home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23575
  0 Brugere, 557 Gæster Online.

Nyeste Bruger: datarecovee
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Silkeborg IF - Tilbage til toppen af dansk fodbold
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvordan vil i betegne min første halv sæson i klubben?  (Afstemning slut: 23 Maj 2006, 15:02)
Kanon!
- 2 (18,2%)
God
- 1 (9,1%)
Over Middel
- 3 (27,3%)
Ok
- 2 (18,2%)
Under Middel
- 1 (9,1%)
Dårlig
- 0 (0%)
Bare sig op nu
- 2 (18,2%)
Antal Stemmer: 11

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Silkeborg IF - Tilbage til toppen af dansk fodbold  (Læst 5144 gange)
Zone 43
Manager

Sv: Silkeborg IF - Tilbage til toppen af dansk fodbold
« Svar #30: 24 Maj 2006, 17:40 »

Klasse. Fortsætter du sådan ender du sgu da i CL finalen næste sæson Opstemt

Keep up the good work Thumbs Up

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Thore
Manager

« Svar #31: 24 Maj 2006, 23:49 »

Klasse. Fortsætter du sådan ender du sgu da i CL finalen næste sæson Opstemt

Keep up the good work Thumbs Up

Ja hvis jeg vinder alle mine kampe så....  Wink

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Thore
Manager

« Svar #32: 26 Maj 2006, 14:44 »

November

AEK Athens - Silkeborg IF (UEFA Cup gruppespil)

Vi har jo svævet på en lyserød sky den sidste månede, og det kunne man også godt se på kampen. Vi presser på i første halvleg, og ved pausen har Søndergaard slået til 2 gange. I anden halvleg får AEK mere fat, de får deres første mål 10 min inde i halvlegen, hvorefter vi falder helt sammen, og det ender med et bittert nederlag.

3-2

Silkeborg IF - AGF

Vi forsætter vores sejersrække i ligaen, en dejlig sejer på 2-0 hvor vi sidder på hele kampen. Endnu engang slår Søndergaard til med 2 mål. Han har virkelig været i kanon form, og jagtes da også af nogle store klubber.

2-0

Silkeborg IF - OB

Vi ligger godt ud og kommer fortjent foran på mål af Bajram Fetai efter 20 min. Jeg ved ikk hvad det er, men derfter gider spillerne ikk rigtig lave noget mere, de står næsten alle sammen nede i eget mål, vi skal være glad for at OB kun fik scoret et mål

1-1

AB - Silkeborg IF

Boateng ligger ud med et mål efter kun 3 min, derefter var linjen ligesom lagt. Vi styre hele kampen og vinder helt fortjent, over AB, der får det svært i bundstriden.

0-3

Silkeborg IF - Roma (UEFA cup gruppespil)

Vi kommer foran efter et lille kvarter, hvorefter jeg er ved og vælte ned af stolen af glæde. Det holder dog ikke hjem, Roma er et klasse hold, der hører til toppen af italiensk fodbold, hvor de pt ligger nummer 2. En fortjent sejer til Roma. Vi holder dog 3. pladsen i puljen, og med lidt held kan vi nøjes med uafgjordt i den sidste kamp mod Ferencváros.

1-2

Ja det ser jo stadig ganske fint ud i ligaen. Kun 3 point op til FCK, det er bestemt ikke umuligt.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Thore
Manager

« Svar #33: 26 Maj 2006, 16:11 »

December

Vi har fået lidt spiller på fri transfer:

Christian Ahlström er hentet i Trelleborg. Han er ung og jeg tror der er stor fremtid i ham.

En ung spiller der er hentet i Gefle, der lige er rykket ud af Allsvenskaen.

Dioh Williams kender de fleste jo nok, en god ung angriber.

Silkeborg IF - FC København

Så det blevet tid til en topkamp. Det hele starter meget lige med chancer til begge hold. I første halvleg er det dog FCK der er skarpest da de score et enkelt mål. Kort inde i anden halvleg kommer de såment også foran med to. Vi slår dog igen kun nogle få minutter efter på mål af Pessoa. Resten af halvlegen kæmper vi for en udligning. I dommerens overtid sker det, da Klingberg kan score på et frispark.

2-2

Så blev der også plads til et spiller salg. Kaspar Dalgas fik aldrig den store succes under mig, han er nu solgt til den svenske midter klub örebro for 160.000. Det kan dog hæves til 500.000 hvis han gør det godt.
Han spillede 23 kampe og scorede 3 mål for Silkeborg IF.

