home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1061 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  LUKKET - Real Zaragoza
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 25 Udprint
Forfatter Emne: LUKKET - Real Zaragoza  (Læst 112526 gange)
vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 23# Et spansk mirakel - Real Zaragoza
« Svar #195: 25 Feb 2009, 17:25 »

Indtil videre har du næsten ikke taget os med på råd og min egen personlige mening er at du bare skal fyre noget afsted, når du selv synes det er tilfredsstillende! Thumbs Up
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 23# Et spansk mirakel - Real Zaragoza
« Svar #196: 25 Feb 2009, 17:52 »

Ja, det lyder rigtig fint Opstemt

Super.. Så bliver det noget i den retning.. Thumbs Up

Indtil videre har du næsten ikke taget os med på råd og min egen personlige mening er at du bare skal fyre noget afsted, når du selv synes det er tilfredsstillende! Thumbs Up

Ahh.. lidt har jeg da.. hehe.. men jeg ville da bare lige høre ad.. Men det er i orden så.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 23# Et spansk mirakel - Real Zaragoza
« Svar #197: 26 Feb 2009, 15:35 »

Jeg skulle aldrig have postet den plan på forrige plan.. Nu får Vesper jo ret.. jeg gør det der falder mig ind.. hehe..  Wink

Men der er update i aften med navnet "The number five" Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 23# Et spansk mirakel - Real Zaragoza
« Svar #198: 26 Feb 2009, 16:31 »

Det glæder vi os til Opstemt
Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 23# Et spansk mirakel - Real Zaragoza
« Svar #199: 26 Feb 2009, 16:47 »

Jeg skulle aldrig have postet den plan på forrige plan.. Nu får Vesper jo ret.. jeg gør det der falder mig ind.. hehe..  Wink

Men der er update i aften med navnet "The number five" Thumbs Up

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJ AAAAAAAAAAAAAAAAAAA A Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Grin Grin Grin Grin Grin

Men det ved i jo allesammen allerede Djævel
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 23# Et spansk mirakel - Real Zaragoza
« Svar #200: 26 Feb 2009, 16:54 »

Jeg har været lidt for silent, men jeg må indrømme, at jeg ikke har været med hele vejen. Det har dog ikke været på grund af bloggens niveau, men mere manglede tid. JEg har lige læst den sidste update og det ser fortsat godt ud, godt at se du stadig blogger flot. Bare pas på, at bloggen - udenfor updatesne - ikke bliver for useriøs, for bloggen i sig selv er super super.

Ville bare lige smide en kommentar. (:
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 23# Et spansk mirakel - Real Zaragoza
« Svar #201: 26 Feb 2009, 18:02 »

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJ AAAAAAAAAAAAAAAAAAA A Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Grin Grin Grin Grin Grin

Men det ved i jo allesammen allerede Djævel

Det passer jo ikke.. hehe.. JimmyGP fik bare en ny og bedre idé.. Thumbs Up

Jeg har været lidt for silent, men jeg må indrømme, at jeg ikke har været med hele vejen. Det har dog ikke været på grund af bloggens niveau, men mere manglede tid. JEg har lige læst den sidste update og det ser fortsat godt ud, godt at se du stadig blogger flot. Bare pas på, at bloggen - udenfor updatesne - ikke bliver for useriøs, for bloggen i sig selv er super super.

Ville bare lige smide en kommentar. (:

Mange tak - det vil jeg lige tænke lige over..  Wink

Det er du velkommen til Zulue.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
24# The Number Five - Real Zaragoza
« Svar #202: 26 Feb 2009, 18:12 »



