home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:25:50 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23473
  0 Brugere, 1127 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MaryDype7890
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2009
| | | | |-+  Blogmisbrug?
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Blogmisbrug?  (Læst 9063 gange)
superpew
Landsholdsspiller

Blogmisbrug?
« : 10 Jan 2009, 00:38 »

Hej Freaks..

Nu skriver jeg selv en blog, og det synes jeg sku egentlig er meget underholdende. Lysten til spillet, og lysten til at skrive er sku stor når folk giver lidt feedback på sit arbejde.

Jeg synes dog efterhånden at der er blevet oprettet så mange ligegyldige blogs. Undskyld udtrykket, men jeg mener det sku.

Der er så mange som starter en blog op, og efter 2 dage er den død. Blogs sektionen bliver fuldstændig spammet, hvilket gør at de blogskrivere som tager det seriøst bliver noget så grusomt overset. Det er et surt opstød, men jeg synes sku egentlig det en smule tarveligt.

Dette er også en opfordring til folk der gerne vil skrive blogs. Du skal være sikker på du vil skrive.

Jeg mister sku helt selv lysten, når jeg ser så mange nye blogs 'every single day'.
« Seneste Redigering: 10 Jan 2009, 00:41 af superpew » Logged

hasselnuzz
Reserveholdsspiller

Sv: Blogmisbrug?
« Svar #1: 10 Jan 2009, 00:41 »

Altså personligt har jeg opstartet en blog, min første da jeg ville prøve det. Men jeg orker ikke at opdatere hele tiden, så hellere bare spille spillet, men dejligt dem der gider Smiley .

Cesc
Gæst

« Svar #2: 10 Jan 2009, 00:43 »

Folk er forskellige, det må man respektere. Nogen er bedre til at opretholde gejsten i længere tid end andre, og sådan er det. Man kan ikke rigtig gøre noget ved det, og før i tiden, oprettede jeg et emne ligende dit du lige har oprettet. Man må bare respektere at folk blogger som de vil, og det må de for min skyld hellere end gerne gøre.

Jo flere blogs, jo bedre er det. Nogen er bedre end andre, men der skal ikke være regler for blogs. Alle må gerne forsøge sig med det, og chancen for et nyt stjerneskud på blogscenen er større, hvis han forsøger i stedet for at holde sig tilbage.

Der skal være plads til lange og korte blogs. Ligesom der både skal være plads til dig og mig.

superpew
Landsholdsspiller

« Svar #3: 10 Jan 2009, 00:43 »

Altså personligt har jeg opstartet en blog, min første da jeg ville prøve det. Men jeg orker ikke at opdatere hele tiden, så hellere bare spille spillet, men dejligt dem der gider Smiley .

Det også fair nok, men der er rigtig rigtig mange som skifter mening efter 1 uge, og så starte de en ny.

Det er sku okay at prøve det. Det kan bare blive for meget engang imellem, når den samme person starter 8 blogs op på en uge, spøg til side, men tror du forstår....

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #4: 10 Jan 2009, 00:44 »

Helt enig. Jeg har aldrig selv skrevet en blog, men nyder at læse et par blogs i ny og næ.
Nu har jeg givet helt op, for hver gang jeg skal til at følge med i en blog, så er spillet lige pludselig "crashet". Sjovt som alle blog-saves altid crasher Peace

superpew
Landsholdsspiller

« Svar #5: 10 Jan 2009, 00:45 »

Folk er forskellige, det må man respektere. Nogen er bedre til at opretholde gejsten i længere tid end andre, og sådan er det. Man kan ikke rigtig gøre noget ved det, og før i tiden, oprettede jeg et emne ligende dit du lige har oprettet. Man må bare respektere at folk blogger som de vil, og det må de for min skyld hellere end gerne gøre.

Jo flere blogs, jo bedre er det. Nogen er bedre end andre, men der skal ikke være regler for blogs. Alle må gerne forsøge sig med det, og chancen for et nyt stjerneskud på blogscenen er større, hvis han forsøger i stedet for at holde sig tilbage.

Der skal være plads til lange og korte blogs. Ligesom der både skal være plads til dig og mig.

