home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  0 Brugere, 768 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Det iberiske hold
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Det iberiske hold  (Læst 6942 gange)
Cesc
Gæst
 
Det iberiske hold
« : 27 Jan 2009, 14:40 »

REAL MADRID
Jeg har længe savnet en blog der går lige til stålet og fortæller om spillet, og intet andet - kun vor kære Football Manager. Da jeg har på fornemmelsen, at de fleste foretrækker at blogge på andre måder, så må jeg jo naturligvis selv trække i arbejdshandskerne og bruge noget knofedt. Denne blog vil nemlig ikke blive som de andre på forummet, men en blog, hvor jeg gennemgår taktikken i stor stil, fortæller hvorfor jeg gør som jeg gør og udtrykker mine tanker om spillet.

Da min blog vil fokusere på Football Manager, vil der nok komme flere screenshots end flotte billeder (hvis der overhovedet vil komme nogen) og derved skal man ikke regne med skønne opdateringer med stilrent design. Jeg vil smide lidt SS' ind og bare hygge lidt for bloggen. Jeg vil ikke fokusere ekstra på sproget, men kæle lidt for layoutet, og bare fortælle om mit Real Madrid-spil som det passer mig. Jeg håber at mine taktiske overvejelser og indkøb kan give andre inspiration eller gøre dem bedre. Det ville jo være to fluer med et smæk fra min side af, både at inspirere, men og så at lave noget jeg kan lide at gøre.

Det bliver en hyggeblog, så I skal ikke forvente opdatering på opdatering. Jeg vil stille og roligt få spillet i mit gem, og bare gøre alle ting rigtigt. Succes og loyalitet for mine spil i FM, har jeg savnet meget på det sidste, men jeg er sikker på Real Madrid kan bryde den stime. For at gøre det sværere, har jeg stillet lidt krav, selv om jeg er imod sådanne ting. Spillere fra Den Iberiske Halvø er de eneste som må træde til i den hvide trøje, det vil sige at spillere som ikke har den nationalitet i klubben må forlade den. Inden for 3 sæsoner skal hele Real Madrid været proppet med iberisk talent og klasse. Spændende er det kan jeg mærke, og jeg håber at kunne købe de bedste spanske og portugisiske spillere til Kongeklubben. Mange er hvert fald i kikkerten...

Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det iberiske hold
« Svar #1: 27 Jan 2009, 14:45 »

Sweeeeeet! En Real-blog! Opstemt
Og oven i købet en der lyder til at blive utrolig spændende. Jeg følger helt sikkert med Peace
Logged

Vuelve la ilusión

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det iberiske hold
« Svar #2: 27 Jan 2009, 14:53 »

Lækkert. Glæder mig til en blog uden det store. Smiley
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Det iberiske hold
« Svar #3: 27 Jan 2009, 14:57 »

Lækkert. Glæder mig til en blog uden det store. Smiley

Helt enig... En der fokusere på FM og ikke alt muligt andet grafik osv...

Hvis du holder hvad du lover så er jeg 100% sikker med fra start til slut  Thumbs Up
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Det iberiske hold
« Svar #4: 27 Jan 2009, 15:14 »

JEG TROR PÅ DET!
Ja, jeg savner fandeme at se Zidane trylle rundt centralt for Real Madrid. Han ville passe perfekt til det fodbold mit Real Madrid-hold skal spille, for han har nemlig ene og alene skabt denne facet af spillet. Moderne tids svar på offensiv fodbold med kreativitet og geniale afleveringer. Desværre er han ikke på holdet mere, men fodbold af samme art som hans kan stadig spilles - dog ikke på samme niveau. Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder og Guti skal forsøge at udfylde Zinedines rolle nu, men jeg er ikke sikker på, at jeg stoler 100 % på nogen af dem til den vigtige plads.

Jeg gider ikke spille de skod systemer som en 3-5-2, 4-3-3 eller 4-6-0. Det skal være enkelt og effektivt. 4-4-2. Sådan. Offensive wings med hurtighed og kreativitet, centrale folk der kan ting med bolden og angribere med mål i støvlerne. Opskriften på succes? Det er jeg sikker på. Fodbolden skal spilles under hele kampen, og resultaterne skal komme derved. Arvefjenderne fra Barcelona kan vi i Real lære en masse af. De er en klub for fansene, spiller for dem og giver derved større oplevelser til folk der vælger at tage på stadion. Det skal Real Madrid også være. Den klub i verden med det mest attraktive, udfordrende og flotteste fodbold. Gå hjem og vug i Catalonien - det er Madrid som spiller det bedste.

