home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 597 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  7# Klubben og jeg!
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: 7# Klubben og jeg!  (Læst 10020 gange)
Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4# Klubben og jeg!
« Svar #15: 02 Jan 2009, 19:40 »

Hvis det er sådan du har forstået det, så har du misforstået det..... Det jeg ønsker at opnå er at opnå en vis form for anerkendelse fra sidens brugere....

Husk på, jeg skriver at HVIS det skulle være muligt, ville det da være kanon med anerkendelse som månedens blog.... Hvem vil ikke gerne det?

Grunden til jeg overhovedet skrev det er som sagt fra en tidligere lejlighed, da en unavngiven person skrev noget, som jeg ikke opfattede som en særlig høflig kommentar......

Men det har aldrig været min intention at skulle opnå magt og lignende på en hjemmeside, der ikke var min egen. Jeg kan bare godt lide denne side, og ønsker at deltage aktivt i - hvad jeg nu engang måtte kunne bidrage med. Thumbs Up

Du forholder dig jo kun til den sidste sætning, min ven. Magt er måske et forkert ord at bruge; men som du selv siger søger du jo anerkendelse blandt sidens brugere. Og det er ikke derfor, at man skriver blogs. Blogs er til for de folk, der har lyst til at skrive en lille fortælling og derigennem gøre deres spil mere spændende. (:
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4# Klubben og jeg!
« Svar #16: 02 Jan 2009, 19:43 »

Du forholder dig jo kun til den sidste sætning, min ven. Magt er måske et forkert ord at bruge; men som du selv siger søger du jo anerkendelse blandt sidens brugere. Og det er ikke derfor, at man skriver blogs. Blogs er til for de folk, der har lyst til at skrive en lille fortælling og derigennem gøre deres spil mere spændende. (:

Hovedgrunden til at jeg skriver blogs er tofoldig:
1) Jeg ønsker at forbedre mit skrevne sprog, så det herinde kan blive mere "levende" og sprudlende.
2) Jeg ønsker at blive bedre til den grafiske opsætning, så mine blogs kan blive nogle af de mest indbydende at kigge på.

Det er grundende til at jeg gør det....... Alt det andet er sekundært...... Thumbs Up
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4# Klubben og jeg!
« Svar #17: 03 Jan 2009, 19:23 »


Når man står i spidsen for en klub som Arsenal, hvor fans og medier har stillet spørgsmålstegn ved klubbens manglende dømmekraft angående min ansættelse, vil man allerede fra træningskampene blive mål og vejet. Med dette liggende i baghovedet, har vi sammenlagt spillet 5 kampe, inden sæsonen skydes i gang.

Hjemme mod Dinamo Bucharest skulle den primære taktik stå sin første prøve. Grunden til at det lige netop er Dinamo der er første opgave for holdet, er ganske simpel: Vi skal bruge en sejr!
Vil man vinde en boldkamp, skal man score flere mål end modstanderen. Men man kan også sørge for at holde modstanderen fra fadet og tålmodigt vente på en fejl fra den anden side. Det fodbold jeg ønsker Arsenal skal præsentere for publikum på Emirates Stadium for fremtiden er det første: Flere mål end modstanderen.

Dette kunne ses på pausestillingen, da vi på daværende tidspunkt førte med 3-0: 2 mål af Theo Walcott og et selvmål af Gabriel Tamas. En fornuftig halvleg, hvor vi dominerer forsvarszonen, men jo længere fremad vi kommer, jo sværere arbejdsbetingelser har vi. Anden halvleg ender 1-1, da vi efter deres ene reduceringsmål, kan se Nicklas Bendtner – i overtiden – score til resultatet 4-1. Min første kamp som Gunners træner er overstået:

”Først og fremmest vil jeg gerne takke Dinamo for at have taget turen til London for at spille mod os. Dernæst synes jeg vi spillede en fornuftig kamp, men jeg håber dog at vi bliver stærkere de næste par kampe, hvor vi efter kampen mod vore reserver, skal spille mod Valencia og sidenhen til Holland og spille træningsturnering!”

