home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 600 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  LUKKET - Real Zaragoza
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 25 Udprint
Forfatter Emne: LUKKET - Real Zaragoza  (Læst 108596 gange)
Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: 34# Pokalfightere - Real Zaragoza
« Svar #300: 16 Mar 2009, 11:30 »

Hej JimmyGP.. Ja så har jeg lige brugt en hel del tid til at kigge bloggen igennem, den er jo lang :-)

Jeg er meget imponeret over dine bedrifter hidtil, og forventer mere i den dur.

Håber du snart kan løfte mesterskabspokalen i spanien.

Super nice transfers du har hevet til klubben. Håber du bliver i Zaragoza og fører dem til tops.

En et negativt punkt er at bloggen er ekstra lang ved at du kommentere hver enkelt indlæg. Du kunne måske samle kommentarerne sammen og kommentere en gang inden du updatere med ny historie, Det gør måske også at nye læsere har nemmere ved at komme ordentlig ind i bloggen.

Men EN SUPER BLOG.. Fortsæt endelig
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 34# Pokalfightere - Real Zaragoza
« Svar #301: 16 Mar 2009, 18:52 »

Hej JimmyGP.. Ja så har jeg lige brugt en hel del tid til at kigge bloggen igennem, den er jo lang :-)

Jeg er meget imponeret over dine bedrifter hidtil, og forventer mere i den dur.

Håber du snart kan løfte mesterskabspokalen i spanien.

Super nice transfers du har hevet til klubben. Håber du bliver i Zaragoza og fører dem til tops.

En et negativt punkt er at bloggen er ekstra lang ved at du kommentere hver enkelt indlæg. Du kunne måske samle kommentarerne sammen og kommentere en gang inden du updatere med ny historie, Det gør måske også at nye læsere har nemmere ved at komme ordentlig ind i bloggen.

Men EN SUPER BLOG.. Fortsæt endelig

Hej Alfster.. Det er jeg glad for og beæret over at du magter at læse alle siderne..  Wink

Mange tak  Thumbs Up

Det håber jeg også - Men Real og Barca er stadig alt alt for suveræne.. men vi nærmer os top3..  Wink

Tak tak.. Jeg anser dem selv for nogenlunde relistiske i forbindelse med den udvikling klubben er inde i.. Thumbs Up Det håber jeg også - jeg er ikke fristet af andre klubber pt (Andet end Manchester United - men det er jeg jo altid) og jeg vil gerne vinde med Zaragoza.. Thumbs Up

Ja det kan jeg godt følge dig i - men ofte er det også 4-5 kommentare der bliver besvaret i samme besked.. men det har du ret i.. Wink

Mange tak - Det vil jeg gøre.. Thumbs Up



Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
35# Det uafgjorte forår - Real Zaragoza
« Svar #302: 16 Mar 2009, 21:19 »



35# Det uafgjorte forår - Real Zaragoza



I 1940 udgav forfatteren Hans Scherfig bogen ”Det forsømte forår” om den satanistiske lektor Blomme, som brugte forældede læringsmetoder og psykiskterror mod hans elever. I Spanien kunne José Soler, hvis han ville udarbejde bogen ”Det uafgjorte forår” om sit holds præstationer i både Primera Dívision, Copa del Rey og ikke mindst Champions League, men jeg tvivler på at den kære Soler har gjort brug af forældede læringsmetoder og psykiskterror mod sine spillere. Solers tropper har dog til trods de mange uafgjorte kampe har de stadig formået at holde sig inde i topstriden og efter tredive runder har de sneget sig forbi Valencia for at indtage fjerdepladsen.