Hurtigt forsvar er nødvendigt for at kunne presse højt oppe på banen, skabe spilovertag og have flere muligheder. De nuværende fire, Pepe, Cannavaro, Marcelo og Ramos ser jeg som fine til den opgave. De tre af dem er ret hurtige, mens Cannavaro halter lidt efter. Han er dog så god i sine forudsigelser, at det intet problem bliver for ham at følge med. Højt placeret bagerste linje og pres modstandernes angribere, sådan. Kæderne kommer tæt sammen, og det bliver svært for modstanderne at finde plads. Sådan.

Midtbanen skal også være tæt strikket, men der skal meget kreativitet til. Banerne i Spanien er generelt store, hvorfor den kreative fodbold har lettere ved at komme frem. Der skal skabes mange chancer, og midtbanen er nøglen til dette. Jeg ønsker mig næsten nye spillere til hver eneste position på midtbanen, da jeg ikke anser de nuværende folk til at være hurtige nok. De er fabelagtige fodboldspillere, men de kan ikke følge med, når der virkelig skal omstilles. Derfor skal der hentes nye folk - og jeg ved lige præcis hvem. Robben er den eneste der ikke behøver blive udskiftet, da hans hurtighed og kreativitet er blandt de bedste i verden. Fløjene skal være meget offensive, holde sig ude på kanterne og være gode til at drible. Meget kreativitet til dem, direkte afleveringer og så ned af kanterne. Det er jeg sikker på bliver en særpræget succes.

De to centrale midtbanespillere skal have hver deres opgave. Den ene offensiv, mens den anden holder sig tilbage. Den defensive af de to, skal dog have muligheder for at trække med frem og styrke angrebet. Det vil kunne bringe holdet i situationer, hvor seks spillere har mulighed for at få bolden - og det er lig med chancer. Bolden vil kunne køres rundt i hurtige pasninger, rundt om modstanderne og ind i mål.

Angrebet har jeg grublet meget over, da jeg simpelthen ikke ved, hvordan de to angribere, Raúl og Nistelrooy, skal spille sammen. Jeg synes de minder rigtig meget om hinanden på alle fronter, hvorfor en hurtig Higuain nok let kan komme på tale. Gonzalo og Raúl vil i mine øjne være farligere end Nistelrooy og nummer 7. Higuain på toppen, der med sine hurtige fødder kan løbe fra de fleste, og så Raúl til at smide de flotte afleveringer af sted. Higuain som en såkaldt ACo og en Raúl som ACd. Det vil bare rykke derudaf!

Samlet set, vil holdet blive en kende offensiv. Der skal mange mål på Bernabeu, og det skal blive et sikkert hjem for Kongeklubben. Mål skal hagles ind på samlebånd, og det kommer udelukkende ved at kreere chancer. Chancer vil der komme mange af, og med den stærke defensiv, tror jeg godt, man kan tillade sig at spille så offensivt som jeg vil gøre. Ned af begge kanter, fuld fart over feltet, smarte stikninger fra alle offensive folk og så bare iskolde angribere...

Jeg tror på det!

Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det iberiske hold
« Svar #5: 27 Jan 2009, 15:29 »

Du tænker for meget, over hvad du skriver. Det hele bliver lidt for opsat.

Men jeg følger stadig med.
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Det iberiske hold
« Svar #6: 27 Jan 2009, 15:33 »

Du tænker for meget, over hvad du skriver. Det hele bliver lidt for opsat.

Men jeg følger stadig med.

Den øverste linje må gerne uddybes, Frederik. :-)

Tak til jer alle!
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Det iberiske hold
« Svar #7: 27 Jan 2009, 15:40 »

SÅDAN JOHAN!
En sand manager skal altid have et vågent øje på markedet. Jeg vil selv mene, at jeg har talent for denne egenskab, for jeg laver ofte et par uforudsigelige indkøb. Det er også blevet gjort i dette save, som vi kalder det, for det er jo fedt at snakke engelsk. Jeg vidste på forhånd, hvem der skulle bringes til Santiago Bernabeu, hvorfor de egentlig var let at holde øje med disse spillere. Tre spanske talenter og to portugisiske midtbanespillere var målene – og alt blev opfyldt.

