home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:25:50 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1288 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  FM er blevet overdrevet svært...
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: FM er blevet overdrevet svært...  (Læst 15899 gange)
Kezman
Landsholdsspiller

Sv: FM er blevet overdrevet svært...
« Svar #30: 26 Feb 2009, 17:39 »

jeg synes det er lettere og håber også på lidt udfordring da jeg blive rhurtig træt af det

maaahhh-h-h-h

Kezman
Landsholdsspiller

« Svar #31: 26 Feb 2009, 17:40 »

Jeg synes også det er mega nederen at 1-2 indkøb kan ødelægge rytmen fuldstændig.. Men desværre, sådan er det jo..
jeg købe over 20 reserve og ungdoms spillere i løbet af en sæson. jeg har kun mærket fremskridt!

maaahhh-h-h-h

philipo
Reserveholdsspiller

« Svar #32: 26 Feb 2009, 17:57 »

Altså jeg syntes også det er lidt svært med de mellem klubber og de dårlige klubber. Jeg har ikke svært ved Arsenal, Barce, Real Madrid, Juve osv.
Men handler det i bund og grund ikke om at finde "taktikken"? fordi jeg har i 06, 07 og 08 brugt lidt tid på at finde en taktik. Og når jeg så har fundet den, så kan jeg næsten bruge den til alle hold. Og selvfølgelig har jeg en stærk opstilling, men taktikken tager sig ik så meget af at der kommer backup spillere ind. Det går stadig bare derud af.

Men har bare ikke kunne gøre det samme i 09. Og det er jo på en måde godt og dårligt Smiley

Xbox 360: iphilipoxbox
PS3: iphilipo

JanusJ
Lilleputspiller
*

« Svar #33: 26 Feb 2009, 19:08 »

Det er ikke en perfekt taktik. Heldigvis er FM nu så realistisk, så der er mange flere faktorer der spiller ind.

Mika Karppinen
Gæst

« Svar #34: 26 Feb 2009, 19:38 »

I tidligere versioner kunne man med lethed forlade ens computer mens kampen blev spillet, fordi det egentligt var let at finde taktikken som holdet spillede - og gjorde det fortrinligt.Nu skal man nærmest selv være spillerne før man vinder, og hele tiden ændre på tingene.

Det gør jeg stadigvæk og jeg vinder da hele tiden.

-LFC-
Manager

« Svar #35: 26 Feb 2009, 19:44 »

Jeg er ikke enig med Quite! Måske er det fordi, at jeg kun har haft FM 08&09, at jeg har den erfaring. Men efter lidt tilvænning, så synes jeg, at det går rimeligt strygende.. Jeg har dog også den opfattelse, at det er forskelligt fra liga til liga. Jeg har f.eks. svært ved den spanske, mens jeg har ufatteligt let ved den italienske, hvor jeg allerede på 3 sæsoner har bygget Sampdoria op til en magtfaktor. Vandt forleden dag også mesterskabet med Valencia i første sæson, men der blev sejren også sikret i absolut sidste runde og efter en del taktikmæssig besvær, der først rigtigt blev vendt i midten af sæsonen, hvor jeg hentede ind på Barca og Real og strøg forbi dem til sidst.. Peace Men nu skal du også huske på, at du spiller i en svær liga, Quite. Mit råd til dig må være at starte med et stort hold og ligesom "lære spillet". Wink

Thumbs Up

Drillo
Gæst

« Svar #36: 26 Feb 2009, 19:55 »

Har gået og tænkt på om Sigames ikke kunne lave Niveau'er i Football Manager, så som Amatør, Proffesionel og Verdens klasse... så man på amatør ikke ville behøves at konsentrer sig om andet ind indkøb og lidt taktik. Og på Verdens klasse ja som ordet siger så skal man på dette niveau styrre alt.

jstoffer
Reserveholdsspiller

« Svar #37: 26 Feb 2009, 20:10 »

