home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 494 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring FM2009
| | | | |-+  AaB
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: AaB  (Læst 10642 gange)
ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
AaB
« : 16 Nov 2008, 22:53 »

Som de fleste nok ved, går det ikke Aalborg Boldklub skidegodt i øjeblikket. Men så er det godt vi, som virtuelle managers, har chancen for at ændre dette. Klubben har ihvertfald potientalet til at klare sig godt i Football Manager 2009.

Aab's trup er ikke den bredeste i SAS-Ligaen, og et par skader, kan sagtens splitte en del af sæsonen, derfor vil det være en ide, at forstærke truppen især i starten af sæsonen. Aab mangler et par reservebacks, ide de kun har Bøgelund og Pedersen i henholdsvis højre og venstre side. Aab's offensive kræfter er straks en helt anden sag. Nogle ville måske sige, at de er svage offensivt, men set på reserver, og spillerne i start-elleveren, er de en del stærkere end den defensive del af holdet. Med erfarne spillere som Johansson, Due og til del også Sagnowski, til at supplere de unge kræfter så som Risgård, Enevoldsen og Curth, kan der skabes en utrolig stærk offensiv.

For at vende tilbage til den utrolig smalle trup, har man i starten af sæsonen to valgmuligheder; Titel udfordrer eller vinder. Titeludfordreren, som nok er den mest logiske at vælge, giver en et transfer-budget på 7.5 mil. Dog kan du, ved at gå til Lynge Jakobsen, få op til 39 mil, hvilket straks gør transfer-sæsonen lidt mere sjov.

Klubben har også nogle enkelte helt unge talenter. Ronnie Schwartz, Matias Wichmann Andersen Lasse Nielsen, har om ikke andet potentialet til at blive solgt for en fornuftig pris i fremtiden.

Mit eneste indkøb har været Adigun Salami, fra FCM, for en pris på 34 mil. De fleste, inklusive mig selv, vil mene dette er overpris, men da jeg ser ekstremt meget potentiale i knægten, valgte jeg at smide pengene efter ham. Han er trods alt efter min mening den nok bedste defensive midtbane i SAS-Ligaen. Jeg skulle nok, som nævnt ovenfor, har investeret i en eller to, reserver til back'sne, men det regner jeg med at gøre i vinterpausen.

Min taktik, hvis resultater ses nedenfor, ser således ud;




Jeg har valgt at spille med en mand fremme, med primært Curth i start-elleveren. Jeg har Curth som targetmand, selvom han ikke er den højeste spiller fremme, har han stadig en vis styrke i hovedspillet. Derudover har jeg Johansson som spilfordeler, som tager ryk frem i banen, og ligger stikninger i dybden til Curth eller Saganowski. På midtbanen har jeg Salami og Augustinussen, som er en utroligt stærk kombination. De holder begge godt på bolden, og et ekstra plus, er at Salami har fleste taklinger i SAS-Ligaen og Augustinussen har flest succesfulde afleveringer. Mine kanter, Enevoldsen og Due, smider begge deres indlæg efter targetmanden.

For at fokusere på mine resultater, ser ligaen i øjeblikket sådan ud;




Som det fremgår af billedet, har jeg spillet en del kampe afgjort, hvilket hovedsageligt var i starten af sæsonen, eksempelvis 1-1 mod FCK i Parken. Mit eneste nederlag var mod Brøndby på deres stadion.

Ude i Europa, går det også fortrinligt. Jeg missede godtnok Champions League, ved at blive slået ud af Glasgow Rangers, men kom i stedet med i UEFA-Cuppen ved at slå Hertha BSC samlet 5-2. Gruppen jeg er endt i lyder på Milan, Deportivo, Man City og FC Haka. Jeg tabte den første kamp til Man City hjemme 1-2, efter at have været foran 1-0.

Det var mine lille "guide" til Aab, håber den vil blive taget godt imod, og i må meget gerne smide kommentarer til indlægget.

/Peter
« Seneste Redigering: 17 Nov 2008, 16:49 af ptrN » Logged

welbz is dat guy

Turbo_dk
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Aab
« Svar #1: 17 Nov 2008, 11:09 »

Jeg vil da lige anbefale at man træner Lasse Nielsen til at spille højre back, det kan han sagtens, og sit forsvar bliver på den måde noget bredere..

Derudover vil jeg da sige at forsvaret ikke er helt så ringe..
Man har både Michael Jakobsen og Martin P. på venstre, samt Olfers, Beauchamp og Lasse Nielsen til midterforsvaret(hvor Michael Jakobsen i øvrigt også spiller), og så Bøgelund på højre..

Så træn Lasse Nielsen til også at kunne spille i højre side, og så, med et enkelt indkøb, har du faktisk et okay bredt forsvar der godt kan klare en skade eller to Smiley
Logged

//Turbo_dk

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aab
« Svar #2: 17 Nov 2008, 16:13 »

Jeg vil da lige anbefale at man træner Lasse Nielsen til at spille højre back, det kan han sagtens, og sit forsvar bliver på den måde noget bredere..

Derudover vil jeg da sige at forsvaret ikke er helt så ringe..
Man har både Michael Jakobsen og Martin P. på venstre, samt Olfers, Beauchamp og Lasse Nielsen til midterforsvaret(hvor Michael Jakobsen i øvrigt også spiller), og så Bøgelund på højre..

Så træn Lasse Nielsen til også at kunne spille i højre side, og så, med et enkelt indkøb, har du faktisk et okay bredt forsvar der godt kan klare en skade eller to Smiley
Jeg vil give dig ret, i og med jeg i 08'eren ofte havde succes med at træne Lasse Niesen til at kunne spille højre back, men stadig, som du siger, skal man lave et indkøb til venstre back.
Logged

welbz is dat guy

JKJ
Gæst
 
Sv: Aab
« Svar #3: 17 Nov 2008, 16:24 »

Kald det bare flueknepperi, man kan du ikke ændre overskrigten til AaB  Peace

Det hedder klubben nu engang og det ser også bedst ud når man skriver det...

