home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 729 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  il meDico
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: il meDico  (Læst 53527 gange)
AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #90: 08 Apr 2009, 00:18 »

Flot skrevet, flot grafik, flot opsatning, men ligaplaceringen kan godt gøres bedre. Håber du får det rettet op!
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #91: 08 Apr 2009, 08:32 »

Smukt.

Det her er noget, som skiller sig ud fra JimmyGP og Metsus efterhånden ret genereliserende, nærmest kedsommelige, forudsigelige blogge. Det er virkeligt dejligt, når nogen tør at lave noget anderledes.
RESKEPT. 

Off topic: Det kunne være rart, hvis du skrev det i vores blogs og måske kom med forslag til forbedringer  Peace

Topic: Stadig god blog og håber, du får kæmpet dig længere op i tabellen  Thumbs Up
Logged

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #92: 08 Apr 2009, 08:36 »

Hva'eh Zulue? Hvornår kommer det der klasseindkøb du har gjort dig? Wink
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #93: 08 Apr 2009, 13:14 »



Januarvinduet står for de fleste klubber i skyggen af det store sommervindue, hvor de helt store forandringer plejer at ske, men det var akkurat modsat hos Udinese i denne sæson. I sommer formåede man at holde på stjernespillere som Zapata, Felipe og Inler – men så gik den heller ikke længere.

Mest eftertragtet på papiret var Zapata, men i første omgang lukkede Guidolin fuldstændigt for et salg af midterforsvareren. Felipe blev ikke afvist på samme måde, men prisen blev eftersigende skruet op i nærheden af 750.000.000 danske kroner, hvor selv Barcelona, Juventus og Manchester City måtte stå af.

Manchester City stod dog tilbage på vognen få uger senere og var klar med et megabud på den sidste tilbageværende unge stjerne i Inler, man ikke havde budt på – 300 millioner danske kroner smidt på bordet for 24-årige stjerne Gökhan Inler; den 183 centimeter høje centrale midtbanespiller, hvis skud og afleveringer tilhører verdenseliten og har bragt ham i øjnene af selv de største klubber i verden. Udinese meldte ud til pressen at det
var rigtigt man havde modtaget et beløb på Inler, men man endnu ikke havde besluttet om man ville acceptere endnu; indtil det kom ud fra Inler selv, at han havde skrevet under på kontrakt med Manchester City og glædede sig til de forestående opgaver og udfordringer, der ville vise sig at være i ’verdens nye storklub’ som han selv beskrev det.
Med 300.000.000 ekstra i indkøbskassen kiggede Udinese helt klart efter forstærkninger, indtil man stødte ind i sin egen D’Agostino. En fremragende italiensk midtbanespiller, der har en fortid i Roma, og også havde en stor tid i Udinese inden Guidolins overtagen. Guidolin gik straks ud og sagde at man ’naturligvis ikke ville bruge penge på en ligeså god spiller, når Agostino er blandt de bedste i Serie A på sin position.’
Da januarvinduet åbnede kom Niki Zimling til klubben på en aftalt aftale fra i sommer, skiftende fra danske Esbjerg fB forventes Zimling at få det umådeligt svært i Udine. I samme uge blev første indkøb under Guidolin offentliggjort – og det var ikke blot ét, men tre.

Første spiller, der blev præsenteret var 19-årige Alemao. Det er ukendt hvad han står for, men han kommer fra en fri transfer og går direkte ind på andetholdet. Derefter kom der mere klasse over indkøbene, for den anden mand, der blev præsenteret var en kendt italiensk skikke i Inters Davide Santon. Santon er blandt de største talenter i italiensk fodbold, og det menes at Udinese har smidt i omegnen af 10 millioner danske kroner for den kommende stjerne, der starter på førsteholdet og forventes backup for Simone Pepe.
Sidst på dagen offentliggjorde Udinese også at man havde sikret sig Aquino på et transferudløb. Aquino skifter til Udinese til sommer.

Måneden gik, inden Udinese smed sin største bombe. Man havde spenderet et trecifret millionbeløb for en 19-årig brasiliansk offensivspiller ved navn Marquinhos. Marquinhos kommer fra Vitoria i Brasilien, hvor han har spillet siden han var 16 og forlader klubben som suveræn topscorer. Vi glæder os til at følge den unge stjerne i angrebet, der uden tvivl kan supplere den lidt tunge Floro Flores godt.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #94: 08 Apr 2009, 13:15 »

Hva'eh Zulue? Hvornår kommer det der klasseindkøb du har gjort dig? Wink

Det gør det desværre ikke lige endnu. Wink Det kommer i sommerpausen.
Har smidt en update omkring januarvinduet nu, det må være lidt ligeså godt. (:

