home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 979 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  This is Football?
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Synes du at det tager længere tid at danne et nyt spil i Football Manager 2009 end det gjorde i 2008?  (Afstemning slut: 30 Jan 2009, 22:32)
Ja
- 39 (58,2%)
Næh
- 18 (26,9%)
Ved ikke
- 10 (14,9%)
Antal Stemmer: 67

Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: This is Football?  (Læst 5948 gange)
Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #15: 16 Jan 2009, 23:47 »

Dusty, du er jo "THE MAN" når det kommer til blogs og du har ALTID en ny måde at skrive blogs på.. jeg glæder mig virkelig til at se hvordan denne her forløber og se hvor langt du fører Barnsley som btw. er en kæmpe udfordring at spille med Wink .. KUTGW Wink

Mange dak, mange dak.

Ja, jeg ved ikke rigtig - jeg havde i CM 01/02 det fedeste spil med Barnsley (uden Emil Debilski og Thomas Christensen), hvor jeg i første hug rykkede op til Premier League og derfra i fem sæsoner lå og batlede om - og vandt - Europæisk fodbold. Jeg tror jeg sluttede mellem 3. og 6. pladsen i alle sæsonerne. I øvrigt var den første sæson, hvor jeg vandt Coca-Cola Championship, den sæson, hvor Barnsley IRL rykkede ned til League One.  Hævet Øjenbryn

Meeeeeeen spillet er blevet lidt hårdere end dengang, så lad os se.
Logged

NiielsenxD
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #16: 16 Jan 2009, 23:56 »

super updaters.
sjovt du har valgt ikke og bruge billeder,
det er spændende alligevel!
Logged

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #17: 17 Jan 2009, 01:11 »

Hvor er det dejligt at se, du er tilbage på blogscenen og endnu bedre, du gør det på Old-School maner  Thumbs Up

Jeg må indrømme, at jeg faktisk havde de samme tanker omkring opbygningen af en blog i FM09, så hvis jeg kaster mig ud i et "FM09-projekt", håber jeg, at det er iorden, at jeg også bruge denne FM-gamer stil (det bliver ikke lige med det samme, da spillet sgu er for svært endnu  Wink )

Jeg glæder mig til at læse mere fra Barnsley og håber naturligvis, at du klarer skærene trods den dystre medieprognose  Peace
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #18: 17 Jan 2009, 10:29 »



Barnsley FC
10. juli – 18. juli 2008



Ja, den første dag på kontoret er ofte den længste i Football Manager. Nu er vi i gang med tredje update og så kan jeg også godt love, at vi begynder at rykke os lidt længere i tid.

Første indkøb er højrefløjen Mohammed Sylla, der siden FM 07 har været en fri-transfer favorit for mindre hold i første sæson. Jeg ved ikke helt om jeg synes han er god nok til at starte inde, men han kan da i det mindste veksle med de andre.

Andet indkøb bliver af tilhængerne betegnet som et kup. Quinton Fortune, der tidligere spillede flot pasningsspil på billiardtæppet i Manchester United tør godt tage hoppet til en mere knoldet bane og giver dermed lidt mere star-quality til Oakwell. Derudover er det et plus at han evner at spille både venstre back og venstre wing. Ja, men kan sagtens få kvalitet på fri transfer.

Hvis der skulle være tvivl om kvaliteten på den udsatte venstre wing i Barnsley i denne sæson, fejer tredje handel al tvivl af banen. Ian Harte, en legende på det irske landshold og indtil nu 287 kampe som professionel bag sig i klubber som Leeds United (da de var store) og Sunderland, bliver helt sikkert fast mand fra start, og kunne kandidere til at være kaptajn eller vicekaptajn. Sikke en fri transfer.

Hør, hvad med højre back? Jo, her finder jeg et rigtig Lars Larsen tilbud. Bjørn Dahl er af mystiske årsager sat til salg af Brann, og uden at blinke med øjnene sælger de den rutinerede mand til Barnsley FC for en bagatel af 800.000 kroner.

Med backpladserne på plads er det på tide at kaste et blik på det centrale forsvar. Den franske landsholdsspiller Phillippe Christianaval står uden kontrakt på trods af at han tidligere har slået sine folder i Fulhams Premier League hold, Olympique Marseille, Barcelona og Monaco. Han er ikke så hurtig i vendingen som han engang var, men der er vidst ikke andet at sige end: Deal!