Du har fuldstændig ret Smiley..

Jeg mener bestem også at det er fair at give det chancen. Når man er gået død 2 gange på en uge, på 2 forskellige blogs, så bliver det bare for meget. Forstå mig ret.

superpew
Landsholdsspiller

« Svar #6: 10 Jan 2009, 00:46 »

Helt enig. Jeg har aldrig selv skrevet en blog, men nyder at læse et par blogs i ny og næ.
Nu har jeg givet helt op, for hver gang jeg skal til at følge med i en blog, så er spillet lige pludselig "crashet". Sjovt som alle blog-saves altid crasher Peace

Et fantastisk eksempel Mernild.  Thumbs Up

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #7: 10 Jan 2009, 00:46 »

Smukt sagt Cesc. Det var jo nærmest et digt.  Rullende Øjne
Er helt enig .

Cesc
Gæst

« Svar #8: 10 Jan 2009, 00:52 »

Det er jeg helt enig med dig i, superpew. Man skal ikke bare oprette for at oprette, men det er tilladt, men fint du kommer med en wake-up-call til folk omkring det.

Jeg synes også det er træls for blogscenen, men jeg respektere, at nogen har sværere ved at opretholde gejsten end andre. Det må man leve med, og jeg springer over de blogs som ikke fanger mig. De må gerne være dér, for der er sikkert et par stykker på FM-scenen som får noget ud af det. En blog på 2 updates, kan give andre lyst til at spille med det samme hold - og det er fedt blogscenen kan blive brugt på den måde! Og jeg synes den skal bruges på den måde..

Alle er velkomne, men som du siger, er det ærgerligt nogen opretter 4 blogs på en uge. Dog respektere jeg fuldt ud af nogen gør det, da nogen har lettere ved at finde lysten ved at forsøge sig med det først. Folk er som jeg har sagt forskellige, og det skal der være plads til.

enged
Gæst

« Svar #9: 10 Jan 2009, 00:52 »

Jeg er også enig. Når der hele tiden kommer blogs op som bliver lukket, nærmest før de går i gang, så mister man mere eller mindre lysten til at følge med i nogen som helst af de nye, fordi hvem ved om den er lukket tre dage senere? Jeg synes skam det er fair nok at folk der har spillet det samme save i 4-5 sæsoner og blogget om det, trækker stikket ud og siger "Det var det!".
Jeg har selv overvejet at starte en blog, men jeg er bare ikke sikker på om jeg ville gide det til sidst. Men nu er jeg så sikker på at det ikke bliver til noget, helt sikkert ikke lige med det samme Peace
Folk som vil starte en blog, burde læse det første indlæg i denne tråd inden de går i gang!

plutonium
Manager

« Svar #10: 10 Jan 2009, 00:55 »

Jeg nyder at skrive på min blog, og ser den som en hobby. Jeg tror, at når mange laver en blog, så er det for at få hæder af de andre brugere, og får de ikke det i løbet af kort tid, så gider de ikke mere. Det er blot en hypotese, men jeg tror at folk der skriver en blog fordi de har lyst, og gør det fordi de finder det hyggeligt, holder bedre gang i deres blogs.

Men som Cesc siger, så skal der være plads til alle. Er enig i, at folk skal ville noget med deres blog, men vil ikke hidse mig op over de mange blogs på få updates. De som skriver godt og har en sejlivet tålmodighed skal nå høste den anerkendelse der tilkommer dem. Det tager måske lidt tid, men er ikke et sekund i tvivl om, at de gode blogs vil blive opdaget. Hvis jeg vil læse en blog, så kan en blog der har kørt i et par uger godt få mig til at kigge ind, frem for en blog der er få dage gammel. Til gengæld er jeg ligeglad med om folk har lavet gode blogs tidligere. Man kan sagtens lave et mesterværk, selvom man er ukendt indenfor blogs, ligesom man kan lave en gang makværk selvom man er kendt for god kvalitet.
Men har man gode skriveegenskaber, så er det selvfølgelig nemmere Peace

