home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:25:50 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1245 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  FM er blevet overdrevet svært...
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: FM er blevet overdrevet svært...  (Læst 15898 gange)
TottenhamHotspur
Gæst

Sv: FM er blevet overdrevet svært...
« Svar #45: 01 Mar 2009, 15:23 »

..og så dog. Så taber man først en kamp 1-4 og i kampen efter kommer man bagud med 0-4 på de første 11 minutter fordi man er favoritter og derfor for en enkelt gangs skyld spiller hjemmebanetaktik på udebane. Man taber kampen med 8-0 mod et oprykkerhold.

Realistisk? Hmm, nej. Det er ikke realisme, det er tåbeligt. Det der teamtalk er jo direkte åndssvagt, det har alt for meget at skulle have sagt, somom spillerne ikke selv har en hjerne....

Jeg har godt nok aldrig oplevet noget lignende, og det lyder mest af alt som om du skulle kigge din taktik igennem en gang til Wink

Quite
Lilleputspiller
*

« Svar #46: 01 Mar 2009, 15:29 »

Ja, helt enig. Det virker somom de mentale og andre udenomsting har alt for meget impact på hvordan kampene forløber.

TottenhamHotspur
Gæst

« Svar #47: 01 Mar 2009, 15:42 »

Ja, helt enig. Det virker somom de mentale og andre udenomsting har alt for meget impact på hvordan kampene forløber.
Rigtigt nok Quite. Der er nogle mentale ting der skal justeres. Men jeg synes også, at der er overdrevet meget forskel fra hjemme til udebane..

Jamen har disse detaljer da ikke også en effekt i virkelighedens fodbold? Altså hjemmebane - udebane problematikken er jo en faktor der spiller meget ind, især i engelsk fodbold.
Et eksempel kan være Fulham der ville ligge nummer 2 i ligaen hvis man udelukkende kiggede på hjemmebane kampe, hvor de kun har lidt et enkelt nederlag. Derimod har de endnu ikke vundet på udebane i denne sæson men haft 7 uafgjorte og 7 nederlag.
Det er bare et eksempel på hvor stort boost det kan give holdet at spille hjemme, og jeg er sikker på at man kan finde lignende statistikker med andre hold..

Så i mine øjne er det, som flere andre allerede har påpeget, endnu en ting der er med til at gøre spillet mere realistisk, og samtidig et godt bidrag til spillets udvikling.

Quite
Lilleputspiller
*

« Svar #48: 01 Mar 2009, 16:17 »

Vel har de da en effekt og har altid haft det i fodbold, men denne effekt (ikke kun hjemme eller udebane, men også pressen og teamtalk) virker helt overdrevet i de seneste udgaver af FM.

Altså, der findes lister over hvad man skal sige alt efter hvordan kampen går. Hvad har det med fodbold at gøre?

JanusJ
Lilleputspiller
*

« Svar #49: 01 Mar 2009, 16:25 »

Præcis. Det er alt for overdrevet i FM. Vel har det en stor betydning i virkeligheden, men der findes en grænse.

TottenhamHotspur
Gæst

« Svar #50: 01 Mar 2009, 16:36 »

Vel har de da en effekt og har altid haft det i fodbold, men denne effekt (ikke kun hjemme eller udebane, men også pressen og teamtalk) virker helt overdrevet i de seneste udgaver af FM.

Altså, der findes lister over hvad man skal sige alt efter hvordan kampen går. Hvad har det med fodbold at gøre?

Jeg synes bare ikke pressen og teamtalks har været voldsomt vigtige i forhold til det ene spil jeg har haft indtil videre. Altså at det skulle påvirke holdets moral og hvordan de performer specielt meget. Men der har vi åbenbart forskellige erfaringer.

Quite
Lilleputspiller
*

« Svar #51: 01 Mar 2009, 16:47 »

Det er bare ligegyldigt hvad jeg gør.
Læser side op og side ned, justerer så alle taktiske settings er som anbefalet, men de andre hold har ALTID en halveg hvor de skaber chancer på samlebånd.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #52: 04 Mar 2009, 12:08 »

Jeg har en (lidt provokerende) teori om, at spillet ikke er blevet specielt meget sværere, det er bare blevet anderledes, og os der har været med længe, er blevet for indgroet i rutinerne i de gamle versioner.

Faktum er, at der stadig kommer nye FM-gamere, og de klarer sig lige så godt, som vi andre gjorde i vores første CM/FM spil. Personligt oplevede jeg det for et par versioner siden, hvor jeg langt om længe havde fået overtalt min lillebror til at prøve spillet, så vi tog os et netspil. Jeg havde spillet spillet i ca 10 år, mens det var allerførste gang overhovedet, at min lillebror prøvede spillet, gæt hvem der klarede sig bedst... Jeg er ikke meget for at indrømme det, men det gjorde min bror... Siden bestemte jeg mig for, at prøve at anskue spillet som var det et helt nyt spil, og ikke bare en ny version af et gammelt spil, og det hjalp gevaldigt. Det har jeg spillet efter siden, og har ingen problemer med sværhedsgraden.

Noget andet der peger i den retning er, at den her diskussion, dukker op hvert eneste år, SI høvles i jorden, for at gøre spillet alt for svært og hvad ved jeg, men det er altid spillere, der har været med længe, der har problemerne med sværhedsgraden, det er aldrig de helt nye.

