home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 801 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Landsholdets startopstilling - BRUGERNE HAR TALT!
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: Landsholdets startopstilling - BRUGERNE HAR TALT!  (Læst 10778 gange)
KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #45: 12 Feb 2009, 17:31 »

Måske jeg formulerede mig forkert... Krøldrup spiller ikke så meget pt, Kjær spiller såvidt jeg er orienteret hvergang og dermed mener jeg også han skal have chancen hvis han er i samme klasse som Krøldrup... og hvis de 2 italienere spillede hvergang burde Agger også en tur på bænken indtil han finder en klub der kan tilbyde ham fast spilletid...

Det er simpelthen alt for sort/hvidt. Self skal en spiller som Agger da have lang snor, når han er så god. Han er netop en spiller, med så stor spilforståelse og forudseenhed, at han kan kompensere for manglende kampform på den måde. Dermed ikke sagt, at et år uden kamptræning vil gå ubemærket hen. Men se alligevel på en Thomas Sørensen, som i kampen i Sverige var uden kamptræning, men stod ganske fremragende.

MO og hans stab omkring bør da ganske rigtig vide en del mere end vi 2 alle alle andre.
Og Rommedahl har også gjort det godt, selv om han aldrig har været min kop the, men så mange kan vel ikke tage fejl igen og igen. Hvornår har vi sidst hørt om en god kamp fra hans side??
Han kan løbe hurtig ja, men hvad så mere, han kan jo ikke lave et indlæg selv om han fik vesterhavet som mål, så ville ham ramme klitterne eller stranden, overdrivelse fremme forståelsen Wink
Desuden har han spillet flere kampe på landsholdet i efteråret end i Ajax og det mener jeg tydeligt man kunne se på hans niveau på holdet...
Alligevel skal han med hvergang...

Hvis "så mange" ikke har samme forstand på fodbold, og det vil jeg påstå de ikke har, som MO, Peter Bonde og resten af staben omkring landsholdet, så de godt tage fejl Smiley Jeg vil faktisk sige han spillede ok i går Smiley Og det næste argument som du lige piller ned lidt selv, med "overdrivelse fremmer forståelsen" er jo netop den der mob-mentality som bygger sig op om en spiller som Rommedahl. Der er nogen der råber højt, og så er det som om flere og flere følger med, fordi det er lettest at være enig. Rommedahl er altså den næstmest scorende spiller på landsholdet og i hans 83 landskampe, er vi altså kun gået fra banen som taber 15 gange... Så mon ikke han kan ramme målet bedre end de fleste af os trods alt, selvom det ikke altid virker sådan, hvis man skulle tro kritikken Smiley
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #46: 12 Feb 2009, 17:49 »

JKJ: Du mener altså, at Kjær og Krøldrup burde spille før Agger, hvis de spillede hver gang, og han ikke spillede? Med andre ord mener du, spillernes niveau er fuldstændig ligegyldigt; det handler bare om, at de spiller i klubberne? Så lad os da sende AB's hold på banen. Selvfølgelig er regelmæssig spilletid en faktor, men det er tilsyneladende det eneste parameter, du forholder dig til, og det er jo absurd.
« Seneste Redigering: 12 Feb 2009, 17:51 af United-styrer » Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #47: 12 Feb 2009, 17:55 »

I sidste ende handler det om at score flere mål end de andre. Desuden ser du tit Krohn-Dehli hjælpe defensivt hos Brøndby - det synes jeg da i hvert fald at have set.

Self. og det tror jeg ikke vi kommer til med den taktik. Vores defensiv har ikke haft de samme 4 i lang tid og holder bortset fra Agger og Christian Poulsen(som ikke altid har vist sine bedste sider på landsholdet) ikke international standard. Jeg tror ikke at det hjælper defensiven at overlade den mere eller mindre til sig selv.

Logged

It's gonna be legendary

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #48: 12 Feb 2009, 20:28 »

Der er vel så at sige 2 parametre fra hvilke man kan måle om en spiller skal starte inde på landsholdet:

1) Spillerens generelle talent og niveau
2) Spillerens kampform ved spilletid i sin klub


Dér må man jo så tage diskussionen om kampform eller talent er, hvad der er mest givende i en landskamp mod en potentiel svær modstander. Man må også have in mente at, hvis en spiller som Daniel Agger ikke får spilletid i Liverpool, ja så træner han stadig med nogen af de bedste spillere i verden og vedligeholder derfor et vist niveau herigennem.