(men Superpew, er du glad for ordet 'sku'? Ordet optræder 5 gange på 9-10 linier Peace)

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager

« Svar #11: 10 Jan 2009, 00:58 »

Evt. man kunne få crewet til at fjerne blogs, der er så og så korte, og har kun har kørt så og så længe, hvis der ikke rigtig sker noget. Kunne sætte som krav, at hvis bloggen ikke er på minimum 5 updates efter en uge, eller har været inaktiv i mere end en uge, så bliver den fjernet. De store blogs som har holdt længe, men pludselig lukker kunne man så vælge at lade være, så nye bloggere kan se hvordan det kan gøres, og få inspiration til en lang blog.

Det er en ide der lige opstod i knolden på mig, men hvad siger I andre?

Det kunne måske få folk til at genoverveje det når de vil skrive en blog. Jeg tror man kunne slippe for mange 'impulsive' blogs, der hurtigt lukker.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

enged
Gæst

« Svar #12: 10 Jan 2009, 01:02 »

Evt. man kunne få crewet til at fjerne blogs, der er så og så korte, og har kun har kørt så og så længe, hvis der ikke rigtig sker noget. Kunne sætte som krav, at hvis bloggen ikke er på minimum 5 updates efter en uge, eller har været inaktiv i mere end en uge, så bliver den fjernet. De store blogs som har holdt længe, men pludselig lukker kunne man så vælge at lade være, så nye bloggere kan se hvordan det kan gøres, og få inspiration til en lang blog.

Det er en ide der lige opstod i knolden på mig, men hvad siger I andre?

Det kunne måske få folk til at genoverveje det når de vil skrive en blog. Jeg tror man kunne slippe for mange 'impulsive' blogs, der hurtigt lukker.

Der er vidst en som glæder sig til at få noget magt mellem hænderne? Peace

Jeg tror dog ikke rigtig det vil holde nogen fra at starte nye blogs op, fordi der er jo ikke nogen som gider starte en blog, for så ikke at lave mere end to updates, jeg ved godt at det sker, men jeg kan ikke se hvor det skulle hjælpe at sætte et sådant krav.

Cesc
Gæst

« Svar #13: 10 Jan 2009, 01:09 »

Jeg synes, som jeg har sagt tidligere, at der skal være plads til alle blogs, og plads til alle bloggere. De blogs som ikke får nogen updates, hopper automatisk ned i siderne, og bliver lige så langsomt gemt væk efter kort tid. Fordi blogforummet er så aktivt, kan der godt gå to dage, før en blog helt uden aktivitet er havnet på side 3. Det er jo fint, og Crewet ved jeg, ikke gider at sidde og tjekke alle blogs igennem for at finde ud af om de er egnede nok.

Hvis de bliver slettet, vil alt ens arbejde blive fjernet, og det kan være med til at fjerne lysten til at påbegynde noget nyt. Synes hele blogkonceptet er helt fint som det er. Scenens bedste og flotteste blogforum - det rører man ikke ved.

Blogforummet er godt, let og nemt at finde ud af, hvorfor det ikke behøver blive ændret på nogen måde overhovedet. En blog kan man kalde for et godt indlæg, som går i dybden omkring en klub. Det er meget nemmere at hente inspiration i blogforummet, end det er i "Hvem skal jeg være-tråden". Du kan læse om klubben og sådan noget, og det hele det koncept ville falde til jorden, hvis Crewet slettede blogs.

Jeg kan godt blive inspireret af en blog på 3 updates. Det kan du sikkert også. Og mange andre. Det er fedt at folk kan det, og det skal man blive ved med at kunne.

ronaldo9018
Lilleputspiller
*

« Svar #14: 10 Jan 2009, 01:15 »

Jeg synes også der skulle være plads til alle blogs, men jeg vil så også sige at er man gået i gang med en blog og man siger til sig selv , det her gider jeg bare ikke, så synes jeg godt man kan slette sin blogge. Man lige skal tag noget ansvar selv. Jeg har feks lige slettet den blog jeg lavede med Man.C jeg ved der ikke kommer flere updates da mit spil crashede så den er nu slettet.

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010