@De andre
Jeg prøver og prøver at kæmpe mig op i tabellen, og snart snart kommer det afgørende ryk. Wink
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: il meDico
« Svar #95: 08 Apr 2009, 13:33 »

Jeg ved jo godt hvad klasseindkøbet er, for storfavoritten, Zulue, brød ud i larm klokken lort i nat og skrev til mig på MSN: "JAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAA!" Vil naturligvis ikke fortælle det, men giver i mig et par fmfcoin$, kan det være vi kan snakke om det... Hehe, nok om det og til bloggen:

Ja, du er lige pt. den helt store favorit blandt alle. Mange folk har ikke fulgt dig uden for konkurrencen, men det er som om, at folk endelig har tjekket op for dit arbejde og derved fået øjnene op for dit helt ekstreme talent. Ikke at teksten er så svær for nogen at skrive igen, føler jeg ikke. Den er bare spændende de tekst, og uden sætninger man skal stoppe og læse to gange. Det er dejligt det hele er så flydende og bare til at gå i gang med at læse. Det er ikke dine skriftlige evner jeg beundrer, for som sagt føler jeg, at de fleste kan skrive med samme ordforråd og sådan. Det er dine idéer jeg beundrer, og det er jo klart du er blevet projekt-mand i Crewet. Det er dejligt at du har så mange bolde i luften på samme tid i din blog - og det er det, som gør den spændende at læse for mig!

Ellers er grafikken og det hele jo bare fantastisk, og jeg føler du vinder. Det banner, hvor der er fem Udinese-logoer, synes jeg klart du skal bruge mest, for det er så genialt! De andre er skam også gode, meeeen slet ikke af samme kaliber.

Glæder mig som mange andre til at læse dine kommende updates. Jeg er glad for du endelig får den ros du fortjener Oskar, og du skal bare fortsætte derudaf, så skal titlen nok komme i hus.

God vind!
Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #96: 08 Apr 2009, 16:44 »

Så har jeg endelig fået læst din blog Zulue og det ser rigtig fornuftigt ud! Dit sprog er rigtig flydende og du har et flot sprog, som jeg synes er blevet bedre de sidste par updates, men det har været fint hele vejen igennem. Din grafik er jeg helt vild med! Den kan jeg ikke få nok af! For den passer lige ind i opsætningen, som også er rigtig god og flot! Syntes det er fedt du tager dig god tid på at skrive en hel sæson i forhold til de mange andre i konkurrencen, for det er heller ikke særlig lange updates der gør det endnu mere overskueligt at læse det. Det er en rigtig god blog og jeg følger bestemt med Thumbs Up
Logged


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #97: 08 Apr 2009, 17:23 »

Troede Marquinhos var superkøbet indtil jeg læste, at han ikke var det. Fesent, at vi nu skal vente lidt mere. Mere vil jeg ikke sige udover, at det var en klasseupdate, som jeg havde set frem til med spænding grundet det omtalte superkøb. Nu er jeg næsten blevet skuffet. Grin

KIU! Wink
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: il meDico
« Svar #98: 08 Apr 2009, 18:27 »

Fortsat fantastisk blog. Er specielt imponeret over din grafik, som er det flotteste, jeg NOGENSINDE har set på FM-scenen. Jeg overdriver ikke Wink En efterspurgt lille kommentar, der forhåbentlig holder modet oppe Wink
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #99: 08 Apr 2009, 19:04 »

Vi springer fra december til marts, der er spillet yderligere ti kampe og stillingen ligner sig selv.
Starten var ganske miserabel for Udinese, der i de første 4 kampe – godt nok udelukkende imod tophold – kun indtjente 4 point, men ellers er det gået op ad igen – 6 kampe uden nederlag og en pointtotal på 12 point i de seneste seks kampe; bølgen fortsætter altså på Fruili, akkurat som den har gjort sæsonen igennem.

Tilbage til starten, hvor Fiorentina startede med at vende en 1-0 føring til hjemmeholdet Udinese, til en 1-2 udebanesejr med hjælp fra Marco Motta, der nettede i bag egen keeper og målræven Gilardino, der nok engang havde lusket sig hen til den rigtige position efter klumpspil. Ude imod Roma var Udinese heldige med at få 0-0 med hjem, mens man i Sampdoria havde ønsket på mere end det ene point Di Natale skaffede sit hold.
Tilbage i egen hule ventede AC Milan i storform, og det var bestemt ikke ufortjent, da Pirlo kunne bringe sin klub foran med 27 minutter spillet. Kampen havde været et langt stormløb fra Milans side og fortsatte med at være det; det var simpelthen umuligt for Udinese at spille sig igennem milanesernes bagkæde, hvilket resulterede i mislykkede langskudsforsøg, Abbiati ikke havde svært ved at klare.

