home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 581 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  This is Football?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Synes du at det tager længere tid at danne et nyt spil i Football Manager 2009 end det gjorde i 2008?  (Afstemning slut: 30 Jan 2009, 22:32)
Ja
- 39 (58,2%)
Næh
- 18 (26,9%)
Ved ikke
- 10 (14,9%)
Antal Stemmer: 67

Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: This is Football?  (Læst 5941 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #30: 20 Jan 2009, 13:37 »

Ja jeg elsker dine blogs og selvom jeg savner de kære SS går det nok.. det ser rigtig lækkert ud.. KIU Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #31: 21 Jan 2009, 00:46 »

Hey Dusty.

Jeg har været væk fra siden godt 3 uger og det første jeg gør er at gå ind at tjekke blog sektionen, og hvad finder man her. En blog fra den legendariske D-U-S-T-Y, bedre bliver det bare ikke. Jeg er bare vil med den low-tech måde bloggen er bygget op på, uden alle de grafiske remedier som alle bruger nu om dage. Indholdet er spændende og bare dejligt at læse. Fodbold handler om følelser og det er noget man skal kunne mærke i en blog før den er noget værd(ifølge mig) og det fremgår for mig i din.
Jeg er selv stor tilhænger af denne måde, men jeg har desværre følt mig nødsaget til at bruge mere grafik for at få læsere. Man siger godt nok at man skal skrive blogs for sig selv, men man vil alligevel gerne have læsere eller kommentarer. En kombination af disse to faktorer fik mig til at opgive min sidste blog, men din low-tech blog giver mig blod på tanden til at skrive igen, så tusind tak for din tilbagevenden til bloggens verden.

PS: har lige ført Farsley Celtic fra Confrence league North til toppen af league one på 8 år. Er lidt stolt. Godspeed in your journey.   Thumbs Up
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #32: 23 Jan 2009, 16:59 »

Hey Dusty.

Jeg har været væk fra siden godt 3 uger og det første jeg gør er at gå ind at tjekke blog sektionen, og hvad finder man her. En blog fra den legendariske D-U-S-T-Y, bedre bliver det bare ikke. Jeg er bare vil med den low-tech måde bloggen er bygget op på, uden alle de grafiske remedier som alle bruger nu om dage. Indholdet er spændende og bare dejligt at læse. Fodbold handler om følelser og det er noget man skal kunne mærke i en blog før den er noget værd(ifølge mig) og det fremgår for mig i din.
Jeg er selv stor tilhænger af denne måde, men jeg har desværre følt mig nødsaget til at bruge mere grafik for at få læsere. Man siger godt nok at man skal skrive blogs for sig selv, men man vil alligevel gerne have læsere eller kommentarer. En kombination af disse to faktorer fik mig til at opgive min sidste blog, men din low-tech blog giver mig blod på tanden til at skrive igen, så tusind tak for din tilbagevenden til bloggens verden.

PS: har lige ført Farsley Celtic fra Confrence league North til toppen af league one på 8 år. Er lidt stolt. Godspeed in your journey.   Thumbs Up


Ja jeg elsker dine blogs og selvom jeg savner de kære SS går det nok.. det ser rigtig lækkert ud.. KIU Thumbs Up

Du skal bare lige have en hurtig kommentar, som tegn på at jeg kigger med (jeg kan ikke lade være, når du skriver)..
Der er vel ikke så meget at sige, andet end du gang på gang formår at fange mig ind i dit blogspind, selvom bloggen er langt fra tidligere tiders (du ved forhåbentlig hvilken en jeg mener). Ærgerligt du ikke tager SS med, men dog positivt at du ikke spiller i Danmark Smiley


Tak for roserne, alle sammen. Nu er det weekend igen, og selv om jeg virkelig ikke har spillet meget FM den sidste uge, så vil jeg meget gerne fortælle jer lidt om hvordan det er gået. Næste update kommer snart!
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #33: 23 Jan 2009, 17:17 »


Barnsley FC
9. august – 30. august 2008



Sæsonstart. Jeg er spændt i forhold til kampene, og er overhovedet ikke sikker på hverken de startende 11 eller hvordan taktikken lige bestemt skal se ud. Jeg afveksler enormt på midtbanen og i angrebet, fordi jeg har lidt svært ved at regne ud, hvilke spillere, der passer bedst. Så jeg indleder 2008/2009 sæsonen med den stille optimistiske tanke at Barnsley’s omskiftelighed vil overraske modstanderne.


Barnsley FC – Blackpool  1 – 0
En vigtig kamp som den første. Blackpool er også nedrykningskandidat, derfor er 3 point mod dem vitalt. Det kan også ses på kampen som består af intens fight. Iain Hume scorer kampens eneste mål efter at have afdriblet sin nærmeste modstander ved straffesparksfeltet .


Barnsley FC – Morecambe  3 – 0 (Carling Cup)
En kamp der giver et vigtigt boost til selvtilliden. Vi har kontrollen fra start til slut, sejren er aldrig i fare. Mäkelä scorer to kasser.


Wolves – Barnsley FC  5 – 3
Dagens modstander er et af de hold, der hvert år udråbes til at være en outsider til oprykning. Derfor gik jeg til kampen med spænding og vi starter med to store chancer på trods af en lettere defensiv taktik. Alligevel er vi bagud 0-2 ved pausen. Så blæser jeg til angreb, vi kommer op på 1-2, 2-3 og 3-4, men Wolves angribere er bedre til at udnytte de chancer de får. Derudover spotter jeg i denne kamp en meget interessant svaghed hos Barnsley: Vores forsvar er tungere i røven end en cykelrytter uden doping, hvilket giver de rap-fodede Wolves-spillere alt for let spil. Så skarpere angribere med mere selvtillid og letbenede forsvarsspillere må være et af de sportslige mål for sæsonen.