24# The Number Five - Real Zaragoza



Tallet fem kommer til at gå igen et par gange i denne update og vi starter med den fabelagtige nyhed, som omhandler placeringen i Primera Dívision. Zaragoza er nemlig placeret som nummer fem efter tredive spillerunder med femoghalvtreds point, som er kommet i hus efter sytten sejre, fire uafgjorte og ni nederlag. Holdet har næsten sikret sig femtepladsen og en plads i næste sæsons UEFA Cup, da man på nuværende er ti point efter Valencia på fjerdepladsen og otte point foran Getafe, som indtager sjettepladsen. Barcelona har kurs mod det tredje mesterskab på stribe og selvom de kun er sølle tre point foran ærkerivalerne Real Madrid, som virker som eneste reelle trussel for det catalanske storhold virker de ustoppelige. Villarreal og Valencia kæmper en indædt kamp om bronzen, hvilket er en kamp, som Zaragoza med et par dumme pointtab har meldt sig helt ud af.  I den anden ende af tabellen begynder det efterhånden at se håbløst ud for Las Palmas, Racing Santander og Levante, selvom sidstnævnte dog stadig har muligheden for at redde livet i den bedste spanske række.

Grunden til det højtflyvende Zaragoza-mandskab skal findes i defensiven og det er til trods for at der er lukket mange mål. Indehaveren af trøjenummer fem startede skidt ud med flere dumme fejl og dumme røde kort, men den 33-årige belgier har spillet sig i form og har flere gange vist verdensklasse med vitale indgreb i den bagerste kæde. Daniel Van Buyten har uden tvivl løftet den store arv efter Roberto Ayala og han har siden ankomsten i sommers optrådt hele 44 gange for Zaragoza i alle turneringer, hvoraf de 26 er i Primera Dívision hvor han også har scoret to mål. Zaragoza er hans sjette klub i karrieren, da han tidligere har optrådt for Charleroi, Standard Liége, Olympique Marseille, Manchester City, Hamburg SV og inden skiftet spillede han for mægtige Bayern München. Den 196-centimeterhøje kæmpe har optrådt 66 gange for det belgiske landshold og her har han fået netmaskerne til at blafre seks gange.
Zaragoza - Barcelona 1-1
1-0 Olieira '45
1-1 Zapater OG '68

Barcelona - Zaragoza 2-2
1-0 Eto'o '11
2-0 Eto'o '55
2-1 Oliveira '61
2-2 Keirrison '65

Zaragoza er et hold i rivende udvikling og for tredje år i træk har det nordspanske mandskab spillet sig i Copa del Rey semifinalen, hvor de igen står overfor deres onde ånd fra FC Barcelona. Barcelona er det hold, som har løftet trofæet flest gange med hele 25 pokaltitler og den seneste blev vundet sidste år efter finalesejr over Real Madrid. Zaragoza har derimod ”kun” vundet Copa del Rey fem gange, men i år ser det ud til at de skal have muligheden for at gå hele vejen. Zargoza formåede nemlig at holde Barcelona fra sejr i begge kampe, hvor Barcelona heldigt reddede sig 1-1 på La Romareda. Et ydmygt Zaragoza-hold rejste så til den catalanske hovedstad, hvor man efter hård fight og en rigtig mandefolkepræstatio n sendte Barcelona ud på reglen om udebanemål efter et fair resultat 2-2. Zaragoza skal derfor spille pokalfinale for første gang siden 2004 og i finalen møder de Real Madrid.

22-årige Keirrison blev hentet tilbage i januar måned hos ligarivalerne fra Valencia for hele 107.500.000 kroner og han er dermed den dyreste spiller Zaragoza nogensinde har købt. Den 181-centimeterhøje angriber har imponeret fra første færd og han bevidste hurtigt sit værd med mål og assists. Hans flotte spil har gjort ham til en publikumsfavorit, selvom det ”kun” er blevet til fem mål i alle turneringer. Samarbejdet med landsmanden Ricardo Oliveira fungerer upåklageligt, men han formår også at spille godt sammen med både Javier Arizmendi, Javier Saviola og Marco Ruben. Han har udviklet sig kolosalt igennem de første par kampe og han bliver uden tvivl en vigtig brik i både bestræbelserne på at opnå succes i både Primera Dívision, UEFA Cuppen og Copa del Rey.