Ferencváros - Silkeborg IF (UEFA cup gruppespil)

Det starter rigtig skidt, hjemmeholdet kommer foran efter bare 10 min. Vi kommer dog tilbage i kampen kort tid efter, Søndergaard får en friløber som han selvfølgelig score på. 1-1. 10 minutter senere er det så Fetais tur til og få en friløber, og så er vi lige pludselig foran. Kort inden pause fløjtet lyder kan Fetai score igen, og vi er dermed meget tæt på og komme videre fra gruppespillet.
I anden halvleg køre toget videre derud af, Schnedler kan hurtigt gøre det til 4-1. Efter 68 min. vil Lionel Bah også være med, han kan score på et utrolig flot langskud. 5 min før tid kan Jørn Hagen såment også score, kort efter får Ferencváros også endnu et mål, men det betyder jo ikk så meget.

2-6

Så kan vi lige se på slutstillingen i vores pulje:

Ganske fint hvis i spørger mig.
I næste runde kommer vi på en alvorlig prøve, da vi skal op i mod Liverpool.

Aab - Silkeborg IF

Igen får vi en dårlig start, Aab skal ikk bruge mange minutter til og komme foran. Inden der er gået 10 min er vi allerede bagud med to. Mine spiller har åbenbart ikk en særlig god motivation her til årets sidste kamp. Da vi allerede var bagud 4-0 efter 23 min. gad jeg ikk mere og skred fra stadion (det vil sige jeg gik på ferie i selve spillet).

5-1

Ja sådan ser det altså ud op til vinterpausen, og det er vel ganske okay.

Så har endnu en angriber forladt os, nemlig Kim Olsen der er skiftet til Halmstad for 1.5 mil. Hvis han score 40 mål for dem, skal de dog af med 14 mil.
Han spillede 28 kampe og scorede 16 mål for Silkeborg IF.

Thore
Manager

« Svar #34: 27 Maj 2006, 00:08 »

Vinterpause

Så blev vi færdig med efterårssæsonen. Det gik jo ganske fint hvis jeg selv skal sige det. Vi ligger nummer to i ligaen, hvilket er bedre end forventet. Vi er stadig med i UEFA cuppen hvilket jo er kanon!
Det eneste jeg på forhånd havde regnet med, var at vi kom langt i landspokalen, og den er vi jo også stadig med i.

Så vil jeg lige fremhæve et par af mine bedste spiller:

Morten Søndergaard har jo været hel kanon. Han er min topscore med 19 mål alt i alt, og han har kun spillet 23 kampe  Thumbs Up, han har desuden lagt op til 8 mål og fået 2 A landskampe. Han blev også kåret til årets anden bedste SAS-Liga spiller kun overgået af Peter Foldgast (Esbjerg), der er liga topscore.

Vores anden angriber Bajram Fetai har også været i top form, han blev da også kåret til årets ungespiller. Med 10 assist er han min førende spiller på det punkt, han har desuden scoret 10 mål .

Da jeg solgte Thomas Olsen var jeg noget nervøs for min defensive midtbane, Lionel Bah har dog været rigtig god, måske endag bedre end Thomas Olsen der nu er bænkevarmer i Brøndby.

Så er det blevet plads til lidt spillerindkøb:

Et par unge spiller er skiftet fra Vejle

En alsidig normand der er udemærket som backup for mit forsvar.

Endnu en norsk backup spiller, denne gang til midtbanen.

En ung franskmand der er hentet i Norge for 500.000 kr.

Lidt afgange er det også blevet til:

Muhammed Akinci er skiftet til hollandsk fodbold på en fri transfer. Han fik 83 kampe og scorede 9 mål for Silkeborg IF.

Mário Pessoa fik aldrig sit gennembrud i klubben, han er nu taget tilbage til portugisisk fodbold, jeg fik 2,1 mil for ham, også skal jeg have 50% af et videresalg. Han fik 14 kampe og scored 1 mål for Silkeborg.

Så er Anders Clausen blevet fristillet efter kun 7 kampe for klubben.
Dennis Flinta er solgt til B93 for 350.000 kr. Han fik 3 kampe for klubben.

