home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
01 Jun 2024, 21:57 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
01 Jun 2024, 11:16 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23319
  1 Bruger, 273 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: aj1493774
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  This is Football?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Synes du at det tager længere tid at danne et nyt spil i Football Manager 2009 end det gjorde i 2008?  (Afstemning slut: 30 Jan 2009, 22:32)
Ja
- 39 (58,2%)
Næh
- 18 (26,9%)
Ved ikke
- 10 (14,9%)
Antal Stemmer: 67

Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: This is Football?  (Læst 5846 gange)
Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
This is Football?
« : 16 Jan 2009, 18:01 »

THIS IS FOOTBALL







Fodbold. Det spil vi alle elsker. Det store sus når favoritholdet vinder, glæden når hadeholdet taber. De spillere, der kan lave finter så man taber vejret, og som minder om magi. Tårerne i øjnene, både af glæde over sejren eller nederlaget. Gåsehuden i nakken, der bølger i takt med publikums brølen.

Men som med så mange andre ting, hvor stærke følelser er involveret, har kærligheden til fodbolden en irriterende, påtrængende sambo: Smerten.

Der er ting ved mit elskede fodbold, der får en bitter smerte til at koge i maven. Fodboldspillere der brugere mere tid foran spejlet før TV-kampen end på træningsbanen og opfører sig mere skabagtigt end pubertære piger. Fodboldkulturer, hvor det er naturligt at filme sig til straffespark. Tendensen indenfor de sidste ti år med at rigmænd kaster uanstændigt mange penge i klubber, og henter den ene etablerede stjerne ind efter den anden fordi klubben er et ”brand”, der skal have så meget opmærksomhed som muligt.

Alt dette smerter mig. Fordi det trækker opmærksomheden væk fra nogle af kerneelementerne i fodbold: Holdånd, klubkulturer, knofedt på træningsbanen, at spille hver kamp som om det var et spørgsmål om liv eller død.



Denne blog er et forsøg på at vende tilbage til rødderne – på to måder.



De første rødder er i forhold til fodbolden som sport. I mit yndlingsfodboldland er adskillige klubber blevet invaderet af rigmænd, der tror at man kan købe sig til succes ved at have et hold af stjerner. Men jeg elsker fodbolden alligevel. Derfor har jeg i trods valgt et hold, der så langt fra den u-fodboldagtige glitter som overhovedet muligt: Barnsley FC, der spiller i næstbedste række i England: Coca-Cola Championship, der er symbolet på upoleret, kompromisløst fodbold uden stjerner og nykker. Barnsley hænger med røven i vandskorpen, de er spået til at rykke ned i første sæson, og det er min opgave at bringe realisme, fight og holdånd ind i træningen og på kampdagen.

Jeg vender også tilbage til rødderne på en anden måde. I disse dage er det 3 år siden jeg ved et tilfælde kom forbi FMFreaks, blev helt vild med sitet – særligt blogsektionen, der dengang stort set kun bestod af Hawk1nz – og jeg meldte mig fluks ind for at starte en blog om Sydney FC. Dengang var blogs noget med at man fortalte om sit spil uden den store grafik. At lave en historie ud fra en virkelighedstro managers synsvinkel eller skrive som fan, fodboldspiller eller journalist, var utænkeligt. Man fortalte ganske enkelt om hvem man spillede med, hvordan det gik og hvilke overvejelser man havde. En enkel fortælling ud fra positionen som gamer bag skærmen. Simpelthen. Den tradition vil jeg udfolde på min egen måde i denne blog. Dette spil er mit første spil overhovedet i FM 09, så I kommer også til at se spillet med en nybegynders øjne. 






Fakta om spillet:


    Ingen screenshots. En af grundene til at jeg har været længe væk fra blog-scenen er at det er en tidsrøver. Jeg er en travl mand, men er stadig afhængig af charmen ved at blogge. Derfor har jeg valgt ikke at bruge tid på at finde billeder, rette dem til og uploade. Heller ikke hvis I beder mig pænt om det
    Update hver weekend. Jeg er som sagt en mand med mange jern i ilden. Derfor vil jeg tilstræbe at opdatere jer med hvordan det går i mit spil hver weekend, men jeg kan ikke garantere at jeg vil glippe den en gang eller to. Så det nytter ikke noget at plage om updates hver anden time.
    Formålet med bloggen er ikke at gøre Barnsley FC til en magtfaktor på fodboldscenen. Bloggens centrum er min karriere som træner, dvs. hvilke spændende steder jeg kan bringe Barnsley og eventuelt andre klubber hen. Lysten til nye udfordringer vil drive værket i denne blog frem for kærligheden til en bestemt klub eller liga.



