark sikre på førstepladsen i gruppen.

Farum Park lagde græs til Danmarks sidste kamp i denne kvalifikation, hvor bundholdet fra Armenien var på besøg. Og skulle man forklare kampen via et vejskilt, så ville ensrettet være passende. For Armenien havde dårligt bolden på den danske banehalvdel, mens danskerne kunne holde skudtræning. Sanel Kapidzic, Brian Hamalainen og Jesper Jensen endte med at komme på måltavlen denne lune sensommer aften i det nordsjællandske.

Danmark skal møde Rumænien i to yderst vigtige playoff kampe. Danmark har hjemmebane fordelen i det første opgør.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


DavideSanton
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fremtiden.
« Svar #69: 30 Apr 2009, 13:30 »

Så vil jeg sgu lige komme med en kommentar, jeg har været en hemmelig læser indtil nu Smiley

Men jeg synes det er en rigtig god blog du har gang i, Jeg synes du skriver rigtig godt og bliver fanget når man læser det, men jeg kunne godt savne lidt billeder, men det er vel en smagssag?

Men alt i alt en en rigtig god blog, med nogle rigtige fornuftige resultater, jeg håber og tror på du slå Rumænien ud Smiley
Jeg har bare lige et lille spørgsmål, plejer gruppevinderen ikke at gå direkte videre til VM/EM?

KUTGW Thumbs Up
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtiden.
« Svar #70: 30 Apr 2009, 16:28 »

Så kigger man på kalenderen og ser, det er sidste dag i dag.. Har ikke meget tid, så må bare 'nøjes' med at skrive resultaterne fra 2010s resterende kampe:

(h) vs. Rumænien 3-2
(u) vs. Rumænien 0-1 (Rumænien videre på reglen om udebane mål)
(h) vs England 1-2

Tak for konkurrencen i år, drenge. Og tak til dem der har fulgt med her gennem måneden. Må den bedste mand vinde. Thumbs Up

@ Hatt: Tak for kommentareren. Jeg regnede også med at gruppe vinderen gik direkte videre, men reglerne er åbenbart ændret. Skuffet

Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtiden.
« Svar #71: 30 Apr 2009, 16:35 »

Sådan Casi! Kys *klap klap klap...*
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fremtiden.
« Svar #72: 30 Apr 2009, 18:02 »

Flot arbejde med bloggen gennem måneden, lidt trist at du måtte afslutte, som du gør, men livet kan jo nogle gange komme i vejen Wink
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremtiden.
« Svar #73: 30 Apr 2009, 19:03 »

Tak for kommentar, drenge.

Også vil jeg lige citere en af mine konkurranter, Nibali: "Stem efter hvilken blog der var bedst - ikke efter brugeren." Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010