Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 22:37:30
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37
Eraticator
Omklædning...
Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40
szukizek
Træningsbanen
Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere:
23570
1 Bruger, 518 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
mmb79493
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Verdens bedste kamp
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
Forfatter
Emne: Verdens bedste kamp (Læst 3955 gange)
United-styrer
Gæst
Verdens bedste kamp
«
:
13 Maj 2006, 18:55 »
Liverpool har netop vundet FA Cup efter en sublim kamp, efter nogens mening måske den bedste nogensinde.
Men hvilken kamp er efter jeres mening den bedste nogensinde, og hvorfor betyder den kamp noget specielt for jer?
For mit eget vedkommende er facit Champions League-kampen mellem Manchester United og Real Madrid på Old Trafford for et par år tilbage. United havde tabt den første kamp på Santiago Bernabeu med 3-1 efter at være blevet udspillet i første halvleg. Allerede der snakkede folk om, at det var en af de bedste kampe nogensinde, men på Old Trafford blev det endnu bedre. Kampen havde alt, verdensstjernerne fra begge hold foldede sig helt ud, og der blev spillet i et ufatteligt tempo. United vandt kampen 4-3, Beckham scorede sejrsmålet på frispark. Det var ikke nok til at gå videre, men vi fik sejren efter en helt utrolig kamp, hvor også stemningen på stadion var unik. Den var for mig den største kamp nogensinde.
Og så overlader jeg den til jer..
ZhotLog
Gæst
Sv: Verdens bedste kamp
«
Svar #1:
13 Maj 2006, 19:01 »
Puhhaa... Da jeg er En ret ung knægt er det jo kampe i nutiden der har betydet meget for mig... Men Olypiakos-Liverpool, 1-3, Milan-Liverpool, 3-3, og så FA cup finalen i dag... Alle disse kampe har betydet så meget for mig for det er i disse "stunder", når Liverpool er helt nede i sækken, jeg mærker jeg er Liverpool Fan hele vejen igennem! Og når de så vender resultatet til noget helt fantastisk, er det kun 2 ting jeg kan tænke på: Glæde, og så at skrige glæden ud
Lyder måske lidt underligt, men hvad fa'en
Borelli BB
Landsholdsspiller
«
Svar #2:
13 Maj 2006, 19:09 »
Brøndby IF - FCK
5-0
Det siger jo næsten sig selv. Vi førte med 16 point ved forårets start, men var tæt på at blive hentet. Alle havde FCK som deres favoritter til kampen, og så går et utrolig veloplagt Brøndby hold ud og tæver FCK med hele 5-0. Den største ydmygelse af et dansk hold nogensinde, som en DR journalist kaldte det.
Desuden var jeg også på stadion, og det gør jo ikke oplevelsen mindre fed.
Dusty78DK
Manager
«
Svar #3:
13 Maj 2006, 19:17 »
Tja, nu er jeg jo så gammel at jeg kan huske jeg sad med min søster og så
EM finalen i 1992
. Det var fantastisk, helt vidlt. Så det er et godt bud.
Ellers er der
VM 1998: Nigeria - Spanien 3-2
. Spanien var storfavoritter men fik ikke et ben til jorden mod de sprudlende afrikanere. Rigtigt god kamp.
Kvalifikation til EM 2000: Italien - Danmark 2-3 - Danmark.
I første halvleg bliver vi spillet ud af banen, kommer hurtigt bagud 0-2 og er heldige med at få reduceret inden pausen. Men drengene kæmper sig tilbage og tager ikke nej for et svar og henter mirakuløst en play-off plads efter at have været i en lige så håbløst situation som Danmark var i her i efteråret før kampen mod Tyrkiet.
Det var mine bud.
United-styrer
Gæst
«
Svar #4:
13 Maj 2006, 19:23 »
Citat af: Dusty78DK 13 Maj 2006, 19:17
I første halvleg bliver vi spillet ud af banen, kommer hurtigt bagud 0-2 og er heldige med at få reduceret inden pausen. Men drengene kæmper sig tilbage og tager ikke nej for et svar og henter mirakuløst en play-off plads efter at have været i en lige så håbløst situation som Danmark var i her i efteråret før kampen mod Tyrkiet.
Ja, den kamp var sgu også fantastisk. Kan tydeligt huske Morten Wieghorsts sejrsmål efter Ebbe Sands akrobatiske saksesparksafleveri
ng. Fantastisk kamp
kauster
Reserveholdsspiller
«
Svar #5:
13 Maj 2006, 19:29 »
Citat af: Dusty78DK 13 Maj 2006, 19:17
Årrh ja, sidder og får helt gåsehud af at tænke på den
zadix
Juniorspiller
«
Svar #6:
13 Maj 2006, 20:29 »
Citat af: United-styrer 13 Maj 2006, 18:55
Liverpool har netop vundet FA Cup efter en sublim kamp, efter nogens mening måske den bedste nogensinde.
