home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
10 Sep 2025, 20:45 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23606
  0 Brugere, 761 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  #40# The Sons – Survival secured and five years comes to an end.
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint
Forfatter Emne: #40# The Sons – Survival secured and five years comes to an end.  (Læst 58850 gange)
jstoffer
Reserveholdsspiller

#35# The Sons – We’re famous and here to prove that we belong in the SPL
« Svar #90: 28 Apr 2009, 13:58 »

We’re back in the top of Scottish football.

Så er klubben endelig tilbage i toppen af poppen, indenfor fodbold i Skotland. Den kommende sæson bliver utrolig svær og vi er kæmpe favoritter til at rykke ned. Ifølge medierne er det os og Kilmarnock der kommer til at slås om den knap så eftertragtede position, som nedrykker. Kun én klub rykker ned, men efter 33 kampe kommer der et nedrykningsslutspil, hvor de seks nederste møder hinanden. Men jeg håber på at vi kan slippe for at kæmpe med her, lidt ambisiøst, men sådan er jeg jo. Men for at klare frisag, skal vi vinde over de ringeste hold i ligaen. Jeg må også sige her, at jeg skider en hatfuld på det opstillede lønbudget, vi skal satse og det gør jeg så. Jeg håber bare at jeg kan retfærdiggøre de store udgifter og dette kan kun gøre ved, at sikre vores overlevelse, så jeg krydser alt hvad der krydses kan i den kommende sæson.

Rocky start for the sons.

Vi spillere ikke med i Challenge cuppen i år, men vi er stadigvæk med i League cuppen og den skotske cup. I ligaen skal vi op mod Kilmarnock som det første hold og der skal simpelthen en sejr i hus her og en sådan start vil kunne booste moralen på holdet helt vildt. Men som sagt så kan vi næsten kun overraske, så lad os da gøre det drenge.

Vores første kamp i sæsonen var i League cuppen mod Queen’s park og de blav da sat på plads. Vi slog dem med hele 4-0, så det var jo en super start. Men desværre kunne vi ikke overfører det til ligaen. Vi startede med at tabe en meget vigtig kamp, nemlig den mod Kilmarnock. Det var ikke et kæmpe nederlag, men det var bare ikke godt nok efter min mening. Dog lykkedes det os at få vores første point i Premier League mod Dundee. Det var dog kun det ene det blev til, men det var vores første, så lidt sejt. Desværre tabte vi den efterfølgende kamp til Hearts, men de var så også de forsvarende mestre. Partick Thistle var bare et bump på vejen til næste runde af League cuppen. Vi tabte selvfølgelig til Celtic, men vi var faktisk godt med i første halvleg og kom på 1-1. Derefter gav de os en ordentlig en på hatten. Men vi rejste os og slog Inverness CT, med dejlige 3-1. Det var fantastisk og jeg var stolt af drengene, men desværre fejlede vi lidt herefter. Vi tabte til Motherwell hele to gange i træk og med samme cifre. Det var lidt nedslående for os og det betød også at vi var færdige i League cuppen. Vi tabet yderligere engang og denne gang var det til St. Mirren og igen var marginalerne imod os. Det har været sådan at i de første otte kampe, at vi manglede det sidste for at vinde, men vi sluttede da af med at spille 1-1 mod Hibernian, så vi sluttede da nogenlund af. Så efter de første otte kampe ligger vi 11’er lige overstregen. Det er tæt i bunden, rigtig tæt og det bliver meget spændende og om vi kan forbedre på positionen.

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller

#36# The Sons – Now we’re finally here so let’s play.
« Svar #91: 28 Apr 2009, 14:15 »

We’re not last and that’s comforting.

Vi kom nogenlunde fra start i vores første sæson i Premier League, men jeg er jo aldrig tilfreds. Vi har haft problemer med at finde os til rette og det kan skyldes sikkert, at vi er rykket ganske hurtigt op uden de vilde stop. Men jeg trøster da mig selv med, at vi ikke ligger sidst efter de første kampe. Men jeg vil gerne længere op i tabellen, da mit håb for sæsonen er at undgå nedrykning. Men som jeg tidligere har sagt, så regner alle med at vi rykker ned og jeg vil gerne bevise at det er her vi høre til. Men lad os få nogle flere kampe gennem maskinen inden vi siger mere..

