home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 858 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Undgå spærring?
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Undgå spærring?  (Læst 13440 gange)
JKJ
Gæst

Sv: Undgå spærring?
« Svar #30: 09 Mar 2009, 16:43 »

Forskellen er at Facebook er spæret, det er bold.dk ikke... Så hvis de ikke gider undervisningen så kig da for pokker på en anden side istedet for at brokke sig over den ene man ikke må kigge på...

Hvis det havde været omvendt så havde det også været et problem garanteret...

KF
Landsholdsspiller

« Svar #31: 09 Mar 2009, 16:45 »

Forskellen er at Facebook er spæret, det er bold.dk ikke... Så hvis de ikke gider undervisningen så kig da for pokker på en anden side istedet for at brokke sig over den ene man ikke må kigge på...

Hvis det havde været omvendt så havde det også været et problem garanteret...

Der bliver jo netop IKKE brokket over, at facebook.com er blokeret. Absalonsen spoerger bare efter en maade at omgaa blokeringen paa - og dermed kommer der jo ingen konfrontation med laereren.... So what's the difference? Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan I retfaerdiggor bold.dk kontra facebook.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

plutonium
Manager

« Svar #32: 09 Mar 2009, 16:52 »

Lovlig kriminalitet... Haha, og det er saa her, du definerer fmfreaks.dk som lovlig kriminalitet og facebook som ulovlig kriminalitet? Den maa du gerne forklare mig naermere...

...og hvad er forskellen paa om du sidder paa bold.dk eller paa facebook.com i timen paa trods af, at facebook.com er spaerret? Kan du forklare mig det? Der er jo ingen, vel... Udover at facebook.com bruges af en del flere mennesker, hvorfor man nok fra skolens side har valgt at blokere siden.

Jeg kritiserer ikke, at du foelger reglerne. Det er sgu fair nok (og det boer alle i store traek ogsaa goere). Jeg kritiserer bare den fremtoning, du toner frem i som mr. helligheden selv. Det er vammelt.

Godt så.

Forskellen ligger i, at det er begrænset hvor meget tid du kan bruge på bold.dk. Når folk sidder på facebook, så er der nogen (jeg siger ikke alle), der ikke kan slippe øjnene fra det før timen er slut. Det skader undervisningen for dem selv, sidekammeraterne og læreren, der må bede eleverne lukke for computeren flere gange i løbet af en time.

FmFreaks er ikke bedre. Det har jeg heller aldrig påstået. At jeg siger at 'FmFreaks er topprioritet', burde være tydeligt nok, at jeg siger det som en spøg. At det ÅBENBART ikke er tydeligt nok, beklager jeg. Det er jo heller ikke sådan, at jeg sidder klistret til computerskærmen i timen, for at sidde og skrive indlæg på forum. Jeg er med i timerne, og er en af de mest aktive. Så kan jeg ikke se problemet. Men når folk sidder og mister kontakten til omverdenen på grund af nettet, så er det et problem, og så forstår jeg en spærring. Hvis FmFreaks blev spærret på min skole, så ville jeg acceptere det, for der er åbenbart nogen der ikke kan styre det. Når man når så vidt, at en spærring er nødvendig, så mener jeg at det må være fair nok. Uanset om det er en side man bruger eller ej. Jeg ville være pisse irriteret, men jeg ville ikke gøre et stort nummer ud af det.

du må meeeget undskylde, at jeg fremstår som en helgen. Sådan føler jeg mig ikke, og jeg tvivler på at nogen tror jeg er det. Jeg siger, at jeg ikke kan forstå, hvorfor folk har så travlt med at bryde regler. Jeg er autoritetstro, men jeg er sgu da ikke typen der følger reglerne 100 %. Det har jeg ligesom påpeget nogle gange nu. Jeg har ganske enkelt ikke den trang til at bryde regler i tide og utide. Det ligger ikke til mig. Men det betyder sgu da ikke, at jeg står kæft trit og retning uanset hvad der sker. Men jeg vælger at diskutere tingene i ro og mag, frem for at hidse mig op, og bryde reglerne.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

JKJ
Gæst

« Svar #33: 09 Mar 2009, 16:52 »

Der bliver jo netop IKKE brokket over, at facebook.com er blokeret. Absalonsen spoerger bare efter en maade at omgaa blokeringen paa - og dermed kommer der jo ingen konfrontation med laereren.... So what's the difference? Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan I retfaerdiggor bold.dk kontra facebook.