Zaragoza har sneget sig op på seksten sejre, elleve uafgjorte og blot tre nederlag, som samlet set giver 59 point på en fjerdeplads et point foran Valencia og hele otte point foran Villarreal på sjettepladsen. Medaljerne er dog efterhånden ude af rækkevidde med ni point op til bronzen og Espanyol, mens Barcelona og Real Madrid har trukket fra med henholdsvis 72 og 74 point. Igen i år ser det ud til at de to giganter skal dele Spanien mellem hinanden, da ingen af konkurrenterne har formået at udfordre de to over en hel sæson. Kampen om de efterfølgende pladser er hårdere end nogensinde, da Atlético Madrid, Espanyol, Getafe, Sevilla, Valencia, Villarreal og Zaragoza er de syv hold, som kæmper om de efterfølgende fem europæiske pladser og det bliver spændende hvem, der snupper pladserne. I bunden af tabellen er det ved at være sidste udkald for Recreativo Huelva og Murcia, som er håbløst placeret langt under nedrykningsstregen. Det bliver enten Osasuna, Almería eller Tenerife, som nupper den sidste nedrykningsplads, men Athletic Blbao, Real Sociedad og Racing Santander kan endnu ikke vide sig sikre.

Fjerde år i streg trak Zaragoza selveste FC Barcelona i den ene af Copa del Reys semifinaler og i den anden stod Villarreal og Deportivo overfor hinanden. Den gule ubåd sikrede sig adgang til finalen med en samlet 5-4 sejre efter to drabelige og vanvittig tætte opgør, mens semifinalen for tredje ud af fire mulige blev endestationen for Zaragoza. Overmagten fra Barcelona spillede sig legende let i finalen med samlet 3-0 efter 2-0 på Camp Nou og 1-0 på La Romareda. Zaragoza levede på ingen måde op til den vanlige standard i Copa del Rey og takket være scoringer fra Xavi Hernández, Bojan Krkic og Alexis Sánchez har Barcelona nu mulighed for at vinde Copa del Rey for 26. gang.

Zaragoza skulle også op imod overmagten i ottendedelsfinalen i Champions League, hvor man trak en yderst skræmmende modstander i Manchester United. De to hold tørnede sammen i sidste års udgave af UEFA Cuppen og efter to brandkampe sikrede Zaragoza sig videre deltagelse i turneringen med en samlet 3-2 sejr. Sådan skulle det ikke gå ikke gå i år, men Sergio Asenjo har en stor andel i at begge opgør sluttede med cifrene 1-1. Den spanske keeper viste flere gange eksempler, hvorfor han burde indlemmes i landsholdstruppen og han er uden tvivl en værdig kandidat til Spaniens EM-trup. Han får dog svært ved at snuppe en plads fra målmandstrioen Iker Casillas, Víctor Valdés og José Manuel Reina, som må sige at være Spaniens bedste målmænd. Asenjo sørgede for uafgjort i begge kampe med vitale redninger gang på gang i et sandt inferno af chancer fra Manchester Uniteds, men efter 120 minutters fight og samlet 2-2 skulle kampen afgøres i straffesparkskonkur rence på Old Trafford. Uniteds skytter scorede på alle deres forsøg, mens Chus Herrero brændte det fjerde spark og sikrede United en sejr på 5-4.


Logged

- Veni, vidi, vici -

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 35# Det uafgjorte forår - Real Zaragoza
« Svar #303: 16 Mar 2009, 21:22 »

Hej Jimmy. Nu har jeg ikke læst med her i lang tid. Tror faktisk det kun er 2 updates, men syntes det er nogle gode updtes du har fået stablet sammen. En flot plads du ligger i ligaen nu må man sige. Håber du holder den fast og kvalificerer dig til europæisk fodbold. Ærgerligt at du røg ud til Manchester United, men der er nye europæiske kampe forude!
Jeg synes du er klart en af de bedste bloggere her på siden og jeg håber du fortsætter!
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 35# Det uafgjorte forår - Real Zaragoza
« Svar #304: 17 Mar 2009, 09:21 »

Hej Jimmy. Nu har jeg ikke læst med her i lang tid. Tror faktisk det kun er 2 updates, men syntes det er nogle gode updtes du har fået stablet sammen. En flot plads du ligger i ligaen nu må man sige. Håber du holder den fast og kvalificerer dig til europæisk fodbold. Ærgerligt at du røg ud til Manchester United, men der er nye europæiske kampe forude!
Jeg synes du er klart en af de bedste bloggere her på siden og jeg håber du fortsætter!