Manager-profil: 35-årig dansk tidligere professionel fodboldspiller.
Ligaer: De bedste to rækker i Skotland, England, Frankrig, Tyskland & Spanien + den bedste række i Holland & Belgien. Desuden er der tilføjet alle spillere fra 78 lande.


« Seneste Redigering: 23 Jan 2009, 20:35 af Dusty78DK » Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #1: 16 Jan 2009, 18:06 »

THIS I FOOTBALL - KARRIEREFORLØB




Sæson 2008-2009


          Barnsley FC
                              Coca Cola Championship (medieprognose: nr. 22 ud af 24)
                              FA Cup
                              Carling Cup





(her vil du løbende kunne følge med i min karriere i listeform  Smiley )




 Cool
« Seneste Redigering: 16 Jan 2009, 22:00 af Dusty78DK » Logged

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #2: 16 Jan 2009, 18:10 »

Lyder super.  Thumbs Up.

Kan godt lide at du i det første smide en "intro" ind. Keep Up  Peace
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Jonem
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #3: 16 Jan 2009, 18:24 »

Du skriver rigtig godt synes jeg
Logged


Min nye blog om Gateshead FC

Min gamle blog om Man City

"Er det bare nfls lækreste fødder eller hva?" - Citat af bobba under super bowl da Holmes laver touchdown.

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #4: 16 Jan 2009, 18:51 »

Jamen! Dusty en af de store blogskrivere kommer med en ny blog. En blog hvor man ikke skal være online hver dag for at følge med, og ikke komme flere updates bagud. En blog med et spændende hold som start. En blog, som jeg bare må følge med i!
Logged


NiielsenxD
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #5: 16 Jan 2009, 18:58 »

super intro!
er med.
Logged

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #6: 16 Jan 2009, 20:46 »

Jamen! Dusty en af de store blogskrivere kommer med en ny blog. En blog hvor man ikke skal være online hver dag for at følge med, og ikke komme flere updates bagud. En blog med et spændende hold som start. En blog, som jeg bare må følge med i!

Du skriver rigtig godt synes jeg

super intro!
er med.

Mange tak, kære læsere.

Det er lidt med bævende hjerte at jeg går i gang med blogskrivningen. Scenen har udviklet sig vildt siden jeg var fast leverandør i 2006, så jeg er glad for der er nogen som tager godt imod mit forsøg på et comeback  Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #7: 16 Jan 2009, 21:39 »



Barnsley FC
8. juli 2008 



Første dag på kontoret. Den første opgave burde være lige til: Hvilken præstation kan Barnsley levere i den kommende sæson? Uden at have gjort andet end at skimme truppen og assistentens råd, tager jeg et hurtigt valg og vælger ”undgå nedrykning”. Pressen har spået os til en 22. plads, og dermed nedrykning. Da jeg ikke har Coca-Cola League One med, vil en nedrykning resultere i at jeg bliver fyret, så den mulighed vil jeg ikke engang tænke over. Men så er signalet i hvert fald sendt til klubbens ledelse, til spillerne og til pressen: Vi står med ryggen mod muren og må tage denne situation seriøs.

Konsekvensen af min vurdering af klubbens potentiale udløser et transferbudget på 7,5 millioner kroner og et lønbudget på 640.000, hvor der stadig er knap 90.000 tilbage til nye spillere.

Jeg er den slags manager, der et stykke hen af vejen stoler på min assistent. Kald det dovenskab, kald det uddelegering af ansvaret. I hvert fald er mit næste punkt på dagsordenen holdrapporten, hvor beskeden er at vores forsvar er det svageste punkt, særligt venstre back. En meget skidt situation, når man kan se frem til en sæson i non-stop kamp mod nedrykningsstregen.

Jeg udser mig en del spillere på fri transfer og et par enkelte, der er sat til salg (hvilke skal I nok høre, hvis jeg får fat i dem), fordeler de nuværende Barnsley-spillerne på træningsprogrammer og kigger på programmet for træningskampe. Mens transfer-potentialer er det vigtigste nu. Jeg har mest blik for spillere til forsvaret, og den defensive midtbane, men jeg finder også et par spændende angribere, som jeg vil undersøge nærmere.