Logged

- Veni, vidi, vici -

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 24# The Number Five - Real Zaragoza
« Svar #203: 26 Feb 2009, 19:14 »

Hatten af for dig Jimbo! Thumbs Up

Du har fa'me formået (Eller skulle man sige José Soler har formået? Rullende Øjne) at løfte et hold fra næstbedste række til toppen af poppen på lige knap 3 sæsoner....... Det eneste jeg er irriteret over er at du fortsat IKKE er i Champions League, det gør mig ked! Græder

Et lille hurtigt side spørgsmål: Inde i player stats kan jeg ikke finde David Villa? Er han rykket fra Valencia? Smiley
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 24# The Number Five - Real Zaragoza
« Svar #204: 26 Feb 2009, 20:00 »

Hatten af for dig Jimbo! Thumbs Up

Du har fa'me formået (Eller skulle man sige José Soler har formået? Rullende Øjne) at løfte et hold fra næstbedste række til toppen af poppen på lige knap 3 sæsoner....... Det eneste jeg er irriteret over er at du fortsat IKKE er i Champions League, det gør mig ked! Græder

Et lille hurtigt side spørgsmål: Inde i player stats kan jeg ikke finde David Villa? Er han rykket fra Valencia? Smiley

Det er sgu ikke mig, men holdet.. Thumbs Up

Nu var det jo et stort hold, da de rykkede ned og det er ikke toppen af poppen - endnu.. Peace Nej det ville jeg også gerne prøve, men de andre er stadig for stærke.. Ubeslutsom

Det er der en go grund til.. Han har haft fire skader i denne sæson; 2x 1 uge, 2 uger og 3 måneder.. så han har ikke spillet det helt store..  Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 24# The Number Five - Real Zaragoza
« Svar #205: 27 Feb 2009, 12:25 »

Virkelig flot!
Men pas nu på gummibenene.. Lige pludselig kan Getafe komme alt for tæt på, og det vil vi jo ikke have Wink

Dejligt du fik smidt Barce ud af cuppen, og nu vil det være stort hvis du kan vinde over Real Thumbs Up
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 24# The Number Five - Real Zaragoza
« Svar #206: 27 Feb 2009, 13:21 »

Virkelig flot!
Men pas nu på gummibenene.. Lige pludselig kan Getafe komme alt for tæt på, og det vil vi jo ikke have Wink

Dejligt du fik smidt Barce ud af cuppen, og nu vil det være stort hvis du kan vinde over Real Thumbs Up

Jeg har en hjemmekamp mod Getafe samt en udekamp mod Atlético Madrid.. Det må være her det afgøres om vi bluver 5'er.. Peace

Ja ikke.. det var da på tide.. hehe.. Ja det ville det.. jeg er ved at skrive om finalen.. Hævet Øjenbryn Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
25# Copa del Rey Finalen - Real Zaragoza
« Svar #207: 27 Feb 2009, 17:52 »



25# Copa del Rey finalen - Real Zaragoza



Sommeren er på vej i det østlige Spanien og med fjorten grader på Nuevo Mestalla er der en god temperatur til fodbold. Appelsinbyen er klædt på til et brag af en Copa del Rey finale når Real Madrid og Zaragoza tørner sig i den 109. udgave af pokalturneringen. Fans fra hele Spanien og resten af Europa har valfartet til byen, som er overdynget af folk klædt i hvide trøjer uden byens logo på. Der har været mange spekulationer og specielt i forbindelse med et skadesplaget Real Madrid-hold, som må se bort fra Sergio Ramos, Gabriel Heinze, Guti og Ruud van Nistelrooy. José Soler må ligeledes se bort fra Chus Herrero og Rubén Pulido, mens det ventes at Jorge López eventuelt kan nå at blive klar til kampen. 32-årige Víctor Armendáriz fra Langreo bliver manden med fløjten og han skal dømme foran 74.998 tilskuere på et tætpakket Nuevo Mestalla.

09.04: Sneijder finder landsmanden Huntelaar, som hurtigt kommer ned af kanten og slår et indlæg over mod fjerneste stolpe. Her gør Pandev klar til at sparke bolden i kassen, men inden bolden kommer så langt stiger Diogo til vejrs og header bolden ud af boksen. Diarra header bolden ind i boksen igen, hvor Gago får alle tiders chance for at brage bolden i nettet. Argentineren bliver dog forhindret af Diogo, som kaster sig frygtløs ned og blokerer bolden ud til indkast.

