home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 464 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  (Resume) Tottenham - To Dare Is to Do
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 Udprint
Forfatter Emne: (Resume) Tottenham - To Dare Is to Do  (Læst 40168 gange)
Dalle75
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (2. semifinale) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #105: 19 Apr 2009, 09:18 »

Fantastisk spændende kamp....mine negle er helt bidt ned Shockeret

Tillykke med finalepladsen!!

Jeg faldt dog over en utrolig sjælden stavefejl fra din side:

Vidic bliver sendt af sted, Woodgate jagter ham og fælder ham, Woodgate var tæt på at være bagerste mand, men slipper helt ufatteligt uden advarsel og SAMTIDIG FLØTER Howard Webb KAMPEN AF efter 97 minutters spil.


Men ellers håber jeg at der kommer en update senere i dag Thumbs Up
Logged

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (2. semifinale) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #106: 19 Apr 2009, 11:18 »

Tak for de mange rosende ord alle sammen, det er lækkert I følger med og gider at kommentere en gang imellem, det hjælper rigtig meget på lysten  Thumbs Up

Fantastisk spændende kamp....mine negle er helt bidt ned Shockeret

Tillykke med finalepladsen!!

Jeg faldt dog over en utrolig sjælden stavefejl fra din side:
Men ellers håber jeg at der kommer en update senere i dag Thumbs Up

Tak, Dalle75 og tro mig, jeg sad også med nerverne ude på tøjet, men det gik og nu skal vi simpelthen besejre Portsmouth i finalen  Opstemt

Jeg har rettet fejlen og tak for hjælpen. Jeg når desværre ikke en update i dag, da jeg skal til konfirmation mere eller mindre hele dagen, men jeg håber, jeg har en update omkring februar klar i morgen, da jeg netop har færdigspillet den måned.  Peace

Endnu en gang takker jeg får de mange rosende ord  Thumbs Up
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Feb. 09) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #107: 21 Apr 2009, 20:56 »


Februar 2009
- Har Spurs udviklet sig til et cup-hold?


Palacios og Keane grundlagde sejren

24. kamp i Premier League fra Reebok Stadium, Bolton
Bolton (16) - Tottenham    1-3   (0-2)
0-1 Wilson Palacios (30)
0-2 Robbie Keane (straffe, 40)
1-2 Ariza Makukula (48)
1-3 David Bentley (71)

MOM: David Bentley, Tottenham (8.2)
Tilskuere: 18.153

Spurs har haft det svært på udebane i de seneste opgør i Premier League, men den stime fik de vendt mod et tamt Bolton mandskab på Reebok Stadium.
På trods af den resultatmæssigt klare sejr, havde gæsterne det svært mod et godt organiseret Bolton hold. Efter en jævn trist første halv time skete der endelig noget og heldigvis for Spurs, var det i Boltons straffesparksfeltet . Wilson Palacios tog chancen fra kanten af feltet og med lidt assistance fra Keane blev bolden sendt i nettet.
Robbie Keane var også impliceret i Tottenhams anden scoring, da han sikkert omsatte et straffespark begået mod David Bentley ved at banke den op i det ene målhjørne uden chance for Jaaskelainen.
Kort inde i anden halvleg bragte Makukula spændingen tilbage i opgøret ved at reducere, men selvom hjemmeholdet havde gode chancer til at udligne blev det kampens spiller David Bentley, der afgjorde kampen ved at score til slutresultatet 3-1 med små tyve minutter igen.
 


Bentley blev helten i overtiden

25. kamp i Premier League fra Goodison Park, Liverpool
Everton (11) - Tottenham    2-2   (2-1)
1-0 Tim Cahill (7)
1-1 Darren Bent (18)
2-1 Joseph Yobo (28)
2-2 David Bentley (90+5)

