home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23455
  0 Brugere, 1271 Gæster Online.

Nyeste Bruger: angelikalopez561
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg om skader - Gode råd om skader, behandling og træning
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: Spørg om skader - Gode råd om skader, behandling og træning  (Læst 42513 gange)
Simze
Landsholdsspiller

Sv: Spørg om skader - Gode råd om skader, behandling og træning
« Svar #90: 19 Apr 2009, 23:25 »

det kommer an på præcist hvad du vil træne, men uanset alder kan du altid træne dine muskler, du skal bare ikke køre styrketræning, men udholdenhedstræning .. Forskellen er om du kører få gentagelser med mange kg, eller flere gentagelser med få kg.. Det sidste vil være bedst til dig!!  Smiley

Træn ben, lår, knæ og læg

Ok tak for hjælpen Wink

BenMusalho
Gæst

« Svar #91: 20 Apr 2009, 19:59 »

Hey..

Jeg spillede kamp for 17 dage siden, og efter at have været inde i en nærkamp, fik jeg ondt i ryggen. Mit gæt er, at jeg lavede en forkert bevægelse. Det gør ondt nede i højre side af ryggen, så jeg kan også mærke det lidt lige over ballen og så bare op ad højre side.. I starten kunne jeg kun mærke det, når jeg løb eller motionerede, men efter fodboldtræning i går, har jeg kunne mærke det hele dagen i dag.. Det er mest, når jeg vender og drejer kroppen, at smerten tager til, men som sagt kan jeg hele tiden mærke det. Har du en idé om, hvad jeg skal gøre, og hvad det er?

Smiley

« Seneste Redigering: 21 Apr 2009, 14:25 af BenMusalho » Logged

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #92: 21 Apr 2009, 17:59 »

Hey..

Jeg spillede kamp for 17 dage siden, og efter at have været inde i en nærkamp, fik jeg ondt i ryggen. Mit gæt er, at jeg lavede en forkert bevægelse. Det gør ondt nede i højre side af ryggen, så jeg kan også mærke det lidt lige over ballen og så bare op ad højre side.. I starten kunne jeg kun mærke det, når jeg løb eller motionerede, men efter fodboldtræning i går, har jeg kunne mærke det hele dagen i dag.. Det er mest, når jeg vender og drejer kroppen, at smerten tager til, men som sagt kan jeg hele tiden mærke det. Har du en idé om, hvad jeg skal gøre, og hvad det er?

Smiley

Hmm har ingen anelse om hvad det kan være.. Mht ryggen har jeg desværre ikke den store erfaring, og der kan være utroligt mange ting.. Jeg ville gå til lægen, og høre hvad han siger.. Og senere begynde at træne rygmusklerne, så de kan tåle de tæsk man kan få i løbet af en kamp

Kamds
Førsteholdsspiller

« Svar #93: 21 Apr 2009, 18:01 »

Hej pyskoew!

Jeg ved ikke om du kan svare på det, men hvad er den bedst mulige måde at styrke musklerne i sine ben? Altså hvilken slags træning..

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #94: 21 Apr 2009, 18:04 »

Hej pyskoew!

Jeg ved ikke om du kan svare på det, men hvad er den bedst mulige måde at styrke musklerne i sine ben? Altså hvilken slags træning..

Det kommer an på hvad målet er?
Vil du være udholdende, eller hurtigere i sprint osv osv

Hamza_BIF
Manager

« Svar #95: 21 Apr 2009, 18:11 »

Hej psykoew. Efter hver idrætstime selvom jeg strækker ud har jeg sindssyg ondt og svært ved at gå i flere dage. Har lige nu MEGA krampe i benene Skuffet

Nogen råd? Smiley

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #96: 21 Apr 2009, 18:26 »

Hej psykoew. Efter hver idrætstime selvom jeg strækker ud har jeg sindssyg ondt og svært ved at gå i flere dage. Har lige nu MEGA krampe i benene Skuffet

Nogen råd? Smiley

BEskriv lidt mere..
Hvor sidder smerten? (læg, lår, skinneben osv)
Hvor tit kommer den?
Er det kun når du har dyrket sport?

Kamds
Førsteholdsspiller

« Svar #97: 21 Apr 2009, 18:46 »

Det kommer an på hvad målet er?
Vil du være udholdende, eller hurtigere i sprint osv osv

Bare gerne være udholdende, så jeg kan holde til at løbe lidt længere..