Spillere som Daniel Agger og Christian Poulsen kan forsvares i start 11'eren fordi de igennem længere tid har været del af en fast stamme og de har store kvaliteter og masser af international erfaring.
Hvis Daniel Jensen, Dennis Rommedahl og Jon Dahl Tomasson ikke finder vej tilbage til deres gamle niveau (hvilket jeg finder stærkt usandsynligt) - ja, så har jeg svært ved at se dem have en fremtid på det danske landshold.



Når vi tager diskussionen omkring venstre back, mener jeg, at man bør vælge Michael Jakobsen af flere grunde. Han har, grundet ChL, mere erfaring på højeste niveau end sine konkurrenter, han er fysisk stærk og har en god ledermentalitet, han er god defensiv, men også offensivt, hvor han har et giftigt langskud og er god på dødbolde.

En anden grund til at vælge Jakobsen er den at vi spiller med vores fløjspillere så langt fremme på banen og backsne sjældent får mulighed for overlap. Derfor er det godt at have en back med de defensive kvaliteter i orden.

Hvis vi nævner Thomas Rasmussen, Chris Sørensen og Cristopher Poulsen som nærmeste konkurrenter, synes jeg hver især de mangler noget: Rasmussen mangler noget defensivt. Sørensen er en udmærket spiller, men han mangler udstråling og har ikke alderen med sig. Poulsen synes jeg er Jakobsens nærmeste konkurrent, men jeg synes ikke han er ligeså god rent teknisk.

Hvis man vil have en spiller, der er god defensivt, men også har et giftigt langskud og en smittende lederegenskab, så vælger man Michael Jakobsen, der i mine øjne er Danmarks klart bedste venstre back. Nogle klandrer at han har spillet meget i midterforsvaret, men faktum er at han har spillet VB før og det er træneren i AaB's intention at han skal gøre det samme i fremtiden.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #49: 12 Feb 2009, 20:57 »

:@ cube

Nå Jakobsen kommer til at spille fast som VB, tror jeg hellere ikke der går lang tid før han får chancen. Hvis han vel og mærket gør det godt.

Nå man skal vudere en venstreback så synes jeg ikke langskud og som sådan fysik stark er så vigtigt. Han skal være hurtig, og god offensiv, lige netop fordi vores fløje er så langt fremme. Derfor er det vigtigt de får lidt støtte offensivt, ellers bliver de efterladt for meget alene derude, da midtbane spillerne sjældent når derud.
At han er god på dødbolde er så et plus hos Jakobsen, men der har vi allerede Bendtner, Krøldrup, Agger, Larsen og Poulsen.
Desuden synes jeg igen, ikke at det er så vigtigt en VB har gode lederegenskaber, da det er længere inde på midten det er vigtigst. Hvilket igen, efter min mening, gør at Jakobsen skal placeres centralt.
Logged


cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #50: 13 Feb 2009, 09:57 »

:@ cube

Nå Jakobsen kommer til at spille fast som VB, tror jeg hellere ikke der går lang tid før han får chancen. Hvis han vel og mærket gør det godt.

Nå man skal vudere en venstreback så synes jeg ikke langskud og som sådan fysik stark er så vigtigt. Han skal være hurtig, og god offensiv, lige netop fordi vores fløje er så langt fremme. Derfor er det vigtigt de får lidt støtte offensivt, ellers bliver de efterladt for meget alene derude, da midtbane spillerne sjældent når derud.
At han er god på dødbolde er så et plus hos Jakobsen, men der har vi allerede Bendtner, Krøldrup, Agger, Larsen og Poulsen.
Desuden synes jeg igen, ikke at det er så vigtigt en VB har gode lederegenskaber, da det er længere inde på midten det er vigtigst. Hvilket igen, efter min mening, gør at Jakobsen skal placeres centralt.

Solide argumenter, men når jeg mener god på dødbolde, mener jeg også at han sparker et godt frispark - noget vi har manglet på landsholdet og kan drage stor nytte af.

Desuden synes jeg landsholdet savner nogle leder-typer ligemeget hvor på banen det er. Synes sgu' mange af vores spillere er lidt tamme og kunne klæde holdet med lidt kant.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

JKJ
Gæst
 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #51: 13 Feb 2009, 10:25 »

JKJ: Du mener altså, at Kjær og Krøldrup burde spille før Agger, hvis de spillede hver gang, og han ikke spillede? Med andre ord mener du, spillernes niveau er fuldstændig ligegyldigt; det handler bare om, at de spiller i klubberne? Så lad os da sende AB's hold på banen. Selvfølgelig er regelmæssig spilletid en faktor, men det er tilsyneladende det eneste parameter, du forholder dig til, og det er jo absurd.