Hej AFC.. Thumbs Up Nåh det er kun er to updates du mangler kan du da nemt komme op til date.. Peace Mange tak - det er jeg glad for at du synes Thumbs Up

Jo det.. det er fedt at være 4'er igen og jeg håber da vi kan sikre fjerdepladsen igen.. Thumbs Up

Ja det er der - men det er jo fuldt fortjent at United går videre.. Thumbs Up

Mange mange tak for den store ros - det er jeg både glad og stolt over at du synes.. Jeg fortsætter uden tvivl..  Thumbs Up


EDIT: Jeg har en update til jer, som hedder "De sidste otte" - den er såen lidt lang - men jeg håber i får den læst igennem alligevel..
EDIT: Den skal lige læses igennem, inden jeg smider den op - men efter forelæsning får i den Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
36# De sidste otte - Real Zaragoza
« Svar #305: 17 Mar 2009, 11:39 »



36# De sidste otte - Real Zaragoza



Barcelona er José Solers onde ånd, men til tider formår hans tropper at spille lige op med de catalanske giganter. I 31. spillerunde og hjemme på La Romareda så det længe ud til at Zaragoza skulle nuppe det ene point, men en overtidsscoring fra Cáceres efter et hjørnespark gav Barcelona alle tre point stik mod spil og chancer. Sergio Asenjo rundede sin kamp nummer 100  for Zaragoza og den kronede han med en flot indsats igen igen , mens veteranen Daniel Van Buyten kronede sin kamp nummer 55 for Zaragoza med at blive Man of the Match.

Det var bare ikke helt nok, da den brasilianske superduo Keirrison og Diogo ikke formåede at udnytte deres enorme chancer igennem hele kampen. Selv ikke i overtiden med Esteban Granero & Javier Arizmendi, som ekstra angribere lykkes det at få bolden ind bag Víctor Valdés, som var en af sit holds bedste i meget dårlig kamp fra mestrenes side.


Et modløst hjemmehold trådte ind på Nuevo Colombino i Huelva foran et klappende hjemmepublikum, som næsten var indstillet på at det hedder Liga Adelante i den næste sæson. Modstanderholdet fra Zaragoza indledte med en lynoffensiv, men veteranmålmanden Juan Castillo var ikke indstillet på at give op endnu. Efter 31 minutter kunne David Luiz heade gæsterne i front efter et veludført hjørnespark og efter 58 minutter blev selvsamme Luiz noteret for en assist. Den brasilianske midtstopper stjal bolden fra Bodipo og sendte Diogo alene mod mål, hvor han sendte bolden mellem benene på en chanceløs Castillo.

Van Buyten levede ikke op til sin Man of the Match fra forrige runde og med seksten minutter igen snorksov han, da Sisi svingede bolden ind i boksen. Bolden fik lov til at passere belgieren og i helt fri position kunne Bodipo hamre bolden ind bag en sprællende Asenjo med en lang tå.


José Soler valgte at spare lidt på kræfterne mod upåagtede Almería, men det skulle den store spanier aldrig hav gjort. Jorge López hamrede ellers hjemmeholdet i front to minutter før pausen, men Crusat formåede at sende gæsterne til pause med 1-1. I anden halvleg gik det helt galt for hjemmeholdet, da Carlos Diogo først blev udvist efter en svinestreg og senere måtte Javier Parades forlade banen skadet. Soler havde forinden brugt alle sine udskiftninger og var derfor tvunget til at sende offensive spillere ned i forsvaret.

Albert Crusat udnyttede med tolv minutter igen at Zaragoza manglede to spillere, da han koldt trillede bolden over stregen tæt under mål uden chancen for Asenjo. Kampens mest omtalte situation fandt sted tre minutter før tid, hvor det lykkes Javier Saviola at udplacere målmand Alves og score til 2-2. Dommeren fløjtede meget overraskende for offside og til trods for store protester samt enorme pibekoncerter ændrede dommeren ikke sin beslutning.


Et nervøst hjemmehold trådte ind på La Romareda en uge efter nederlaget til Almería og de skulle op imod den direkte konkurrent om fjerdepladsen, som hurtigt bragte sig foran ved Raúl García, men Keirrision sørgede for udligningen tretten minutter før pausen. Manuel Fernandes bragede gæsterne foran ti minutter inde i anden halvleg efter flot forarbejde fra García og Asenjo måtte lade se sig passeret efter et drømmehug. 