Det var dig selv der lavede en sammeligning eller i hvert fald bragte de 2 sites op, jeg kørte så bare videre i samme spor, for er da godt klar over at de intet har med hinanden at gøre, du kan dog også komme med kommetarer på bold.dk men så hører sammenligningen vist også op  Peace

Hvis det ikke er brok at man ikke kan komme på facebook og vil omgå blokeringen hvad er det så. Så er man da utilfreds fordi det ikke lige kører efter ens eget hoved.

Og som tidligere skrevet, selv hvis de finder en vej at omgå reglerne på så skal det nok blive opdaget før eller siden og så må de jo tage det op til overvejelse om det er det værd...

brrrb
Juniorspiller
**

« Svar #34: 10 Mar 2009, 00:27 »

Dengang respekterede man lærer, politi og andre med autoritet, bevars der var altid undtagelser, men langt størstedelen gjorde altså, det ser man bare ikke idag. Der skal det til debat og man går imod stort set alt hvad man ikke kan godtage...

du må lige forklare mig hvad 68 studenteroprøret, flipper/BZ bevægelsen og punkerbevægelsen var, hvis den ikke var et opgør imod autoriteter?
så længe der har været en ungdomskultur, har der også været et oprør imod resten af samfundet. Dette er selvfølgelig ikke et billede på, hvordan hele den unge generation er/var, ligesom det ikke er det idag på trods af hvad du læser i medierne.

plutonium
Manager

« Svar #35: 10 Mar 2009, 07:09 »

du må lige forklare mig hvad 68 studenteroprøret, flipper/BZ bevægelsen og punkerbevægelsen var, hvis den ikke var et opgør imod autoriteter?
så længe der har været en ungdomskultur, har der også været et oprør imod resten af samfundet. Dette er selvfølgelig ikke et billede på, hvordan hele den unge generation er/var, ligesom det ikke er det idag på trods af hvad du læser i medierne.

Lige præcis som du siger. Jeg havde latin i 9. klasse, og der fik vi en tekst fra det gamle Rom nogle hundrede år før vor tidsregning. Der stod noget i stil med:

'Unge er dovne, uopdragne og respektløse. De taler uden respekt for deres forældre. De drikker for meget. De...' og det fortsætter. Jeg kan ikke huske hele teksten, men lige de par linier står tydeligt (endnu) i min erindring. Da vi læste det var klassen én stor latterkrampe. Så lyder det voldsomt hult når vores bedsteforældre siger, at 'nutidens unge mangler respekt' og alt det andet. Sådan har det altid været.

Dog synes jeg stadig er det er en dårlig undskyldning for ikke at opføre sig ordentligt. Det må aldrig være et argument for at gøre noget man ikke må 'ej, men sådan er unge, så er det i orden'. Men det er fed humor, at en 2500 år gammel tekst beskriver unge nogenlunde ligesom en artikel i en avis ville beskrive dem/os.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

United-styrer
Gæst

« Svar #36: 10 Mar 2009, 07:21 »

Nu har lærerne, skole, kommunen eller hvem ved jeg nu engang sagt siden er spæret og så er den jo ikke længere. Hvorfor så risikere at man får en eller anden hård straf når det bliver opdaget at det påbud bliver brudt?? Og tro mig, det kan og bliver opdaget, der sidder nogle bagved og tjekker hvad der bliver kigget på så man netop kan spærer div hjemmesider...