MOM: David Bentley, Tottenham (8.2)
Tilskuere: 39.791

Der var blæst til angreb på Goodison Park af et uhyre veloplagt Everon mandskab, men det lykkedes alligevel for Tottenham at stjæle et point til allersidst.
Kampen startede ellers yderst uheldigt for Spurs med en tidlig scoring til hjemmeholdet ved Tim Cahill efter et mindre kiks i forsvaret af Jonathan Woodgate. Værterne var meget offensive, hvilket gav udeholdet nogle chancer på kontraangreb i starten af kampen og det var en af disse Darren Bent udnyttede efter 18 minutters spil og udlignede til 1-1.
Glæden varede dog ikke længe, nærmere betegnet 10 minutter, så var hjemmeholdet igen foran og denne gang var det efter et hjørnespark, hvor Joseph Yobo nåede højest og sikkert headede Everton i front.
Efter føringsmålet af Yobo faldt kvaliteten i kampen og der blev længere og længere imellem chancerne. Everton var stadig det bedste hold, men den største chance tilfaldt Totteham, men skarpheden manglede hos Darren Bent.
Spurs satsede mere og mere offensivt i den sidste del af kampen og dybt inde i dommerens tillægstid blev de belønnet. Robbie Keane centrede bolden fra højre og David Bentley sendte den køligt forbi Tim Howard i Everton målet til slutresultatet 2-2, hvilket ikke var helt fortjent.



O’Hara sendte Spurs videre

FA Cup – 5. runde fra White Hart Lane, London
Tottenham – W.B.A.    1-0   (1-0)
1-0 Jamie O’Hara (12)

MOM: Gianni Zuiverloon, W.B.A. (7.5)
Tilskuere: 35.217

Lodtrækningen til FA Cuppens femte runde var ganske fornuftig for Tottenham. De havde hjemmebane mod et af de svagere hold i Premier League, W.B.A og forskellen var også tydelig på banen, men ikke så meget på måltavlen.
Kampen var ikke særlig velspillet, men det skyldes efter alt at dømme den meget defensive indstilling som gæsterne fra West Bromwich kom til London med. Heldigvis for hjemmeholdet fik Jamie O’Hara scoret efter bare 12 minutter og han endte med at blive matchvinder med denne fuldtræffer.
I 6. runde skal Tottenham møde endnu et Premier League hold i form af Middlesbrough, der også kommer på besøg på White Hart Lane.










UEFA Cup
1. kamp i 1. knockoutrunde
White Hart Lane, London







Tottenham – Glasgow Rangers   1-0   (1-0)
1-0 Jonathan Woodgate (15)


MOM: Jonathan Woodgate, Tottenham (7.7)
Tilskuere: 36.286

Der var blevet skrevet og fortalt meget op til dette britiske møde i UEFA Cuppen og selvom det kun blev til en sejr på en enkelt scoring til Spurs, så var der meget stor forskel på de to mandskaber.
Kampens enlige mål blev sat ind af midterforsvarer Jonathan Woodgate og ikke overraskende var det på hovedstød efter et hjørnespark. Hjemmeholdet og især Woodgate havde i løbet af kampen flere gode muligheder for at sikre sig et endnu bedre udgangspunkt til returopgøret, men en blanding af uheld og godt målmandsspil af Alan McGregor betød, at Tottenham måtte nøjes med en spinkel sejr.
 


Lampard sænkede Spurs

26. kamp i Premier League fra White Hart Lane, London
Tottenham – Chelsea (5)    0-1   (0-0)
0-1 Frank Lampard (56)

MOM: Nicolas Anelka, Chelsea (7.5)
Tilskuere: 36.282

Et London derby, hvor der blev kæmpet om hver eneste centimeter på banen, men desværre for Totteham endte de som tabere i en kamp, der kunne være gået begge veje.
Første halvleg var meget jævnbyrdig og det blev da også kun til ganske få afslutninger fra begge mandskaber, hvor Robbie Keane havde den største chance for hjemmeholdet, mens Salomon Kalou havde gæsternes bedste tilbud.
Første reelle chance i anden halvleg gav også en scoring. Nicolas Anelka stak af på højrekanten og fandt Frank Lampard på midten, som tæt under mål udplacerede Gomes i Spurs målet.
Det blev ikke til ret mange chancer i resten af halvlegen, men det havde ikke været helt ufortjent, hvis hjemmeholdet havde fået det ene point uden af anstrengelserne.