I angrebet kunne der også godt mangle en enkelt udskiftning. Hearts ønsker ikke at beholde den 25-årige finne Juho Mäkelä, men han er bedre end gennemsnittet af angribere i Barnsley, så jeg hapser ham for en beskeden sum på 300.000.

Men transferarbejdets 1. fase blev ikke kun en fantastisk oplevelse. Thomas Gravesen foretrak – noget overraskende for mig – de danske mestre fra AaB frem for plæneklipperbold i bunden af Coca-Cola Championship, og heller ikke Bayern Münchens tidligere forsvarsgeneral Samuel Kuffour var interesseret i et skifte til de britiske øer.






Venskabskampe:


Morecambe – Barnsley 0 – 5
Ian Hume (x2), Maceo Rigters (x3)

Arbroath – Barnsley 0 – 5
Miguel Masotto (x2), Mouir El Haimour, Juho Mäkelä (x2)

Ja, hvad skal jeg sige? Boller fra Kohlberg?! Vi har rigtig godt styr på begivenhederne i de første to venskabskampe, den første spillet uden én eneste ny spiller. I begge kampe har vi tonsvis af chancer i modstandernes ende, men særligt den lidt bløde fysik lægger en dæmper på udfoldelserne. Så langt så godt!


Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: This is Football
« Svar #19: 17 Jan 2009, 11:17 »

Det er så lækkert at se at du er tilbage igen, Dusty!
Så fedt at se den stil på banen igen. Fantastisk Smiley

Har du tænkt dig at købe så meget som du plejer? crazy Grin
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #20: 17 Jan 2009, 11:30 »

Det er så lækkert at se at du er tilbage igen, Dusty!
Så fedt at se den stil på banen igen. Fantastisk Smiley

Har du tænkt dig at købe så meget som du plejer? crazy Grin

Altså, min filosofi er: Hvis du har penge, så brug dem på at forbedre holdet. Sååååååå ...  Rullende Øjne
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #21: 17 Jan 2009, 15:41 »



Barnsley FC
19. juli – 8. august 2008


Okay, jeg kan ikke holde det tilbage længere. Jeg er SUUUUPER negativ over at ”Graver” sagde nej til at spille for Barnsley. Jeg mener, det er den signing næsten alle andre bloggere har gjort. Jeg føler mig helt vildt udenfor, og så tror jeg endda han kunne have haft en enorm positiv indflydelse på holdet.

Nå, der er ingen grund til at græde over lønpenge, der ikke blev spildt. Tilbage til bloggen.



Helt ærligt … prøvetræningskampe?? Det ser mystisk ud, så selvfølgelig sagde jeg ja til at kigge med. Jeg så to forsigtige hold stå overfor hinanden og trille bolden rundt uden at forsøge det store. Kampen bærer voldsomt præg af at være 22 forvirrede spillere, der ikke kender hinanden. Men det lykkes for Prøvetræning 1 at bringe sig foran mod Prøvetræning 2 og dominere det meste af 2. halvleg, så de til sidst kunne vinde en ualmindelig uinspirerende kamp 1 – 0. Meget underholdende at læse om, ikke? Nå, jeg prøver at tage alle de spillere, der fik mere end 7,0 i karakter, ind på prøvekontrakter for at se hvad de duer til. Men hvad skal jeg sige (igen), deres evner er ikke til det store.

Nå, men jeg har stadig flere planer på transfermarkedet. Efter Thomas Graversens fantastiske comeback i britisk fodbold blev forhindret, har jeg siddet og mukket lidt over den centrale midtbane, som jeg ikke synes er lige så suveræn som den burde. Hvad nytter det at have et godt forsvar, hvis det får for meget at lave? Så jeg intensiverer jagten på de centrale midtbanefolk. Jeg finder nogle folk som jeg godt kan købe med de 4,5 millioner kroner jeg har tilbage. Problemet er bare at lønbudgettet er tomt. Jeg må bruge de fleste af mine transferpenge på at lukke hullet. Helvede og patter!

Det er tid til en hovedrengøring. Jeg har 7 angribere, derfor sættes et par stykker af dem til salg. Darren Moore er 34 år og selv om jeg tilbyder ham gratis til alle interesserede klubber vil ingen have ham. Kort proces: Han bliver tilbudt en gensidig ophævelse af kontrakten, han siger ja hvis han får 2 millioner. Det er afpresning, men ok, ud med stodderen og mere luft i lønbudgettet. Samme vej ryger en anden 34-årig, nemlig midtbanespilleren Andy Johnson.


