home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 514 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Landsholdets startopstilling - BRUGERNE HAR TALT!
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Landsholdets startopstilling - BRUGERNE HAR TALT!  (Læst 10830 gange)
Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #15: 12 Feb 2009, 15:12 »

Det gør han så ikke, han spiller venstre back...

Desuden har han indtil nu i AaB's træningskampe været et af de bedste offensive kræfter, til trods for hans defensive position på banen, men flere ass og mål tilfølge...

Men man kan godt have en Jacob Poulsen der IKKE vil spille højre back i AGF til at spille højre back på landsholdet, selvom han er højre midt??
Eller en Silber der ikke just er venstrebenet til at spille venstreback??

Hvori ligger forskellen?? Eller der er måske forskel på hvad div spillere må alt efter hvor de spiller??


Nu er det min mening, og jeg ville hellere aldrig have udtaget JP og MS til de positioner de ikke spiller for deres klubhold.
Desuden er det først i foråret af MJ skal spille back, ikke noget han gjorde særlig ofte i efteråret. Og bevar mig vel, venskabskampe er altså ikke noget man skal bedømme folk på, nå man snakker om landsholdspladser.
Logged


JKJ
Gæst
 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #16: 12 Feb 2009, 15:13 »

Nu er der flere der skriver Lars Jacobsen som højre back... Helt ærlig, han er ikke i nærheden af spilletid i Everton, han har ikke spillet en hel kamp siden han kom til skade mod Portugal...

Han kan få er reservekamp for Evertons reserver engang imellem, men som det ser ud pt er han jo kun 3-4 valg som back i Everton. Deres foretrukne back kan jo ikke engang komme på holdet da hans reserve har gjort det så godt at de ikke skifter, plus at Phil Neville også står foran LJ...

Men så er vi jo tilbage i MO sikre system, hvis du spiller fast kan du ikke komme på men hvis du sidder udenfor så kan du sagtens!!
« Seneste Redigering: 12 Feb 2009, 15:19 af JKJ » Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #17: 12 Feb 2009, 15:22 »

Nu er det min mening, og jeg ville hellere aldrig have udtaget JP og MS til de positioner de ikke spiller for deres klubhold.
Desuden er det først i foråret af MJ skal spille back, ikke noget han gjorde særlig ofte i efteråret. Og bevar mig vel, venskabskampe er altså ikke noget man skal bedømme folk på, nå man snakker om landsholdspladser.

Så har jeg nok misforstået et eller andet...

Jeg har altid troet at det gjalt om at få et hold spillet sammen i en træningskamp, ikke at prøve at se hvor mange steder en spiller kan spille på banen...

Nu er det jo ikke en hemmelighed at vi har haft store problemmer på venstreback pladsen, hvorfor i alverden skal man så ikke prøve en spiller der spiller der hvergang, fremfor en omskolet højre midt i en enkelt kam...
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #18: 12 Feb 2009, 15:25 »

Så har jeg nok misforstået et eller andet...

Jeg har altid troet at det gjalt om at få et hold spillet sammen i en træningskamp, ikke at prøve at se hvor mange steder en spiller kan spille på banen...

Nu er det jo ikke en hemmelighed at vi har haft store problemmer på venstreback pladsen, hvorfor i alverden skal man så ikke prøve en spiller der spiller der hvergang, fremfor en omskolet højre midt i en enkelt kam...

JKJ. Hvorfor bruger du hele tiden JP som eksempel. Vi snakker om det landshold JEG ville sætte, og der ville JP ikke havde spillet Højre back. Så drop lige det der.

Ja, for Aab gælder det om at spille deres hold sammen. Og det samme for landsholdet. Men derfor er der stadig forskel på modstanderne, og min mening er simpelthen bare han ikke er god nok, som VB endnu på det danske landshold.
Logged


KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #19: 12 Feb 2009, 15:26 »

Jeg har altså utroligt svært ved at forstå at folk kan se på det danske landshold som om vi kan tage frit fra alle hylder. Jeg beklager, men at Bøgelund bliver matchet i SAS Ligaen, er ikke nok imo. Hvis en SAS Liga spiller skal være førstevalg på landsholdet, synes jeg godt nok det er beklageligt. Self skal en Lars Jacobsen ikke have en friplads, men uanset hvordan man vender og drejer den, så er han bedre begge veje end Bøgelund og de andre alternativer. Grunden til at jeg foretrækker Jacob Poulsen på højre back frem for Bøgelund, er fordi jeg håber han kan være netop den offensive gevinst med sin teknik, opportunisme og sparketeknik. Self vil det være optimalt, at man kunne vælge en der spiller netop den position han skal bruges på, men på det danske landshold virker det netop ikke dertil.

