home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1047 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvis verden gik under i morgen, hvad ville du så nå i dag?
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Hvis verden gik under i morgen, hvad ville du så nå i dag?  (Læst 7180 gange)
Shaft
Manager

Sv: Hvis verden gik under i morgen, hvad ville du så nå i dag?
« Svar #15: 11 Feb 2009, 14:42 »

I er ude i en tankegang der ligger mig meget fjernt. Hvis verden gik under i morgen, er det vel alligevel begrænset hvor stor fornøjelse man ville have af ting som man drister sig til at stjæle.

Forstår heller ikke argumentet om at man "ikke behøver at tænke på konsekvenserne". Er det virkelig kun pga. konsekvenserne at I normalt afholder jeg fra at begå kriminalitet? - hvilket jeg går ud fra I gør? Hvad med moralske skrupler? Hvad med den simple kendsgerning at det man gør er forkert? Dårlig samvittighed?

Nu kan jeg naturligvis ikke vide det, men jeg håber da at jeg stadig ville opføre mig på et nogenlunde normalt plan, skulle verden gå under i morgen.

Det jeg tænker på, er at jeg sagtens kunne finde på at stjæle en eller anden fed bil, som jeg aldrig ville have haft muligheden for at køre.
Og nej, det er bestemt ikke konsekvenserne som der afholder mig fra at begå kriminalitet. Men nu er det sådan at nå verden nu alligevel ikke er der næste dag, så tror jeg også jeg vil løsrive mig lidt, fra at være den borger jeg nu engang er i det virkelige liv. Det tror jeg de fleste vil.

-LFC-
Manager

« Svar #16: 11 Feb 2009, 14:46 »

Jeg tror de fleste nævner kriminalitet, da det er grænseoverskridende og ikke noget man normalt ville gøre. Hvis jeg vidste at verden gik under dagen efter, kunne jeg sagtens finde på at stjæle drømmebilen. Peace

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #17: 11 Feb 2009, 14:47 »

Jeg tror egentlig ikke jeg ville gøre alverden anderledes, hvis jeg vidste verden skulle gå under imorgen. OK, jeg ville nok ikke tage på arbejde, og jeg ville nok også lade computer og TV forblive slukket, og så i stedet bruge tiden på dem jeg holder af.

I hvert fald ville jeg ikke halse rundt, for at prøve at nå en hel masse. Hvis jeg vidste jeg kun havde en dag tilbage, var det i hvert fald ikke materielle ting jeg ville gå op i.

Har i øvrigt også svært ved at se, hvilken kriminalitet, der på nogen måde skulle virke tillokkende, hvis man vidste, at jorden ville gå under imorgen. Det er muligt, at der ikke er nogen konsekvenser ved det, men der er jo netop heller ingen gevinst at score på det. Materielle ting har ingen værdi i sådan en situation (så har man da i hvert fald et temmeligt trist liv), og hævnagter eller hvad man kunne finde på, ville jo være fuldstændig nyttesløse, da jordens undergang alligevel tager sig af det imorgen...

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #18: 11 Feb 2009, 14:50 »

Det jeg tænker på, er at jeg sagtens kunne finde på at stjæle en eller anden fed bil, som jeg aldrig ville have haft muligheden for at køre.

Hvis jeg vidste at verden gik under dagen efter, kunne jeg sagtens finde på at stjæle drømmebilen. Peace

Jeg kan slet ikke følge jer. At stjæle en bil, bare fordi man har lyst til at køre i den, og fordi verden går under dagen efter. Det må være en kortvarig og noget hul lykkefølelse man får sig der.

El Kun
Landsholdsspiller

« Svar #19: 11 Feb 2009, 14:55 »

En af de store issues omkring kriminalitet er sku da konsekvenser. Det er jo allerede forudsætningen i det gældne samfund. Hvis man begår noget ulovligt, så følger der netop visse konsekvenser, og det er jo netop det der afholder folk fra at gøre det. Hvis det ikke fandtes en juridisk myndighed, der kunne idømme en straf, så ville kriminalitetsraten uden tvivl være højere. Men normalt vil mange også have moralen  orden, og man kan sige, at dårlig samvittighed allerede er en konsekvens, som afskrækker mange, og fængelsstraf jo egentlig kun er for dem der er immune over for dette.