UEFA Cup
2. kamp i 1. knockoutrunde
Ibrox Stadium, Glasgow







Glasgow Rangers – Tottenham   1-2   (0-1)
0-1 Jonathan Woodgate (9)
1-1 Kris Boyd (63)
1-2 Jonathan Woodgate (74)

MOM: Jonathan Woodgate, Tottenham (8.8)
Tilskuere: 49.644

Tottenham videre med en samlet målscore på 3-1

Udgangspunktet til dagens returopgør på Ibrox Stadium var godkendt for Tottenham og efter 90 minutter havde de også sikret sig videre adgang i UEFA Cuppen.
Det startede fantastisk for gæsterne med en scoring allerede efter ni minutter af Jonathan Woodgate efter et hjørnespark, præcis som han også gjorde det i det første opgør. Første halvleg var en ret jævnbyrdig affære, hvor begge mandskaber havde chancer til at score mål.
Billedet var det samme efter pausen med chancer i begge ender, men denne gang var holdene lidt bedre til at udnytte dem. Først fik hjemmeholdet fornyet optimisme, da Kris Boyd udlignede efter 63 minutter.
Der gik dog ikke mere end ti minutter før optimismen igen blev punkteret og for tredje gang i de to kampe, var det Jonathan Woodgate, der fandt vej til nettet, hvilket naturligvis gjorde ham til den helt store helt for Tottenham.
Modstanderen i næste runde bliver spanske Valencia, hvor første kamp spilles på Mestalla.




Premier League efter 26 kampe


Logged

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: (Feb. 09) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #108: 21 Apr 2009, 23:37 »

helt fantastisk opsætning. Man kan godt se at du giver den gas med det grafiske. fandeme iorden.

Ok resultater. ser frem til at du napper 1-2 af cupperne,samt forhåbenligt kommer i CHL næste sæson, selvom det ser en anelse svært ud.

En af mine favoritter, hvis ikke den største til at vinde konkurrencen
« Seneste Redigering: 21 Apr 2009, 23:41 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Feb. 09) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #109: 22 Apr 2009, 17:13 »

Flot sat op og fornuftige resultater. Tror dog du kan komme højere op i tabellen, men dejligt at se Arsenal ligger nummer 1 Thumbs Up
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Feb. 09) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #110: 22 Apr 2009, 21:36 »

helt fantastisk opsætning. Man kan godt se at du giver den gas med det grafiske. fandeme iorden.

Ok resultater. ser frem til at du napper 1-2 af cupperne,samt forhåbenligt kommer i CHL næste sæson, selvom det ser en anelse svært ud.

En af mine favoritter, hvis ikke den største til at vinde konkurrencen

Mange tak for de pæne ord, Alfster  Thumbs Up

Jeg håber på en triumf i Carling Cuppen og så på en god stime i UEFA Cuppen, men det kommer an på lodtrækningen  Peace

Er glad for du ser mig som en af favoritterne i dette felt af fremragende blogs  Thumbs Up

Flot sat op og fornuftige resultater. Tror dog du kan komme højere op i tabellen, men dejligt at se Arsenal ligger nummer 1 Thumbs Up


Mange tak, AFC - men det er da det helt forkerte London hold, der ligger nummer 1  Peace
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CC Finalen) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #111: 23 Apr 2009, 19:35 »


Carling Cup Finalen 2009
- Kan Spurs forsvare titlen?


Tottenham

MM: Gomes
FH: V. Corluka
FV: Benoit Assou-Ekotto
FC: Michael Dawson
FC: Ledley King
MH: David Bentley
MV: Giovani dos Santos
MC: Luka Modric
MC: Wilson Palacios
Bo: Jermain Defoe
Bo: Robbie Keane

Portsmouth

MM: David James
FH: Noé Parmarot
FVH: Djimi Traoré
FC: Linvoy Primus
FC: Sylvain Distin
MH: Glen Johnson
MV: Armand Traore
MC: Angelos Basinas
MC: Arnold Mvuemba
Bo: Peter Crouch
Bo: Dave Nugent
De forsvarende mestre fra Tottenham er favoritter i dagens Carling Cup finale mod Premier League rivalerne fra Portsmouth.
Ser man nærmere på de to holds vej til finalen har Tottenhams vej nok været den sværeste, men de har samtidig været det hold i turneringen med de bedste præstationer.  De har besejret Derby, Liverpool, Middlesbrough og Manchester United på deres vej til finalen.
Portsmouth har ikke været uheldige på deres vej til Wembley. De startede med at besejre Charlton og Stoke uden de store problemer, men både i kvartfinalen mod Everton og efter de to semifinaler mod Manchester City skulle de ud i straffespark for at komme videre.