Jeg kan virkelig ikke forstå at folk brokker sig over spillet er for realistisk eller svært.  Jeg har spillet managerspil siden Championship manager 95/96 og elsker det stadigvæk. Jeg har ingen problemer med at vinde eller noget som helst. Man skal bare finde en taktik der virker og så kører det. Jeg vil give kritikerne ret i at spillet er blevet mere realistisk gennem årene, men det er det jeg elsker ved det. Det er da ikke noget ved at vinde hele tiden, man skal da have udfordringer ellers bliver man da træt af det med det samme. Som Sigames salv siger så er det et fodbold manager simulations spil. Man kan jo selv justere sværhedsgraden ved at vælge fra sunday league football'er til international football'er og yderligere ved at tage små eller store hold.
Det eneste der kræves for at få succes er en smule viden om fodbold og så interesse. Og for dem der behøver yderligere hjælp så er der diverse guides på denne side vedrørende taktik, træning, spiller køb osv.
Hvad er det folk ellers ønsker??
Som sagt så er jeg 100 % tilfreds med spillet og realismen gør at man ikke bliver træt af spillet og et hvert nyt spil med et nyt hold er en oplevelse. Man oplever aldrig det samme de forskellige hold.
Undskyld hvis jeg lyder sur, stædig osv, men syntes det er trælst at høre på folk brokke sig over realismen. Tag udfordringen op i stedet for at hyle og vræle. Igen beklager den hårde tone.  

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

JanusJ
Lilleputspiller
*

« Svar #38: 26 Feb 2009, 20:51 »

Jeg er skam også helt tilfreds med spillet, og jo mere realistisk jo bedere, men bugs her og der vil der altid være.

The_Gerrard
Landsholdsspiller

« Svar #39: 26 Feb 2009, 21:28 »

Jeg synes også det er latterligt at folk brokker sig over spil, når de bliver mere realistiske og sværere.. Det bliver da ti gange sjovere jo mere realistisk det er, og des mere realistisk det er, des mere kan du leve dig ind i virkeligheden, og se hvor svært managere har det..

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

AFC
Manager

« Svar #40: 26 Feb 2009, 21:43 »

Syntes da ikke det er så galt. Det er et spil altså. Det er ikke et spil hvor du måske vinder 1:0000000000000000000 0:0000000000000000000 00000000000 kr for at få en sejr eller vinde 70 sejre i træk. Come on. Det er et spil.

Du skal tænke på ikke at lave for mange indkøb. For mange indkøb kan godt skade harmonien og stemningen i klubben, og det er derfor det måske ikke kører. Hvis du ikke syntes det kører og ikke gider at spille på det save netop der, så start et nyt.

doctor
Juniorspiller
**

« Svar #41: 28 Feb 2009, 19:02 »

ja få mere afaring så det sku ik så svært bare, bare sug til jeg af tips især fra Tactical Theorems and Frameworks så det sku ik så svært bare sæt jer bedre ind i det, ik fordi jeg siger i ik gør, men tror mig så lære i det, jeg kan nemt få det til at køre godt med de fleste hold kræver bare tid drenge, det sku da os træls hvis det var for nemt som de tidlige versioner, ik for mange indkøb sørg for moral og hamoni er i top det en god start til at få det til at køre godt, hvis i sidder fast og snart ik gider mere

Quite
Lilleputspiller
*

« Svar #42: 01 Mar 2009, 13:44 »

Citat
Jeg synes også det er latterligt at folk brokker sig over spil, når de bliver mere realistiske og sværere.. Det bliver da ti gange sjovere jo mere realistisk det er, og des mere realistisk det er, des mere kan du leve dig ind i virkeligheden, og se hvor svært managere har det..

Men nu kan man vel diskutere om det er mere realistisk at det pludselig kræves at man fin-tuner alting under kampen? Selvom jeg vist har fundet ud af hvad jeg gjorde forkert, nemlig for store taktiske ændringer som åbenbart rev mit hold itu. Nu har jeg taget en klassisk 3-5-2 og kun lavet minimale justeringer og så kører det faktisk ok.

Men altså, jeg synes ikke nødvendigvis det bliver mere realistisk af at det bliver sværere. Eksempelvis er der jo nogle ting spillere selv kan tænke sig til som de så ikke magter i '09.

Quite
Lilleputspiller
*

« Svar #43: 01 Mar 2009, 14:42 »

..og så dog. Så taber man først en kamp 1-4 og i kampen efter kommer man bagud med 0-4 på de første 11 minutter fordi man er favoritter og derfor for en enkelt gangs skyld spiller hjemmebanetaktik på udebane. Man taber kampen med 8-0 mod et oprykkerhold.

Realistisk? Hmm, nej. Det er ikke realisme, det er tåbeligt. Det der teamtalk er jo direkte åndssvagt, det har alt for meget at skulle have sagt, somom spillerne ikke selv har en hjerne....

JanusJ
Lilleputspiller
*

« Svar #44: 01 Mar 2009, 15:15 »

Rigtigt nok Quite. Der er nogle mentale ting der skal justeres. Men jeg synes også, at der er overdrevet meget forskel fra hjemme til udebane..

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010