Caspper
Manager

« Svar #53: 04 Mar 2009, 12:18 »

Jeg har en (lidt provokerende) teori om, at spillet ikke er blevet specielt meget sværere, det er bare blevet anderledes, og os der har været med længe, er blevet for indgroet i rutinerne i de gamle versioner.

Faktum er, at der stadig kommer nye FM-gamere, og de klarer sig lige så godt, som vi andre gjorde i vores første CM/FM spil. Personligt oplevede jeg det for et par versioner siden, hvor jeg langt om længe havde fået overtalt min lillebror til at prøve spillet, så vi tog os et netspil. Jeg havde spillet spillet i ca 10 år, mens det var allerførste gang overhovedet, at min lillebror prøvede spillet, gæt hvem der klarede sig bedst... Jeg er ikke meget for at indrømme det, men det gjorde min bror... Siden bestemte jeg mig for, at prøve at anskue spillet som var det et helt nyt spil, og ikke bare en ny version af et gammelt spil, og det hjalp gevaldigt. Det har jeg spillet efter siden, og har ingen problemer med sværhedsgraden.

Noget andet der peger i den retning er, at den her diskussion, dukker op hvert eneste år, SI høvles i jorden, for at gøre spillet alt for svært og hvad ved jeg, men det er altid spillere, der har været med længe, der har problemerne med sværhedsgraden, det er aldrig de helt nye.

Jeg tror du har fat i noget.. Jeg har spillet Football Manager siden 2007' versionen kom på gaden. Og jeg kan godt huske i 07'eren hvor du kunne vinde alt hvad der var at vinde! Men alligevel ser jeg det også positivt, at hele spillet er blevet mere taktisk.. Du vinder jo heller ikke en kamp som rigtig manager hvis du bare går ud og siger "Spil 4-4-2, du er offensiv du er defensiv."

Så jeg tror du har fat i noget. genialt Smiley

Drillo
Gæst

« Svar #54: 04 Mar 2009, 13:09 »

Forstår ikke dem der siger at det er blevet overdrevet svært jo bevars der er da flere ting man skal kigge på og indstille. Jeg er pt igang med et spil, med Man Utd hvor jeg er nået til Marts måned og er Ubesejret i alle koncurrencer indtil vider. Tror nok det er (47 kampe)

makkerskilap
Landsholdsspiller

« Svar #55: 04 Mar 2009, 13:11 »

øh... jeg synes nu ikke det er blevet "sværere".. der er flere ting i det, ja, men spillet som sådan er ikke sværere, imo.

It's all, part of the plan.

Walcottfan
Lilleputspiller
*

« Svar #56: 04 Mar 2009, 14:41 »

Manager kan være svært, men selvfølgelig hvis du er barca, real madrid, Man U, arsenal osv, så er det jo let, men hvis du er nogle af de dårlige hold eller er et LLM hold så bliver sværhedsgraden jo sværere...

Arsenal through and through !!

Viva Atletico !!

plutonium
Manager

« Svar #57: 04 Mar 2009, 14:50 »

Jeg har altid gjort alt hvad jeg kunne få at gøre ting i spillet, som jeg anså for at være realistiske i det virkelige liv, og jeg kan kun sige at spillet er blevet bedre og bedre år for år, version for version. I 'gamle dage' tilbage i 2006 og 2007 (jeg begyndte at spille manager i 2006), der kunne man valse igennem spillet uden problemer what so ever. Det var bare at købe dygtige spillere og sætte dem på den rigtige plads på banen. Én af mine venner satte ikke taktik, men havde standardtaktikken hele vejen igennem, og han vandt sgu stadig sine kampe! Han har et problem nu, hvor han bare ikke kan få det til at virke. Jeg selv, derimod, har altid været mere fokuseret på det taktiske, og har derfor oplevet den stigende realisme i spillet som værende super positivt!

Så dem der godt kunne lide de gamle spil, skulle måske gå over til FIFA Manager serien, hvor det også primært er et spørgsmål om at have de bedste spillere, og ikke lægge gode taktikker eller lignende. Provokerende at sige, men det er jo et spørgsmål om prioritering!

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Magaca
Lilleputspiller
*

« Svar #58: 09 Mar 2009, 22:10 »

Synes godt nok også det er blevet svært.

Nogen der har nogle must read artikler ang taktik? Jeg har læst TTF men kan stadig ikke få det til at fungere.

Quite
Lilleputspiller
*

« Svar #59: 10 Mar 2009, 19:53 »

Altså, nu har jeg jo altid valgt et lavt rangerende hold og forsøgt at gøre spillet bare en smule realistisk ved at kæmpe mig op og ende som træner i Brøndby Peace

De sidste mange år har jeg valgt Chesterfield, og det er altså blevet afsindigt meget sværere i '08 og '09. Alt det der med at vælge Man Utd. eller Barcelona siger mig ikke så meget.

Men altså, nu har jeg efterhånden brugt omkring 50-60 timer på det her, og er så småt ved at få minimalt styr på tingene. Men nemt er det fandeme ikke, også fordi noget af logikken er spillets egen - og altså ikke specielt realistisk.

Smiley

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010