 Det er altid sjovt at vinde titler og et titelforsvar ville være fantastisk for os!
- David Ginola, Tottenham

En sejr i finalen giver samtidig adgang til Europa og den chance skal vi udnytte!
- Glenn Hoddle, Portsmouth


Første halvleg

Redningsmanden David James
15 min.: Vi har rundet det første kvarter på Wembley og der er ikke sket meget i kampen indtil videre.
Begge hold er meget forsigtige i deres spil og det er kun blevet til enkelte langskudsforsøg fra Spurs, mens Portsmouth stadig har deres første afslutning til gode.

27. min.: Forsigtigheden er stadig i højsædet hos de to mandskaber. Tottenham har fået tilkendt frispark på et farligt sted og det er David Bentley, der står klar ved bolden. Han går til bolden…. men den går lige forbi målet, men kun fordi Mvuemba retter skuddet af undervejs, så det ender med et hjørnespark.
Ledley King kommer godt op ved hjørnesparket, men forsøget bliver reddet flot af David James i Pompey målet. To store chancer til Tottenham og meget karakteristisk opstod de ved dødboldsituationer.

40 min.: Vi nærmer os pausen og de 90.000 tilskuere på Wembley er fortsat i højt humør, men der er kun et hold på banen i øjeblikket og det er de forsvarende mestre fra Tottenham.
Portsmouth skaber absolut intet, men samtidig er de godt organiseret, hvilket gør det svært for Spurs at komme til andre afslutninger end langskud.

45. min.: Pause på Wembley og fortsat 0-0 efter en tam forestilling og især Portsmouth har skuffet fælt indtil videre. Der mangler i den grad et mål for at få gang i finalen.

Anden halvleg

60. min.: Billedet er fuldstændig det samme i det første kvarter af anden halvleg, som det var i de første 45 minutter. Tottenham forsøger og forsøger, mens Portsmouth forsvarer sig rigtig godt og udelukkende satser på kontraangreb, men Spurs forsvaret er vågent og holder godt øje med Crouch og co.

70. min.: Stor chance til Palacios efter en god frispilning af Robbie Keane, men midtbanespilleren må se sit forsøg pareret af en velspillende David James.

90+3. min.: Kæmpe, kæmpe mulighed til Robbie Keane, men endnu en gang hiver David James en fremragende redning frem. Efter lidt hurtigt spil på midtbanen mellem Palacios og Modric, sendte Modric en dyb stikning af sted til Keane, som lettere presset fik sendt en god afslutning af sted, men David James fik altså reddet til hjørnespark.

90+4. min.: Den ordinære spilletid er løbet ud, så nu venter der forlænget spilletid for at finde dette års vindere af Carling Cuppen.
Anden halvleg var en trist affære, men spændingen er stadig intakt i kampen og det bliver spændende at se, om kampen bliver afgjort i den forlængede spilletid eller om der skal straffespark til for at finde en afgørelse.

Forlænget spilletid

96. min.: Igen kommer Robbie Keane frem til en god chance, men igen er David James på plads og får pareret til hjørnespark. Spurs er gået over til en mere offensiv 4-3-3 opstilling, hvor man har sat Darren Bent på banen og det var netop Bent, der fandt en fri Robbie Keane i feltet, men afslutningen var igen ikke god nok fra den irske angriber.
Jermain Defoe blev pokalhelt

105 min.: Pause i den forlængede spilletid og det ligner mere og mere en straffesparksafgøre lse på Wembley.

115. min.: Der står Tottenham på det hele i øjeblikket og det lader til, at Ginolas tropper er opsatte på at afgøre kampen inden en straffesparkskonkur rence, men de har svært ved at passere David James i Portsmouth målet.
Darren Bent har netop brændt en stor chance. Efter en flot aflevering fra Palacios, trak han ind i banen fra venstre og fik afsluttet, men som alle de andre gange i denne kamp parerede David James forsøget.

120 min.: Tiden er ved at rinde ud og alt peger imod en straffesparkskonkur rence.
En sidste chance til Tottenham. De har fået et hjørnespark og mens tiden løber ud på stadionuret gør Modric klar til at sparke hjørnesparket. Han sender den ind til forreste stolpe, James har problemer og bolden ender hos Defoe, DER SCORER FOR SPURS, ufatteligt drama, Jermain Defoe straffer sine tidligere holdkammerater i kampens døende sekunder efter en fejl fra en ellers fremragende David James i Portsmouth målet.