Ja det mener jeg faktisk... En spiller som feks Agger er stadig forholdsvis ung og det er nu han skal udvikle sig. Mig bekendt udvikler man sig ikke ved at sidde på bænken eller tribunen... Hvis han havde været sidst i 20'erne havde han måske noget rutine han kunne falde tilbage på...
En spillers niveau kan være aldrig så godt, men hvis han ikke spiller falder det altså, eller står i bedste fald i stampe... Det bliver ikke bedre...

Jeg kan slet ikke forstå at der er nogle der ikke synes at spilletid er vigtig for formen og fysikken. Man kan træne nok så meget, men den måde man lære og får rutine på er nu engang ved at spille kampe og ikke andet...

Som det ser ud her og vi skal tage det ud fra kampen mod Grækenland, jeg ved godt det kan ændre sig senere og inden de vigtige kval kampe, men så har vi 3 mand i forsvaret der ikke spiller ret meget... LJ er heldig hvis han kommer på bænken, Agger får vel hver 7-8 kamp for Liverpool pt og Krøldrup er som jeg forstår det sat på bænken de senste 3-4 kampe...
Nu ved jeg så ikke hvem der kommer til at spille på venstreback men det skifter lidt som jeg kan se det pt...

Det vil så sige at vi kan komme til at stille op mod Sverige og Portugal med en fireback linie der ikke spiller til dagligt, det er jo ikke på nogen måde optimalt at de stort set ikke har noget kamptræning i benene... eller 3 ud af 4 må det jo så blive Wink

Som sagt er det det væreste der kan ske, men det er altså en mulighed vi skal forholde os til...

Jeg ser muligvis lidt enøjest på det med spilletid, det vil jeg slet ikke afvise, men der er jo en grund til at vi flere gange har underpresteret når det gælder...
Vi har vundet masser af træningskampe mod bedre hold, uden at jeg på nogen måde kan bevise det, så vil jeg næsten påstå det er fordi de ikke spiller op til niveau mens vi yder vores det bedste eller tæt på i hvert fald...
Når vi så møder dårligere hold har vi ikke det ekstra gear der mange gange skal til for at få overrumplet disse dårligere hold pga vi ikke har spillerne der kan give de sidste 10% pga de ikke er i kampform...
Det er som sagt for helt egen regning og jeg kan ikke bevise det men det er i store træk sådan jeg tror det forholder sig...

Der er jo også en grund til at de superliga klubber der skal spille en eller anden form for kval til en europæisk turnering er i bedre form end de hold der ikke er gået igang endnu... de har simpelthen noget kamptræning i benene som deres modstandere ikke har...



Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #52: 13 Feb 2009, 10:52 »

Naturligvis tæller spilletid i klubberne, det må stå klart for enhver, men derfor kan en spiller der ikke får alverden spilletid sagtens være aktuel til startopstillingen imo. Det man mister er kamptræningen, altså primært evnen til at holde 90 minutter, og så noget timing.

Det med de 90 minutter er så noget landstræneren skal vurdere, men selve spillerens evner forsvinder jo ikke bare lige sådan med det samme. Snakker vi et år uden spilletid, så ja, så vil det være værd at overveje at droppe en Agger til startopstillingen f.eks.

Men når vi snakker landshold, er der altså et parameter der tæller mere end det gør på klubholdet, og det antallet af kampe man har til at spille et hold sammen. Vi tabte ikke sidste kvalifikation, og den før for den sags skyld, på manglende kamptræning, men pga. det usædvanligt store kontigent af skader til forsvaret.

Under kvalifikationen til VM2006 spillede vi 12 kampe, og her brugte vi otte forskellige opstillinger i de bagerste fire. Martin Laursen var kun med en gang, mens Thomas Helveg spillede centralt fem gange, og to gange stillede vi med et centralt forsvar fra SAS Ligaen.

Under kvalifikationen til VM2008 spillede vi 11 kampe (Sveriges-kampen er trukket fra), og her brugte vi igen otte forskellige formationer i de bagerste fire. Daniel Agger var skadet den sidste del af kvalen, så vi i de sidste fire kampe, stillede med tre forskellige formationer centralt. På intet tidspunkt blev der dog brugt to centrale forsvarsspillere fra SAS Ligan i samme kamp.