14.03: Torres kaster bolden op mod Pandev, men Diogo er hurtigt over ham og får erobret bolden. Han spiller den op mod Oliveira, som med en fiks berøring snyder både Diarra og Yussuf. Oliveira spiller bolden på tværs, hvor Arizmendi modtager, tager et træk ind i feltet og trykker af. Han sender et hårdt, fladt af skud mod Casillas, som hiver en verdensklasserednin g ud af ærmet og viser hvorfor han er en verdens bedste målmænd. Bolden ender hos Cannavaro, som hårdt presset af Di María sender bolden ud af farezonen. Efter lidt tumult bliver bolden sparket op mod Oliveira igen, men inden han får afsluttet hamrer Yussuf bolden langt op på tribunerne.

22.22: Torres kaster bolden ind mod Huntelaar, som venter i boksen, men Pavón kommer ham i forkøbet og ligger bolden til rette for Zapater. Anføreren losser bolden væk og omkring midten samles den løse bold op af Oliveira, som stormer mod mål. Han viger elegant uden om Cannavaro og efterfølgende stormer han mod baglinjen, men Cannavaro følger ham hele vejen og får blokeret bolden ud til hjørnespark. Di María slår hjørnesparket ind mod Pavón, men Huntelaar når højere op end forsvarsspilleren og bolden ender udenfor feltet hos Camacho. Bolden bliver spillet til Parades, som med en fejlaflevering mister bolden til Gago.

26.55: Huntelaar spilles offside og Asenjo tager sig af frisparket. Et langt spark eller aflevering om man vil ender hos Arizmendi, som får styr på bolden i feltet og publikum holder vejret. Arizmendi har alle tiders chance for at bringe Zaragoza i front, men spanieren vælger i stedet den flade aflevering. Den opsnappes af Oliveira, som sparker bolden direkte på Casillas som igen viser klassen. Cannavaro clearer bolden langt ud af kommunen.

28.40: Di María kaster bolden ind til Arizmendi, som efter et enkelt træk løfter han bolden ind i boksen, hvor en flyvende Camacho header hårdt mod mål. Iker Casillas kaster til venstre og har ingen problemer med at gribe bolden.

29.33: Pandev spiller bolden hårdt presset tilbage mod Gago og han bliver så hårdt presset af Zapater at han mister bolden. Anføreren prikker bolden frem mod Oliveira, som møder bolden og spiller den videre til Arizmendi, som får næsten frit løb mod mål. Han presses en smule af Pepe og selvom han har masser af plads vælger han en afslutning udenfor mål og bolden flyver et par centimeter over overliggeren uden chance for Casillas.

33.22: Sneijder slår bolden frem mod Huntelaar, men Zapater stiger til vejrs og sender bolden ud af farezonen. Torres fører bolden fremad banen og finder Huntelaar, som kommer til afslutning hårdt presset af Pavón og Parades. Asenjo redder let med foden og Van Buyten skal bare løfte bolden langt ud af kommunen. Det gør belgieren dog ikke og Pandev stjæler bolden fra ham og afslutter på Pavón. Bolden samles igen op af Pandev, men Van Buyten er hurtigt ovre ham og får lavet den clearing, som han burde have lavet tidligere.

37.37: Huntelaar fører bolden over midten og med en flad aflevering mod sin venstre finder han elegant Pandev, der efter et par flotte træk fyrer af omkring 23 meter fra mål. Bolden styrer hårdt og fladt ud mod venstre stolpe, men Asenjo kaster sig ud i fuld længde og helt fantastisk slår han bolden forbi sit mål. Sneijder lunter ud for at sparke hjørnesparket og med et godt spark skaber han frygt i Zaragozas forsvar, men Camacho stiger til vejrs og med et veltimet hovedstød ender bolden udenfor farezonen. Oliveira forsøger at få kontrol over bolden, men Cannavaro stjæler den og spiller 1-2 med Gago, som får mulighed for at slå bolden ind i boksen. Parades kaster sig dog frygtløst ned i tackling og tackler bolden ud til indkast. 