Opturen startede dog, da Udineses på papiret klart mest værdifulde spiller, Marquinhos debuterede hjemme mod Siena. Marquinhos startede i front sammen med Di Natale – men knapt havde Di Natale givet bolden op til den dribleglade brasilianer, inden han valgte at ligge bolden i kassen. Der var altså blot spillet nogle og 40 sekunder inden Marqinhos havde lavet sit debutmål og bragt Udinese på vinderkurs – en kurs, de ikke slentrede ud af og via endnu en kasse og et oplæg af Marquinhos vandt 3-1.
3-1 vandt man også kampen efter ude i Lecce – ingen mål af Marquinhos denne gang, men to oplæg blev det til af brasilianeren, hvis statistik efter de første 2 kampe sagde: 2 mål, 3 oplæg.

En skuffende 0-0 løsning hjemme mod Chievo efterfulgt af en skade til Marquinhos og 2-2 i Atalanta sendte Udinese ned på jorden igen, inden man tog afsæt mod toppen af Serie A med en 2-0 sejr hjemme over Cagliari i Udineses måske bedste kamp i sæsonen. 21 chancer og flotte kombinationer udmøntede sig i et mål til Alexis Sanchez og Di Natale hver, samt en Marquinhos tilbage på plænen.
Vi slutter af i Palermo, hvor Marquinhos efter 21 minutter slukkede Palermotilhængernes gnist og gejst – det var dog bare et spørgsmål om tid inden Palermo fik udlignet ved Cavani til stillingen 1-1; endnu en uafgjort giver Serie A denne stilling efter 25 kampe.

Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #100: 08 Apr 2009, 20:32 »

Jeg ved jo godt hvad klasseindkøbet er, for storfavoritten, Zulue, brød ud i larm klokken lort i nat og skrev til mig på MSN: "JAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAA!" Vil naturligvis ikke fortælle det, men giver i mig et par fmfcoin$, kan det være vi kan snakke om det... Hehe, nok om det og til bloggen:
God vind!
Huhu, ja, det var virkelig også nogle aggressioner der skulle ud. Nøj hvor var jeg glad. Wink
Tusinde tak, Nikolaj, fornem fornem kommentar.

Så har jeg endelig fået læst din blog Zulue og det ser rigtig fornuftigt ud! Dit sprog er rigtig flydende og du har et flot sprog, som jeg synes er blevet bedre de sidste par updates, men det har været fint hele vejen igennem. Din grafik er jeg helt vild med! Den kan jeg ikke få nok af! For den passer lige ind i opsætningen, som også er rigtig god og flot! Syntes det er fedt du tager dig god tid på at skrive en hel sæson i forhold til de mange andre i konkurrencen, for det er heller ikke særlig lange updates der gør det endnu mere overskueligt at læse det. Det er en rigtig god blog og jeg følger bestemt med Thumbs Up

Godt kasper, glad for du har fået læst bloggen. Jeg er også selv rigtig tilfreds med mit sprog i de seneste updates. (:

Troede Marquinhos var superkøbet indtil jeg læste, at han ikke var det. Fesent, at vi nu skal vente lidt mere. Mere vil jeg ikke sige udover, at det var en klasseupdate, som jeg havde set frem til med spænding grundet det omtalte superkøb. Nu er jeg næsten blevet skuffet. Grin

KIU! Wink
Marquinhos er super, men ikke superkøbet. Wink Forresten venter der flere superkøb i sommervinduet, men det til den tid. Tak LFC.

Fortsat fantastisk blog. Er specielt imponeret over din grafik, som er det flotteste, jeg NOGENSINDE har set på FM-scenen. Jeg overdriver ikke Wink En efterspurgt lille kommentar, der forhåbentlig holder modet oppe Wink

Haha, Pepe. Tak, tusinde tak. Ved nu ikke om jeg er enig i det er den flotteste nogensinde, men jeg er da voldsomt tilfreds selv. Tusinde tak.

Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #101: 09 Apr 2009, 11:44 »

Det er høj høj klasse og du er pt. det bedste bud på at vinde blogkonkurrencen.. du skriver godt, grafikken er verdensklasse og jeg kan ikke sætte en finger på noget som helst..

Det er simpelhen fantastisk.. KUTGW Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #102: 09 Apr 2009, 21:30 »


U D I N E S E I E U R O P A

UEFA Cuppens gruppespil er somregel ikke den mest dramatiske part ved UEFA Cuppen, men for Udinese’s vedkommende blev det mere spændende, end italienerne på forhånd havde håbet på. Det hele startede med den vitale kamp mod Slavia Prag – den kamp, Udinese-eksperter inden kampen havde bebyrdet skulle være en sejr, hvis Udinese skulle have nogen chance for at avancere.