Men hvilken kamp er efter jeres mening den bedste nogensinde, og hvorfor betyder den kamp noget specielt for jer?
For mit eget vedkommende er facit Champions League-kampen mellem Manchester United og Real Madrid på Old Trafford for et par år tilbage. United havde tabt den første kamp på Santiago Bernabeu med 3-1 efter at være blevet udspillet i første halvleg. Allerede der snakkede folk om, at det var en af de bedste kampe nogensinde, men på Old Trafford blev det endnu bedre. Kampen havde alt, verdensstjernerne fra begge hold foldede sig helt ud, og der blev spillet i et ufatteligt tempo. United vandt kampen 4-3, Beckham scorede sejrsmålet på frispark. Det var ikke nok til at gå videre, men vi fik sejren efter en helt utrolig kamp, hvor også stemningen på stadion var unik. Den var for mig den største kamp nogensinde.
Jeg giver dig fuldkommen ret... Selvom jeg er Real Madrid fan... Den kamp var simpelthen fantastisk...
Ramos 4
Landsholdsspiller
«
Svar #7:
13 Maj 2006, 20:54 »
Citat af: United-styrer 13 Maj 2006, 18:55
Enig med dig! begge kampe var helt fantastiske, og jeg var egentlig ligeglad med nederlaget på udebane, kampen var simpelthen så god, og Real gik heldigvis videre
og Ronaldo blev som bekendt klappet fra banen. Første kamp på Bernabeu var også helt fantastisk, med offensivt spil af Madrid på højt niveau.
Mine bud:
Real Madrid - Man Utd 3-1/3-4
Liverpool - Milan 3-3
Brøndby - fck 5-0
Man Utd - Bayern 2-1
Danmark - Brasilien 2-3
(jeg er ikke gammel nok til at have set vores EM triumf)
«
Seneste Redigering: 13 Maj 2006, 21:02 af Ramos 4
»
-KNM-
Manager
«
Svar #8:
13 Maj 2006, 21:25 »
Brøndby - Bayern 2-1
Den siger lidt sig selv. Første gang et dansk hold kvalificerer sig til CL går man ud og overtager 1. pladsen i gruppen ved at vinde over bayern. Sejren blev hentet med et pragtmål af allan ravn i slutningen af kampen. Og jeg mener PRAGTMÅL og SLUTNINGEN
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #9:
13 Maj 2006, 22:41 »
Jeg vil ikke uddybe, da de fleste folk kender kampene, men følgende er da med på min topliste
Danmark - Holland 2-2 (straffe 4-2) (EM '92)
Arsenal - Man Utd 3-1 (2-3 sæsoner siden, Barthez lavede 2 fatale fadæser)
Liverpool - West Ham 3-3 (i dag!)
Liverpool - Milan 3-3
Danmark - Brasilien 2-3 (VM '98)
Danmark - Nigeria 4-1 (VM '98)
Danmark - Rumænien 2-2 (kampen der sikrede os adgang til EM '04 hvor vi udlignede i overtiden ved Martin Laursen.. Var i Parken den dag)
Arsenal - Liverpool 2-1 (i år, fantastisk kamp eftersom jeg var på Highbury og se den
)
Danmark - Frankrig 2-1 (VM '02) (Jeg var faktisk til eksamen på HH den dag, men jeg havde optaget og så den da jeg kom hjem, selvom folk kørte rundt i biler udenfor og dyttede og censor kom ind og sagde hvordan det gik under forberedelsen
)
Det var blot et fåtal af mange mange gode kampe
Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.
JosepGuardiola
Gæst
«
Svar #10:
13 Maj 2006, 22:47 »
Jeg kan ikke huske årstallet eller hvor kampen blev spillet, men det var for nogle år siden.