Thore
Manager

« Svar #35: 27 Maj 2006, 11:49 »

Februar

Silkeborg IF - Liverpool (UEFA cup)

Det er bestemt ikke noget nemt hold vi skal op i mod her, men Liverpool har ikke just en superdag, hvilket faktisk betyder at vi kommer frem til en god slat chancer, desværre er Morten Søndergaard ikk helt så skarp som han plejer at være. Efter en lille halv times spil kan Liverpool da også komme foran på mål af Peter Crouch. Resten af kampen bølger lidt frem og tilbage, hverken os eller Liverpool kommer frem til det helt store.

0-1

Liverpool - Silkeborg IF (UEFA cup)

Det er et spinkelt håb vi har inden kampen, og det bliver skudt i stykker efter bare 7 minutters spil. 1-0 til Liverpool. Efter 22 minutter bringer Bajram Fetai dog lidt håb tilbage med en udligning 1-1. Liverpool er dog for stærke og de dominere resten af kampen.

3-1

Soccerpop
Gæst

« Svar #36: 27 Maj 2006, 11:54 »

ærgeligt det med uefa cuppen. Skuffet
Det var ellers ligefør i første kamp

Thore
Manager

« Svar #37: 27 Maj 2006, 12:09 »

ærgeligt det med uefa cuppen. Skuffet
Det var ellers ligefør i første kamp

Ja det var da en skam, men jeg er nu ganske godt tilfreds med holdets præstation i UEFA cuppen, det er dælme givet mig mange penge i kassen.
Jeg ligger jo på 243 pladsen, hvis man ser på den liste over klubber i Europa, mon ikk jeg rykker lidt op  Opstemt

Soccerpop
Gæst

« Svar #38: 27 Maj 2006, 12:12 »

Ja det var da en skam, men jeg er nu ganske godt tilfreds med holdets præstation i UEFA cuppen, det er dælme givet mig mange penge i kassen.
Jeg ligger jo på 243 pladsen, hvis man ser på den liste over klubber i Europa, mon ikk jeg rykker lidt op  Opstemt

Jo det gør du nok

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #39: 27 Maj 2006, 12:16 »

Måske lige et par stykker kan du nok godt komme op  funny

Ej det var en skam du tabte til Liverpool, men bedre held næste sæson  Thumbs Up

Thore
Manager

« Svar #40: 27 Maj 2006, 13:15 »

Marts

Viborg FF - Silkeborg IF

Viborg volder os en del problemer, de styre faktisk første halvleg, og kunne sagtens have været foran 3-0 ved pausen, men i stedet udnytter Morten Søndergaard en forsvars fejl hos Viborg kort før pause fløjtet, og vi kan altså gå til pause med en føring.
2. halvleg er ikk særlig gammel da Morten Søndergaard opsnapper et tilbagelæg, og kan bringe os foran med 2. Viborg får lagt et pres, men de kommer aldrig rigtig i nærheden af en kvalificeret afslutning, derimod kan Dioh Williams slå til på et kontra og bringe os foran 3-0.

0-3

Silkeborg IF - FC Midtjylland

Det her er tilgengæld en kamp vi sidder på, vi kan gå til pause med en dejlig 3-0 føring. Den stil forsætter vi i 2. halvleg.

6-0

Silkeborg IF - Randers FC

Randers er bundproppen i ligaen, og vi skal da også kun bruge 6 minutter før Morten Søndergaard kan score til 1-0. Desværre er Randers også skarpe i dag, og blot 10 minutter senere står der 1-1. Vi kæmper dog røven ud af bukserne, og kommer foran igen på mål af Boateng. Så 2-1 ved pausen.
Vi har mulighederne for og øge vores forspring i 2. halvleg, men vi får dem ikke udnyttet. I slut minutterne får Randers lagt et gevaldigt pres, men vi holder hjem.

1-1

Esbjerg fB - Silkeborg IF

En rimlig kedelig kamp der fik et meget fair resultat.

Ja hvis vi skal vinde mesterskabet, skal vi have lidt held, men jeg regner da stærkt med vi tager en eller anden slags medalje.
« Seneste Redigering: 27 Maj 2006, 14:13 af Thore » Logged

Dusty78DK
Manager

« Svar #41: 27 Maj 2006, 13:27 »

6-0 over FCM? Det må give god moral i truppen!  Wink

Thore
Manager

« Svar #42: 27 Maj 2006, 17:41 »

April

Silkeborg IF - Brøndby IF

Ja det er jo en topkamp, man kan måske kalde den kampet om 2. pladsen. Man kan vidst rolig sige det er Brøndby der har mest erfaring med topkampe, og de var da helt klart også det bedste hold, men kampen var en noget kedelig afære, der kom kun 4 skud indenfor målrammen.