Coventry City – Barnsley FC  0 – 5
De undertippede drenge i rødt og hvidt chokerer i Coca-Cola Championship! Coventry har tidligere været et af de meget lovende hold i den næstbedste engelske række, men det er gået lidt ned af bakke for dem de senere år. Alligevel havde bookmakerne ikke regnet med en sejr til Barnsley i dag, og slet ikke en så overbevisende af slagsen. Jeg spiller nu bevidst på mine to hurtige angribere, dvs. dybe stikninger bag forsvaret, og det giver pote. Smukt.


Barnsley FC – Norwich City  0 – 2
Der er ikke langt fra succes til fiasko i fodbold. I denne kamp går alt galt fordi modstanderne får et straffespark efter 7 minutter. Vi kommer os aldrig rigtig over det tidlige mål og må indkassere et meget skuffende resultat. Igen er vi stærkt handicappet af et langsomt forsvar overfor hurtige angribere. En meget skidt afslutning på august.






Transfer:


Jeg har siden venskabskampene midt i juli savnet en central midtbane og en midterforsvarer. Her kommer lidt om resultaterne af min søgning.

I løbet af august får jeg fat i et wonderkid: Tony Stevenson, 20-årig midtbanespiller med store evner for at skabe spillet. 20 i straffepark, 19 i tager frispark, 18 i hjørnespark, 17 i koldblodighed og 16 i kreativitet antyder en stor fremtid. Prisen var dog kun 1,5 millioner fra Hamilton

Russel Duncan er den mere klassiske ”tackel først, spørg bagefter” type til midtbanen. Den rolle jeg havde udset ”graver” til at have, og som Barnsley virkelig mangler. Men med sine 27 år og sine ikke helt så flagrende armbevægelser, er det her nok et bedre køb. Hans pris er 7 millioner over 24 måneder, og han kommer fra Iverness CT.

Til forsvaret henter jeg Will Haining fra St. Mirren for 6 millioner over 24 måneder. Han er stærkest i markering, tackling og hovedspillet, lige som han mentalt er godt med også. Da han også er hurtigere end flere af mine andre forsvarsspillere regner jeg med at kunne lukke forsvarshullerne ved hjælp af min nye spiller, taktik, træning og et voksende antal bandeord bag skærmen.
Logged

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #34: 23 Jan 2009, 18:12 »

rigtig god blog!
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #35: 23 Jan 2009, 20:35 »

Kender du det ...


... at du bliver skide frustreret over FM?

Jeg sidder med dette Barnsley-save. Og det kører simpelthen af lort til. Den primære årsag er at jeg har loaded for mange lande ind via DDT-filer. LAvet med et gammelt program, så det er ikke de rigtige lande, der er med.

Nej, skidt, det er ikke det vigtigste. Det vigtigste er at det er F***ing irriterende at sidde og spille 1 time og kun nå 2 kampe. Det tager glæden ud af det at spille FM. Derfor overvejer jeg at stoppe bloggen og vende tilbage på et andet tidspunkt med en ny blog.

Nu vil jeg lige lave nogle andre tests med spilhastigheden, os så melder jeg tilbage til jer  Smiley

Jeg er ked af det. Og har røde ører fordi jeg selv var aktiv debattør for et par uger siden, da det blev drøftet at der var for mange, som startede blogs uden at "gøre dem færdige"

Håber i kan tilgive mig  Forlegen
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football?
« Svar #36: 23 Jan 2009, 20:53 »

Jeg forstår dig godt, og selvom det vil være en skam at undværre din blog, så vil jeg alligevel "støtte" dig, hvis du lukker.

Har selv prøvet, at have aaalt for mange ligaer og lande med, og så er det bare ikke sjovt mere, nå det tager 10 min at gå en dag frem.

Håber du forsætter, men jeg forstår godt hvis du ikke gør. I længden er det også bare negativt for os, for nå det tager så lang tid for dig at gå fremaf, er der længere mellem dine updates..
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football?
« Svar #37: 24 Jan 2009, 10:28 »

Jeg har taget en beslutning ...


... bloggen lukker. Jeg har testet med et brøndby-spil her til morgen og i aftes, og det kører 1000% bedre end mit Barnsley-spil. Så jeg gider ikke arbejde med et spil, der er så langsomt. Undskyld, gutter  Forlegen

Det kan ikke udelukkes at jeg vender tilbage til blogscenen ved en senere lejlighed, men lige nu er jeg bare super skuffet.
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: This is Football?
« Svar #38: 24 Jan 2009, 20:02 »

Jeg forstår dig fuldt ud. Mit første FM spil havde jeg taget alt for mange ligaer med, så jeg valgte at stoppe, allerede efter en lille måned. Men jeg håber du kommer tilbage med noget nyt på et tidspunkt, for det var en god og efterhånden også sjældent set blog-type. Men ja, det er jo dit eget valg om de vil komme op med noget nyt, du skal ikke føle dig presset Wink
Logged

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: This is Football?
« Svar #39: 25 Jan 2009, 03:44 »

Det er en skam bloggen ikke fortsætter, men jeg har fuld forståelse for valget. Jeg har personligt altid mange ligaer med så kender det.
Jeg er dog for glad for alle spillerne til at vælge en mindre database, så jeg fortsætter med de grande databaser. Så det vil sige, at mens jeg venter på mit spil loader, så vil jeg glæde mig til din næste blog kommer på banen.
Can't wait to follow your next blog Dusty, it will be great..
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010