@JKJ
Jeg synes det er en anelse for meget tudefjæs at insinuere, at fordi spillerne kommr fra AaB så fravælger folk dem fra deres landshold. Jeg har herinde, fra tid til anden, oplevet lidt for mange AaB-fans der hælder konsekvent til deres egne spillere, end andre fans. synes det til tider er en anelse for meget, når man ikke kan se ud over egne røde briller Smiley Det bedste eksempel er diskussionen omkring Jimmy Nielsen. Han spillede stabilt i AaB, men han kunne ikke slå i gennem i Leicester, og først han smuttede fra AaB blev man mestre. Der var fra tid til anden, gevaldigt farvede meninger om hans evner Smiley

Når det så er sagt, så er der mange på det nuværende AaB-hold der KUNNE blive aktuelle. Men efter min mening skal der mere end et par stabile sæsoner til før man er aktuel til en startplads på landsholdet. For nogle af spillernes vedkommende er de så uheldige at spille en position hvor konkurrencen er stor, f.eks. Augustinussen kontra Poulsen Smiley
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #20: 12 Feb 2009, 15:31 »

Nu er der flere der skriver Lars Jacobsen som højre back... Helt ærlig, han er ikke i nærheden af spilletid i Everton, han har ikke spillet en hel kamp siden han kom til skade mod Portugal...

Han kan få er reservekamp for Evertons reserver engang imellem, men som det ser ud pt er han jo kun 3-4 valg som back i Everton. Deres foretrukne back kan jo ikke engang komme på holdet da hans reserve har gjort det så godt at de ikke skifter, plus at Phil Neville også står foran LJ...

Men så er vi jo tilbage i MO sikre system, hvis du spiller fast kan du ikke komme på men hvis du sidder udenfor så kan du sagtens!!


Man kan selvfølgelig også vælge at kigge på, hvordan folk spiller. Lars Jacobsen leverer altid en glimrende indsats på landsholdet, selvom han ikke spiller regelmæssigt på klubplan. Spillernes kvaliteter må trods alt være i højsædet, og så længe de forløser dem, kan det være bedøvende ligegyldigt, om de spiller fast i deres klub eller ej. Og om de spiller i åb eller en anden klub.
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #21: 12 Feb 2009, 15:31 »

Jeg har altså utroligt svært ved at forstå at folk kan se på det danske landshold som om vi kan tage frit fra alle hylder. Jeg beklager, men at Bøgelund bliver matchet i SAS Ligaen, er ikke nok imo. Hvis en SAS Liga spiller skal være førstevalg på landsholdet, synes jeg godt nok det er beklageligt. Self skal en Lars Jacobsen ikke have en friplads, men uanset hvordan man vender og drejer den, så er han bedre begge veje end Bøgelund og de andre alternativer. Grunden til at jeg foretrækker Jacob Poulsen på højre back frem for Bøgelund, er fordi jeg håber han kan være netop den offensive gevinst med sin teknik, opportunisme og sparketeknik. Self vil det være optimalt, at man kunne vælge en der spiller netop den position han skal bruges på, men på det danske landshold virker det netop ikke dertil.

@JKJ
Jeg synes det er en anelse for meget tudefjæs at insinuere, at fordi spillerne kommr fra AaB så fravælger folk dem fra deres landshold. Jeg har herinde, fra tid til anden, oplevet lidt for mange AaB-fans der hælder konsekvent til deres egne spillere, end andre fans. synes det til tider er en anelse for meget, når man ikke kan se ud over egne røde briller Smiley Det bedste eksempel er diskussionen omkring Jimmy Nielsen. Han spillede stabilt i AaB, men han kunne ikke slå i gennem i Leicester, og først han smuttede fra AaB blev man mestre. Der var fra tid til anden, gevaldigt farvede meninger om hans evner Smiley

Når det så er sagt, så er der mange på det nuværende AaB-hold der KUNNE blive aktuelle. Men efter min mening skal der mere end et par stabile sæsoner til før man er aktuel til en startplads på landsholdet. For nogle af spillernes vedkommende er de så uheldige at spille en position hvor konkurrencen er stor, f.eks. Augustinussen kontra Poulsen Smiley

Tudefjæs?? Hehe fair nok...

Jeg ser det måske med røde øjne...