0-0

Aab - Silkeborg IF (Pokal kvartfinale)

Så er det blevet tid til noget pokal fodbold igen. Det starter meget lige, og begge hold kom frem til nogle chancer, det er dog Aab der først kan slå til, de kan nemlig udnytte en forsvars fejl efter blot 20 minutter. Vi giver dog ikke op, og kort efter kan Henrik Schnedler score til 1-1. Kort før pausen er Aab dog på plet igen med et pragtmål 2-1.
Vi presser på i 2. halvleg, men desvære er vi ikk helt skarpe nok, og det bliver til et trist exit fra pokalen.

2-1

FC Nordsjælland - Silkeborg IF

så skal vi op i mod endnu et bundhold, en kamp som skal vindes. Det har FCN dog en helt anden mening om, og efter kun et kvarts spil er de kommet foran 1-0, og inden der er gået 20 minutter står der 2-0. Det hele ender med et nederlag på 3-0. Nu kan man vidst snart kalde det en lille krise  Sur

3-0

AGF - Silkeborg IF

Endnu et bundhold vi skal op i mod, denne gang kommer vi dog bedst fra start med et Iddi Alkhag mål efter 10 minutter. Iddi fik jo en kanon start på sæsonen med 10 mål i 9 kampe, så blev han desvære skadet, og det her er hans første mål siden den skade. Efter en halv times spil, kommer vi så foran med to på mål af Jørn Hagen. Det er også stillingen ved pausen.
I anden halvleg kommer AGF mere med i spillet. Efter 65 minutter får de såment også reduceret. Med godt 10 minutter igen, er Jørn Hagen dog på plads igen, han kan score hans andet mål, og vi er foran 3-1.
Så er krisen vidst afblæst.

1-3

Silkeborg IF - Aab

Aab blev de store i pokal opgøret, men nu er det ligaen det gælder, og denne gang på vores hjemmebane. Vi kommer da også foran efter bare 3 minutter på mål af Derek Boateng. Resten af halvlegen sker der ikke det helt store, vi har dog et par muligheder for og komme foran.
I anden halvleg kommer Aab længere frem på banen, og til sidst sidder jeg nerverne uden på tøjet, heldigvis kan Morten Søndergaard lukke kampen 10 minutter før tid.

2-0

OB - Silkeborg IF

OB er et af de hold der jagter mig i kampen om en bronze medalje, så det er selvfølgelig en meget vigtig kamp. Det er det jo også for OB, og de kan sørme også score kampens første mål efter 16 minutter. Derefter kæmper vi for en udligning, den kommer også ca. 20 minutter efter da Morten Søndergaard kan score til 1-1. Kun 2 minutter efter er Iddi så på plads, også er det lige pludselig os der er foran. Ved pausen står der dog 2-2. I anden halvleg falder vi sammen.

4-2

Silkeborg IF - AB

Ja vi spillede igen en lorte kamp.

1-1

Det var sku en dårlig månede den her. FCK og Brøndby kan vi glemme alt om, vi skal være heldige hvis vi bare kan holde 3. pladsen.

Thore
Manager

« Svar #43: 27 Maj 2006, 18:19 »

Maj

FC København - Silkeborg IF

F*** #%&+^"#€!#!!!

4-1

Silkeborg IF - Viborg FF

Viborg var klart det bedste hold, men vi var heldige og fik en tiltrængt sejer.

2-1

FC Midtjylland - Silkeborg IF

Det var så i dag vi mistede medaljerne, endnu en elendig kamp fra vores side.

0-0

Det var sku noget bittert og tabe 3. pladsen i aller sidste runde. Men alt i alt blev det jo en god sæson. Måske bliver det næste år vi kan få medajler.
I den næste sæson står den nu på Royal League og TOTO cup.

Lidt kåringer fik vi også:

Jeg fik en 3. plads som årets manager.

Morten Søndergaard blev liga topscore med 20 mål.

På årets hold fik vi: Lasse Staw, Derek Boateng, Morten Søndergaard og Lionel Bah.

United-styrer
Gæst

« Svar #44: 27 Maj 2006, 18:22 »

Ærgeligt du ikke fik tredjepladsen, men alt i alt er en fjerdeplads jo fornuftigt Thumbs Up

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010