Hvorfor så ikke prøve at være med til at gøre dem sjove istedet for?? På den måde lære i jo ingeting... Og helt ærlig så er det nok den dårligste undskyldning jeg længe har hørt Wink

Det er sgu lidt usmageligt at spille så hellig. Det er nemt for en mand i trediverne at være bagklog. Jeg tvivler på, at du tænkte på samme måde, da du var 16. Og helt ærligt, en 16-årig, der ikke bryder sig om at gå i skole, er sgu mere almindeligt end en 16-årig, der elsker det. At du laver en tråd om at undgå spærring af Facebook til en debat om unges manglende autoritetstro er godt nok afsporet. Og at mene, at stigende individualitet og refleksivitet er en dårlig ting, er direkte grotesk.
« Seneste Redigering: 10 Mar 2009, 07:43 af United-styrer » Logged

Caspper
Manager

« Svar #37: 10 Mar 2009, 08:49 »

På min skole er Facebook nu blevet spærret, og det er naturligvis i vores (elevernes) interesse, at komme igennem alligevel. Vi har brugt det meste af dagen på at lede efter smutveje - uden held!

Nogen af jer, der kender en god og sikker smutvej?

For XP:
Gå ind under Netværk
Højreklik på enten LAN eller den Trådløse internet forbindelse, tryk egenskaber
Find en linje der hedder noget med "TCP/IPv4", højreklik og tryk egenskaber
Så sæt hak i "Brug følgende DNS adresse" og skriv "208.67.222.222" og "208.67.220.220".

Tryk anvend, ok og alt det der. Så burde du kunne komme på igen Smiley

Caspper
Manager

« Svar #38: 10 Mar 2009, 09:00 »

Efter lige at have læst alle dine indlæg.. Jeg elsker dig Smiley

Og efter at have læst JKJs og Plutoniums indlæg, hold kæft det må have været nederen at gå i skole uden lige at pisse læreren af, eller kaste vandballoner efter lærerne, sne efter inspektøren eller noget.. Det er ligesom bare det som redder skoledagen, og får dig til at glæde dig til den næste.

Nu snakker jeg selvfølgelig lige om folkeskolen, fordi der slipper man lidt lettere afsted end på fx. Handelsskole/gymnasie.

Men folkeskolen er umulig at blive færdig med, udover at lave en masse sjov - som der ikke bliver set sjovt på fra lærernes side.

JKJ
Gæst

« Svar #39: 10 Mar 2009, 10:20 »

Det er sgu lidt usmageligt at spille så hellig. Det er nemt for en mand i trediverne at være bagklog. Jeg tvivler på, at du tænkte på samme måde, da du var 16. Og helt ærligt, en 16-årig, der ikke bryder sig om at gå i skole, er sgu mere almindeligt end en 16-årig, der elsker det. At du laver en tråd om at undgå spærring af Facebook til en debat om unges manglende autoritetstro er godt nok afsporet. Og at mene, at stigende individualitet og refleksivitet er en dårlig ting, er direkte grotesk.

Øhhh nej jeg har ikke lavet denne tråd, jeg har kommenteret i den... Men det har du måske ikke lige gidet tjekke

Og afsporet?? Jeg har en menig om at når der bliver sagt nej så betyder det nej. At du så ikke er enig er en anden ting, men så må du sgu respektere at vi ikke er enig...
Jeg begynder da heller ikke at kalde dig underlige ting når jeg ikke er enig med dig... Prøv nu lige at stramme op kammerat!!

KF
Landsholdsspiller

« Svar #40: 10 Mar 2009, 11:20 »

Øhhh nej jeg har ikke lavet denne tråd, jeg har kommenteret i den... Men det har du måske ikke lige gidet tjekke

Og afsporet?? Jeg har en menig om at når der bliver sagt nej så betyder det nej. At du så ikke er enig er en anden ting, men så må du sgu respektere at vi ikke er enig...
Jeg begynder da heller ikke at kalde dig underlige ting når jeg ikke er enig med dig... Prøv nu lige at stramme op kammerat!!

Hvis du nu laeser US indlaeg, saa kalder han ikke dig et eneste ord. Han kritiserer dine handlinger og paalaegger dine handlinger tillaegsord... men dig kalder hun nu altsaa intet underligt...