Let’s kick it up a notch.

Hvis vi skal længere op i tabellen, så skal der andre boller på suppen. Vi skal frem på banen og presse på, noget der kan koste lidt mål, men jeg tror ikke at defensiv fodbold kan skabe noget som helst. Min filosofi har fået os hertil og nu skal vi virkelig fuldfører det. Jeg har ændret taktikken til at være en 4-2-3-1, med offensive backs og med aggressive fløje. Vi skal frem af, men denne taktik er dog mest brugt på hjemmebane.

Vi træder først ind i den skotske cup efter nytår og derfor har vi kunne koncentrere os fuldt ud om ligaen. Men det der koncentration er vist ikke noget vi bruger her i Dumbarton, for vi tabte simpelthen 7 ud af 11 mulige kampe. Det var fandeme skidt. Vi kan dog bryste os med at vi sejrede mod Kilmarnock, men desværre tabte vi point til vores nærmeste modstander, nemlig Inverness CT. Det er frustrerende at sidde på bænke og se ens spillere have så mange chancer, uden at score. Vi har tit flest chancer indenfor rammen, men vi har bare ikke kunne score. Men vi kom rigtig godt igen i årets sidste tre kampe. Vi spillede kun uafgjort, men vi fandt da frem til målet. Det vilde ved kampene mod St. Mirren og Aberdeen var, at vi kom bagud med 3-0 i begge kampe, men formåede at vende kampene igen. Jeg ser det som et tegn på, at vi er ved at komme i form og indfinde os i denne liga. Men efter et halv år i Premier League, så er vi endt på den skide 12 plads og vi hænger med røven i vandskorpen. Sammen med Inverness CT er vi ved at blive isoleret i bunden og det er lidt overraskende, ikke at vi er ligger her, men at de ligger hernede, for de er tippen til at ende otter. Men vi har meget at hente, så vinteren skal nok bruges på at hente forstærkninger så vi kan få skuden vendt.

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

TBM_DK
Førsteholdsspiller

Sv: #36# The Sons – Now we’re finally here so let’s play.
« Svar #92: 28 Apr 2009, 17:18 »

Det er sørme svært ud i år. men jeg krydser helt sikkert mine fingre for, at du skal klare frisag og blive oppe.

Det er nogle flotte updates både på det skriftlige plan og på den måde den er sat op Wink

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

jstoffer
Reserveholdsspiller

Sv: #36# The Sons – Now we’re finally here so let’s play.
« Svar #93: 28 Apr 2009, 20:52 »

Det er sørme svært ud i år. men jeg krydser helt sikkert mine fingre for, at du skal klare frisag og blive oppe.

Det er nogle flotte updates både på det skriftlige plan og på den måde den er sat op Wink

Ja det ser ikke helt nemt ud, men jeg har stadigvæk håbet.

Jeg vil gerne takke for de rosende ord og er glad for du kan lide mit set up. Det har også været længe undervejs. Jeg har tit selv været i tvivl om det skriftlige, så jeg er glad for du nævner det. Så tusind tak...

Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller

#37# The Sons – Damn, we in at tight spot
« Svar #94: 28 Apr 2009, 23:00 »

I’m confused and conflicted.

På trods af de dårlige resultater, så er der stadigvæk interesse for min person. Newcastle fyrede deres manager og jeg fik tilbudt posten. Jeg ville få 100 doblet min løn, 15.000.000 € til transfers og 1.000.000 € til løn om ugen. Det var fandeme et godt tilbud, jeg var så tæt på at sige ja. Det kunne jo havde været pisse fedt og så lå de jo i Premier League i England, det bliver jo ikke større. Men jeg sagde nej og var egentlig ked af jeg ikke tog imod. I ugerne efter blev jeg kædet sammen med Wolfsburg i Tyskland og Hearts her i landet, men jeg nægtede en hver interesse. Det er hårdt at sige nej til den slags ting, men jeg er ikke færdig her. Men det kan da være jeg bliver fyret pga. den dårlige placering, men sådan noget vil jeg ikke tænke på nu.