Det er her nøglen ligger imo. Vi kan ikke skifte så meget rundt uden at det koster. 3-4 forskellige formationer i løbet af 12 kampe kan måske gå, men så heller ikke mere Smiley
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #53: 13 Feb 2009, 12:09 »

Krøldrup er i øvrigt ikke bænket i Fiorentina, han har været syg, og har derfor ikke spillet deres seneste tre kampe. Vi hører bare ikke om det herhjemme, på grund af mediernes berøringsangst for Italiensk fodbold.

Men ellers enig med KongFjong, det der skal til er stabilitet, en stabilitet vi får med den grundstamme Morten Olsen har bebudet at vil benytte sig af, såfremt denne kan holdes nogenlunde skadesfri.

Hvis alle man skal være i kampform, for at være berettiget til en plads på landsholdet, så kunne vi vist i øvrigt ikke have stillet hold mod Grækenland, da ingen af SAS ligaspillerne er i kampform, og flere af udlandsprofferne også har siddet lidt vel meget på bænken.  Wink
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #54: 13 Feb 2009, 12:20 »

Som det ser ud her og vi skal tage det ud fra kampen mod Grækenland, jeg ved godt det kan ændre sig senere og inden de vigtige kval kampe, men så har vi 3 mand i forsvaret der ikke spiller ret meget... LJ er heldig hvis han kommer på bænken, Agger får vel hver 7-8 kamp for Liverpool pt og Krøldrup er som jeg forstår det sat på bænken de senste 3-4 kampe...
Nu ved jeg så ikke hvem der kommer til at spille på venstreback men det skifter lidt som jeg kan se det pt...

Der synes jeg du overdriver vores forsvarsspilleres situation markant.

Lars Jacobsen er ikke "heldig" hvis han kommer på bænken. Han har været på bænken i de seneste kamp og David Moyes har rost hans indsats til træning. Jeg er ganske sikker på at han ikke er i fare for tribunen.
Agger spillede 90 minutter i Liverpools seneste kamp og får LANGT mere end hver 7.-8. kamp. Det er ganske enkelt en stor overdrivelse.

Især mht. Agger synes jeg folk virker meget bekymrede. Som jeg ser det indgår han ligenu i et rotationssystem. Er ikke bange for at han kommer ud af kampform.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

JKJ
Gæst
 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #55: 13 Feb 2009, 12:33 »

Krøldrup er i øvrigt ikke bænket i Fiorentina, han har været syg, og har derfor ikke spillet deres seneste tre kampe. Vi hører bare ikke om det herhjemme, på grund af mediernes berøringsangst for Italiensk fodbold.

Men ellers enig med KongFjong, det der skal til er stabilitet, en stabilitet vi får med den grundstamme Morten Olsen har bebudet at vil benytte sig af, såfremt denne kan holdes nogenlunde skadesfri.

Hvis alle man skal være i kampform, for at være berettiget til en plads på landsholdet, så kunne vi vist i øvrigt ikke have stillet hold mod Grækenland, da ingen af SAS ligaspillerne er i kampform, og flere af udlandsprofferne også har siddet lidt vel meget på bænkenWink

Så er situationen jo lidt anderledes hvis det er rigtigt og han får hans plads igen... Mener også vi diskuterede i landsholdstråden om hvorfor han var sat af og i hvor mange kampe...

Men ja, er da også enig i at vi skal have stabilitet ind på holdet... Men vil stadig påstå at hvis 3/4 af en kæde ikke spiller regelmæssigt så forsvinder noget af deres spidskompetancer altså... Får de sat tacklingen ind på det rette tidspunkrt, står det rette sted ved et indlæg, trukket off-side i det rette split sekund osv osv... Man mister altså de små ting hvis man ikke spiller min hver anden uge...

Enig igen, derfor måske heller ikke den beste kamp at bruge som eksempel fra min side...