Kampen mod vore reserver, gav mig mulighed for at se, hvilke spillere på 2. holdet der står forrest i køen til en mulig debut senere på sæsonen. Dog må jeg indrømme at Pat og jeg ikke for alvor så nogle ungdomsspillere træde særlig meget i karakter. Dette kan dog muligvis skyldes at jeg har rykket Jack Wilshere, Henri Lansbury samt Rhys Murphy op til resten af førsteholdstruppen. 2 mål af Adebayor og en enkelt af Aaron Ramsey var nok til at stille mig tilfreds, da konditionen endnu ikke er på toppen, men desværre er Bakary Sagna ude i et stykke tid, efter en skade han pådrog sig i slutningen af kampen.

”Endnu en gang er jeg glad for at vi vinder, men jeg kan ikke lade være med at tænke på at Sagna er ude et stykke tid, men nu må Eboue for alvor vise at han hører til på højrekanten!”

Kampen jeg har glædet mig til: Kampen mod Valencia! Som værende træner for et af mine absolutte yndlingshold, så er det at skulle spille mod en anden af mine yndlingsklubber en fornøjelse uden lige. Desværre for os ender kampen med et 2-0 nederlag, på mål af Baraja og Villa. En anden grund til at jeg valgte Valencia, er for personligt at kunne se, hvordan Albiol, Mata, Silva og Villa spiller, da alle 4 potentielt indgår i mine planer for en kommende transfer signing.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4# Klubben og jeg!
« Svar #18: 03 Jan 2009, 19:28 »

Hvis det er sådan du har forstået det, så har du misforstået det..... Det jeg ønsker at opnå er at opnå en vis form for anerkendelse fra sidens brugere....

Husk på, jeg skriver at HVIS det skulle være muligt, ville det da være kanon med anerkendelse som månedens blog.... Hvem vil ikke gerne det?

Grunden til jeg overhovedet skrev det er som sagt fra en tidligere lejlighed, da en unavngiven person skrev noget, som jeg ikke opfattede som en særlig høflig kommentar......

Men det har aldrig været min intention at skulle opnå magt og lignende på en hjemmeside, der ikke var min egen. Jeg kan bare godt lide denne side, og ønsker at deltage aktivt i - hvad jeg nu engang måtte kunne bidrage med. Thumbs Up
Nu håber jeg ikke, at det er min kommentar du mener. Jeg skrev blot hvad jeg skrev fordi jeg var forundret over alle de blogs du kom med. Smiley

Jeg håber, at det bliver denne gang du får bloggen til at holde mere end en sæson. Smiley
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 5# Klubben og jeg!
« Svar #19: 03 Jan 2009, 21:56 »


Angående træningsturneringen som startede den 1. August, så var det med holdene Ajax Amsterdam, Arsenal, Rangers og Porto. Lodtrækningen betød at vi skulle møde Ajax i den ene semifinale, mens Rangers og Porto skulle op imod hinanden.
Allerede 7 minutter inde i semifinalen, scorer Siem de Jong til 1-0, mens Bendtner hurtigt får skabt balance med det udlignende mål til 1-1. Men jeg må indrømme at vi endnu ikke er på 100% i forhold til vores trup, for med et enkelt mål til og et tredje i anden halvleg, kunne Ajax trække sig ud af kampen med en sejr, og vi havde nu udsigt til at spille mod Rangers om 3. pladsen i turneringen.

Bronzekampen mod Rangers var dog en mere positiv en af slagsen. Med 2 mål af Francisco Mérida og et enkelt af Carlos Vela, mod Rangers enlige af Darcheville, kan vi se tilbage på et trist nederlag mod Ajax, men til gengæld en mere udbytterig sejr imod ”fjenden fra nord” – Rangers.

Sted: Nyon, Schweiz.
Formål: Champions League lodtrækning til 3. kval runde.

Med til Nyon havde jeg medbragt Pat Rice og min assistent Tony, Pat Rice og jeg skulle kun fokusere på vores gruppe, mens Tony fik opgaven af at ”udspionere” de andre grupper og analysere de sandsynlige 1’ere og 2’ere fra de andre grupper. Grunden til dette er at vi skal have skaffet videoer med de andre hold, så vi med go’ tid, kan finde de andre holds styrker og svagheder.