40.02: Sneijder sparker et frispark ind i boksen, hvor de sortklædte og hvidklædte spillere kæmper en indædt kamp om bolden. Det bliver dog hvidklædte Pepe, som vinder duellen og hans hovedstød brager langt over mål uden problemer for Asjenjo. Asenjo sparker bolden et godt stykke op af banen, hvor Gago får hovedet på og header dem frem mod Pandev. Pandev stomer mod mål, men han bliver overhalet af Diogo, som spiller bolden tilbage til sin målmand. Han clearer bolden og efter et par afleveringer i Reals bagerste kæde sendes Drenthe afsted på kanten. Han presses hårdt af Diogo, men han formår alligevel at finde Pandev, som i næsten fri position modtager bolden. Makedoneren brager dog bolden langt over mål og Asenjo sætter spillet i gang med et nyt målspark.

Pause: Zaragoza skifter Javier Parades ud til fordel for Pablo, mens Keirrison kommer på banen i stedet for Javier Arizmendi

48.53: Drenthe spiller bolden frem mod Huntelaar, som vender rundt og med en maskeret aflevering sendes Pandev alene mod mål. Han sprinter fra forsvaret og pludselig er angriberen helt alene med målmand Asenjo, som kommer godt ud og får dækket målet godt af. Pandev kigger op og trykker af, men bolden går højt og langt forbi mål, mens Asenjo smiler og modtager en ny bold fra en af bolddrengene.

52.41: Angel Di María tryllerbinder publikummet med sin rundbarbering af Cannavaro ved baglinjen, men inden han får slået et indlæg kommer Pepe flyvende og brager bolden ud til et hjørnespark. Di María sparker bolden ind i det lille felt, hvor Pavón omkring midten stiger til vejrs og header bolden over i venstre målhjørne uden chance for Casillas til 1-0.

54.00: Ayila Yussuf erstattes af Ezequiel Garay

55.44: Torres kaster bolden ind i feltet hvor Pavón mistimer sit opspring og bolden dumper ned foran Huntelaar omkring straffesparksplette n. Huntelaar afslutter resolut og bolden bliver kanoneret på overliggeren og springer ud af feltet igen. Asenjo kommer hurtigt på fødderne, men der er ingen Real-folk til at samle op og Keirrison har ingen problemer med at sparke bolden op til Oliveira. Angriberen er tæt på at få bolden med, men Pepe kommer på tværs og header bolden ud til indkast.

61.59: Torres kaster igen bolden ind i feltet og endnu engang mistimer Pavón sit opspring. Huntelaar opfanger igen bolden, men fra en spids vinkel hamrer han bolden i sidenettet.

66.01: Garay kaster bolden op af banen og Pablo jagter bolden alene. Han får hurtigt styr på bolden og clearer bolden til omkring midten, hvor Pepe kommer foran an Oliveira og tager et par træk. Di María stjæler bolden, finder Keirrison der med en førstegangsafleveri ng finder Oliveira, som sendes i græsset af Garay. Spillet fortsætter og hurtige afleveringer mellem Sneijder og Gago sender Real i en yderst fordelagtig position. Pandev og Diarra overtager angrebet og efter lidt frem og tilbage er Drenthe spillet helt blank bag forsvaret og onside. Diogo jagter ham yderst desperat og får ham også presset tilstrækkeligt til at afslutte. Asenjo hiver en god redning ud af ærmet selvom han ikke formår at holde bolden, men Pavón er hurtigt over bolden og sparker den ud af farezonen.

68.00: Mahamadou Diarra erstattes af Gonzalo Higuaín

77.37: Sneijder spiller den ned af højrekanten til Higuaín, som efter et par flotte driblinger kommer han forbi Parades uden problemer. Higuaín svinger bolden indover hvor Pandev venter spændt, men Diogo stiger til vejrs og vinder hovedstødsduellen. Bolden forlader dog ikke feltet, hvor Camacho forsøger at heade den væk. Gago kommer i vejen og bolden dumper ned foran Huntelaar, som sparker mod fjerneste stolpe. Asenjos udsyn er blokeret af de mange mennesker og alt, alt for sent optager han bolden, som triller over stregen et par centimeter fra venstre stolpe. Huntelaar tiljubles af sine holdkammerater, mens Zaragoza-spillerne græmmer sig.