Transfermarkedet

Vi hentede mange spillere ind i sommers og der var nogle gode spillere iblandt, men de har ikke kunne slå til. Derfor har jeg kigget godt på markedet og kigget direkte efter gratis spillere som ville kunne hæve niveauet. Men som altid så skal der spillere ud når folk skal ind.
Transfers ind:

Óscar López – Back fra Murcia - Free
Zoltan Stieber – Fløj fra Koblenz - Free
Stanley Aborah – Fløj fra Lierse - Free
Salvatore D’Élia – Back fra Juventus - Free
Johan Eiswohld – Central midt fra Helsingborg - Free
Transfers ud:

Nir Mantsur– Solgt til M.Tel-Aviv – 1.000.000 €
Nacho Novo – Solgt til Bohemians – 30.000 €
Igor – Solgt til Talavera – 28.000 €
Jonathan Yule – Solgt til Queen’s Park - Free
Liam Amos – Kontrakt opsagt
Gary Inglis – Kontrakt opsagt
Daniele Giordano – Kontrakt opsagt
Gary Miller – Kontrakt opsagt
Harry McGregor – Kontrakt opsagt

Vi har hentet nogle relativt kendte spillere ind og jeg håber virkelig de kan hæve niveauet, hvis ikke vi gør det så rykker vi sgu ned. Jeg har valgt at opsige fem spilleres kontrakter, da de bidragede med absolut intet. Tre af dem var målmænd som vi hentede ind i sin tid og meningen var at de skulle havde overtaget målmandsposten, men de udviklede sig aldrig. Det kan skyldes at vores faciliteter er af samme standart som de gamle motorvejs lokummer. Jeg tror faktisk en pind over et hul, hvor man kan skide ville være en opgradering. Det er ikke imponerende faciliteter vi er i besiddelse af her, men jeg håber det bliver bedre. Men med de nye forstærkninger så tror jeg bestemt at vi kan komme over stregen.

Fixtures.

Desværre ligger vi i den allertungeste ende af SPL feltet og det er noget vi skal have ændre på her i foråret. Man kan ikke just sige at det ser positivt ud, men jeg er sgu ikke komme her for at tabe, så nu skal drengene gribe deres boller og give den gas. Vi er ikke kommet hertil ved at ligges os ned og dø, så alt andet en overlevelse i denne liga vil være en fiasko, for mig i hvert fald. Så nu må vi altså til at få viljen til at sejre.

Men men men. Det kan godt være jeg har viljen til at vi skal ud og vinde, men holdet ser ikke ud til at have moralen. Dette kan ses ud fra at vi tabte seks ud af de otte kampe vi har været igennen. Jeg er meget skuffet over at vi ikke har kunne præstere bedre. Det kan jo ikke passe det her, er vi nået her til, for så at smide håndklædet i ringen. Jeg har forståelse for at vi ikke kan slå Rangers, Celtic og Hearts, men hold som Hibernian, Kilmarnock og Dundee burde vi i det mindste spille uafgjort mod. Det lykkedes os kun at få det ene point med fra kampen mod Falkirk. Det er dog en positiv ting  der skal fremhæves og det er vores flotte sejr mod vores konkurrent i bunden, Inverness. Vi slog dem fandeme 2-1 på hjemmebane og det betød jo an vi minimerede deres forspring. Set i det store perspektiv, så er vi endnu tættere på at sikre vores overlevelse, men vi skal lige hente de sidste fire point også. Der skal godt nok nogle point på kontoen i de sidste seks kampe. Hvis ikke vi er tættere på dem efter de kampe, så bliver det svært, for de kampe i nedrykningsspillet bliver bestemt ikke nemme. Desværre sluttede vi af med at tabe med hele 5-0  til Celtic, ikke noget der lige frem giver moral.

Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller

#38# The Sons – Oh my poor nerves. It’s too close.
« Svar #95: 29 Apr 2009, 22:02 »

Vi nærmer os afslutningen.