Drømmehugget vækkede hjemmeholdet og to hurtige kontrascoringer fra henholdsvis Vicente og Alberto Zapater bragte hjemmeholdet i front. Det rystede gæsterne fuldstændigt og det var tydeligt at hjemmeholdet var den dominerede faktor i kampen. Keirrison og Diogo fik begge sat kuglen i nettet takket være hinanden og Zaragoza-spillere kunne stolt forlade banen efter en fuldfortjent 5-2 sejr.


Det lignede en gentagelse af Almería-kampen, da Cleber Santana heldigt fik bolden ind bag Asenjo og hjemmeholdet pressede virkelig på for at komme på 2-0. Det var i stedet Van Buyten, som kunne stige til vejrs og heade bolden i nettet til 1-1 kort inden dommeren fløjtede til halevleg. Da holdene kom tilbage fra pause var det tydeligt, at der var blevet talt med store ord i gæsternes omklædningsrum og Tenerife blev presset helt i bund.

Ignacio Camacho tilkæmpede sig med otte minutter igen et frispark lidt uden for feltet og det valgte viceanføreren selv at sparke. Der var også en ganske fornuftig idé, da han med et veludført frispark skruede bolden udenom muren og udenfor målmand Sergio Aragoneses’ rækkevidde. Diogo slog sejren fast fem minutter senere, da han fulgte op på Vincentes afbrænder og køligt sparkede han bolden ind i det tomme mål.


Murcias rolle var udspillet i Primera Dívision, da Zaragoza kom på besøg og gæsterne skulle bruge alle tre point for at holde Valencia bag dem. Mucia havde dog ikke i sinde at donere de tre point uden kamp og de to mandskaber spillede en drabelig kamp med hårde tacklinger og grove frispark, hvilket resulterede i seks gule kort. Murcia spillede en stor kamp og holdet lignede på ingen måde et hold, som en runde forinden var rykket ud af ligaen.

Efter 39 minutter brændte målmand Roberto dog ”tør for luft”, da han bevægede sig ud af feltet for at sparke bolden ud af farezonen. Målmanden blev hårdt presset af Angel Di María, som fik prikket bolden fra målmanden og fra en spids vinkel kunne argentineren let sende bolden i det tomme mål. Fire minutter før tid fik hjemmeholdet en gylden mulighed for at udligne, da Van Buyten kluntet begik straffespark mod Senna. Senna valgte selv at sparke og til trods for et godt spark lykkes det Asenjo at slå bolden forbi stolpen.


David Luiz har været fast inventar i forsvaret siden skiftet fra Benfica i sommers og den 25-årige brasilianer har haft en god sæson for Zaragoza med to scoringer. Efter 53 minutters spil blev de to scoringer til tre, da den 188-centimeterhøje forsvarer fik dirigeret bolden ind bag en sprællende Diego López på stregen. Målet faldt syv minutter inden i anden halvleg, da han suverænt kunne heade hjemmeholdet i front efter en indøvet hjørnesparkskombina tion.

Pascal Feindouno afdriblede elleve minutter senere hele vejen igennem forsvaret, hvorefter han elegant smadrede bolden ind bag en afventede Asenjo. Det havde været et helt fair resultat, men det ville Javier Saviola alligevel ikke være med til og med seks minutter igen kunne han prikke Prietos lækre indlæg i kassen til slutresultat til 2-1.


Athletic Bilbao skulle besejres, hvis man ville holde Valencia bag sig og for andet år i træk sikre sig deltagelse i Champions League. De hårdtkæmpende baskere blev spillet ud af banen og langt ind under La Romaredas flotte græstæppe, som også kommer til at lægge græs til minimum to Champions League kampe i den kommende sæson. Diogo blev kampens eneste målscorer, da han efter 28 minutter tryllede sig igennem forsvaret og bragede bolden ind til 1-0.
   
