home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 905 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Facebook Ja nej?
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  facebook?
ja!
- 55 (83,3%)
nej!
- 11 (16,7%)
Antal Stemmer: 66

Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Facebook Ja nej?  (Læst 1780 gange)
Maudii
Lilleputspiller
*

Facebook Ja nej?
« : 08 Feb 2009, 17:17 »

nogle mener facebook er en af de bedste chat websites der er lavet til tider.
andre mener at den misbrugers folks privat liv ved at sælge personlige oplysninger vidre.

hvad er din mening i alt dette rod ?

Kerm
Landsholdsspiller

Sv: Facebook Ja nej?
« Svar #1: 08 Feb 2009, 17:22 »

Jeg har stemt nej, som den eneste, so far.
Det har jeg af den årsag at Facebook nu overvejer at sælge samtlige oplysninger, som ligger på deres servere til firmaer rundt omkring i verdenen. Behøves jeg sige, hvad det vil medføre, hvis dette gøres?

Kerm

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

JKJ
Gæst

« Svar #2: 08 Feb 2009, 17:23 »

nogle mener facebook er en af de bedste chat websites der er lavet til tider.
andre mener at den misbrugers folks privat liv ved at sælge personlige oplysninger vidre.

hvad er din mening i alt dette rod ?

Det bør ikke komme bag på noget da man får dette at vide når man opretter en profil, så hvis man ikke vil have disse ting sendt rundt til højre og venstre skal man jo bare lade være med at skrive alt muligt i ens profil om en selv, så er man i hvert fald selv ude om det og kan derfor ikke tillade at tude over det bagefter...

Og ja jeg er også derinde, men mest for at finde gamle kollegaer og skolekammerater...

Maudii
Lilleputspiller
*

« Svar #3: 08 Feb 2009, 17:25 »

jeg forstår dig godt men vi har jo selv sagt ok til at de må gøre hvad de vil med vores oplysninger når vi opretter os som bruger der inde.
og ja har også hørt at de to drenge som startede siden facebook nu vil sælge det hele for omkring 90 milliader.. det er helt vildt
Jeg har stemt nej, som den eneste, so far.
Det har jeg af den årsag at Facebook nu overvejer at sælge samtlige oplysninger, som ligger på deres servere til firmaer rundt omkring i verdenen. Behøves jeg sige, hvad det vil medføre, hvis dette gøres?

Kerm

Maudii
Lilleputspiller
*

« Svar #4: 08 Feb 2009, 17:26 »

Det bør ikke komme bag på noget da man får dette at vide når man opretter en profil, så hvis man ikke vil have disse ting sendt rundt til højre og venstre skal man jo bare lade være med at skrive alt muligt i ens profil om en selv, så er man i hvert fald selv ude om det og kan derfor ikke tillade at tude over det bagefter...

Og ja jeg er også derinde, men mest for at finde gamle kollegaer og skolekammerater...
ja heller ikke fordi jeg har noget imod facebook for jeg ved folk siger ja til at de måå bruge deres oplysninger til det de vil jeg gad bare godt og se hvad andre mente

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #5: 08 Feb 2009, 17:27 »

Jeg bruger da facebook. Det er noget lort med de problemer der er med at de lægger beslag på éns billeder og info og sælger dem videre, men jeg bruger siden så meget at jeg end ikke vil overveje at droppe den pga. det.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Cencur
Manager

« Svar #6: 08 Feb 2009, 17:30 »

Findes der konkrete beviser på at Facebook har misbrugt folks billeder og oplysninger? Har hørt en masse, men aldrig selv boret dybt nok til at finde noget seriøst omkring det.

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

plutonium
Manager

« Svar #7: 08 Feb 2009, 17:35 »

Synes facebook råber Arto for voksne Skuffet

Jeg bruger det ikke, og som det er nu skal jeg heller aldrig have det. At andre gerne vil det, det er deres sag. Det skal jeg ikke blande mig i. Men jeg gider personligt ikke bruge tid på det.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Maudii
Lilleputspiller
*

« Svar #8: 08 Feb 2009, 17:36 »

jeg syntes det er iorden facebook siden er oppe men syntes også de skal gøre mere opmærksom op at de har ret til at bruge folks oplysninger til hvad de vil.

JKJ
Gæst

« Svar #9: 08 Feb 2009, 17:38 »

jeg syntes det er iorden facebook siden er oppe men syntes også de skal gøre mere opmærksom op at de har ret til at bruge folks oplysninger til hvad de vil.

Det gør de jo i deres retningslinier... At folk så ikke læser dem er jo ikke deres problem, men brugernes...

Det er jo helt det samme herinde, hvor mange tror du der læser retningslinierne?? Under 5% vil jeg tro når de opretter en profil...

plutonium
Manager

« Svar #10: 08 Feb 2009, 17:40 »

Jeg læste retningslinierne første gang da jeg blev crew-medlem (dvs. 8 måneder efter jeg oprettede min profil) Opstemt

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

El Kun
Landsholdsspiller

« Svar #11: 08 Feb 2009, 17:42 »

Selvom jeg har det, så er jeg til tider imod det. Ikke så meget de oplysninger, som de sælger videre. Med fare for at lyde som konspiretikker: Der er sku så meget andet suspekt i denne verden, hvor vi civile nok bare må læne sig tilbage og naivt lade sig udnytte. Nej for mig og se, så skaber det en masse kunstig kommunikation. Faktisk er der jo mange, som ikke kan fuldføre en sætning uden have nævnt facebook. Hvorfor skal man vide alverdens ubrugelige ting, og se en masse fjollede billeder? Hvis man nu kun havde sine inderste venner som venner derinde, vil det være udemærket. Man vil jo alligevel snakke meget sammen, og så vil det jo være nemmere over facebook.

Maudii
Lilleputspiller
*

« Svar #12: 08 Feb 2009, 17:43 »

Det gør de jo i deres retningslinier... At folk så ikke læser dem er jo ikke deres problem, men brugernes...

Det er jo helt det samme herinde, hvor mange tror du der læser retningslinierne?? Under 5% vil jeg tro når de opretter en profil...
Så må de larve det med fed skrift istedet for at man skriver det med smut sæt flueben her hvis du har læst blabla istedet for at gøre det så enkelt som muligt.

plutonium
Manager

« Svar #13: 08 Feb 2009, 17:56 »

Maudii: det er det samme når du installerer et spil. Der accepterer du også en licensaftale. Det er de færreste der læser dem (jeg gør det heller ikke), men der kunne lige så godt stå en masse ting, du med accept forpligter dig til. Fx at du ved online-spil så skal tillade spilfirmaet at dele ud af deres oplysninger om dig. Det gør de ikke, men det kunne de faktisk godt!

Maudii
Lilleputspiller
*

« Svar #14: 08 Feb 2009, 17:58 »

ja selvfølgelig og det er ikke fordi jeg har noget imod det..
men du må også kunne se at det kan misbruges på et eller andet plan over for folk

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010