Man kan jo ikke just kalde vores sæson for en blændende succes. Vi er kommet sådan okay fra start, men vores larmende mangel på erfaring, har været afgørende. Vi har jo skulle tilpasse os ret hurtigt til forskellige divisioner og tror vi er rykket op for hurtigt. Men jeg tror stadigvæk på det og vi skal bare kæmpe videre. Jeg har dog mistet troen på lidt af spillerne, så jeg har igen hentet lidt rutinerede spillere ind, for at hjælpe med afslutningen på sæsonen. Vi har tilknyttet Patrick Mtiliga(SønderjyskÉ), Fouad Idabdelhay(NAC Breda) og Mario Götze(Dortmund), på et årige kontrakter. Største profil er Mtiliga og jeg regner med, at han kan give stabilitet på venstre kanten. Nu kan kun tiden og fodbold guderne være med at vise om vi klare den.

Nearing the end.

Vi mangler kun at spille 6 kampen inden nedrykningsslutspil let begynder og jeg ser gerne at vi kommer rimelig godt igennem de her kampe og derved sikre et godt udgangspunkt. Det eneste problem er at vi skal op mod Motherwell, Rangers og Aberdeen, hold som vi altid har haft svært ved. De andre tre er heller ikke nemme, men jeg ser muligheder for point i dem, så der skal virkelig koncentration til nu.

Vi skulle først op mod Motherwell ude og de har jo før skabt problemer. De kom da også planmæssigt foran, men vi slog igen og så der stod 1-1. Men desværre mistede vi koncentrationen og de scorede yderligere to mål, men Patrick Kristensen og Kasper Povlsen ville det anderledes og sådan endte det med at vi fik det ene point. Det var en udmærket start på disse kampe, men imod Aberdeen kom vi da hårdt ned på jorden igen, fandeme trælst. Men vi kom ovenpå igen mod Hibernian og endnu et point kom i kassen. Desværre virker det til at vi ikke kan præstere på hjemmebane, men i det mindste tabte vi kun med 2-1 til Rangers. Så i bund og grund var resultatet godt. Herefter tog spillerne sig sammen og leverede to fantastiske udekampe for os. Først spiller vi uafgjort mod St. Mirren og det er bare fedt, vi kan bruge alle de point, som vi kan skrabe sammen, så jubii. Men det bedste resultat var nok vores sejr mod Falkirk. Vi vandt sgu 1-0 og derved fik vi en kæmpe point høst, det er længe siden vi har hentet så mange point. Med den fantastiske slutspurt er vi kun et skide point efter Inverness, så nu skal vi bare frem på banen og så vinde nogle kampe og så bliver vi her sgu.

Månedens blog Juli 2010.

Dusty78DK
Manager

Sv: #38# The Sons – Oh my poor nerves. It’s too close.
« Svar #96: 29 Apr 2009, 22:08 »

3 - 3 ude mod Motherwell er alligevel et rigtig godt resultat

Hmmm ... jeg er lidt forvirret, troede du bare rykkede direkte ned nu. Jeg har heller ikke spille skotsk fodbold siden CM2, så du må lige hjælpe mig lidt  Wink

jstoffer
Reserveholdsspiller

« Svar #97: 29 Apr 2009, 22:15 »

Hmmm ... jeg er lidt forvirret, troede du bare rykkede direkte ned nu. Jeg har heller ikke spille skotsk fodbold siden CM2, så du må lige hjælpe mig lidt  Wink

Efter 33 kampe bliver feltet delt i to. Herefter skal man så møde hinanden en gang. Altså, jeg skal møde nr 7, 8 ,9, 10 og 11 endnu engang. Så jeg har stadigvæk en chance Smiley

Månedens blog Juli 2010.

Yessir
Manager

« Svar #98: 29 Apr 2009, 22:16 »

Som du kan se på screenshotet, er ligaen nu delt op i mesterskab/europæisk plads slutspil, og bundplacerings slutspil. Så skal holdene i hver gruppe møde hinanden på kryds og tværs en gang. Håber det gav mening  Smiley
Sidstepladsen rykker stadig direkte ned, så vidt jeg ved.

jstoffer
Reserveholdsspiller

« Svar #99: 29 Apr 2009, 22:19 »

Som du kan se på screenshotet, er ligaen nu delt op i mesterskab/europæisk plads slutspil, og bundplacerings slutspil. Så skal holdene i hver gruppe møde hinanden på kryds og tværs en gang. Håber det gav mening  Smiley

Det er nemlig 100 % rigtigt.