Jeg tror også selv jeg vil gøre noget kriminelt, men ikke noget der skader enkelte individer. Jeg vil sku aldrig røve en person, eller slå et andet menneske ned/ihjel. Samfundet er bygget op om nogle normer, som man konsekvent bliver straffet for, hvis man ikke overholder dem. Derfor vil det også være befriende, hvis man fik lov til at gøre noget, uden at tænke på hverken reaktioner eller konsekvenser. Og man skal altså ikke være anarkist for at have den tankegang, jeg tror det er meget naturligt, for netop nu ser vi det mest kontrollerede, overvågede og statiske samfund nogensinde

DavidMadsen
Manager

« Svar #20: 11 Feb 2009, 14:55 »

Jeg kunne forestille mig, at jeg ville smadre en masse af mine egne ting. Egentligt fordi jeg elsker at losse til en vase f.eks. Og da jeg bor i et toetagers hus, ville jeg sikkert også kaste en masse ting ud, for at holde mig underholdt. Jeg ville slet ikke se tv, eller spille computer. Derimod ville jeg bruge tiden på alle dem jeg holder af. Jeg har 3 venner, som jeg ved at jeg ville bruge tiden med. Vi ville sikkert holde fest, drikke lidt og invitere alle mulige piger, som vi holder af.

Men til det med f.eks. at stjæle en bil; forhandlerne kunne da ligeså godt give alting væk, hvis det var 100% sikkert, at verden ville gå under?

JKJ
Gæst

« Svar #21: 11 Feb 2009, 14:58 »

Jeg tror egentlig ikke jeg ville gøre alverden anderledes, hvis jeg vidste verden skulle gå under imorgen. OK, jeg ville nok ikke tage på arbejde, og jeg ville nok også lade computer og TV forblive slukket, og så i stedet bruge tiden på dem jeg holder af.

I hvert fald ville jeg ikke halse rundt, for at prøve at nå en hel masse. Hvis jeg vidste jeg kun havde en dag tilbage, var det i hvert fald ikke materielle ting jeg ville gå op i.

Har i øvrigt også svært ved at se, hvilken kriminalitet, der på nogen måde skulle virke tillokkende, hvis man vidste, at jorden ville gå under imorgen. Det er muligt, at der ikke er nogen konsekvenser ved det, men der er jo netop heller ingen gevinst at score på det. Materielle ting har ingen værdi i sådan en situation (så har man da i hvert fald et temmeligt trist liv), og hævnagter eller hvad man kunne finde på, ville jo være fuldstændig nyttesløse, da jordens undergang alligevel tager sig af det imorgen...

Er stort set helt enig her...

Jeg ville bestemt bruge de få stunder man havde tilbage med sine kærer fremfor at fise rundt til højre og venstre og spille smart, men måske er det alderen der trykker lidt her for os 2 i forhold til de lidt yngre  Peace

plutonium
Manager

« Svar #22: 11 Feb 2009, 15:10 »

Helt ærligt?

Så ville jeg nok bare lægge mig til at sove, og håbe at verden alligevel ikke går under. Der er intet jeg kan komme på, der ville give en god sidste dag. Nyde en dag sammen med familien eller vennerne? Tror stemningen vil være lidt vel trykket. Gøre noget ulovligt? Hvorfor dog? Det får jeg ikke noget ud af. Køre i en fed bil? Tror ikke fornøjelsen ville være særlig stor, når jeg ved det er slut om lidt.

Jeg ville simpelthen ikke ane hvad jeg skulle tage mig til. Verden ville være mørk og dyster for mine øjne, for det er jo snart slut. Jeg kan slet ikke komme på noget, der kunne gøre ens sidste dag til en fornøjelse.