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

KF
Landsholdsspiller

« Svar #41: 10 Mar 2009, 11:39 »

Det var dig selv der lavede en sammeligning eller i hvert fald bragte de 2 sites op, jeg kørte så bare videre i samme spor, for er da godt klar over at de intet har med hinanden at gøre, du kan dog også komme med kommetarer på bold.dk men så hører sammenligningen vist også op  Peace

Hvis det ikke er brok at man ikke kan komme på facebook og vil omgå blokeringen hvad er det så. Så er man da utilfreds fordi det ikke lige kører efter ens eget hoved.

Og som tidligere skrevet, selv hvis de finder en vej at omgå reglerne på så skal det nok blive opdaget før eller siden og så må de jo tage det op til overvejelse om det er det værd...

Vi er vel enige om, at brok er naar man ytrer sig om et problem, man har. Man kritiserer eller andet etc. Absalonsen kritiserer intet - han omgaar bare den regel, der er blevet paabudt ham. Det kan da aldrig nogensinde blive brok? Det haaber jeg sgu ikke, du synes?

Og nej, det bliver noedvendigvis ikke opdaget. Saa skulle det lige vaere fordi ens klassekammerater faar ondt i roeven og stikker en.... men hvad daelen. Der er jo elendige klassekammerater i enhver klasse.

plutonium
Manager

« Svar #42: 10 Mar 2009, 14:56 »

Efter lige at have læst alle dine indlæg.. Jeg elsker dig Smiley

Og efter at have læst JKJs og Plutoniums indlæg, hold kæft det må have været nederen at gå i skole uden lige at pisse læreren af, eller kaste vandballoner efter lærerne, sne efter inspektøren eller noget.. Det er ligesom bare det som redder skoledagen, og får dig til at glæde dig til den næste.

Nu snakker jeg selvfølgelig lige om folkeskolen, fordi der slipper man lidt lettere afsted end på fx. Handelsskole/gymnasie.

Men folkeskolen er umulig at blive færdig med, udover at lave en masse sjov - som der ikke bliver set sjovt på fra lærernes side.

Dig om det. Jeg kan ikke se det fede i det.

Men jeg har også gået på en skole med ry for høj disciplin, så man kan sige at jeg er blevet præget til at høre efter fra jeg var 5. Om det havde været anderledes hvis jeg havde gået på en anden skole kan ikke udelukkes, men jeg har altid haft lærere jeg godt har kunnet lide, og som har haft en god pædagogik, der åbner op for at man snakker om tingene i stedet for at gå i ramaskrig.

Alt andet lige, så regner jeg med at det her bliver mit sidste indlæg i denne debat. Også fordi den skal tilbage på sporet, hvilket caspper gjorde ret i at forsøge på!

absalonsen
Gæst

« Svar #43: 10 Mar 2009, 20:40 »

Jeg har ikke brokket mig - hverken her eller overfor en lære. Jeg ønsker heller ikke at diskutere beslutningen med læren/IT afdelingen. Så er den ged barberet. :-)

Hvis Facebook er spærret fordi det forstyrer undervisningen, kvajer vores IT afdelign sig vel? Der findes 1 mia. andre sider på internettet! Så jeg kan ikke se det smarte i at spærre Facebook for at fremme koncentrationen og kvaliteten af undervisningen. Men okay, kampen for at finde en god smut vej fortsætter...

plutonium
Manager

« Svar #44: 10 Mar 2009, 20:51 »

For XP:
Gå ind under Netværk
Højreklik på enten LAN eller den Trådløse internet forbindelse, tryk egenskaber
Find en linje der hedder noget med "TCP/IPv4", højreklik og tryk egenskaber
Så sæt hak i "Brug følgende DNS adresse" og skriv "208.67.222.222" og "208.67.220.220".

Tryk anvend, ok og alt det der. Så burde du kunne komme på igen Smiley

Absa: har du prøvet Casppers foreslag?

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010