I Prag viste Slavia Prag dog sig at være en kende bedre end Udinese havde forventet og fik derfor kun 0-0 med fra opgøret; hvilket satte dem i en svær position til de næste kampe. Hjemme mod Everton blev presset optimeret få timer op til kampstart, i det Quagliarella lagde sig syg dagen før kampen skulle spilles, så det på forhånd svært ud.
Med en svækket opstilling gik Udinese på banen og virkede fra start aggressive – anført af Alexis Sancez, der spillede sin bedste kamp i sæsonen; den 19-årige superstjerne scorede første gang efter 36 sekunder, imponerende og fremragende, hvilket sendte alle i den syvende himmel … lige indtil Yakubu udlignede 3 minutter senere og i anden halvleg bragte Everton foran 1-2. Alt så nu rigtig skidt ud for Udinese, der med 25 minutter igen var bagude og egentlig ikke havde momentum med sig. En indskiftning af Tissone i stedet for Isla satte gang i tingene, og Tissone virkede som en offensiv drivkraft, frem for Isla, der var gået i stå. Tissone lagde først bolden til rette for Pepe, der smart kunne udligne til 2-2, inden Udinese for alvor røg i ukontrolleret ekstase.
89 minutter spillet, Inler – mens han stadig var i klubben – fører bolden ud på kanten til højreback Motta, der sender den blindt ind i feltet. Fra sin position i venstre kommer Sanchez med fuld fart, springer over det høje engelske forsvar og stanger bolden i kassen og sikrer Udinese en 3-2 sejr over Everton.

Det var et fint resultat, men sammenlignet mod hvad der ventede Udinese på Valencias frygtindgydende hjemmebane Mestalla, var dette ingenting. Selvom Valencia ikke havde haft sin bedste sæson og lå og rodede omkring syvendepladsen var de stadig kæmpefavoritter imod Udinese – hvilket bookmakerne nok fortrød hurtigt; der gik nemlig ikke mere end 4 minutter inden Inler, den vigtige midtbanespiller sparkede bolden bag Renan til slutstillingen 0-1. Resten af kampen forløb med konstant Valencia-pres, og guderne må have samarbejdet med Handanovic i Udinesemålet, for den serbiske troldmand hev guddommelige tricks op af ærmet, hvilket sikrede Udinese en legendarisk sejr på Mestalla.

Sidste gruppekamp endte 0-0 hjemme imod Dortmund, men pointsne var sikret – Udinese videre på en førsteplads og skal møde Galatasaray i næste runde.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il meDico
« Svar #103: 09 Apr 2009, 22:34 »


15

Han lå i sin seng på hotellet i Tyrkiet og tænkte tilbage til dengang. Han huskede, de lige havde spillet omkring 5 kampe i ligaen, huskede, at det gik elendigt. Alt gik elendigt, alt var rent held. Han forstår først det hele nu, han forstår alt nu – men han forstår ikke, hvordan han kunne overleve, da han forstod det så lidt som han gjorde.

Han snakkede længe med Assistenten. Assistenten var en bedre fyr, end han havde forventet. Det var ikke for sjov, han var blevet assistent for Doktoren, han var en dygtig mand. Langsomt voksede hans respekt for Assistenten, mens han følte sig mere og mere velkommen i hans selskab.
Han så aldrig Doktoren. Ikke den dag, og han havde stadig ikke mødt ham endnu. Sidst han besøgte Assistenten, den 5 januar i år, for lidt over en måned siden, var det anden gang de snakkede sammen. De var ikke venner, slet ikke på nogen måde, men de gjorde en god handel nu. Doktoren havde hørt om deres interesse i Inler – hans bedste spiller Inler, der ikke ville kunne blive erstattet af nogle, og som han havde fået det bedste forhold til i truppen; Doktoren havde sendt Assistenten af sted mod Manchester og hvad han kom hjem med, blev accepteret fra Doktorens side.
Inler var dermed solgt. Han prøvede at se på de lyse sider. Prøvede at se på det, som om at pengene i det lange løb kunne hjælpe holdet gevaldigt. Han skulle have en angriber, hvilket han fik – og derefter skulle han bare vente til sommerpausen.

Der var 7 timer til kampstart imod Galatasaray, returkampen på det frygtindgydende Stadio Ali Sami Yen i Istanbul. Han kunne ikke sove, han svedte – selvom han på ingen måde var nervøs. Han vendte sig nok engang, inden mobilen vibrerede bag ham. Han kiggede på displayet. I.L. M.E.D.I.C.O. 
 
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: il meDico
« Svar #104: 09 Apr 2009, 22:44 »

Meget spændende med de små updates ind i mellem om Il Medico. Det hele er utrolig flot skrevet, flot grafik osv.

Bliver spændende at se hvem angriberen er. Smiley
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010