Målmand Gorka Iraizoz blevet bombet sønder og sammen igennem halvfems minutter og som den eneste spiller fra udeholdet, der kunne være sin indsats bekendt. Zaragoza sikrede sig derfor fjerdepladsen et point foran Valencia, mens Diogo scorede sin sekstende træffer og for syvende gang i sæsonen blev han kåret til Man of the Match.

| Zaragoza - Barcelona 1-2 | Recreativo - Zaragoza 1-2 | Zaragoza - Almería 1-2 |
| Zaragoza - Valencia 5-2 | Tenerife - Zaragoza 1-3 | Murcia - Zaragoza 0-1 |
| Zaragoza - Villarreal 2-1 | Zaragoza - Athletic Bilbao 1-0 |

Primera Dívision
Player Stats
Team Stats

5. Daniel Van Buyten - 8. Diogo
11. Angel Di María - 17. Xabi Prieto - 20. David Luiz

Logged

- Veni, vidi, vici -

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: 36# De sidste otte - Real Zaragoza
« Svar #306: 17 Mar 2009, 12:17 »

klasse update som altid Smiley og tillykke med 4. pladsen og endnu en omgang chl Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Zachar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 36# De sidste otte - Real Zaragoza
« Svar #307: 17 Mar 2009, 12:41 »

Kanon update, elsker den måde du skriver på... Smiley Og mange gange tillykke med den flotte ligaplacering, nu må du se om du kan komme ind i medaljerne næste år.. Wink
KIU
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 36# De sidste otte - Real Zaragoza
« Svar #308: 17 Mar 2009, 16:58 »

klasse update som altid Smiley og tillykke med 4. pladsen og endnu en omgang chl Smiley

Mange tak Crazy-Poul,, Thumbs Up Igen tak Thumbs Up

Kanon update, elsker den måde du skriver på... Smiley Og mange gange tillykke med den flotte ligaplacering, nu må du se om du kan komme ind i medaljerne næste år.. Wink
KIU

Tak for det - er jeg glad for at du synes.. Thumbs Up Jeg skal forsøge - Med de transfer som jeg har fået lavet burde det være muligt..  Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 36# De sidste otte - Real Zaragoza
« Svar #309: 17 Mar 2009, 17:42 »

Hvad hedder dit skin og hvor kan jeg downloade det?
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: 36# De sidste otte - Real Zaragoza
« Svar #310: 17 Mar 2009, 17:55 »

lyder spændene med de nye transfers, hvornår kommer næste update ? Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

B-rock
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 32# Blandende bolsjer - Real Zaragoza
« Svar #311: 17 Mar 2009, 21:07 »

Så er der jo også 22 kampe endnu.. Du kan kan nemt komme forbi både Las Palmas og Real Sociedad..

I mit spil så det jo sådan her ud efter 42 runder..

1. Zaragoza 104 pt
2. Tenerife 92 pt
3. Real Sociedad 89 pt

Hvordan klarer et hold som Celta Vigo sig hos dig?

Så rykkede man op 1 point efter nummer 1, er ikk lige inde spillet, lige kommet hjem fra fodbold træning
Logged

Nu er vi her igen
De berygtede fra Vestegnen
I kamp for gul og blå
Og jeg kan mærke mit hjerte slå

Tro håb og kærlighed
Fanatismen den varer ved
Livet er fuld af valg
Brøndby IF er vores kald!

Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 36# De sidste otte - Real Zaragoza
« Svar #312: 17 Mar 2009, 21:12 »

En klasse blog JimmyGP:D Glæder mig til at se dine transfers.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 36# De sidste otte - Real Zaragoza
« Svar #313: 18 Mar 2009, 08:43 »

Hvad hedder dit skin og hvor kan jeg downloade det?

Det hedder Flex09 og kan hentes her på siden: http://www.fmfreaks.dk/index.php?action=download;id=526

lyder spændene med de nye transfers, hvornår kommer næste update ? Smiley

Det er skam også meget spændende.. hmm.. nok først i morgen.. Peace

Så rykkede man op 1 point efter nummer 1, er ikk lige inde spillet, lige kommet hjem fra fodbold træning

Lækkert...  Thumbs Up

En klasse blog JimmyGP:D Glæder mig til at se dine transfers.

Mange tak Simze Wink Super Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 36# De sidste otte - Real Zaragoza
« Svar #314: 18 Mar 2009, 16:16 »

LAAAANG update, men flot skrevet og flot layout. Flot placering også Jimmy. Fedt du skal i Uefa Cuppen endnu en gang hva?
Logged

Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 25 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010