120+1 min.: Dommer Mark Halsey fløjter af, kampen er færdig og Spurs har forsvaret Carling Cuppen efter en vanvittig afslutning på en spillemæssig trist finale, hvor især spillerne fra Portsmouth leverede en sløj indsats.


« Seneste Redigering: 23 Apr 2009, 19:42 af Metsu1 » Logged

RMFC
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: (CC Finalen) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #112: 23 Apr 2009, 20:46 »

Tillykke med Carling Cup titlen Thumbs Up ! Flot resultat må man da sige
Jeg synes dit grafiske er helt kanon og så er det et dejlig trup du besidder og håber rigtig meget på du kan komme længere op i tabellen, men i første sæson er det vel godkendt.
Det er virkelig en klasse blog Smiley
og så lige en sidste ting: hvor har du fået de engelske klubmærker henne ?Smiley
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CC Finalen) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #113: 24 Apr 2009, 09:32 »

Tillykke med Carling Cup titlen Thumbs Up ! Flot resultat må man da sige
Jeg synes dit grafiske er helt kanon og så er det et dejlig trup du besidder og håber rigtig meget på du kan komme længere op i tabellen, men i første sæson er det vel godkendt.
Det er virkelig en klasse blog Smiley
og så lige en sidste ting: hvor har du fået de engelske klubmærker henne ?Smiley

Mange tak, RMFC  Thumbs Up

Jeg var på et tidspunkt nervøs for, at det skulle glippe i finalen, da vi simpelthen var så overlegne men manglede målene, men det gik og Ginola fik sit første trofæ med Spurs  Wink

Indtil videre går det lidt bedre end forventet i ligaen, men det er tæt og passer vi ikke på, så falder vi hurtigt tilbage i den samlede stiling.

Du kan finde logoerne på dette link http://www.fmfreaks.dk/index.php?action=download;category=1;group=44

Det er Katanka, der har lavet disse fremragende logoer, et helt vanvittig godt stykke arbejde, hvis du spørger mig  Wink
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CC Finalen) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #114: 24 Apr 2009, 10:40 »

Flot Metsu1 - Dejligt med en titel. En dejlig blog, som er en af favoritterne i konkurrencen.
Det er utrolig godt skrevet og flot sat op!

KUTGW
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CC Finalen) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #115: 25 Apr 2009, 09:50 »

Flot Metsu1 - Dejligt med en titel. En dejlig blog, som er en af favoritterne i konkurrencen.
Det er utrolig godt skrevet og flot sat op!

KUTGW

Tusind tak, Brodtgaard, er beæret over at blive nævnt blandt favoritterne  Thumbs Up

Ja, det var rart med en titel, selvom det kun er Carling Cuppen.

Nu må vi se, hvor langt vi kan drive det i ligaen, men det bliver svært at nå top 5.

Det er update inden længe om marts måned  Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Marts '09) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #116: 25 Apr 2009, 13:26 »


Marts 2009
- Fremragende præstationer på White Hart Lane!

Bent trynede De Røde Djævle

27. kamp i Premier League fra White Hart Lane, London
Tottenham – Manchester Utd (4)   3-0   (2-0)
1-0 Darren Bent (6)
2-0 Darren Bent (36)
3-0 Jermaine Jenas (84)

MOM: Darren Bent, Tottenham (8.5)
Tilskuere: 36.285

Manchester United havde tidligere på sæsonen udraderet Tottenham på Old Trafford med 5-1 og selvom Spurs sendte De Røde Djævle ud af Carling Cuppen over to kampe i semifinalen, hungrede man stadig efter revanche i London klubben og den fik man endelig i dag.
Med en sprudlende Darren Bent i angrebet vandt Spurs en sikker sejr over de regerende mestre, men selvom resultatet virkede overbevisende, så havde United stor ære af kampen. De havde flere gode afslutninger, men uheld og manglende skarphed betød, at de tabte et vigtigt skridt i topkampen i Premier League, mens Tottenham stadig hænger på i kampen om at komme i Top 5.



Dawson scorede - også i eget net

FA Cup – 6. runde fra White Hart Lane, London
Tottenham – Middlesbrough    3-1   (2-0)
1-0 Jermain Defoe (straffe, 20)
2-0 Justin Hoyte (selvmål, 24)
2-1 Michael Dawson (selvmål, 51)
3-1 Michael Dawson (71)

MOM: Michael Dawson, Tottenham (8.2)
Tilskuere: 35.829

Tottenham har udviklet sig til lidt af et cuphold i løbet af sæsonen, hvor de allerede har vundet Carling Cuppen, mens de også stadig er med i den traditionsrige FA Cup. En del svaret på de gode resultater i de hjemlige pokalturneringer er uden tvivl, det lodtrækningsheld der har fulgt Spurs.
Middlesbrough skulle forsøge at stoppe den gode stime hos Spurs, men det blev hurtigt klart, at de ikke havde mange chancer for at sikre sig videre adgang i turneringen.
Michael Dawson var kampens helt store profil og selvom han scorede i begge ender af banen, leverede han en præstation, der fortjent gav ham prisen som banens bedste.
I semifinalen på Wembley venter Ginolas gamle klub fra Newcastle på Tottenham.









UEFA Cup
1. kamp i 2. knockoutrunde
Mestalla, Valencia







Valencia C.F. – Tottenham   2-1   (2-0)
1-0 Manuel Fernandes (13)
2-0 Mariano Pavone (38)
2-1 Wilson Palacios (62)

MOM: Renan, Valencia (7.7)
Tilskuere: 39.101

Lodtrækningen til ottendedelsfinalern e i UEFA Cuppen var ikke god for Tottenham, da de blev trukket sammen med det spanske tophold Valencia, men udekampen på Mestalla gav god grund til optimisme for Spurs.
Det så ellers sort ud ved pausen, hvor de var bagud med 2-0 efter scoringer fra Fernandes og Pavone, men det var kun på måltavlen, de var bagud. Rent spillemæssigt havde Spurs nemlig spillet mere eller mindre lige op med Valencia, men scoringerne manglede.
Det skulle blive bedre i anden halvleg, hvor det lykkedes for Wilson Palacios at score et vigtigt udebanemål, et mål der betyder, at Tottenham kan nøjes med en spinkel hjemmesejr i returopgøret for at gå videre til kvartfinalerne.



Igen stærk indsats af Dawson

28. kamp i Premier League fra Villa Park, Birmingham
Aston Villa (7) - Tottenham    1-1  (1-0)
1-0 Gabriel Agbonlahor (26)
1-1 Michael Dawson (48)

MOM: Michael Dawson, Tottenham (7.7)
Tilskuere: 42.629

Villa Park er ikke det nemmeste sted at hente point i Premier League, men efter en god indsats hentede Tottenham et point hos sine nærmeste konkurrenter i ligaen.
Ikke overraskende var det dog hjemmeholdet, der kom til fleste chancer med deres direkte spillestil og det var da også Gabriel Agbonlahor, der scorede kampens første mål, hvilket blev den eneste scoring i de første 45 minutter.
Anden halvleg var kun lige startet, da Michael Dawson steg til vejrs efter et hjørnespark og headede udligningen i mål bag en chanceløs Brad Friedel. Villa fortsatte med at skabe chancer, men det var Spurs, der bestemte tempoet i resten af kampen og det blev ikke til flere scoringer i kampen.










UEFA Cup
2. kamp i 2. knockoutrunde
White Hart Lane, London






Tottenham – Valencia C.F    3-1   (2-0)
1-0 Luka Modric (2)
2-0 Luka Modric (straffe, 15)
Rødt kort til Emiliano Moretti, Valencia (57)
2-1 Manuel Fernandes (65)
3-1 Jermain Defoe (79)

MOM: Luka Modric, Tottenham (8.5)
Tilskuere: 36.242

Tottenham videre til kvartfinalerne med en samlet sejr på 4-3

Fundamentet til en overraskelse var allerede lagt på Mestalla i det første opgør og arbejdet blev gjort færdig i dag på White Hart Lane, men spændingen var næsten ulidelig til sidst.
Den første time forløb perfekt for hjemmeholdet, hvor Luka Modric skabte ro med to scoringer i det første kvarter, mens Moretti hjalp til ved at blive udvist efter en lille times tid, men Valencia spillerne var opsatte på at avancere og det lykkedes også for dem at udligne med en mand i undertal ved midtbanespiller Manuel Fernandes.
Det lignede forlænget spilletid på White Hart Lane, men Jermain Defoe sørgede for, at dette ikke blev tilfældet. Han blev matchvinder med sin scoring ti minutter før tid, men de sidste minutter var ulidelige for Spurs fansene, da Valencia havde chancer til at løbe af med den samlede sejr, men de fik ikke scoret yderligere og nu venter Premier League rivalerne fra Everton på Tottenham i UEFA Cup kvartfinalen.



Vaskeægte hattrick af Palacios

29. kamp i Premier League fra White Hart Lane, London
Tottenham – Sunderland (11)   4-1   (3-0)
1-0 Wilson Palacios (5)
2-0 Wilson Palacios (15)
3-0 Wilson Palacios (25)
4-0 David Bentley (58)
4-1 Barry Robson (68)

MOM: Wilson Palacios, Tottenham (9.4)
Tilskuere: 35.386

De seneste resultater på White Hart Lane betød, at hjemmeholdet gik ind til dagens kamp som storfavoritter og de skuffede heller ikke de fremmødte fans.
Efter en halv times one man show af Spurs honduranske midtbanespiller Wilson Palacios var kampen mere eller mindre afgjort. Det tog nemlig ikke mere end 25 minutter for Palacios at score et vaskeægte hattrick.
Efter de tre scoringer forsvandt tempoet ud af kampen og Tottenham gjorde ikke mere end højest nødvendigt for at køre sejren hjem.
I anden halvleg øgede David Bentley føringen inden Robson sørgede for et trøstmål til The Black Cats. Sejren satte et perfekt punktum for en rigtig god marts måned for Tottenham Hotspurs.




Premier League efter 29 kampe



Logged

kirederf19
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: (Marts '09) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #117: 25 Apr 2009, 15:27 »

HAHA, super fed blog du her har gang i, som jeg én gang har sagt, og som du sikkert allerede har fået at vide.

Tillykke med en sejr over Valencia, og de rigtig gode liga resultater, jeg tænker især på kampen mod Man Utd, en sejr der luner hos en Chelsea fan, men den bliver en smule neutraliseret da det istedet var Tottenham der trak det længste strå.. KUTGW!

Men nu da du ligger nummer 6, er top 3 vel ikke den store målsætning, irremed at du har vundet CC, og dermed adgang til europæisk fodbold til næste sæson..?

Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Marts '09) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #118: 25 Apr 2009, 16:42 »

Det ærger mig, at jeg ikke har kommentere denne blog mere end det har været tilfældet.. Stilen er den samme velkendte klasse, og de seneste resultater er jo ren klasse! Thumbs Up

Det piner mig dog, at se stillingen. Græder
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Marts '09) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #119: 25 Apr 2009, 18:10 »

HAHA, super fed blog du her har gang i, som jeg én gang har sagt, og som du sikkert allerede har fået at vide.

Tillykke med en sejr over Valencia, og de rigtig gode liga resultater, jeg tænker især på kampen mod Man Utd, en sejr der luner hos en Chelsea fan, men den bliver en smule neutraliseret da det istedet var Tottenham der trak det længste strå.. KUTGW!

Men nu da du ligger nummer 6, er top 3 vel ikke den store målsætning, irremed at du har vundet CC, og dermed adgang til europæisk fodbold til næste sæson..?

Mange tak, kirederf19, det er altid rart med lidt ros også selvom, du har givet mig det tidligere  Wink

Det er lækkert som resultaterne har flasket sig for os indtil videre i denne sæson og som det ser ud lige nu, så er UEFA Cuppen ved at overhale ligaen i prioriteringen, mens FA Cuppen også stadig spøger.

Det ærger mig, at jeg ikke har kommentere denne blog mere end det har været tilfældet.. Stilen er den samme velkendte klasse, og de seneste resultater er jo ren klasse! Thumbs Up

Det piner mig dog, at se stillingen. Græder

Det er helt ok med de få kommentarer, jeg er bare glad for, du kan li' bloggen og at du følger med Peace

Jeg vil også gerne selv kommentere på flere blogs, men får det heller ikke gjort, så jeg ved præcis, hvordan du har det  Wink

Ja, jeg beklager, at jeg ikke kan hjælpe West Ham op fra bunden, det begynder for alvor at se sort ud for The Hammers  Ubeslutsom
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010