Men ser altså rødt når man siger at feks MJ ikke kan spille venstreback da det ikke har været den plads han har spillet i efteråret...
Jakob Poulsen derimod spiller heller ikke back men det er helt fint at han må spille højreback på landsholdet??

Hvori ligger forskellen?? Det er det der får mig op i det røde felt, jeg kan simpelthen ikke se forskellen...
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #22: 12 Feb 2009, 15:34 »

Tudefjæs?? Hehe fair nok...

Jeg ser det måske med røde øjne...

Men ser altså rødt når man siger at feks MJ ikke kan spille venstreback da det ikke har været den plads han har spillet i efteråret...
Jakob Poulsen derimod spiller heller ikke back men det er helt fint at han må spille højreback på landsholdet??

Hvori ligger forskellen?? Det er det der får mig op i det røde felt, jeg kan simpelthen ikke se forskellen...

Nu var det jo mit indlæg der fik dig op og køre.
Så igen. Jeg vil hellere ikke have udtaget JP, og jeg har hellere ikke nævnt ham i mit indlæg om min startopstilling.
Logged


KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #23: 12 Feb 2009, 15:35 »

Hehe nej der har du ret JKJ Smiley Men det betyder jo ikke at Bøgelund nødvendigvis er bedre end Jakob Poulsen Wink
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #24: 12 Feb 2009, 15:35 »

Tudefjæs?? Hehe fair nok...

Jeg ser det måske med røde øjne...

Men ser altså rødt når man siger at feks MJ ikke kan spille venstreback da det ikke har været den plads han har spillet i efteråret...
Jakob Poulsen derimod spiller heller ikke back men det er helt fint at han må spille højreback på landsholdet??

Hvori ligger forskellen?? Det er det der får mig op i det røde felt, jeg kan simpelthen ikke se forskellen...

Problemet er, at dine indlæg ikke giver mening overhovedet.

Hvorfor bruger du Jakob Poulsen som eksempel? Det var Morten Olsen, der satte ham på backen, og det er Shaft, du sidder og diskuterer med. Han har udtrykkeligt forklaret dig, at han personligt aldrig selv ville sætte JP på backen, alligevel bliver du ved at vade rundt i det.

Det må være en form for blind stolthed.
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #25: 12 Feb 2009, 15:41 »

Man kan selvfølgelig også vælge at kigge på, hvordan folk spiller. Lars Jacobsen leverer altid en glimrende indsats på landsholdet, selvom han ikke spiller regelmæssigt på klubplan. Spillernes kvaliteter må trods alt være i højsædet, og så længe de forløser dem, kan det være bedøvende ligegyldigt, om de spiller fast i deres klub eller ej. Og om de spiller i åb eller en anden klub.

Vi floppede stort i den sidste kval, og en af grundene var imo at vi jo stort set hver gang stillede med at hold der ikke var i form, altså min 60% var jp højest på bænken og der kommer man ikke i form... Den eneste måde man får det maksimale ud af et hold, landsholdet incl er nu engang at spillerne er i form... Det var vi ikke og dermed kunne vi de sidste 15-20 min nok kun yde 80-85% af hvad vi burde have gjort... Spillerne gjorde helt sikkert hvad de kunne, men når de ikke havde flere kræfter så kan man jo heller ikke forlange de kunne blive ved...

Det har ikke noget med hvor man spiller... En Simon Kjær bør også spille på holdet fremfor Krøldrup hvis han er bedre, så er det lige meget med rutine imo... Hvis du ikke spiller og ikke er i form laver du min lige så mnage fejl som en ung urutineret spilelr som SK...

Og LJ spiller jo aldrig i Everton, han har været på bænken enkelte gange men det har jo stort set kun været af nød fra deres side så de kunne fylde bænken ud pga skader og reserver...
Mit bud er at han ikke får et eneste min for dem inden sommerferien...
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #26: 12 Feb 2009, 15:48 »

Du modsiger dig selv. Hvis en spiller spiller godt selvom han ikke spiller i sin klub, bør han vel starte på landsholdet? Det bør vel altid være den på dagen bedste spiller, der spiller? MO har spillerne til træning, det har vi ikke. Vi kan kun bedømme spillerne på det de yder i klubben og de kampe han får på landsholdet. MO bruger self også parametre som rutinere og hvor meget de ha rpsillet på landsholdet før.