83.03: Gago sparker bolden op mod Huntelaar, men Pavón kommer på tværs og han flugter bolden frem mod Camacho. Han presses hårdt af Gago, men han formår alligevel at spille bolden videre til Keirrison, som efter et par træk hamrer bolden mod mål. Bolden styrer i en elegant banen mod højre målhjørne og Casillas har ingen chance for at stoppe skuddet, men bolden sniger sig lige over overliggeren.

86.00: Goran Pandev erstattes af Raúl, som overtager anførerbindet fra Iker Casillas.

87.00: Di María sparker hjørnesparket fladt indover, hvor Garay sætter højre fod på og bolden springer ud af feltet. Higuaín clearer bolden op af banen, hvor Drenthe stormer efter bolden med forsvarsspillere i hælene. Han opsnapper bolden et par meter uden for feltet og mutters alene afslutter han efter et enkelt af træk. Asenjo kommer flyvende ud i bolden og viser verdensklassen med en drømmeredning af dimensioner, men bolden dumper ned for fødderne af Drenthe igen. Zapater kommer på tværs og får blokeret skuddet, inden han losser bolden ud af farezonen. Bolden samles op af Prieto, som spiller bolden ned mellem forsvaret, hvor Oliveira jagter bolden. Angriberen er helt alene med Casillas, men linjevogteren har løftet flaget og dommeren dømmer offside.

88.23: Et hurtigt frispark tages af Gago, som finder Sneijder der sender Higuaín af sted ned af højrekanten. Han slår bolden fladt indover første gang og resolut sparker Huntelaar på mål inden forsvaret får blokeret. Asenjo kaster sig til sin venstre, men heldigvis stryger bolden lige forbi højre stolpe og ud til målspark.

Kampen går i forlænget spilletid.

90+: Pablo kaster bolden ind til Ricardo Oliveira, men Pepe header den hoppende bold tilbage mod sidelinjen. Di María samler bolden op, men landsmanden Higuain stjæler den og sender Huntelaar afsted ned af højrekanten. Han dribler alene ind i feltet og spiller bolden på tværs til Drenthe, som mister bolden efter en ufattelig dårlig første berøring og Asenjo har ingen problemer med at samle den løse bold op.

94.19e: Gago fører bolden frem og Drenthe kalder på bolden, men Gago spiller den i stedet frem til Sneijder. Sneijder afslutter efter et enkelt træk et par meter fra feltet og med et dykkende skud volder han store problemer for Asenjo,, som slår bolden over mål. Sneijder sparker hjørnesparket indover, hvor Higuaín får en 100 % chance for at score, men Pavón ofrer sig og kaster sig frygtløs ud i skuddet. Bolden blokeres og bliver clearet af forsvaret.

105.12e: Hurtige kombinationer bringer Zaragoza fra egen banehalvdel og ud på venstrekanten, hvor Oliveira kommer forbi Canavarro. Han sender bolden ind i boksen, hvor Keirrison står klar og han flugter bolden på venstre stolpe uden chance for en stivnet Casillas. Forsvaret clearer bolden, men Prieto opsnapper den og lægger den til rettet for Camacho, som langt udefra kanonerer bolden på overliggeren og ud til målspark. Målsparket heades frem igen af Zapater til Oliveira og angriberen får heldigt bolden uden om Pepe og er alene med Casillas. Han forsøger at placerer bolden, men Casillas har læst ham og redder endnu engang kastanjerne ud af ilden.

113.45e: Sneijder løfter bolden fra kanten af midtercirklen og hen over Zaragoza-forsvaret, hvor Raúl venter og afdribler sidste mand Diogo. Kongesønnen er alene med Asenjo, som modigt venter på stregen, men da Raúl skyder på mål holder hele Spanien vejret. Raúl hamrer bolden mod venstre hjørne, men Asenjo er hurtigt ned for at blokere og bolden ender hos Drenthe, som dog mister bolden til Prieto.