Men lodtrækningen ville det således at vi har fået en af de – skal vi sige lettere modstandere i form af BATE Borisov fra Hviderusland, hvor vi starter hjemme på Emirates.

« Seneste Redigering: 03 Jan 2009, 21:59 af vesperGT » Logged

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 6# Klubben og jeg!
« Svar #20: 04 Jan 2009, 12:23 »

en lidt sløv start kampmæsig.
Men altså selve de forskellige updates er fine.

Kunne du muligvis smække ´SS` op af din taktik?
Logged

:-)

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 6# Klubben og jeg!
« Svar #21: 04 Jan 2009, 12:54 »

Indholdsmæssigt er der god dybte i bloggen, og pænt skrevet.
Måske for mange mindre vigtige momenter, hvor du med fordel i stedet kunne inddrage din taktiske synspunkt på sagen eller lign. i bloggen

En anden ting jeg vil kommentere er omsætningen, som jeg synes virker rodet, og med for mange tilfældige billede, som jeg faktisk slet ikke synes er nødvendige for at gøre det til en god blog.

Der er dog heller ingen som siger, at man bliver den bedste blogskribent på én dag, men syens det ser fornuftigt ud, dog som sagt med plads til forbedringer. Jeg vil sikkert stadig læse med, og følge bloggen videre.  Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 6# Klubben og jeg!
« Svar #22: 04 Jan 2009, 13:02 »

Indholdsmæssigt er der god dybte i bloggen, og pænt skrevet.
Måske for mange mindre vigtige momenter, hvor du med fordel i stedet kunne inddrage din taktiske synspunkt på sagen eller lign. i bloggen

En anden ting jeg vil kommentere er omsætningen, som jeg synes virker rodet, og med for mange tilfældige billede, som jeg faktisk slet ikke synes er nødvendige for at gøre det til en god blog.

Der er dog heller ingen som siger, at man bliver den bedste blogskribent på én dag, men syens det ser fornuftigt ud, dog som sagt med plads til forbedringer. Jeg vil sikkert stadig læse med, og følge bloggen videre.  Thumbs Up

/Yakushin

Takker. Smiley
De ting du synes er mindre vigtige vil også træde mere i baggrunden, når jeg for alvor kommer i gang med diverse turneringer, men hvad tænker du på? Det med assistenten eller hvad?

Ang. billederne, så er det nogen jeg har haft liggende fra en gammel Arsenal blog jeg lavede med FM08 versionen, jeg skal også have lavet nogle nye......

Angående taktikken, så regner jeg med at løfte sløret for den i en senere update.

Smiley
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 6# Klubben og jeg!
« Svar #23: 04 Jan 2009, 13:09 »

Takker. Smiley
De ting du synes er mindre vigtige vil også træde mere i baggrunden, når jeg for alvor kommer i gang med diverse turneringer, men hvad tænker du på? Det med assistenten eller hvad?

Ja, det er en af delene. Et andet godt råd kunne være, at skrive kampen resultater et sted i bloggen. Det er selvfølgelig helt i orden at kommentere på kampene, men for overskuelighedens skyld, kunne du sagtens rense dem kort op i bunden af hver update. Selvfølgelig ingen som siger du skal, men det er en mulighed.  Smiley

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 6# Klubben og jeg!
« Svar #24: 04 Jan 2009, 13:12 »

Ja, det er en af delene. Et andet godt råd kunne være, at skrive kampen resultater et sted i bloggen. Det er selvfølgelig helt i orden at kommentere på kampene, men for overskuelighedens skyld, kunne du sagtens rense dem kort op i bunden af hver update. Selvfølgelig ingen som siger du skal, men det er en mulighed.  Smiley

/Yakushin

Ja, hvad siger du til idéen med at smide resultater ind i stedet for mange af de billeder, du mener har mindre relevans?
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 6# Klubben og jeg!
« Svar #25: 04 Jan 2009, 13:26 »

Ja, hvad siger du til idéen med at smide resultater ind i stedet for mange af de billeder, du mener har mindre relevans?