Kan det passe, at folk glemmer at man ikke har særlig meget tid på landsholdet til at spille holdet sammen, specielt ved træning? Man kan ikke bare skifte rundt på pladserne, med mindre man er Spanien, Italien, Frankrig, England, Tyskland eller lignende.Vi er nødt til at acceptere, at vi aldrig får et hold hvor alle de bedste 11 spillere og spiller fast i deres klubber, for det er i høj grad ikke MO's ansvar, men sipllernes.

Og selvom vi floppede i sidste kval, var det så kun Lars Jacobsens skyld, og kunne vi have være til EM hvis Bøgelund eller en anden havde spillet i stedet for? Jeg tvivler...
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #27: 12 Feb 2009, 15:51 »

Problemet er, at dine indlæg ikke giver mening overhovedet.

Hvorfor bruger du Jakob Poulsen som eksempel? Det var Morten Olsen, der satte ham på backen, og det er Shaft, du sidder og diskuterer med. Han har udtrykkeligt forklaret dig, at han personligt aldrig selv ville sætte JP på backen, alligevel bliver du ved at vade rundt i det.

Det må være en form for blind stolthed.

Nu var det så Kongfjong jeg svarede her... men lad nu det ligge...

Desuden fik jeg først dette at vide efter jeg havde svaret Shaft, er ked af at skuffe dig men kan altså ikke læse hvad Shaft tænker...

Jeg bruger JP som eksempel fordi at man ikke kan se et problem i at bruge ham som back selv om han ikke spiller det hos AGF, mens det er et stort problem at bruge MJ som venstreback selv om han ikke har spillet der så meget det seneste halvår...

Hvorfor er det ikke et problem med den ene mens det er et stort problem med den anden??


Blind stolthed?? Jeg er ikke helt sikker på jeg ved havd du mener, jeg kan jo ikke læse dine tanker, men hvis du mener jeg ser det med mine AaB briller er det nok muligt...

Nu var det jo mit indlæg der fik dig op og køre.
Så igen. Jeg vil hellere ikke have udtaget JP, og jeg har hellere ikke nævnt ham i mit indlæg om min startopstilling.

Jeg synes nu ikke jeg er oppe at køre, men prøver bare at komme med modsvar Wink

Men ja har forstået du skrev det var DIT valg...  Peace
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #28: 12 Feb 2009, 15:55 »

Nu vil jeg bare lige hurtigt spørge, for kan godt være jeg har overset noget. Men hvem har sagt det ikke er et problem at bruge JP som højre back, og som samtidig siger at man ikke kan bruge MJ som venstre back fordi han ikke spiller der, endnu for sin klub(Her tænker jeg på sas-liga eller Uefa).
Logged


United-styrer
Gæst
 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #29: 12 Feb 2009, 16:00 »

Nu var det så Kongfjong jeg svarede her... men lad nu det ligge...

Det er vel ét fedt. KongFjong har - så vidt jeg husker - heller ikke givet udtryk for, at han mener, Jakob Poulsen skal spille back.

Desuden fik jeg først dette at vide efter jeg havde svaret Shaft, er ked af at skuffe dig men kan altså ikke læse hvad Shaft tænker...

Han forklarer det her:

Nu er det min mening, og jeg ville hellere aldrig have udtaget JP og MS til de positioner de ikke spiller for deres klubhold.
Desuden er det først i foråret af MJ skal spille back, ikke noget han gjorde særlig ofte i efteråret. Og bevar mig vel, venskabskampe er altså ikke noget man skal bedømme folk på, nå man snakker om landsholdspladser.

... og her knevrer du videre:

Tudefjæs?? Hehe fair nok...

Jeg ser det måske med røde øjne...

Men ser altså rødt når man siger at feks MJ ikke kan spille venstreback da det ikke har været den plads han har spillet i efteråret...
Jakob Poulsen derimod spiller heller ikke back men det er helt fint at han må spille højreback på landsholdet??

Hvori ligger forskellen?? Det er det der får mig op i det røde felt, jeg kan simpelthen ikke se forskellen...

Jeg bruger JP som eksempel fordi at man ikke kan se et problem i at bruge ham som back selv om han ikke spiller det hos AGF, mens det er et stort problem at bruge MJ som venstreback selv om han ikke har spillet der så meget det seneste halvår...

Hvorfor er det ikke et problem med den ene mens det er et stort problem med den anden??

Hvem er 'man'?! Hvem har forkastet muligheden for at sætte MJ på venstre backen, men samtidig blåstemplet Olsens beslutning om at putte JP på backen? Det er som om du diskuterer med én, der ikke er der.
« Seneste Redigering: 12 Feb 2009, 16:04 af United-styrer » Logged

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010