119.28e: Asenjo sparker et frispark op på Reals banehalvdel og her stiger Garay til vejrs for at heade bolden frem af banen. Bolden ender hos Drenthe som centrer bolden ved at finde Sneijder, som efter to træk sender Higuaín af sted med en smuk aflevering. Han viger uden problemer uden om Pavón og alene med Asenjo har han chancen for at afgøre kampen. Argentineren hamrer dog bolden lige forbi stolpen og ud til endnu et målspark.

120e: Cannavaro kaster bolden ind til Sneijder, som flugter bolden frem mod Huntelaar. Her stiger Van Buyten dog til vejrs og forhindrer faren, men Sneijder forsøger endnu engang af løfte bolden fremad. Det blokeres af Zapater og dommeren fløjter af, hvilket betyder at kampen skal afgøres på straffespark.

Real Madrid: Gago, Garay, Sneijder, Huntelaar og Raúl.

Real Zaragoza: Keirrison, Oliveira, Zapater, Di María og Prieto.


Keirrison er første mand til at sparke og det gør den 22-årige brasilianer ganske godt. Han sparker hårdt i sin venstre side og selvom Casillas går til den rigtige side kan han ikke forhindre Keirrison i at score.
Gago er næste mand på pletten og han venter tålmodigt på at Asenjo kommer på plads. Argentineren lader sig dog ikke på virke af det psykiske spil og med en stiv højre tå brager han bolden på indersiden af højre stolpe og ind i målet. Asenjo kaster sig forgæves til den rigtige side, men det blev kun lige ved og næsten for den unge målmand.

Oliveira trasker selvsikkert op mod pletten og inden han sparker gør han korsets tegn hen over brystet. Nervøsiteten skinner ud af hans øjne, mens Casillas iskoldt nedstirrer ham og da fløjten lyder, trasker han op mod bolden. Casillas kaster sig til højre og smilet breder sig på Oliveiras ansigt, da han har valgt samme side som Keirrison og scorer sikkert.
Garay får et klap på skulderen af Raúl inden han småløber op mod straffesparksplette n. Han samler bolden op og kysser den inden han lægger den til rette, hvorefter han stirrer koldt ud på dommeren. Fløjten lyder og han brager bolden ind mod midten af målet, hvor Asenjo venter og redder et dårligt spark. Assenjo jubler med begge hænder i vejret, mens Garay må gå skammens gang tilbage til sine holdkammerater.

Zapater er sjælen på holdet og anføreren træder selvsikkert op mod Sankt Iker, som virker en smule skræmt af anførerens stærke aura. Da fløjten lyder hamrer anføreren et hårdt fladt skud på højre stolpe og bolden er tæt på at gå ind over stregen, men Casillas får på mirakuløs vis viftet bolden ud af farezonen og sparket er reddet.
Sneijder er manden, som skal bringe balancen i regnskabet og han træder selvsikkert op med et smil på læben. Det har hollænderen også god grund til, da han brager bolden op i venstre målhjørne blot få centimeter fra Asenjos fingerspidser.

Di María har spillet en stor kamp og nu skal kantspilleren igen vise sit værd samt sin sparketeknik. Han leger lidt med bolden inden den lægges til rette og da fløjten lyder vipper han bolden over i højre målhjørne, mens Casillas forgæves kaster sig den anden vej. Han sprinter tilbage til holdkammeraterne, som omfavner ham, som om han har afgjort kampen.
Huntelaar var manden bag det udlignende mål og nu bliver han manden med Reals fjerde spark. Hollænderen sparker hårdt og fladt ved venstre stolpe og selvom Asenjo går den rigtige vej sniger bolden under ham til stillingen 3-3

Prieto skal score nu og han regnes for at være én af de bedste straffesparksskytte r i hele truppen. Han træder selvsikkert op med et smil på læben og da han får signalet brager han bolden mod venstre cirka en meter fra midten. Casillas kaster sig desperat efter bolden og han får blokeret skuddet med begge arme, mens Prieto med begge hænder på hovedet går slukøret tilbage.
Raúl er et ikon på Real Madrid og ikonet har nu chancen for at sikre sig klubbens Copa del Rey titel nummer nitten. Kongesønnen er efterhånden blevet 33 år, men det skal ikke forhindre ham i af at sparke det afgørende spark. Han træder selvsikkert op, placer bolden på pletten og afventer dommerens signal. Signalet lyder og Raúl sparker bolden ind helt ude ved højre stolpe hjulpet på vej af Asenjos fingerspidser, som ikke er nok til at stoppe skuddet.