Månedens blog Juli 2010.

Yessir
Manager

« Svar #100: 29 Apr 2009, 22:23 »

Det er nemlig 100 % rigtigt.

Hehe så lige du havde svaret på det før mig, men damnit om min graven i hukommelsen skulle gå til spilde  Grin

Anyway fantastisk blog. Stille, men fast læser her  Wink

Dusty78DK
Manager

« Svar #101: 29 Apr 2009, 22:25 »

Så blev jeg så meget klogere. Det er næsten lige så indviklet som Serie B i Italien  Wink

Yessir
Manager

« Svar #102: 29 Apr 2009, 22:32 »

Så blev jeg så meget klogere. Det er næsten lige så indviklet som Serie B i Italien  Wink

Arhhh. Nu strammer du den  Opstemt

Bonusinfo:
Den skotske model, er i øvrigt en der bliver taget op med jævne mellemrum, når den danske ligamodel skal diskuteres

jstoffer
Reserveholdsspiller

« Svar #103: 29 Apr 2009, 22:34 »

Arhhh. Nu strammer du den  Opstemt

Bonusinfo:
Den skotske model, er i øvrigt en der bliver taget op med jævne mellemrum, når den danske ligamodel skal diskuteres

Ja det er rigtig. Kan godt huske at de har diskuteret den i den forbindelse.

Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller

#39# The Sons – Now or never!!
« Svar #104: 29 Apr 2009, 23:41 »

Five strikes and we are out.

Jeg er godt nok spændt nu. Hvis vi bare kan få lidt point i de her fem kampe og så er endnu en sæson i SPL hjemme. Men det bliver ikke nemt, men jeg håber at vi kan ride videre på den bølge af point vi startede i de forrige kampe. Men nemt, bliver det sgu ikke. Jeg ved at jeg lyder lidt som en ”broken record”, men jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal kunne forklare mig. Det er bare svært og så venter jeg bare på at vi kan komme videre. So let’s do that.

Fem vind og forsvind kampe.

Det her bliver fem hårde kampe. Point er den vigtigste opgave vi har og det er lige meget om det er 1 eller 3. Vi skal bare have flere end Inverness og så er jeg glad. Håber så meget at vi får en sæson mere, syntes at vi har mere at bevise på det her plan. Vigtigste kamp bliver nok ude mod Inverness, den kan vende hele skidtet.

Første prøvelse var ude mod Hibernian, men vi havde ikke en chance. Du tæskede det ene mål ind efter det andet og vi kunne intet gøre, så her fik vi da ikke nogen hjælp. I de to efterfølgende hjemmekampe spillede vi nogle meget tætte kampe. Fremgangsmåden var egentlig meget ens, de kom foran, vi udlignede, men scorede indenfor de sidste par minutter. Vi valgte så også at give begge hold en stor fordel, nemlig at forære dem begge et straffe. Så nu var vi 0 for 3. Næste kamp var den mest afgørende af dem alle, nemlig udekampen mod Inverness. Kampen var meget lige hele vejen igennem og begge parter havde mange chancer, men vi var bare den tand bedre og efter 31 minutter scorede Andreoni det forløsende mål. Vi kæmpede for at holde nullet og det gjorde vi sgu. Vi er nu på den dejlige 11 plads og et point foran Inverness. Det er jo for vildt, det her comeback. Sidste kamp i sæsonen var hjemme mod Dundee og vi skulle bare sørge for at spille en god kamp, samtidig med at Inverness ikke vandt deres. De mødte Hibernian, så jeg følte mig meget tilfreds. Efter 45 minutter var Inverness bagud med 3-0 og vi var på 0-0, så det jo godt ud. Vores kamp endte med 0-0 og derfor var Invernes – Hibernian kampen meget vigtig. Resultatet blev 3-1 til Hibernian og det betød jo at vi stadig er et PREMIER LEAGUE HOLD.

*They almost destroyed us BUT WE ARE STILL HERE*

Månedens blog Juli 2010.

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010