Men vi kan jo tage vores udlandsprof der startede mod Grækenland.
Thomas S: Får masser af spilletid, godt nok for et bundhold, men har masser af lave og har reddet point for Stoke i denne sæson...
Lars J: Ikke meget spilletid han har fået siden skiftet til Everton, det er vist ikke meget mere end en halvleg for reserverne det er blevet til...
Agger: Fik spilletid i weekenden men ellers ser han det meste fra bænken...
Krøldrup: der har været lidt forvirring men han har åbenbart været syg og det er jo en ærlig sag...
Cristian P: han får lidt tid i pokalkampene men ellers ikke mere en 5-10 min her og der i øjeblikket...
Daniel J: er blevet sat helt af holdet i de seneste kampe og er ikke engang i truppen...
Rommedahl: Får endelig spilletid som jeg har forstået efter hans skifte i hollands fodbold...
Bendtner: Får chancen på andres bekostning, men er da i det mindste i truppen og får tid her og der...

Og får at kigge lidt på bænken:
Søren Larsen får tid på Touluse 2. hold i 5. div!! Det vil vel svare til vores DK serie eller lavere!!

Jeg håber det ser bedre ud til de næste kampe og vi har fået feks superliga spillerne lidt i gang også...

Jeg frygter lidt fremtiden, men hvis jeg tager fejl skal jeg gerne indrømme det  Peace



« Seneste Redigering: 13 Feb 2009, 12:43 af JKJ » Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #56: 13 Feb 2009, 12:40 »

Der synes jeg du overdriver vores forsvarsspilleres situation markant.

Lars Jacobsen er ikke "heldig" hvis han kommer på bænken. Han har været på bænken i de seneste kamp og David Moyes har rost hans indsats til træning. Jeg er ganske sikker på at han ikke er i fare for tribunen.
Agger spillede 90 minutter i Liverpools seneste kamp og får LANGT mere end hver 7.-8. kamp. Det er ganske enkelt en stor overdrivelse.

Især mht. Agger synes jeg folk virker meget bekymrede. Som jeg ser det indgår han ligenu i et rotationssystem. Er ikke bange for at han kommer ud af kampform.

Lars Jacobsen er 3-4 valg som højre back... deres førstevalg spiller ikke engang da han efter en skade ikke kan tage pladsen fra hans afløser.
Og så er det jo lige meget om Evertons træner roser ham, han kan jo sagtens gøre en kanon indsats men det er jo ikke ensbetydende med at han får chancen...

Agger spillede i weekenden, den sidste kamp før den var mod Preston, for 7 kampe siden... det var måske lidt i overkantenm men så er der i hvert 4-5 kampe mellen hans optrædner...
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #57: 13 Feb 2009, 12:55 »

3-4 valg? Det kommer lidt an på hvordan man ser på det. Everton har skiftet en del rundt på pladsen, dels pga. skader. Tony Hibbert er klart førstevalt pt., men hans evner offensivt vil jeg påstå er mindre end Jacobsen, især er hurtighed ikke hans styrke. Så er der Phil Jagielka og Phil Neville der kan spille pladsen, men begge har større kompetencer andre steder, hhv. centrale forsvar, og den centrale midtbane Smiley

Sammen med Hibbert er de de eneste skolede højre backs i truppen, hvis man ser bort fra nogle af de helt unge Smiley
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #58: 13 Feb 2009, 13:51 »

3-4 valg? Det kommer lidt an på hvordan man ser på det. Everton har skiftet en del rundt på pladsen, dels pga. skader. Tony Hibbert er klart førstevalt pt., men hans evner offensivt vil jeg påstå er mindre end Jacobsen, især er hurtighed ikke hans styrke. Så er der Phil Jagielka og Phil Neville der kan spille pladsen, men begge har større kompetencer andre steder, hhv. centrale forsvar, og den centrale midtbane Smiley

Sammen med Hibbert er de de eneste skolede højre backs i truppen, hvis man ser bort fra nogle af de helt unge Smiley

Jeg vil da gerne sige at jeg ikke ligefrem er Everton ekspert og kun kan sige det jeg har læst og hørt op til deres 2 kampe mod Liverpool i FU cuppen...

Så jeg kan muligvis tage fejl, det er ikke utænkeligt, jeg har kun mine facts fra div medier  Peace

Men vi kan jo også se at Everton i denne sæson har haft en ganske stærkt forsvar og har levet på det i mange kampe, så kan jeg næsten forestille mig at de vil til at ændre på det bare for at få LJ på holdet...
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Landsholdets startopstilling
« Svar #59: 13 Feb 2009, 13:54 »

Jeg tror heller ikke at han slår Hibbert af bare sådan lige, men Hibbert har tidligere på sæsonen været sat på bænken til fordel for netop Phil Neville, så hvorfor ikke. Men det handler self om, at Jacobsen så også griber chancen når den er der Smiley
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010