Jo, måske et skud endorfiner/serotonin, så jeg ville glemme det ulykkelige faktum at verden snart gik under. Men så ville jeg på den anden side ikke ane hvad jeg kunne finde på at lave. Det kunne i princippet være, at jeg bare satte mig og spillede playstation, fordi hormonerne fik mig til bare at gøre noget jeg normalt kan lide. Det kunne også være at jeg tilbragte tid med vennerne, men det ville være i en tåge af tilfredshed fra hormoner, og ikke min egen 'normale' væremåde.

Så jeg tror faktisk bare jeg ville sidde og stene i en lidt opgivende tilstand.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #23: 11 Feb 2009, 15:11 »

Det kan da godt være det også bare er mig der er gammel, men jeg føler virkelig ikke behov for at gøre noget ulovligt for at få en kortvarig tilfredsstillelse, blot fordi der ingen konsekvenser er.

plutonium
Manager

« Svar #24: 11 Feb 2009, 15:14 »

Det kan da godt være det også bare er mig der er gammel, men jeg føler virkelig ikke behov for at gøre noget ulovligt for at få en kortvarig tilfredsstillelse, blot fordi der ingen konsekvenser er.

Helt og aldeles enig, g00n, og jeg mener personligt ikke at 18 år (som jeg er) er gammelt. Så det har nok bare noget med mentalitet at gøre. Har altid været meget autoritetstro, og kan ikke forstå det lokkende ved kriminalitet. For det er sgu som regel småkriminelle typer der bliver fuldstændig vanvittige (mere end bare 'hvad har du gang i?!)når nogen tager noget af deres.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Shaft
Manager

« Svar #25: 11 Feb 2009, 15:18 »

Ja det er en kortvarig tilfredsstillelse at drøne rundt i sin drømmebil. Men man behøver hellere ikke en længere en, da der ingen morgendag er.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #26: 11 Feb 2009, 15:19 »

Behøver man så overhovedet den tilfredsstillelse? Kunne man ikke finde noget mere substantielt at bruge sine sidste timer på end det?

Shaft
Manager

« Svar #27: 11 Feb 2009, 15:22 »

Behøver man så overhovedet den tilfredsstillelse? Kunne man ikke finde noget mere substantielt at bruge sine sidste timer på end det?

Kunne man garanteret?
Jeg gætter på du har en dejlig famillie osv, som du ville kunne nyde dine dage med. Men nå man så vender den mod mig, som lige netop ikke har en dejlig famillie at kigge tilbage på. Den eneste jeg rent faktisk snakker med, er min mor og søskende, så giver det ingen mening jeg skal bruge min tid på det, på min sidste dag. Så kan jeg i stedet bruge den på noget som jeg altid har drømt om.

Det er garanteret aldersforskelen. Og nå jeg bliver ældre, og selv stifter famillie, så har jeg garanteret noglelunde samme mening som dig.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #28: 11 Feb 2009, 15:27 »

Well, nu har jeg indtil videre ikke rigtig nævnt noget om hvad jeg ville spendere dagen på, mest fordi scenariet er så langt ude at jeg ikke tror jeg kan forestille mig hvordan jeg rent realistisk ville reagere.

Men hvis jeg skal skyde på noget, ville jeg højst sandsynligt bruge dagen på at gøre ting som ville gøre mig glad, ting som jeg ville have det godt med at gøre, ting jeg nyder at gøre, så jeg på min sidste dag ville have en følelse af glæde så længe som muligt.

At stjæle ens drømmebil og køre i den, ville muligvis være en løsning for nogen, men bare ikke for mig - da jeg ikke ville have det godt med at jeg havde stjålet den for at gøre det. Simple as that.

Gosser
Manager

« Svar #29: 11 Feb 2009, 15:27 »

Jeg ville finde en rumraket, som jeg kunne kapre. Simple as that.

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010