Først og fremmest var jeg ude på at forstærke mig med en af mine favoritspillere i Football Manager, Diego Capel. Jeg køber ham ofte, da jeg kender til hans talent og en spiller af hans kaliber skal Real Madrid ikke snydes for. Inden spillet startede, viste jeg godt at hans løskøbsklausul lå på 112 millioner, så de begge var allerede sat til side. Han kom få dage efter, og jeg fik mit vigtigste ønske opfyldt med det samme. Sådan – klapper mig selv på skulderen.

Som sagt i den seneste update, var jeg ikke tilfreds med spillermaterialet på den centralemidtbane, hvorfor jeg hurtigt måtte sikre mig to ombejlede herrer fra samme klub i Portugal. De skarpe læsere har allerede fundet ud af, at der snakkes om João Moutinho og Miguel Veloso. Der blev hurtigt forhandlet tingene på plads med dem begge, da de bare skulle sikres før andre klubber ville få interesse. 190 millioner samlet for de to stjerner. En ny centralmidtbane til Real Madrid, der snakker samme sprog og kender hinanden ud og ind. Perfekt.

De tre tilkomne spillere, Capel, Veloso og Moutinho, ville alle sammen gå direkte ind på det i forvejen stjernespækkede mandskab, og jeg trænger til noget nyt blod til fremtiden. Derfor tilbød jeg 9 millioner for den unge Daniel Aquino fra Murcia, der drømmer om at optræde for Real Madrid. Han var med på alt, så jeg tilbød ham en skod kontrakt frem til år 2013. Stort talent til ingen penge. Kan det være lettere?

Det kan det! Især når klubberne spænder ben for sig selv. Jeg havde udtrykket mig i pressen, at jeg ville gøre alt for at sikre mig Jesus Navas fra Sevilla. Ham og Capel anser jeg som de to kommende fløje på det spanske landshold, og nu hvor reglen er jeg kun må købe spillere fra Spanien og Portugal, skal de være i Madrid. Sevillas frygt for at miste et af verdens største talenter var enorm, så de valgte at underskrive ny kontrakt med den unge spiller. Det hele mundede ud i, at jeg fik min vilje – en stjerne til 135 millioner, der før kostede det dobbelte. Sådan Johan! Navas og Capel bliver stygge, men Robben er foretrukken frem for Navas her i begyndelsen…

For at kunne betale for alle spillerne, måtte jeg også sælge en. Efter indkøbet af Miguel Veloso, kunne jeg ingen grund se i at have Diarra i truppen. Han var ikke god nok, teknisk stærk eller hurtig, så væk med ham. Lyon betalte 70 millioner for den stærke midtbanespiller, og de penge gav mig råd til Navas. Den argentinske Gago var jeg også ved at sælge til Tottenham for 100 millioner, men jeg valgte at beholde ham til sidst. Et stort talent som ham, kan jeg tjene mere på om et år, så han skal sendes videre for flere penge.

Succesfuldt transfervindue. Det vil jeg mene.

INDKØB
DIEGO CAPEL
JOÃO MOUTINHO
MIGUEL VELOSO
DANIEL AQUINO
JESUS NAVAS

SALG
MAHAMADOU DIARRA
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Det iberiske hold
« Svar #8: 27 Jan 2009, 15:43 »

Fin start Cesc:) Glæder mig til at høre mere om dine taktiske overvejelser, og håber da også at jeg kan bruge noget at det til mit eget spil..