Den første arbejdsdag er forbi, jeg er meget fortrøstningsfuld. Nu er det bare at trykke ”Fortsæt”, og komme videre.


« Seneste Redigering: 16 Jan 2009, 22:00 af Dusty78DK » Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #8: 16 Jan 2009, 22:23 »


Barnsley FC
9. juli 2008


Pressemøder er en af de nye tilpasninger i Football Manager 2009. En feature, der lød spændende da jeg skimmede første side af manualen, men som er en smule skræmmende, når man står foran at skulle holde den første pressekonference for et hold, som alle regner med snart er fortid i Coca-Cola Championship.

Hvordan skal den håndteres? Jeg vælger at være dæmpet positiv. Eksempelvis på spørgsmålet om spillestil, vil jeg ikke lade mig vikle ind i en defensiv/offensiv diskussion og meddeler derfor at for mig at se handler det bare om at score flere mål end modstanderen. For fodbold er rimelig simpelt. Særlig for en klub i Barnsleys situation. Overskriften efter interviewet er at jeg er glad for at være i klubben og journalisterne er glade. Så langt så godt.

Logged

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #9: 16 Jan 2009, 22:36 »

Jeg kan super godt li' at du skriver på en lidt anderledes måde end alle andre.

Det er ikke den klassiske "fortællende" stil.. Mere hvad spillet egentlig indeholder. Det kan jeg super godt li' KIU Thumbs Up

EDIT: Din intro er også super fed.. Kanon at du har valgt en klub som Barnsley, som virkelig hænger langt nede i bukserne, og ikke er feeded up med en masse penge  Cool
« Seneste Redigering: 16 Jan 2009, 22:41 af superpew » Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #10: 16 Jan 2009, 22:47 »

Lækkert, lækkert Dusty!

Elsker simpelthen den dejlige ligetil form for blogning du fører. Man kan sige du ikke blogger om et hold, men blogger om FM. Gad der var flere blogge som det.
Glæder mig til dit videre færd.!
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #11: 16 Jan 2009, 22:48 »

Jeg kan super godt li' at du skriver på en lidt anderledes måde end alle andre.

Det er ikke den klassiske "fortællende" stil.. Mere hvad spillet egentlig indeholder. Det kan jeg super godt li' KIU Thumbs Up

EDIT: Din intro er også super fed.. Kanon at du har valgt en klub som Barnsley, som virkelig hænger langt nede i bukserne, og ikke er feeded up med en masse penge  Cool

Se, det er den slags kommentarer, der er guld værd. Kom nu ind i kampen, andre bloglæsere!  Opstemt  funny

Nå, anyways godt at se at mit projekt er faldet i god jord hos Superpew. Jeg håber på et tidspunkt at kunne byde klubberne med røven fuld af penge trods. Men ved ikke rigtig om det bliver i denne sæson.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #12: 16 Jan 2009, 22:48 »

Hehe! Det er fedt. Ligesom når ældre mennesker ikke kan forstå at de unge skal gå med hængerøv. Tilbage til de gamle dyder, men det er fedt, for det er det du kan Dusty. Keep it up. Held og lykke med bloggen.
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #13: 16 Jan 2009, 22:49 »

Lækkert, lækkert Dusty!

Elsker simpelthen den dejlige ligetil form for blogning du fører. Man kan sige du ikke blogger om et hold, men blogger om FM. Gad der var flere blogge som det.
Glæder mig til dit videre færd.!

Også en ganske fed kommentar. Tak, mester  Hævet Øjenbryn

Hehe! Det er fedt. Ligesom når ældre mennesker ikke kan forstå at de unge skal gå med hængerøv. Tilbage til de gamle dyder, men det er fedt, for det er det du kan Dusty. Keep it up. Held og lykke med bloggen.

Netop! Ligesom Automobiler og Indernettet. Lad os nedlægge det og vende tilbage til at brodere lørdag aften!!  Wink
« Seneste Redigering: 16 Jan 2009, 23:07 af Dusty78DK » Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This is Football
« Svar #14: 16 Jan 2009, 23:18 »

Dusty, du er jo "THE MAN" når det kommer til blogs og du har ALTID en ny måde at skrive blogs på.. jeg glæder mig virkelig til at se hvordan denne her forløber og se hvor langt du fører Barnsley som btw. er en kæmpe udfordring at spille med Wink .. KUTGW Wink
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010