Hamza_BIF
Manager

« Svar #98: 21 Apr 2009, 18:55 »

BEskriv lidt mere..
Hvor sidder smerten? (læg, lår, skinneben osv)
Hvor tit kommer den?
Er det kun når du har dyrket sport?

Mest i benene. Læg og lår er det meste ja. Efter idrætstimerne. Og ja det er det Smiley

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #99: 21 Apr 2009, 19:10 »

Bare gerne være udholdende, så jeg kan holde til at løbe lidt længere..

Så skal du træne dine lægmuskler en del.. sjipning og hop på trampolin er 2 nemme øvelser der giver godt.. Ellers løbetræne, med interval..

Du kan altid supplere med træning af lår, men kun med lav belastning med mange gentagelser  Smiley Ikke mange kg, få gentagelser

Mest i benene. Læg og lår er det meste ja. Efter idrætstimerne. Og ja det er det Smiley

Lyder umiddelbart som om dine ben bare er i dårlig form.. Styrketræner du? eller løber udover idrætstimerne? Det kunne godt lyde som om du trænger til lidt ekstra træning... (Og krampe er tegn på du ikke har strukket ordenligt ud)

Altid FCK
Manager

« Svar #100: 21 Apr 2009, 19:31 »

Hej psykoew

Hvad er bedst at træne for at få en bedre spurt?
Altså hvilke øvelser?

Tak på forhånd
« Seneste Redigering: 23 Apr 2009, 13:51 af Altid FCK » Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

fredesvbg
Reserveholdsspiller

« Svar #101: 21 Apr 2009, 19:51 »

Hey..

Smiley

Du har måske fået en skade i den store muskel i højre side, måske et lille hold i ryggen som du har gjort værre ved ikke at hvile ryggen. Jeg vil anbefale du søger læge, da ryggen er noget værre noget at få skader i.

Du skriver du har ondt over ballen, det er ikke noget der går ned i selve ballen, for så kan det være iskirs (stav?) nerven, den kan nemt komme i klemme.
« Seneste Redigering: 21 Apr 2009, 19:53 af fredesvbg » Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #102: 21 Apr 2009, 20:05 »

Du har måske fået en skade i den store muskel i højre side, måske et lille hold i ryggen som du har gjort værre ved ikke at hvile ryggen. Jeg vil anbefale du søger læge, da ryggen er noget værre noget at få skader i.

Du skriver du har ondt over ballen, det er ikke noget der går ned i selve ballen, for så kan det være iskirs (stav?) nerven, den kan nemt komme i klemme.

Jeg havde selv tænkt på Iskias-nerven, men så ville han kunne mærke den hele vejen gennem balle, lår og læggen.. Derfor jeg ikke skrev noget om den...

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #103: 21 Apr 2009, 20:09 »

Hej psyko(ew)Hvad er bedst at træne for at få en bedre spurt?Altså hvilke øvelser?Tak på forhånd

Du skal især træne den store lårmuskel, da det er dér eksplosionen sker i musklen... I træningscenter trænes bl.a. med benpres med tung vægt og max 3 gentagelser.. Du skal træne det man kalder max træning, altså at du ikke kan mere end de 3..

Ellers løb sprint udenfor, evt. med blybælter, sandsække om benene, eller anden form for ekstra vægt  Peace

Kan du bruge svaret?

fredesvbg
Reserveholdsspiller

« Svar #104: 21 Apr 2009, 20:21 »

Jeg havde selv tænkt på Iskias-nerven, men så ville han kunne mærke den hele vejen gennem balle, lår og læggen.. Derfor jeg ikke skrev noget om den...

Jeg har selv to diskus prolapser og i starten var smerten i Iskias meget begrænset, men da jeg også bare tog to dage på sofaen når der var smerter og så ellers arbejdede og spillede bold, endte jeg så med at få kroniske smerter i den ("#€#€!" nerve, for silvan man kan mærke man er i live med sådan en der gør AVAV 24/7.

Derfor jeg også vil opfordre alle med rygsmerter til at søge læge, for jeg var for dum og troede jeg bare lige skulle holde det i ro og idag er jeg efter en fejl opperation færdig som gårdsanger, det er sku trist i en ung alder.

Skal dog sige at de piller man kan få som kronikker, er ganske glimrende, dem er der mange på nørrebro der sikkert kunne tjene en pæn mønt på Smiley

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010