Men der skal ikke kun lønkroner, men også penge i klubkassen. Jeg er ikke imponeret over min ene wing, Jamal Campbell-Ryce og får ham derfor solgt til oprykkerne fra Nottingham Forest for en sum på 4 millioner kroner, hvilket er langt over hans værdi, hvis i spørger mig. Devaney er også en overvurderet wing, derfor ryger han til Crewe for 3,5 millioner.

Det betyder at jeg nu kan gå på jagt efter de spillere jeg mangler. Hvis der er nogen der kan nøjes med ambitioner om at holde sig fra nedrykningsstregen.






Venskabskampe:

Barnsley – West Brom 0 -1

Stockport – Barnsley 0 – 3
Haimour, Mäkelä, Devaney

Barnsley FC – Middlesbrough 3 – 3
Hume (x2), Rigters

Jeg vil fremhæve to ting ved disse venskabskampe. Mod Stockport bliver min nye finske angriber Mäkelä skiftet ind i starten af anden halvleg og få minutter efter afdribler han fem spillere og scorer smukt. Der er absolut konkurrence i angrebet hos Barnsley. I kampen mod Middlesbrough kommer vi bagud 0-3 på 20 minutter, men en herre-indsats fra drengene på banen sikrer os 3-3 ved pausen, og kort inden slutfløjtet er Hume en brændt friløber fra at vinde kampen for os. Men et imponerende resultat alligevel. Jeg føler jeg har et ok hold, jeg vil i hvert fald blive overrasket hvis vi får tæsk i alle ligakampene.


Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #22: 17 Jan 2009, 20:28 »

Dejligt enkelt design og let læseligt. Det er lige den slags blog's jeg elsker Opstemt Desværre mestrer jeg endnu ikke selv, at skrive så enkelt. I øvrigt nogle gode handler, og gode resultater indtil videre. Fedt comeback mod Meddlesbrough Wink
Logged

coppi
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #23: 17 Jan 2009, 20:42 »

Fed blog den her. Holder selv lidt med Barnsley da det var holdet mig og mine venner altid spillede med i FIFA 2004.
Den måde hvor du skriver hvad du tænker fungerer rigtigt godt.
Logged

Arsenal comes streaming forward in what surely will be there last attack... A good ball by Dixon finding Smith.. Thomas charging through the midfield... Thomas itst up for graps now... Thomas right at the end!!

NiielsenxD
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #24: 17 Jan 2009, 21:15 »

super blog. x)
fine takter i venskabskampene, håber du kan blive ved sådan.
Logged

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #25: 17 Jan 2009, 21:56 »

Det ser godt ud indtil videre Dusty!

I modsætningen til dig, er jeg nu glad for at Graver vendte dig ryggen. Nu kan du finde en spiller, som ikke ødelægger dit holds harmoni fuldstændig.

Gode venskabskampe resultater, men jeg synes, desværre, at det er alt for nemt at levere gode resultater der. Så jeg ser stadig frem til de første "rigtige" kampe i divisionen.
Logged


Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #26: 17 Jan 2009, 22:00 »

Så har jeg lige fundet tid til at læse dine updates. En meget anderledes, form at skrive i. Men som de andre siger er det faktisk en fornuftig og rigtig god måde at skrive om Wink
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: This is Football
« Svar #27: 18 Jan 2009, 21:33 »

Du skal bare lige have en hurtig kommentar, som tegn på at jeg kigger med (jeg kan ikke lade være, når du skriver)..
Der er vel ikke så meget at sige, andet end du gang på gang formår at fange mig ind i dit blogspind, selvom bloggen er langt fra tidligere tiders (du ved forhåbentlig hvilken en jeg mener). Ærgerligt du ikke tager SS med, men dog positivt at du ikke spiller i Danmark Smiley
« Seneste Redigering: 18 Jan 2009, 21:35 af Fitzpatrick » Logged

Build Me Up Buttercup!

Tageholm
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #28: 19 Jan 2009, 12:30 »

Super blog, Dusty. Du skriver som altid helt fantastisk - Det er den her slags blogs som gør, at man altid lige skal ind og kigge. Hvis niveauet bliver hidtil er jeg fast læser.

KUTGW
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: This is Football
« Svar #29: 19 Jan 2009, 20:34 »

Det er simpelthen så fedt, at du blogger om FM, istedet for om holdet, hvis du ved, hvad jeg mener. Du skriver fra en helt anden synsvinkel. Du er manden, der sidder foran computeren og spiller FM, mens de fleste bloggere er manageren i spillet. Super fedt! KIU!
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010