KIU
Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det iberiske hold
« Svar #9: 27 Jan 2009, 15:51 »

Det er rigtig godt skrevet synes jeg, og man får godt indblik i hvorfor du har handlet som du har.
At jeg så synes handlerne har været lidt bob-bob, er så en anden side. Navas og Capel mener jeg personligt ikke har klassen til Madrid, og din tanke med at midtbanen ikke er god nok synes jeg ogs er underlig. Sneijder er nok blandt de tre bedste centrale midtbaner i spillet, og han har altid spillet som en drøm når jeg har haft ham. Samtidigt har man 3 ganske gode defensive midtbanespillere i Gago, Diarra og De la Red, og derfor ser jeg egentlig ingen grund til at købe Veloso, selvom han helt klart er en klassespiller.
Med andre ord synes jeg du har købt unødvendigt ind i form af Moutinho og Veloso. Derudover synes jeg ikke 70 mio er nok for Diarra. Ham burde du kunne sælge for mere.
Logged

Vuelve la ilusión

Cesc
Gæst
 
Sv: Det iberiske hold
« Svar #10: 27 Jan 2009, 16:01 »

Det er rigtig godt skrevet synes jeg, og man får godt indblik i hvorfor du har handlet som du har.
At jeg så synes handlerne har været lidt bob-bob, er så en anden side. Navas og Capel mener jeg personligt ikke har klassen til Madrid, og din tanke med at midtbanen ikke er god nok synes jeg ogs er underlig. Sneijder er nok blandt de tre bedste centrale midtbaner i spillet, og han har altid spillet som en drøm når jeg har haft ham. Samtidigt har man 3 ganske gode defensive midtbanespillere i Gago, Diarra og De la Red, og derfor ser jeg egentlig ingen grund til at købe Veloso, selvom han helt klart er en klassespiller.
Med andre ord synes jeg du har købt unødvendigt ind i form af Moutinho og Veloso. Derudover synes jeg ikke 70 mio er nok for Diarra. Ham burde du kunne sælge for mere.

Dejligt der kommer noget diskussion ud af bloggen - det er jo altid lækkert! Jeg vil blot nævne, at mine indkøb jo bliver gjort ud fra at jeg kun må købe iberisk ind. Jeg ser alle handlerne og spillerne i Real Madrid med øjne og hoved, der ved, at mange af dem snart skal sælges. Sneijder er god, uden tvivl, men er ikke spansk, desværre. Navas og Capel er vi nok enige om at blandt de største spanske talenter på kanterne, hvorfor de skal spille i Real Madrid, når holdet skal blive helt iberisk inden for tre år.

Det samme gælder med Moutinho og Veloso - de er blandt de bedste fra de to lande her, så derfor skal de sikres hurtigt. Jeg er helt enig med dig, men som sagt gør reglerne at jeg må handle som jeg gør. Derfor ser jeg mine indkøb som rigtig stærke. De styrker mig alle på den længere bane, det er jeg helt sikker på.

Diarra kunne jeg måske sælge for mere, men det kan desværre ikke laves om.
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Det iberiske hold
« Svar #11: 27 Jan 2009, 16:03 »

Der var lige noget jeg ikke fik fat i: Du må da godt købe en spansk/portugisisk fra england ikke?
Godt arbejde;P
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Det iberiske hold
« Svar #12: 27 Jan 2009, 16:05 »

Der var lige noget jeg ikke fik fat i: Du må da godt købe en spansk/portugisisk fra england ikke?
Godt arbejde;P

Ja, det må jeg hellere end gerne. Og var meget tæt på at sikre Xabi Alonso, men Liverpool og jeg kunne ikke blive helt enige om kravene. Jeg skal have vundet over Ferguson, og få en kendt portugiser til klubben, men der kan jo gå nogle år. Derfor er Navas købt, og jeg har stor tiltro til hans evner.

Men som sagt, må jeg gerne hente spanske og portugisiske spillere, der spiller i andre lande.
Logged

molle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det iberiske hold
« Svar #13: 27 Jan 2009, 16:08 »

Hvorfor vil du købe folk fra både Spanien og portugal. Jeg kan se meningen med spanien, men ikke portugal?
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Det iberiske hold
« Svar #14: 27 Jan 2009, 16:11 »

Hvorfor vil du købe folk fra både Spanien og portugal. Jeg kan se meningen med spanien, men ikke portugal?

Fordi jeg vil skabe et hold for Den Iberiske Halvø, som titlen fint beskriver. Det bliver et hold næsten alle skal kunne relatere til på Den Iberiske halvø, hvilket jeg anser for at være et spændende projekt. Det giver også flere muligheder end bare spanske, og hvis jeg kun skulle scoute ét land, ville jeg nok gå død i det hurtigt.

Det er grundene..
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010