Første gang jeg så F.C. Barcelona i aktion. Første gang jeg kastede min kærlighed over dem på trods af et nederlag. Ja, dem var der mange af i den tid, men da jeg første gang så F.C. Barcelona, var jeg solgt. Det var kampen mellem F.C. Barcelona - Milan, eller Rivaldo - Demetrio Albertini om man vil. Jeg mener, at denne kamp endte 4-3, og disse to spillere stod for alle (eller i hvert fald næsten) af deres klubbers mål. Resultatet var ligemeget, og det er sikkert også derfor, at jeg ikke rigtig kan huske hvordan det gik, men da jeg så trioen i aktion var jeg solgt. Rivaldo, Kluivert og Figo. Særligt Rivaldo blev jeg meget fascineret af, og ja, min hund hedder Rivaldo :-)
ZhotLog
Gæst
«
Svar #11:
13 Maj 2006, 22:53 »
Citat af: JosepGuardiola 13 Maj 2006, 22:47
og ja, min hund hedder Rivaldo :-)
Min hund hedder Nala, det har min Lillesøster bestemt, og dette indlæg havde absolut ingenting med fodbold at gøre
Marchena
Landsholdsspiller
«
Svar #12:
13 Maj 2006, 23:15 »
Jeg er Valencia fan så mit syn på dette er naturligvis farvet
Men vores 6-0 sejr over Real Madrid tilbage i 1999 var nu engang fantastisk. Det var i Copa Del Rey semifinalen. Vi vandt senere finalen 3-0 over at. Madrid 3-0... Claudio Lopez' andet mål i denne kamp er helt utroligt. frispark langt udefra helt op i venstre hjørne
Målscorerne
Claudio López (19)
Alain Roche (31)
Goran Vlaovic (34)
Alain Roche (42)
Claudio López (54)
Gaizka Mendieta (72)
“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza
http://threelittlefantas.blogspot.com/
Nees
Førsteholdsspiller
«
Svar #13:
13 Maj 2006, 23:54 »
Citat af: Hawk1nZ 13 Maj 2006, 22:41
Danmark - Frankrig 2-1 (VM '02) (Jeg var faktisk til eksamen på HH den dag, men jeg havde optaget og så den da jeg kom hjem, selvom folk kørte rundt i biler udenfor og dyttede og censor kom ind og sagde hvordan det gik under forberedelsen
)
Nu var det godt nok 2-0 vi vandt, men det er nu lige meget. Jeg synes tit Liverpool er med i mange gode kampe.
Her er min. Jeg ser ikke så meget fodbold og derfor kan det godt være at nå jeg så ser en kamp synes jeg den er pisse god, men hva fan..
1. Liverpool - Alaves 5-4 UEFA Cup finalen i 2001. Jeg har ikke endnu fortrut 1 sekund at jeg så denne kamp.
2. Liverpool - AC Milan 3-3 Champions League finalen i 2005. Jeg gik på efterskole i 2 år og trods vi så mange kampe var denne nu den bedste jeg så der.
3. Danmark - Kroatien 3-1 VM kval. 1997. Vi var ved at få sat nye vinduer i jeg have lige haft fødselsdag og sad og nød en fantastisk første halvleg med Brian og Michael Laudrup samt Miklos Molnar som mål score. Per Frandsen som oplægger og han blev senere udvist.
4. Italien - Danmark 2-3 EM kval. 1999. Jeg husker denne kamp meget godt for da Italien kom foran ringede min storesøster og skulle snakke med min mor (total ligegyldigt) og da min mor så var færdig dik Danmark straffespark. Min mor sagde "Hvis de score så råber du ikke for jeg har lige fået hende (min lillesøster) til at sove." Martin Jørgensen løber til bolden og score "JAAAAAAAHHHHHH" lød det fra min mor og sørme så om min lillesøster ikke vågnede hehe
5. FC Midtjylland - Sporting Lissabon 0-3 UEFA Cuppen 2001. Jeg var nede og se denne kamp. Den skulle være spillet den 11/12. september, men blev udsat pga. det der skete i USA. Kampen var ikke særlig god, men det var min første kamp som ikke lå på 1. divisions nivue jeg så live.
Mærkeligste kampe
1. Rumænien - Danmark 2-5
2. Bulgarien - Danmark 0-2
3. Spanien - Danmark 1-0
Niels
Reserveholdsspiller
«
Svar #14:
14 Maj 2006, 06:49 »
Og jeg er så så gammel, at jeg har danset med de fleste af jeres mødre, da verden endnu var ung
- og denne alder præger selvsagt osse mine valg, der er opstillet i tilfældig rækkefølge:
Danmark-Tyskland EM 1992; Liverpool-Borussia Mönchen-Gladbach EC for Mesterhold 1977 (3-1); Derby-West Ham Charity Shield august 1975 (2-0); Argentina-Holland VM 1978 (3-1 e.f.s); OB-B1901 1982 (5-1 og mestre ved samme lejlighed)... - ej, det er håbløst. Har set så mange gode kampe. FA Cup Finalen i går var fx helt vidunderlig. Barca m Laudrup under Cruyiffs ledelse spillede stort set ikke andet end "verdens bedste kamp" - Danmarks sejre v VM i 1986 etc. Og havde man mon synes EM-finalen i 1992 var så god, hvis ikke ens land havde været impliceret?!
www.derbycountyfc.d
k
-
www.voresfodbold.dk
Sider:
[
1
]
2
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »