home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  2 Brugere, 261 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  vamos mi sevilla
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: vamos mi sevilla  (Læst 16943 gange)
motZ
Gæst
 
Sv: vamos mi sevilla
« Svar #30: 09 Apr 2009, 23:34 »

Utrolig god blog so far.
Men lige en ting: Fazio spiller da vel ikke i angrebet som der er vist nederst i din seneste update? Smiley
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: vamos mi sevilla
« Svar #31: 09 Apr 2009, 23:35 »

Rigtig fed update, jeg synes den her blog er totalt fed og helt sikkert en bejler til at vinde Smiley
Du skriver fedt og det er også superfed grafik.
Rigtig spændende indkøb du har lavet og en stærk trup.
Glæder mig til at se hvad du kan udrette med det her hold Smiley
KUTGW
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: vamos mi sevilla
« Svar #32: 09 Apr 2009, 23:36 »

Utrolig god blog so far.
Men lige en ting: Fazio spiller da vel ikke i angrebet som der er vist nederst i din seneste update? Smiley
Det er jeg glad for at høre! Thumbs Up
Nej self. ikke! Grin Det gør Fabiano. Den er rettet. Peace
Rigtig fed update, jeg synes den her blog er totalt fed og helt sikkert en bejler til at vinde Smiley
Du skriver fedt og det er også superfed grafik.
Rigtig spændende indkøb du har lavet og en stærk trup.
Glæder mig til at se hvad du kan udrette med det her hold Smiley
KUTGW
Mange tak! Thumbs Up
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: vamos mi sevilla
« Svar #33: 10 Apr 2009, 20:41 »

Den første kamp – Valencia – 31.08.08
Da han forlod det imponerende og meget velholdte græstæppe på Ramon Sanchez Pizjuan, som sidste mand, var det med et tvetydigt indtryk fra hans første kamp som Sevilla træner. Han og holdet havde på smukkeste vis opfyldt fansenes krav om en åbningssejr mod Valencia, da stadiontavlen sagde 5-2 til Sevilla, men han var selv ikke helt tilfreds alligevel. Valencia fik to mål, og det var to mål for meget i hans hoved.

Det ville normalt ikke være nogen skam at vinde 5-2 over Valencia, men det var det i dag. Allerede efter to minutter, ser David Albelda sort og ryger ud efter en ondsindet tackling på debutanten Granero. Det skulle have givet ekstremt let spil til Sevilla-holdet, som han så det, men Sevilla-spillerne skuffede ham og lod fortsat Valencia komme til chancer. Han så dog også at hans hold spillede flydende og med flot boldomgang især fra de to kanter, men han kunne ikke regne ud, hvordan Valencia fortsat kunne true med en mand mindre

Til hans glæde, startede debutanten Sergio Asenjo kampen godt og det var da også en god start fra ham, der gjorde, at det blev Sevilla og ikke Valencia der kom foran. Det var hans eget indkøb og dyre satsning, Esteban Granero, der i sin debut efter lidt klumpspil, får bolden lidt ude for feltet. Han laver et imponerende skruet skud, der uheldigvis for ham rammer stolpen. Det bliver dog alligevel til mål, da det efterfølgende rammer en chokeret Renan i ryggen og bringer Sevilla foran. Han sprang op. Det var det første mål hans hold havde lavet som træner, han kaldte Granero hen, lykønskede ham og bad ham om at forsøge at stikke Fabiano mere i dybden. Han fandt det velkendte store smil frem. Det her måtte ikke gå galt.

Samme holdning havde skraldemanden Aldo Duscher efter 40 minutter. Viceanføreren får bolden fra 30 meter, efter Moretti headede væk fra et Capel indlæg. Duscher tager et kort træk og hamrer et imponerende skud op i højre målhjørne uden skyggen af chance for Renan. Han følte sig helt rolig nu. Pausen var lige om hjørnet og med en 2-0 føring, skulle de bare køre på og se om de kunne score mere. Han skulle dog ikke vente til pausen for at se sit hold score igen. Kort efter Duscher-målet, erobrer Fazio bolden, der smider en høj bold efter Kanoute, der header den præcist ned til en fri Fabiano der tager et træk inden ham scorer på et fladt og hårdt skud, uden chance for Renan atter engang. Han sprang op og knyttede begge hænder. Det var det han havde arbejdet med det meste af forsæsonen. Holdet spillede fremragende nu, og det skulle de roses for. 3-0 var en drømmestart for ham i Sevilla.

Han havde rost holdet for en imponerende 1. Halvleg, hvor Valencia bortset fra et kort overtag i startfasen, intet havde at byde på, men skulle han have rost holdet 2. Halvleg udelukkende, havde han ikke fundet de glade ord frem. Sevillas spil var usammenhængende og ukoncentreret bortset fra en solid Asenjo i målet, der ikke ville give Valencia noget som helst. Han kunne dog ikke forhindre det uundgåelige, da Joaquin scorede efter 68 minutter på et Silva indlæg, som nyligt indskiftede Dragutinovic skulle have sendt væk. Den anden indskiftning, Romaric viser dog vilje og tiltvinger sig et straffespark fire minutter senere, som han scorer sikkert på. Dragutinovic sætter dog trumf på, da han med et selvmål bare tre minutter efter Romarics scoring, fuldender en elendig aften for ham selv og spiller sig selv totalt af holdet. Han havde skuffet chefen. Chefen som udtrykte tillid pga. hans rutine og fight, men som var blevet takket med en fejl der førte til mål og et selvmål. Og det ville han huske.

Resultatet lignede 4-2, men det ville den sidste indskiftning, Chevanton forsøge at ændre. Lige indenfor feltet, fælder Valencia krumtappen, Carlos Marchena ham og dommeren fløjter atter et straffespark. Overraskende nok, er det den franske forsvarskæmpe, Squillaci der går op og lægger an til skud. Og selvom han ikke tidligere har været kendt for at skyde straffespark scorer han sikkert til resultatet 5-2.

Kampen bliver fløjtet af et par minutter senere til stående ovationer fra et tilfredsstillet publikum på stadion. De havde fået, hvad det ville, men det havde han selv ikke. Han havde ikke været tilfreds med sit hold. Overtal hele kampen også bliver Asenjo Man of The Match. Han lykønskede holdet med sejren, men talte med store bogstaver overfor forsvaret efter kampen. Valencia havde fået alt for meget spil, og det var de helt enige. Han havde dog alligevel fundet smilet frem på pressemødet efter kampen. En sejr var en sejr og en sejr giver 3 point. 
***
”Da han forlod stadion satte kurs mod hjemmet, var det med tankerne kørerne på fuld motor. Hvad han havde set i dag var ikke godt. Men skulle han give systemet en chance. Han var meget i tvivl, men kom frem til, at det var bedst. Trods Valencia-dominans, havde holdet også selv gjort det godt, og han kom frem til den konklusion, at det var værd at give det en chance. De lå jo nummer et.”
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: vamos mi sevilla
« Svar #34: 10 Apr 2009, 21:34 »

Tillykke med sejren! Godt skrevet og fine billeder. Jeg syntes du blander nutid og datid et par gange, men det går nok. TB'et er dog mindre godt.

KIU!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: vamos mi sevilla
« Svar #35: 10 Apr 2009, 22:21 »

Rart at se at du nu er kommet igang i ligaen og en flot sejr over valencia. 5-2 er alligevel en rimelig stor sejr. Lagde ikke rigtig mærke til det med nutid og datid, men fandt dog en lille fejl.

du skriver: Valencia havde fået alt for meget spil, og det var de helt enige. Du mangler vel et i, i slutningen af sætningen? Flueknepperi jeg ved det godt  Peace

Igen en god update fra dig. Jeg savner dog lidt et overblik over kampen med målscorer evt. i bunden af skærmen, men det er bare min egen personlige mening.

Der er nogle farvoritter i blogkonkurrencen metsu1, jimmyGP og Zulue, men jeg syntes at din skiller sig mere ud end alle de andre og derfor er du min farvorit

KUTGW  Thumbs Up
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: vamos mi sevilla
« Svar #36: 10 Apr 2009, 22:29 »

Tillykke med sejren! Godt skrevet og fine billeder. Jeg syntes du blander nutid og datid et par gange, men det går nok. TB'et er dog mindre godt.

KIU!
Tak! Thumbs Up Det er skidt, og klart noget jeg skal huske på når jeg skriver updates fremover! Peace Jeg kigger på TB'et. Peace
Rart at se at du nu er kommet igang i ligaen og en flot sejr over valencia. 5-2 er alligevel en rimelig stor sejr. Lagde ikke rigtig mærke til det med nutid og datid, men fandt dog en lille fejl.

du skriver: Valencia havde fået alt for meget spil, og det var de helt enige. Du mangler vel et i, i slutningen af sætningen? Flueknepperi jeg ved det godt Peace

Igen en god update fra dig. Jeg savner dog lidt et overblik over kampen med målscorer evt. i bunden af skærmen, men det er bare min egen personlige mening.

Der er nogle farvoritter i blogkonkurrencen metsu1, jimmyGP og Zulue, men jeg syntes at din skiller sig mere ud end alle de andre og derfor er du min farvorit

KUTGW Thumbs Up
Mange tak for den fede kommentar, CP! Den varmer uden tvivl. Thumbs Up Lækkert, at du ser mig som din kommentar, jeg vil arbejde stærkt og fortsætte med at variere updates! Det motiverer! Thumbs Up
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: vamos mi sevilla #8
« Svar #37: 11 Apr 2009, 17:28 »

Fornuftig start for Suker - La Liga - 16.11.08
5-2 Valencia H
1-0 Valladolid U
2-0 Real Madrid H
1-2 Barcelona U
2-0 Racing H
1-2 Deportivo U
1-0 Numancia H
3-0 Athletic U
2-1 Malaga H
3-1 Osasuna U

Disse resultater fortalte ham, at han kunne håndtere sit nye arbejde på en tilfredsstillende måde for alle. Det var hans ti første ligakampe som Sevilla-træner, og de var gået præcist som han ville have dem til. Næsten. De havde kastet otte sejre af sig og givet to nederlag.

Premieren huskede han som i går. En mageløs fodboldkamp, der gav tilskuerne underholdning og mål i særklasse. Han havde efterfølgende været utilfreds med det antal af chancer, som holdet gav væk, men siden de havde vundet med tre mål, følte han alligevel, at han måtte tro på sit system og sine spillere og han valgte derfor at give de samme 11, chancen for at bevise deres værd mod Valladolid. Sejren blev hentet igen, men Asenjo måtte atter hive en stor redning frem og bevise sit værd, hvilket det unge supertalent gjorde med bravour. Luis Fabiano afgjorde kampen efter 48 minutter, da han på en stikning fra man of the match, Esteban Granero, køligt tog et træk uden om Olave og lagde den sikkert i det tomme mål.

Sikker og let start med seks point, men med de to modstandere der ventede forude, vidste han også, at de sagtens kunne ende med stadig at have seks point om to runder. Første kamp var mod Real Madrid hjemme. Han havde valgt et rigtigt aggressivt offensivt hold, til at chokere Real Madrid og det lykkedes tydeligvis. Sevilla overlod Real boldbesiddelsen og angreb hurtigt og hårdt på kontra, hvilket gav to flotte mål fra Navas og Chevanton i det 17- og 27. Minut. Real overtog kampen herefter, men formåede ikke rigtigt, at true et velspillende Sevilla-hold, der kunne køre en flot og sikker 2-0 sejr hjem. Han huskede sin følelse efter kampen klart. Han var lykkelig. Holdet viste hvad de kunne og de viste verden, at man skulle regne med Sevilla i denne sæson.

At man skulle regne helt seriøst med Sevilla, viste holdet også ude mod Barcelona, hvor sæsonens første nederlag blev indkasseret. Sevilla havde held til at dominere både boldbesiddelsen og antallet af skud og kommer overraskende foran efter 37. Minutter da Kanouté header et Navas indlæg i kassen. Det lignede, at Sevilla var på vej mod en overraskende sejr, men to forsvarskoks bringer hurtigt Barcelona foran. Sevilla fortsætter med at presse på og får tilkendt straffe efter 70. Minutter. Barcelona-fansene buher, Sevilla folket jubler, men situation vender, da den ellers så sikre Fabiano, helkikser og sparker lige på Valdés til sin egen store skuffelse. Barcelona kører en usikker sejr på 2-1 hjem, men Sevilla fik vidst, at de også kan være med mod de store på udebane.

Herefter fulgte der en serie kampe der ikke glædede ham. En usikker 2-0 sejr hjemme mod Racing, blev fuldt op af en fuldt ud igennem elendig indsats mod Deportivo ude, hvor de tabte 2-1 i overtiden, selvom de var i overtal. Holdet fik lov at se ham for fulde udblæsninger efter kampen og måtte høre på hans timelange raseri over indsatsen. Han var ikke tilfreds og meget skuffet. De hævede niveauet og hentede tre sikre sejre de næste kampe, men han var stadigt ikke tilfreds. Nu ventede Betis forude på Manuel Ruiz De Lopera til det første derby. Og han var nervøs.
***
”Da han trådte ind på banen til en øredøvende piften fra Betis-fansene smilte han. Det var sådan nogle kampe der gjorde det værd at være manager i en lidt mindre klub. Lokalopgørene. Kampene hvor der er mere på spil end tre points. Det var de her kampe, der havde den tænding og eksplosive stemning, han elskede da han spillede. Han havde ikke snakket om andet end denne kamps vigtighed i træningerne op til. Det var vigtigt at vinde. Det var der ingen, der ikke var klar over.”
Logged

LFC_Fisker
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: vamos mi sevilla
« Svar #38: 11 Apr 2009, 21:50 »

Fin blog  Thumbs Up Jeg har lige læst det hele igennem. Gode updates, især den fra Valencia kampen. Man kunne næsten forestille sig selv stå på lægterne på Ramon Sanchez Pizjuan med vinden i håret og solen i øjnene  Smiley. Dog er jeg lidt skuffet over at du ikke bruger Palop, da jeg mener at han er en nøglespiller for klubben.
Gode indkøb, især Granero synes jeg er en spændende spiller. 
Logged


Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: vamos mi sevilla
« Svar #39: 12 Apr 2009, 21:28 »

hvornår kommer der en ny update    Opstemt?

jeg kunne godt bruge noget læsning fra min ynglingsblog  Peace
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: vamos mi sevilla
« Svar #40: 12 Apr 2009, 22:43 »

Fin blog  Thumbs Up Jeg har lige læst det hele igennem. Gode updates, især den fra Valencia kampen. Man kunne næsten forestille sig selv stå på lægterne på Ramon Sanchez Pizjuan med vinden i håret og solen i øjnene  Smiley. Dog er jeg lidt skuffet over at du ikke bruger Palop, da jeg mener at han er en nøglespiller for klubben.
Gode indkøb, især Granero synes jeg er en spændende spiller. 
Mange tak! Thumbs Up Jeg synes jeg ville udvikle Asenjo hurtigt og det har gavnet her en sæson senere, hvor han er 80 millioner værd og har fået 3 landskampe. Peace Så det er derfor. Som jeg nævnte i Sukers view, så er det vigtigt for mig at skabe et "hold" der holder sammen over flere sæsoner. Peace

CP: Jeg er lidt sur på FM her til aften, så det bliver nok først i morgen eller i overmorgen. Peace
Logged

LFC_Fisker
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: vamos mi sevilla
« Svar #41: 12 Apr 2009, 23:07 »

Mange tak! Thumbs Up Jeg synes jeg ville udvikle Asenjo hurtigt og det har gavnet her en sæson senere, hvor han er 80 millioner værd og har fået 3 landskampe. Peace Så det er derfor. Som jeg nævnte i Sukers view, så er det vigtigt for mig at skabe et "hold" der holder sammen over flere sæsoner. Peace

Det er også vigtigt, men hver sin smag  Thumbs Up Heldigvis er vi alle ikke ens  Wink
Logged


Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: vamos mi sevilla
« Svar #42: 13 Apr 2009, 10:25 »

Fantastisk blog -LFC-!

Rigtig lækker start du har fået, både på bloggen, men også resultatmæssigt. Det ser helt kanon ud, og du skal bare fortsætte i denne dur. Du skriver rigtig godt, og sproget er dejligt at læse. Så fortsæt endelig det fantastisk gode arbejde :-)
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: vamos mi sevilla
« Svar #43: 13 Apr 2009, 12:50 »

Fantastisk blog -LFC-!

Rigtig lækker start du har fået, både på bloggen, men også resultatmæssigt. Det ser helt kanon ud, og du skal bare fortsætte i denne dur. Du skriver rigtig godt, og sproget er dejligt at læse. Så fortsæt endelig det fantastisk gode arbejde :-)
Mange mange tak, Newton! Thumbs Up

En update er på vej! Thumbs Up
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: vamos mi sevilla
« Svar #44: 13 Apr 2009, 21:25 »

Sevilla-derby nummer 1 - Estadio Manuel Ruiz De Lopera - 23.11.08

Allerede i hans første ti kampe, som Sevilla-manager, havde hans hold været sat på en del prøvelser. Real, Barcelona og Valencia var alle hold som havde krydset klinger med hans velspillende Sevilla-hold i de første ti runder. Modstanderen hans hold stod overfor nu var bare endnu større. Ikke som hold, men for hans fans. Det var Betis. Den mindre og til tider ganske oprørske lokalrival. Fansene krævede sejr og det gjorde han også selv. Siden Osasuna-kampen for en uge siden, havde de trænet Betis intensivt. Deres styrker i offensiven og deres svagheder i defensiven. Denne her kamp skulle for alt i verden bare vindes.

Da han trådte ind på banen på Manuel Ruiz De Lopera en lun novemberaften, var det med en hvis irritation. Det irriterede ham, at Sevillas mindste klub, havde det største stadion og dermed kunne tjene flere penge på stadionet end de selv var i stand til. Han lod det dog hurtigt falde ud af tankerne igen og gav hånd til Paco Chaparro, inden han gav de sidste dessiner til sit hold.

Fra start virkede Sevilla-holdet velmotiveret. Masser af boldbesiddelse og et par nærgående opspil på Betis’ halvdel fik hurtigt Betis-fansene til at vise deres utilfredshed ved høj buhen og skrald kastet på banen. Han satte sig ind på sin bænk for en stund. Han skulle ikke nyde noget af det som Juande Ramos gjorde i sin tid, da han blev ramt af en flaske under et tidligere opgør på samme stadion. Fra sin plads på bænken, kunne han se sin venstreback Fernando Navarro, tilspille sig et straffespark efter 17. Minutter, da han bliver fældet af Betis klodsede højreback, Nelson, da han lagde an til indlæg til Kanoute. Han skulle til at springe op, men da decibelniveauet steg og skraldekasteriet tog til, valgte han at nøjes med at knytte en næve, mens han sad på bænken. Navas scorede sikkert. Halvlegen ud fortsatte Sevilla med at dominere kampen og presse Betis langt tilbage på deres egen halvdel. Det var derfor det tilfredse smil han havde på, da han gik til halvleg. I omklædningsrummet roste han spillerne for en flot halvleg. Han lod dem vide, at han var tilfreds og ville have dem til at fortsætte i samme stil og sikkert hive sejren hjem.

Desværre fulgte de ikke hans ord og det var fra start et forvandlet Betis-hold. Paco Chaparro havde åbenbart holdt en brandtale til et slagent Betis-hold i pausen for nu var det Betis der sprudlede og Sevilla der var den lille. Sevilla-forsvaret og supermålmanden Sergio Asenjo, kunne dog noget som Betis havde svært ved i 1. Halvleg. Holde stand. Fazio og Squillaci holdte med stor succes Betis væk fra en del, og når de endeligt brød igennem muren, så var der en ny mur parat i Asenjo. Der er dog sjældent mure der holder evigt, og det måtte han til sin egen store skuffelse erkende. I det 83. Minut kikser Squillaci totalt at opsamle en aflevering i dybden fra en Betis-mand hvilket efterlader den rutinerede ræv, José Mari alene med Asenjo. Mari svigter ikke og lægger den koldt lige forbi Asenjo til stor jubel for Betis fansene.

Han gemte hovedet i hænderne af bar skuffelse. Det irriterede ham, at han ikke kunne give Sevilla-fansene det de hungrede efter. Mest fordi det også var vigtigt for tabellen. Men der var stadig en revanche tilbage til april/maj, som han lovede Sevilla-fansene at de ville vinde sikkert. En vovet udmelding, men en udmelding han følte han havde brug for at komme med. Han måtte afreagere.
***
Da han opsummerede sit holds efterår alene i et stille øjeblik, var det med en tilfredsstillende fornemmelse i maven og positive tanker. Men der var et svagt punkt, han måtte justere på. Midtbanen. En ustabil del af et ellers stærkt kørende Sevilla. Granero spillede sådan set nogenlunde, mens Aldo Duscher underpræsterede ved siden af ham. Han måtte gøre noget ved dette... men hvad?
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010