Måske jeg går i for små sko men sådan har jeg det bare Wink
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aab
« Svar #4: 17 Nov 2008, 16:26 »

En ægte AaB'er ville i hvert fald blive fornærmet ja Peace
Logged


ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aab
« Svar #5: 17 Nov 2008, 16:50 »

Kald det bare flueknepperi, man kan du ikke ændre overskrigten til AaB  Peace

Det hedder klubben nu engang og det ser også bedst ud når man skriver det...

Måske jeg går i for små sko men sådan har jeg det bare Wink
Done.
Logged

welbz is dat guy

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aab
« Svar #6: 17 Nov 2008, 16:51 »

En ægte AaB'er ville i hvert fald blive fornærmet ja Peace
Jeg er nu en ægte AaB'er, stavefejl eller ej.
Logged

welbz is dat guy

JKJ
Gæst
 
Sv: Aab
« Svar #7: 17 Nov 2008, 16:59 »

Done.

Mange tak, så skal du ikke hører mere fra undertegnede   Thumbs Up
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AaB
« Svar #8: 18 Nov 2008, 21:41 »

Slet ikke flere der spiller med denne fantastiske klub?
Logged

welbz is dat guy

bachpoulsen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: AaB
« Svar #9: 18 Nov 2008, 21:49 »

Jo da! Peace

Andreas Johansson er intet mindre end fantastisk for mig! Han er spillet den første halve sæson med et snit på 7.50!! han har osse lige blevet udnævnt som året svenske midtbane spiller!

desuden har jeg osse fået gode resultater ved at lære ronnie schwartz at løbe i hullerne under foretrukne træk. har brugt ham med jævne mellemrum og han er blevet en del mere målfarliige efter han har lært det Wink
Logged

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AaB
« Svar #10: 18 Nov 2008, 22:42 »

Jo da! Peace

Andreas Johansson er intet mindre end fantastisk for mig! Han er spillet den første halve sæson med et snit på 7.50!! han har osse lige blevet udnævnt som året svenske midtbane spiller!

desuden har jeg osse fået gode resultater ved at lære ronnie schwartz at løbe i hullerne under foretrukne træk. har brugt ham med jævne mellemrum og han er blevet en del mere målfarliige efter han har lært det Wink
Hvor er det man lærer dem nye foretrukne træk?
Logged

welbz is dat guy

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AaB
« Svar #11: 18 Nov 2008, 22:49 »

Hvor er det man lærer dem nye foretrukne træk?

Du går ind i "Player Interaction" og beder spilleren om at koncentrere sig om en nyt træk Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AaB
« Svar #12: 18 Nov 2008, 23:17 »

Du går ind i "Player Interaction" og beder spilleren om at koncentrere sig om en nyt træk Smiley
Tak. Smiley
Logged

welbz is dat guy

Holm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AaB
« Svar #13: 19 Nov 2008, 12:30 »

Spiller samme opstilling som AaB spiller irl, og har problemer med at finde ud af hvem jeg skal bruge på midtbanen, for Risgård og Gravesen er begge to klasse spillere som næsten med 100 % sikkerhed ville være i start 11'ren på alle sasliga hold.
Men nu er AJ lige blevet solgt for den lette sum af 23 mio !!
Og erstatningen bliver Enevoldsen. Men har så købt ind til mit ungdomshold : Birger Andersen (regen fra Frem, potientale til og blive bedre end Bonga), Tettey (Rosenborg), Bent Larsen(Regen fra Frederica, klasse keeper, bedre end Zaza), Kasper Nielsen(Regen fra Frem, bliver lige så god som Due), Kurbegovic(Elfsborg, hentet som bredde spiller). Har flere unge i kikkerten.

Og spillere der er hentet i første vindue er: Kim Aabech (Lyngby, hentet som backup til angrib), Thomas Gravesen (Fri, hentet som bredde spiller), Ridge Munsy(Fri, lidt af en lotto kupon, står han kan blive ligeså god som Saganowski), Jonas Troest (OB, hentet som backup til Bøgelund), Raskaj(Halmstad, hentet som bredde til midtbane og backup til Bonga), og Gulsvik (Odd, stort talent til midtbanen, og har virkelig imponeret for mit andet hold..

Ligger nummer 2 i min CL gruppe. Tabte 1-2 til Chelsea - Vandt 1-0 over Celtic - og spillede 1-1 mod Sporting.  Mit mål er 3 pladsen. Så det ser lovende ud.
I Sas-ligaen ligger jeg 3'er med samme antal point som 1'er og 2'ren Wink


Lidt rodet, men håber du kunne bruge det til noget !
« Seneste Redigering: 19 Nov 2008, 12:32 af holmo » Logged

[Min signatur er for stor]

Massimilliano
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: AaB
« Svar #14: 19 Nov 2008, 12:37 »

Jeg spiller 4-4-2 Med Ellegaard på mål, Pedersen, Jacobsen, Reid(24mil) og Bøgelund.
På midtbanen har jeg Enevoldsen, Augustinussen, James McArthur(20mio) og Fredrik Ljungberg(120k)
Og i offensiven har jeg Ivan Obolo(29mio) og Curth - og så har jeg købt Eden Hazard som et ungt talent - ham er jeg selv meget stolt af, og scorede efter 12 sekunder i hans anden kamp.
Logged

Olympique de Marseille som nr. 1. OVERALT.

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010