Ja, det er faktisk ike en dum idé, det mener jeg personligt kunne give bloggen et løft, men nu skal du endelig ikke blot gøre det, fordi jeg synes det er en god idé.  Wink

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 6# Klubben og jeg!
« Svar #26: 04 Jan 2009, 13:29 »

Ja, det er faktisk ike en dum idé, det mener jeg personligt kunne give bloggen et løft, men nu skal du endelig ikke blot gøre det, fordi jeg synes det er en god idé.  Wink

/Yakushin

Det er selvfølgelig rigtigt nok, men hvis jeg gjorde det, kunne det måske lokke læsere til Rullende Øjne Jeg giver det et par chancer......

Tak for tanken. Thumbs Up
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 6# Klubben og jeg!
« Svar #27: 05 Jan 2009, 19:24 »


3. kvalifikationsrunde i Champions League, Arsenal vs. BATE Borisov.
Med næsten 60.000 tilskuere på plads på Emirates Stadium, er scenen sat til hvad Gunners fans håber, bliver en walkover mod et hold der skal slås over 2 kampe. Med Fàbregas og Diaby ude med skader, og Denílson og Song fraværende grundet OL for U/23 mandskaber, ser Arsenals opstilling således ud:

M. Almunia
B. Sagna – K. Touré – W. Gallas – G. Clichy
T. Walcott – A. Ramsey – J. Wilshere – A. Young
E. Adebayor – C. Vela


Med denne formation fra kampens start, håber manageren – Claus Nielsen – at kunne udforske Borisovs styrker og svagheder til udekampen.

På Arsenals bænk sidder:
L. Fabianski, M. Silvestre, J. Djourou, R. van Persie, D. Aquino, N. Bendtner og H. Lansbury
Arsenal vs. BATE Borisov
78. Walcott 1-0

Ramsey

En første halvleg uden mål, er ikke nok til at tilfredsstille stadion i aften. Da det ringede til pause, blev spillerne mødt af stille mur. Ikke noget med hvide klude eller buh råb eller noget, bare tavshed. I pausen sidder jeg og konverserer med Pat Rice om hvad vi skal gøre, for at vende kampen. Henri Lansbury og Nicklas Bendtner ind for Carlos Vela og Jack Wilshere.

Grundet denne udfordring med skadede og utilgængelige spillere i starten af denne sæson, har jeg set mig nødsaget til at trække en række unge gutter op fra reserveholdet. Lansbury og Wilshere har også imponeret mig, når de har fået chancen, således har Lansbury kampen igennem flere chanceskabende afleveringer og specielt en af dem, gav mig forhåbninger om mere.

Stormende fremad mod mål, spiller han ping-pong med Bendtner, før han ligger bolden til rette for Walcott der, løbende fra højrekanten, rammer den i røven – for nu at bruge en tidligere Arsenal spillers berømte udbrud – og sender den i kassen til en 1-0 føring. Men eftersom vores presspil ikke giver flere chanceskabende afleveringer, må vi nøjes med en spinkel 1-0 sejr. Spændende at se, hvad spillerne siger til dette, når vi tager til Hviderusland.

Onsdag, d. 27/08/08, Hviderusland:
Stedet, hvor Arsenal og BATE Borisov skal kæmpe om den eftertragtede plads i hovedturneringen i Champions League.

På trods af, endnu ikke at have sikret sig definitiv adgang til gruppespillet, vælger jeg at give de alleryngste chancen:

Almunia
Eboué – Touré – Gallas – Clichy
Lansbury – Denílson – Wilshere – Mérida
Murphy – Aquino


Det er fandeme også på et hængende hår at vi klarer skærene i kampen. Et selvmål er hvad vi får ud af denne kamp, og vi er derfor videre til hovedrunden med en samlet 2-0 sejr over BATE. Ikke imponerende mod dette hold, men vi er videre og det er i første omgang godt nok.

Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7# Klubben og jeg!
« Svar #28: 05 Jan 2009, 19:26 »

Hvis der er nogle læsere, kunne jeg godt tænke mig at vide, om den seneste update er bedre rent visuelt, eller om der skal billeder til?
Logged

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 7# Klubben og jeg!
« Svar #29: 05 Jan 2009, 19:29 »

Elsker denne blog. Den bliver bare bedre og bedre. Fortsæt endelig det super arbejde Thumbs Up
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010