Asenjo bliver liggende, mens Raúl overfaldes af hele Real-staben og Real Madrid fansene går Copa del Rey amok. Zaragoza-spillerne sidder slukøret rundt omkring på banen og enkelte spillere græder. Anfører Zapater græder ud hos José Soler, som bevarer det kølige, men tydeligvist skuffede blik. Real får overrakt pokalen og selvom hele Zaragoza-holdet klapper af de nye Copa del Rey mestre ville de ønske at de havde udnyttet deres chancer og sikret klubbens sjette pokaltitel. Zaragoza har dog stadig en mulighed for at få et trofæ med hjem, da holdet har spillet sig i UEFA Cup finalen, hvor de står overfor de spanske giganter fra Valencia. 

Real Madrid - Zaragoza 1-1 (4-3)
0-1 Pavón '53
1-1 Huntelaar '71

Keirrison
Gago
Oliveira

Garay
Zapater

Sneijder
Di María
Huntelaar

Prieto
Raúl

Logged

- Veni, vidi, vici -

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 25# Copa del Rey Finalen - Real Zaragoza
« Svar #208: 27 Feb 2009, 17:56 »

Super ærgerligt du ikke snuppede Copa Del Rey. Syntes det er imponerende du var nået så langt, men en anden plads er heller ikke værst for et hold som Zaragoza Peace
Syntes det er fedt du kan foremå at skrive i næsten hvert minut der sker noget og alligevel holde niveauet og få det til at lyde spændende og fangende. Det gør det ihvf ved mig. Bliv endelig ved med det Jimmy Smiley

Generelt syntes jeg det er en spændende blog at følge med i. Nu har jeg jo min egen med Nancy kørende, men får ikke helt samme interesse som du gør. Jeg må bare knokle videre og få inspiration herfra måske Smiley

Glæder mig til at høre mere om Zaragoza! Thumbs Up
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 25# Copa del Rey Finalen - Real Zaragoza
« Svar #209: 27 Feb 2009, 23:02 »

Super ærgerligt du ikke snuppede Copa Del Rey. Syntes det er imponerende du var nået så langt, men en anden plads er heller ikke værst for et hold som Zaragoza Peace
Syntes det er fedt du kan foremå at skrive i næsten hvert minut der sker noget og alligevel holde niveauet og få det til at lyde spændende og fangende. Det gør det ihvf ved mig. Bliv endelig ved med det Jimmy Smiley

Generelt syntes jeg det er en spændende blog at følge med i. Nu har jeg jo min egen med Nancy kørende, men får ikke helt samme interesse som du gør. Jeg må bare knokle videre og få inspiration herfra måske Smiley

Glæder mig til at høre mere om Zaragoza! Thumbs Up

Ja det er pisse ærgerligt specielt når vi endelig kom forbi Barca.. Tak tak.. Jeg synes holdet spiller en del begge i pokalturneringen/UEFA Cuppen end de gør i ligaen, men det er vel godt nok.. Men om selve finalen er det fandeme ærgerligt at vi ikke scorer på vores chancer.. øv øv Græder

Formår og formår.. det er samtlige højdepunkter i kampen så jeg har set kampen igen efter var færdigspillet og så skrevet.. Thumbs Up

Mange tak Thumbs Up Kan godt lide at du smider lidt reklame ind for dig selv - men det kunne måske skyldes at jeg har et "Reputation", som blogskriver og det har du ikke helt endnu?  Men det skal du være velkommen til. Thumbs Up

Det er jeg glad for Thumbs Up Thumbs Up


TIL JER ANDRE: Jeg beklager den lange update - håber I får den læst igennem alligevel.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 25 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010